Curacao Forum

Curacao Forum wonen op curacao met kinderen

wonen op curacao met kinderen IP: x
hugo 7/6/2005-2:57:39 PM
wie kan mij vertellen hoe het is om te wonen met kleine kinderen op curacao,de voor en nadelen. Ik hoor het graag, gr. hugo

RE: wonen op curacao met kinderen IP: x
j.p. 7/8/2005-6:03:48 AM
geen probleem. heerlijk voor kinderen.
er wonen ook veel ( europese ) nederlandse kinderen.

Karin 7/25/2005-6:03:25 PM
Voordelen, altijd mooi weer, kinderen spelen meer buiten, babies lopen eerder door bewegingsvrijheid (geen knellende winterkleren), scholen/samenleving iets strenger dan NL, kinderen hierdoor vaak iets beleefder. Alle kleuren worden met de paplepel ingegoten. School alleen in de ochtenduren. Veel goede en betaalbare creches, zowel in NL als En, Sp of Pap.
Nadelen: buiten de particuliere (duur betaalde) scholen zijn er slechts 3 of 4 Nederlandstalige lagere scholen, rest Papiamentu. 4-7 jaar: er wordt op het ogenblik een nieuw onderwijssysteem ingevoerd. Net echt nadeel, valt en staat met kwaliteit leerkracht. Particuliere scholen sluiten aan bij NL of US onderwijsprogramma`s. Middelbare school begint af te wijken van NL, binnen een aantal jaren mogelijk geen automatische erkenning meer? Kinderen uit NL ouders, geboren op Cur zijn alochtoon (kan ook voordeel zijn). Alles moet per auto, niet spelen op straat, dus pappa/mamma/oppas moet rijden of afspraak met vriendjes maken.

Heb zelf 3 kinderen 10-7-6 die vanaf geboorte hier wonen en zou voor leeftijd 0-11 vvor kinderen onmiddelijk zelfde keuze maken, ben zelf geboren in NL.

Mariline 8/4/2005-5:08:28 AM
Ben zelfs op Curacao geboren en woont momenteel hier in Ned.Er is inderdaad een heel grote verschil in ALLES,voor een alleenstaande moeder zal ik Nederland tijdelijk kiezen om de kinderen te kunnen opvoeden omdat op Curacao jammer genoeg niet veel op sociaal economisch gebied te bieden heeft zodat je niet de verkeerde dingen moet doen om elke dag brood op tafel te zetten, maar zodra je klaar bent en de kinderen wat groter zijn ZEKER terug gaan naar Curacao hoor.
De meeste Nederlanders(blanken) zijn koud als deze klimaat en qua geest ook,mensen kunnen zeggen wat ze willen van Antillianen maar als je ons leert kennen dan zal zien dat het helemaal anders is dan alleen criminelen en bolletjes slikkers.Je ziet zeker niet op de Antillen dat om de halve klap een moeder iets spookte om haar kinderen te vermoorden etc etc zoals hier in Europa, mensen zijn meer gehecht aan de normen en waarden .
Maar een ding is zeker jij bepaald de opvoeding van je kinderen en niet de maatschappij zoals hier in Nederland gebeurd dat het lijkt dat kinderen de ouders zijn en dat ouders de kinderen zijn.En dat wat dse mevr zei dat er een paar scholen zijn die Ned zijn is niet waar want op alle scholen wordt het in het Nederlands geleerd want zelfs tot nu toe worden alle officiele papieren in het Nederlands geschreven.
En wat Karin zei dat alles met de auto moet is NIET waar want we hebben ook openbaar vevoer en anders gewoon met de fiets ,wel hebben we geen fietspadden en spelen op straat is wel leuk hoor maar afhankelijk waar je woont en hoe je met je buren omgaat .
De ervaring van die mevr kan afwijken met de jouwe want jullie zijn niet hetzelfde persoon en de situatie is anders,sommige Nederlanders komen op het eiland wonen of werken met een Europese koude stemming en dat kan het gewoon kill zijn voor mensen die nooit naat Europa zijn geweest en dat kan de omgeving en situatie veranderen,wij zijn meer open en groeten elkaar altijd met een goedemorgen etc etc maar hier in Ned?hahahahahaha
Mensen net zoals wij ons moeten reintegreren in jullie land moet dat ook gebeuren als jullie naar ons land wilt gaan.

Mieke 3/16/2006-7:36:23 AM
Een goede middag voor allemaal.
Ik ben geboren op Curacao, maar woon al 18 jaar hier in Nederland. Ik sluit me helemaal bij de definitie en redinering van Mariline. Ik had het zelf niet zo mooi kunnen omschrijven....Petje af... Bravo !!!!!

Anthony 3/17/2006-2:55:14 PM
Er is geen mens op Curaca die zijn kind met de fiets naar school stuurt. Het openbaar vervoer is onbetrouwbaar en komt lang niet overal dus slechts voor een beperkt groepje mensen bruikbaar. Nederlanders hebben lang niet allemaal een koud hart. Er zijn er wel zoals er ook Antillianen zijn met een koud hart.
Mijn kind zit op een Nederlands sprekende school en sommige lessen gaan geheel in het Papiamentu inclusief de lesmaterialen. Ook de leraren en kinderen onderling spreken Papiamentu en alle mededelingen naar ouders toe zijn in het Papiamentu. Oh Joy! Alle formulieren bij UTS (de telefoonmaatschappij) en alle informatie bij UTS zijn in het Papiamentu en zo is het wel meer. Het Nederlands is naar mijn mening duidelijk op zijn retour. Daar is op zich niets mis mee als de consequentie gedragen wordt dat er geen kinderen meer in Nederland kunnen gaan studeren en Antilianen niet meer aan de slag kunnen in Nederland omdat zij geen Nederlands meer spreken.
Antilianen vertellen mij dat het grote probleem van de opvoeding is dat veel kinderen geen liefde meer krijgen hier op het prachtige eiland en doet mij verdriet. Geen liefde krijgen betekend ook vaak geen liefde geven en misschien zit hier een groot probleem. Ik heb gelukkig Antiliaanse mensen leren kennen en ze zijn fantastisch. Curacao trouwens ook en ik hoop dat er veel mensen met warme harten naar het eiland toekomen.

Kim 3/22/2006-9:49:31 AM
Hay..
wat fijn dat ik eindelijk iets vind over wonen op curacao..
Ik ben zelf NL en mijn vriend is antilliaans, we hebben 1 dochter en de 2e komt met 2 maandjes ter wereld..
We zitten er sterk over te denken om daar te gaan wonen, maar idd, hoe zal dat voor mij als NL zijn, en mijn kids, mijn dochter is nu 5 en spreekt alleen NL..zal zij de taal snel leren ??
Is er voor mij werk ? En ik lees veel over vervoer, ik heb geen rijbewijs, dus hoe ga ik alles doen..
Ik zie meer beren op de weg, dan dat er misschien zijn..toch wil ik heel graag die kant op..
Mijn vriend komt van St Michiel, is het daar mooi wonen, veilig enz enz, zijn er veel activiteiten in de buurt..enz enz..ik zit met heel veel vragen..

pieter 4/4/2006-8:57:57 AM
geen

Kim 4/23/2006-3:51:35 AM
??? niemand ???

Len 5/16/2006-4:07:45 PM
Wonen op Curaçao met kinderen is leuk. Buiten spelen kan in bepaalde wijken wel hoor, maar in de meeste niet.
Er is inderdaad openbaar vervoer maar niet overal en niet even betrouwbaar. Maar het ís er wel.
Scholen? Er zijn 4 NL talige scholen. Dwz dat de onderrichtstaal hoofdzakelijk NL is. Er wordt vanuit gegaan dat de kinderen Papiamentu spreken helaas (voor de mensen uit NL dan). Brieven naar de ouders op de school van onze kinderen, zijn in het NL.
Het NL is op zijn retour hier en dat is jammer, want vele jongeren spreken of schrijven geen of slecht NL. Dat is jammer voor het eiland en haar ontwikkelingsmogelijkheden. Aansluiting met opleiding in NL kan dan problemen geven. Maar als NL-er kun je natuurlijk gewoon jouw moedertaal aanhouden. En Papiamentu erbij leren (zal wel moeten, want op de middelbarde scholen is het een kernvak).
Of kinderen de taal snel leren, ligt natuurlijk aan de school, het kind zelf en de omgeving.
Ik ben verder super tevreden over het eiland en zou niet meer terug willen. Ik heb kinderen van 10 en 7 jaar. Normen en waarden komt toch ook vanuit huis, of je nu in NL woont, of hier. Ook hier zie je schrijnende gevallen van liefdeloos en respectloos leven. Daar spruit de criminaliteit uit voort, maar dat is in NL niet anders alleen op andere schaal.
Hier echter geen angst voor terrorisme. Dat is ook wel lekker. Inderdaad groeten de mensen elkaar op straat. Antillianen zijn op het eerste gezicht vrij stug en koel. Op het tweede gezicht wordt dat minder en als je je best doet om te integreren, zijn ze warm en hartelijk.
Feesten... dat kunnen ze hier goed. Vriendelijkheid ook, maar alleen als je er voor open staat.
Dus hier komen met je kinderen? Ja doen!!! Met een open hart en ruime ideeen. En dan niet met 1 been in NL blijven staan. Of je komt hier, of niet. En dat zou ook moeten gelden voor de Antillianen in NL. Pas je aan waar je woont, in taal en gebruiken, maar verlies je eigen identiteit niet...

Len

annemieke 8/8/2006-6:11:59 PM
Wij willen ook wonen op curacao we zijn verliefd geworden op het eiland, wij hebben met 2 kinderen van 6 en 8 jaar vakantie gevierd. Maar vakantie is niet werken dus hoe zou het zijn als ik voor goed mij ga vestigen, wil graag een kapsalon beginnen super spannend (moet mijn zaak dan in nederland verkopen) hoe ik dit moet aanpakken.Maar waar een wil is , is een weg... De antillianen zijn fijne mensen en overal op de wereld zijn mensen die stug en koel zijn, dus Len ben het helemaal met je eens , misschien heb je nog wat zakelijke tips voor ons. En dan gaan we er voor!

Len 8/8/2006-10:32:37 PM
Weet je Annemieke, waar een wil is is een weg. En dat geldt hier zeker! Ondernemen hier is nog leuk en vrij. Je wordt hier als ondernemer niet in een hokje geplaatst van regels, regels en nog veeeeeeeeeeel meer regels. Kapsalon? Tsja die zijn er hier wel al veel, maar niet echt voor Europees haar. Dus 4 klanten heb je wel al hahahaha!
Tips? Gewoon ervoor gaan zou ik zeggen...
En ja werken is anders dan vakantie, maar toch, het leven is goed hier. Tuurlijk is er criminaliteit, maar waar niet? Wat hier opvalt is de manier van samenleven. Blank, zwart, Nederlands, Antilliaan, Cubaan, Libanees, het maakt niets uit...alles leeft en feest en werkt samen. Dát is echt de kracht hier vind ik persoonlijk.
HEb je de mogelijkheden om hier te komen en te vestigen? Echt doen!!!

Hoy Kim 8/9/2006-10:49:54 AM
Wonen op Curacau is heel erg leuk
Mijn dochter woont er nu ook een jaar en ze heeft een zoontje
Ook zei is verliefd geworden op een antiliaanse man
Ze wonen op grote berg, dat zal jou vriend wel kennen denk ik
De taal is geen probleem hoor, want ze spreken gewoon nederlands en het antilliaans ben ik nu ook aan het leren
Dat is niet zo moeilijk als het lijkt
Je moet eigenlijk wel een auto hebben op curacau
Want het openbaar vervoer komt niet altijd op tijd opdagen net als hier in nederland
Maar er rijden wel altijd van die kleine van busjes rond.
En als je dan bij de bushalte staat kun je gewoon je hand opsteken en dan stoppen ze
Je kunt zeggen waar je heen wilt en dan brengen ze je voor een paar gulden is het dan nog he

Het is in ieder geval heerlijk op curacao
Wij zelf zijn er de maand februarie geweest met de carnaval en ik heb nu alweer heimwee
Komt natuurlijk ook omdat mijn dochter en kleinzoon daar zijn
Maar het carnaval is iets heel speciaals in curacao
Je zult het zien
O ik kan je nog veel meer vertellen maar ik ben nu op mijn werk en ik ga naar huis
Heel veel sucses en wie weet mischien zien we elkaar eens op curacau

Met heel veel groetjes Wilma

Carola 8/12/2006-3:17:37 PM
Hoi Kim,
ikzelf heb vanaf mijn 1-18 jaar op Curacao gewoond, ben nu 46 en wacht op de dag, dat alle 5 kinderen hun plek gevonden hebben, om dan weer terug te keren naar dit heerlijke eiland. Een fantastische kindheid en jeugd heb ik hier gehad en mijn heimwee is ook na z´n lange tijd nooit verdwenen. Als je de mogelijkheid hebt, je daar te vestigen en je kinderen nog jong zijn, (onder 11 jaar) dan zou ik dit avontuur beslist wagen. Mijn kinderen zijn te oud, om ze nu nog mee te kunnen nemen. Ik ben op Curacao op Julianadorp naar de Goiloschool geweest en daarna op Radulphus College en het Peter Stuyvesant College. Goede scholen toendertijd. Ik ben best wel jaloers, want ik zou zo weer terug willen. Heel veel succes met het omzetten van je plannen!! Groetjes, Carola

Henna 8/12/2006-7:38:21 PM
Lieve mensen, het eiland heet CURACAO, met een O en niet Curacau.....

Peter 8/14/2006-11:29:36 AM
Curaçao (ç = alt-135)

Len 8/14/2006-11:56:59 AM
Beste Henna, ik geloof dat je het onderwerp voorbij gaat en buiten dat zie ik toch bijna overal het goed staan hier ????
En als je het dan toch wilt verbeteren, doe het dan wel goed, en inderdaad zoals Peter schrijft, met een ç en niet een c!!!

natasja 8/20/2006-7:55:17 AM
hallo, ik zou zelf ook graag op curacao willen gaan wonen met me gezin. ik heb 2 kinderen een jongen van bijna 4 en een jongen van net 1 jaar. mijn vriend komt zelf uit curacao en die ziet het wel zitten. ik heb meer overtuigingskracht nodig om te vertrekken uit nederland. hoe deden jullie dat met familie die je dierbaar is? ik heb zelf niet veel familie alleen me moeder en zus waar ik erg aan gehecht bent, hoe zet je dan toch die stap om zo ver weg van ze te gaan wonen?

silvy 9/19/2006-2:53:02 PM
beste Annemieke,

Als je personeel zoekt voor in je kapsalon.... laat het me weten en ik zeg mijn baan hier in nederland op!! Ik ben een topstyliste, nagelstyliste en visagiste...8 december ga ik weer voor een maandje naar curacao en ik zou er zo willen gaan wonen!!! succes met je plannen!
groetjes!

Jeroen 9/19/2006-9:46:48 PM
Len, mijn complimenten voor je stukje: ik had het niet beter kunnen omschrijven!

Jeroen.

mami 10/7/2006-6:33:42 AM
hoi allemaal
ik heb een antiliaanse vriend en hij wil volgend jaar op curacao gaan wonen
ik wil ook daar wonen maar heb hier een uitkering en 2 kleine kids
weet iemand hoe ik alles kan regelen of ergens kan navragen hoe t allemaal in zijn werk gaat ?
groetjes

Caroline Mulder 10/10/2006-4:43:52 AM
Hallo,
Wij zijn van plan te gaan wonen op Curacao met twee kinderen van 17 en 14. Mijn jongste zit hier op het gymnasium. Is het aan te raden. Is er voor mijn kinderen genoeg te doen? en hoe zit het met het onderwijs, middelbare school? Is er een gymnasium b.v.
Groetjes

olga 10/12/2006-3:32:25 PM
nee ik zie in mijn boek alleen havo/vwo staan
het is maar een klein eiland hoor

Jan 10/23/2006-8:34:35 AM
Interessante tip voor alle mensen die op de Nederlandse Antillen wonen. Kijk even op de site van callnpay.info ook gevestigd op Bonaire.

yvon 11/28/2006-7:57:23 AM
hallo ik vind deze site wel interesant ik kwam er toevallig op toen ik wonen op curacao intypte .
ik ben dus zelf ook aan het denken om met me man en twee kinderen daar te gaan wonen , mijn man heeft veel fam daar en lijkt me heerlijk om daar te wonen . zit ook met een paar dingen me oudste dochter heeft een verstandelijke handycap dus ik wil eigenlijk weten hoe dat voor dat soort kinderen geregeld is op curacao .
weet ienad dat meschien en is daar ook een site over ( scholing en opvang), alvast bedankt

Tom 11/28/2006-2:56:29 PM
Ik woon hier met mijn vrouw en zoontje van 2 jaar en ik zie geen enkel probleem voor mijn zoon hier, alleen eventueel als hij gaat studeren. Maar dat duurt nog even.....

caatje 11/29/2006-11:47:12 AM
hallo

Ik woon nu ruim 2 jaar op het heerlijke eiland. Dit zo`n beetje mijn ervaring: een geweldig eiland voor jong en oud...pas je wel aan en gedraag je niet als de makamba die alles voor elkaar heeft!! Ik heb een dochtertje van 9 en die vindt het hier ook helemaal goed.
Voor alle leeftijden van de kinderen is het zo dat je ze veel moet brengen en halen tot ze hun rijbewijs hebben. Ik bedoel de vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochtertje wonen niet allemaal in de zelfde buurt, dus moet je in de auto om te brengen of te halen. Voor sport moet ik ook altijd in de auto...boodschappen ...in de auto. Ik wil alleen maar zeggen dat alles verder uit elkaar ligt dan in Nederland. Maar daar hebben wij geen probleem mee. Ik hoor wel om me heen mensen die het vervelend vinden dat ze alles met de auto moeten doen.
Ik zie bij mensen die kinderen hebben die al willen stappen dat vaders of moeders ze brengen en dan s`nachts weer op pad moeten om ze te halen.
Verder vind ik dat je hier alles hebt wat je nodig hebt. Misschien niet zoals je het in Nederland gewend bent maar hallo....je woont ook niet meer in nederland.
Wij vinden het hier echt geweldig en mogen in ieder geval nog tot eind 2008 blijven.
gr. Carola

maria 12/3/2006-4:33:13 AM
Hoi Carola
Ik moet in engels schriven omdat mijn neds is niet super

can u advise me where is the best neighbourhoods in curacao.we have been already for a month.husband is back and forth due to business and we have decided to live firstly a year and then we will see.it all depends on housing and schools
i am thinking of private school due to huge classes in the other schools
i would really appreciate it if u could help me out .

u can reply in dutch

thanks in advance

Anneke 12/3/2006-10:42:08 AM
Als je kinderen in de teenage-leeftijd zitten is het wel lastigiger, ze zijn compleet afhankelijk van de ouders om ze te halen en brengen, constant! Inderdaad zoals Carola schrijft, voor ieder wisse wasje. Ik laat mijn dochters absoluut niet met de bus gaan hier en met andere ouders meerijden, is ook van de baan. Met name als het om hun feestjes gaat, men neemt alcohol en verkeer hier zeker niet serieus, dus...ik zet mijn wekker en haal ze altijd zelf!! We hebben ook een afspraak onderling als ze als eens mee kan rijden met iemand anders, waarvan we denken dat het ok is. Ziet zij dat die vader of moeder tocht alcohol gebruikt die avond,dan geeft ze mij gewoon een seintje via de telefoon en paps, of mams komt ze wel zelf halen. Zelfs mijn jongste van 11 kent deze regel. Oudbollig misschien, maar alcohol en verkeer gaan bij mij niet samen. Zit hier bijna 13 jaar en ben nimmer van die regel afgestapt. De kinderen sporten dagelijks, dus we peddelen uren op en neer op een dag. Duidelijke afspraken wie haalt wie op welk tijdstip etc. Gaan we naar Ned. met vakantie, vinden ze het daar super....ze zijn onafhankelijk, springen op de fiets, gaan zelf naar de stad(de oudste dan)heerlijk is dat hoor. Ik gebruik dan wel de eerste 2 dagen om samen met hun te gaan fietsen, zodat ze de verkeersregels weer even goed opfrissen, dan mogen ze alleen met de neven en nichten. Zulks mis ik hier zeker!!!

sitih 1/11/2007-6:40:42 AM
wij willen ook graag richting het mooie eiland, iemand enig idee hoe het zit met de werkgelegenheid in de beveiliging voor mijn man?? zelf zou ik graag een bed & breakfast beginnen op kleine schaal. ook hebben we een dochter van 16 jr. die erg gehecht is aan haar vrienden maar wel een open mind heeft om het te gaan proberen. is er nog iets te adviseren waar voor haar enkele leuke gelegenheden zijn om naar toe te gaan en leuke vrienden te maken??

coby 1/31/2007-1:52:49 PM
hoi
wij gaan per juni voor 3 jaar naar het eiland nou is mijn vraag is iemand bekent over de didivischool daar gaat onze zoon naar toe wat voor soort school is het hoor het graag gr

liesbeth 2/1/2007-5:42:08 AM
Hallo ! Ook voor ons geldt, we willen graag naar curaçao met 2kinderen 10 en 12,maar er zijn ook veel twijfels. ik lees namelijk regelmatig dat de kinderen het daar leuk en plezierig vinden maar hoe zit dit op langere termijn ? Mijn partner en ik hebben in ned. gewoon een modaal inkomen,werken beiden, 2 autootjes en een huisje. Het gemiddelde verhaal zeg maar. Hiermee is voor ons allemaal alles betaalbaar geregeld; is er iemand ziek, hup dokter, ernstig ziek , hup zkh in de buurt, scheve tandjes, hup ortho,samen weg, hup oppas, schutting kapot door storm, hup verzekering bellen, goede cito toets, hup school uitkiezen , studere ? kies maar uit wat je kunt. Ik bedoel maar ;ik bven natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor mezelf , maar maak ook een keuze voor mijn kids. Als we straks daar wonen en beide werken zonder een topfunktie of uitzending door een ned. is het dan wel betaalbaar om een aantal zaken goed te regelen ? Scholen zijn duur hoor ik, verzekering ook, dagelijks leven zal niet veel anders zijn dan in nederland. Als de kinderen veel overal heen gebracht moeten worden kunnen we dan wel allebei werken of moet er een oppas komen die vervolgens moet kunnen rijdenwant anders moet er minder gewerkt worden met vervolgens minder salaris. ? Ik zou heel graag willen horen van jullie of ik alleen ben met al die twijfels. Want ondanks alle goeie info over curaçao kom ik hier nog niet goed uit .

Nienke 2/1/2007-7:08:00 AM
nou als alles zo goed is geregeld voor jullie daar dan blijf je toch lekker in nederland????

Jeroen 2/1/2007-7:59:08 AM
Liesbeth,

Als ik je verhaal zo lees dan zit er maar een ding op: hier gewoon naartoe komen en kijken hoe het leven is hier. Het is geen wonder dat je er niet uit komt op deze site want jij hebt zoveel twijfels, daar is geen goede raad of een adviesje tegen bestand. Gewoon komen dus, weekje of drie, en het leven meemaken hier.

Groetjes,

Jeroen.

roos 2/2/2007-3:56:18 AM
Goedemorgen Liesbeth,

Ik wil je vertellen dat jij niet de enigste bent met die vragen en twijfels, want wij mijn man en ik zitten in de zelfde situatie als jullie.Ook met 2 kids 8 en 7. En maar te bedenken dat ik op curacao geboren ben.

Ik moet je zeggen wij willen niets liever dan gister vertrekken dan vandaag. Maar hoe alles moet en geregeld moet worden is voor ons een grote zorgen. Wij zitten ook met een groot probleem werk. Wij zijn best goed opgeleid, ik in de gezondheidzorg en mijn man de automatisering. Je zou denken maar dat is geen probleem maar, juist wel want als je dus ergens in gespecialiseerd bent is het dan moeilijk om op dat gebied juist werk te vinden.
En over een huis, niet te praten. Wij zitten financieel aan onze top hier, en om alles nu te veranderen verliezen we alles en hebben we niets om op terug te vallen.We willen een huis daar kopen (curacao) maar als we onze huis nu in nederland verkopen houden we niets over.

Ach ja, ik weet niet hoe we dit moeten realiseren. Ik wil niets liever dan naar mijn ouders gaan, maar wij moeten werk vinden. Ik word er gewoon ziek van (randje van depressie zelf).

Sorry voor dit lange verhaal. maar ik wou even kwijt dat het niet allen roze wolken zijn, je wens is er om terug te gaan naar je geboorte plaats maar de middelen of de weg is niet haalbaar(???)

Maar ik vertrouw op God dat hij ons zou lijden naar de juiste weg en om de juiste beslissing te nemen.

Roos

Ruth 2/4/2007-10:52:45 AM
Hallo Roos,
Ik had dat gevoel ook maar ik heb toch de knoop door gehakt en de besluit genomen om terug te gaan.
Ik woon al 26 jaar hier in Nederland.
Maar de laatste jaren mis ik heel veel niet materieel maar mijn inerlijke rust.
Je heb alles maar je mist iets.

Mijn vriend is nederlander en mijn zoon is hier geboren dus ben ik de enigste die terug gaat voor hun is het helemaal nieuw.
Maar ze staan pal achter mij.
Mijn vriend is nooit daar geweest en heeft er heel veel zin in.
Mijn zoon is 15 en heeft er ook zin in heeft nog geen vaste vriendin en die dingen dat scheeld.

Het zal niet makkelijk zijn maar ik wil het en ik ga ervoor.
28 juni gaan wij naar Curaçao.
Het voelt heel goed.
Je kan veel dingen regelen op internet.
Moet wel zeggen mijn zus daar regel ook heel veel voor ons.
Ik ben bijna 51 en heb altijd met kinderen gewerkt dus ik ga daar een na schoolse opvang beginnen.
Mijn vriend zit in de ICT wereld.
Hij zal zich wel redden daar.

We kunnen wonen in mijn ouderlijk huis die staat leeg.
Dus wij hebben al verblijf voor een lange tijd.

En het zal niet makkelijk zijn maar je moet dat ook beseffen en niet gaan vergelijken met hier.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

Roos 2/4/2007-12:25:31 PM
Hallo Ruth,

Thanks voor je reaktie en je manier om mij wat op te beuren. Soms zijn het de kleine dingen die het doen.Thanks!!!!!!

Ik vind het heel fijn voor jou en je gezin, dat jullie de mogelijk hebben gekregen om (terug) naar curacao te gaan. Ech waar dat meen ik oprecht ik ken jou niet maar ik snap ohh zo goed wat je bedoeld met de innerlijke rust. Want dat is iets waar ik ontzettend veel last van hebt, ik (wij) hebben het goed hier maar er is ECHT iets dat ontbreekt ik kan het niet met woorden omschrijven maar het doet zo`n pijn, vaak probeer ik die verdriet in stilte te verwerken, wat er alleen maar erger maakt want het uit zich in je innerlijke isolement.

Weet je Ruth, mijn ouders missen ons ontzettend , ze zijn al aardig op leeftijd en ze zijn alleen.
Het liefst willen we dicht bij hun in de buurt zijn, dat ze onze kinderen meemaken en van hun genieten.

Ruth, je had het over dat jou man in de ict branch zit, maar heeft hij al werk gevonden of gaat hij het daar zoeken. Ik vind het super voor jou dat jullie gaan, het voelt een beetje alsof ik nu in jou schoenen zit die zich zo blij en verheugd voelt.
Mijn man is wel verschillende keren meegeweest en is helemaal verkocht en wil net als ik nu gaan. Maar hij is zo gespecialiseerd in zijn branch dat hij alleen bij grote energie bedrijven kan werken(bv: aqua elektra) maar we weten niet bij wie we moeten solliciteren om binnen te komen.Hij is project manager op het gebied van grote energie industrieen.
Dus vandaar heel moeilijk.

Onze kinderen zitten in groep 3 en 4. En die hebben het ook alleen maar over curacao en oma en opa, dat ze daar willen wonen.

Oke Ruth, ik stop hier anders wordt mijn stuk te lang en misschien ook vervelend voor andere mensen.
Maar ik zou het leuk vinden, als jij het ook vindt om te vertellen hoe jullie het verder regelen.

En trouwens ga door met je na schoolse opvang, want wie weet maak God toch de wegen voor ons open en zitten we snel daar, en je raad het dan, kunnen we een beroep doen op jou fassiliteiten van je opvang.In welke wijk ga je het openen?

Ga door en ik wens jullie het allerbeste en dat alles soepel en vlekkeloos zal lopen.

Ruth 2/4/2007-12:53:06 PM
Hallo Roos.
Ik vind heel leuk jou reactie het doet me heel goed.
Je haalt kracht uit positieve reacties.
Je kan mij mailen op r.batta@chello.nl
Ik heb een tip voor jou.

charisma 2/6/2007-4:06:06 PM
Beste Ruth,
ik heb een vraagje,ik wil ook graag naar curacao wonen en ik heb ook een zoon die is pas 11 jaar.
en die van jou is 15,hoe ga je het doen als hij wil of gaat studeren,dus als hij een studie kiest die ze daar in curacao niet hebben.

Ik vroeg mij af hoe de ouders dat doen als ze studerende kinderen hebben en ze wonen dan op curacao.
zou graag ervaringen ook willen horen.

mvg.charisma

charisma 2/6/2007-4:17:02 PM
ik bedoel eigenlijk dat de kinderen dan alleen weer naar nederland gaan om te studeren,en de ouders blijven achter op het eiland.

gewoon nieuwsgierig daarover.

groet

idriana 2/8/2007-2:56:12 PM
Hoi ruth
Ik wordt helemaal blij van jou verhaal over curacao want ik ben zelf ook van plan om rond de maan de juni , juli of augustus in curacao te gaan wonen, maar wat mij dwars zit is dat ik graag met kinderen wil werken maar ik weet niet waar en hoe ik dat moet gaan regelen , het probleem is dat ik niet daarnaartoe wil gaan en dan pas die dinge wil gaan regelen ik wil het nu een beetje geregelt hebben en om dat jij een naschoolse opvang wil gaan openen daar en dat vind ik heel geweldig en leuk want dat hebben ze daar echt nodig zou ik je willen vragen in welk buurt en of je al hebt nagedacht over medewerkers aan jou buitenschoolse opvang, Als je mij hierover kan mailen dan zal dat echt leuk zijn en zal ik daar echt blij mee zijn met de informatie .
Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop nog wat van je te horen .\

Mijn emailadress: idrianawillem@hotmail.com

Ruth 2/10/2007-7:44:36 AM
Mijn neef en nicht zijn hier komen studeren.
Ik heb mijn nicht opgevangen(was haar keus) en mijn neef koos om op kamers te gaan wonen.
Het is het zelfde als kinderen die hier wonen en in een andere stad gaan studeren.
Maar zeg wel eerlijk de ouders op de Antillen hebben wel meer moeite mee want kinderen gaan niet zoals hier vroeg uit huis.
Voor ons is het heerlijk als je kind bij jou blijf wonen, hier is het een must dat kinderen het ouderlijkhuis verlaten,zoals ze hier zeggen hebben ze tijd voor elkaar!!!!!!!!!Ze zijn klaar met de opvoeding.
Mijn zoon mag bij mij blijven zolang hij wil.
Maar als hij terug wil komen om te studeren sta ik ook achter zijn besluit.
Ik ben ook hier komen studeren en liet mijn ouders achter!!!!!1

charisma 2/10/2007-10:40:30 AM
Ruth bedankt voor je antwoord.
Ik zou het ook moeilijk vinden als mijn kind inderdaad ver van mij zou gaan studeren en zo jong.
maar als je verder geen familie in Nederland zou hebben,is het extra moeilijk natuurlijk voor het kind lijkt me.
Ik heb van een paar mensen gehoord die op curacao wonen,dat ze 2 keer in het jaar hun kind die in Nederland studeert laat overkomen naar curacao.
Ik wens jou ook het beste om je plannen waar te maken.

groetjes.

joleen 3/8/2007-12:28:45 PM
mag het ook wonen op Curacao zonder kinderen zijn? Ik solliciteer volgende week voor een baan in het onderwijs. Ik ben 50, heb een huis in Nederland en wil 3jaar naar Curacao. Ik stel niet veel eisen, maar moet natuurlijk wel ergens wonen. Ik heb geen idee hoeveel het kost en waar je het beste kunt zitten, maar ik weet ook nog niet of het doorgaat ( of ze me aannemen). Ik wil dit al jaren, heb een Antilliaanse vriendin gehad en zou met haar op reis maar zij is er helaas niet meer. Ik moest wachten tot mijn kinderen zelfstandig waren, want zij hadden hier hun wereld. Heeft iemand toevallig ook ervaring met eigen huis verhuren in Nederland?

Indra 3/12/2007-1:13:47 PM
Beste mensen,

Ik (24) en mijn vriend (28) zijn er over aan het denken om ook in Curaçao te gaan wonen. Dit kille land zijn we meer dan zat. Maar hoe zit het daar met werk? Ik ben grafisch vormgever en mijn vriend is vrachtwagen-chauffeur. Het zou fijn zijn als we ook in Curaçao ons beroep kunnen uitvoeren...Weet iemand hier iets meer van?

laly 3/20/2007-6:42:29 AM
Hallom allemaalllll,
Lieve olga er is inderdaad geen gynasium op curacao, maar wel hbo vwo mbo havo,Universiteit etc

RE: wonen op curacao met kinderen IP:62.194.232.119 x
bloem 7/8/2007-6:23:47 AM
Ik heb nog wat aanvullende vragen over het onderwerp. Wie kan mij informeren?

- Hoe laat beginnen en eindigen de lagere scholen in curacao?
- Hoe laat beginnen en eindigen de werknemers in de ``normale`` kantoortijden?
- Hoe kijkt men aan (bij de betere kantoorbanen) tegen parttime werken. Zoals bekend is het in NL zeer gebruikelijk dat moeders 3 of 4 dagen per week werken. Hoe is dit op curacao?
- Hoe is de kinderopvang geregeld voor kinderen op de lagere school? Is een oppas gebruikelijk of gaan er veel kinderen naar een buitenschoolse opvang. En bovendien wat kost kinderopvang?

Wie helpt mij aan antwoorden?

RE: wonen op curacao met kinderen IP:85.147.124.183 x
Roos 7/12/2007-8:19:54 AM
Mijn man,zoontje(5jr)en ik gaan volgend jaar naar Curacao emigreren. We hebben er een heel goed gevoel over dat we daar gelukkig zullen zijn.Wij zijn heel positief over alles en hebben ons al goed geinformeerd,mede door onze vrienden die ook op het eiland wonen en echte Antillianen zijn.
Je moet met genoeg geld weg gaan uit nederland en rekening houden dat je wel eens onverwacht vanuit Curacao naar Nederland moet i.v.m een overlijdensgeval of andere zaken die op je pad komen.
Om je gelukkig te voelen heb je niet zoveel nodig,je moet er voor gaan en er 100% achter staan wat je beslissing is.Problemen zijn er overal wel,en er is overal wel een oplossing voor.
Onze zoon is nog jong en heeft zich in Nederland nog niet zo gebonden aan veel vaste vriendjes,voor ons alledrie de beste tijd om te verhuizen voor een ander leven dat wij graag willen en voor ons zijn er mogelijkheden om financieel rond te komen.
Een relaxter leven,genieten van het leven en meer inhoud geven aan het leven.Je bewust zijn dat je er zelf iets moois van kan maken.
Dit is onze visie over het gaan wonen op Curacao met kinderen.

RE: wonen op curacao zonder ouders IP:80.60.139.185 x
Jason 7/17/2007-5:08:56 PM
ik woon op curacao ik woonde vroeger in nederland
maar ik ben met me tante in curacao komen wonen
het is hier veeeeeeeeeeeeeeeeeel te heerlijk
nederland regend het alleen maar
maar ik mis me ouders
maar ze komen gelukkig binnekort tog ook hier
daar ben ik tenminste blij om
moet je ook een keer proberen
hier in cura komen het is hier dushi
bon bini

RE: wonen op curacao met kinderen IP:85.191.22.142 x
J.J. 9/5/2007-7:11:30 AM
Hallo allemaal,

ik ben van surinaamse afkomst, woon zelf al langer dan 23 jaar in nederland ben hier gekomen toen ik 4 was, met mijn mams.

Heb zelf 2 kinderen en denk dus heel hard er over na, om over nu en 5 jaar te emigreren naar curacao.
Enige nadeel en mijn angst heb een zoontje die gehandicapt is en wilde dus weten van hoe is de opvang voor zulke kinderen daar.

kun je het net zo goed regelen als hier.
En zeker zou ik ook antwoord willen krijgen op het feit dat als je alleen partime zou kunnen werken op het eiland dat je voldoende kan rondkomen met je inkomsten.

ben al druk bezig van alles op te zoeken op internet hoe ik het zou kunnen doen, en op 1 of andere manier voel ik me hart iedere dag meer en meer kloppen om het daar te gaan proberen.

kan iemand me antwoord geven op mijn vragen waar ik moet beginnen en waar ik aan moet denken.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.140.160 x
ASINA 9/5/2007-8:27:24 AM
Nee, niet alles is zo geregeld als in Nederland. In het algemeen zijn gehandicapten hier een ``vergeten`` groep en is er volgens mij voor kinderen geen speciale school voor gehandicapten en is ook de vraag welke handicap je zoon heeft. Of je hier van parttime werk kan leven hangt ervan af of je parttime directeur bent of parttime cassiere alsmede welke levensstandaard je voor ogen hebt.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:82.95.226.108 x
Anne 9/6/2007-4:08:18 PM
Nu een totaal andere vraag dat niks met wonen te maken heeft, maar kon het nergens anders vinden.
Ik ben 15 en NL en moet stage lopen. Het mag overal, zolang je werkgever maar je verslagje kan lezen. Waar kan ik terecht? C. leek me erg leuk!! ben er al eerder geweest. Ik hou van hockey, tennis en mode+journalistiek zijn m`n doelen zeg maar.. maar iets van hockeytraining geven is ook leuk natuurlijk.. graag zou ik wat tips willen krijgen of websites waar ik contact kan opnemen.
Bedankt! Anne

RE: wonen op curacao met kinderen IP:83.85.184.232 x
Rob 9/9/2007-6:18:35 AM
Wij willen graag in Curacao gaan wonen. Wij zijn en jong en ondernemend gezin met 2 kinderen van 10 en 7 jaar. Wie kan ons vertellen wat goede nederlandse scholen zijn en in welk deel van Curacao wij het best kunnen gaan wonen i.v.m. werk en kinderen.(en strand natuurlijk)
En hoe zit het met de werkgelegenheid op dit eiland?

Groet,

Rob

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.148.229 x
ASINA 9/9/2007-7:01:31 AM
Het mooiste om te wonen is Banda Bou, maar praktisch is Banda Riba. Werkgelegenheid is beroerd. Voor de rest moet je maar eens spitten in de topics en vind je de antwoorden wel.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:82.74.226.167 x
ester 9/12/2007-3:07:08 PM
ik schrik er van als ik lees dat zoveel macambas het zo leuk hebben op cur. en dat wij anties hier vreselijk met de nek aangekeken worden. Denk nou niet dat ik een zielige, kansarme Anie ben hoor! Ik heb HBO SPH gedaan, werk als begeleider met mensen met een verst. handicap, woon ergens in het noorden van het land, mijn man heeft een goed lopende zaak, oudste 2 dochters studeren, dus heb niet veel te klagen.Maar ik moet zeggen, ik vind jullie witte Ne. steeds onuitstaanbaar worden. Jullie zijn verschrikkelijk arrogant. Hoe dát komt, mag Joost weten, want de meesten van jullie stellen niet zo bijster veel voor hoor! Jullie zitten maar altijd te kankeren over ons, geven ons overal de schuld van, maar willen wel graag naar ons prachtig eiland, en willen ook graag genaaid worden door onze mannen/vrouwen, ik snap er niets van! Maar dat past een beetje bij jullie cultuurtje! Jullie zijn zo verschrikkelijk dubbel in alles. Maar ondanks dat wens ik jullie allemaal veel plezier daar in the caribbean, wij gaan volgend jaar lekker voor een aantal jaren naar India. Daar zal ik jullie witte koppen gelukkig niet zo vaak zien! Doei

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.2.144.253 x
esther 9/13/2007-8:48:34 PM
Hoi,
Voor volwassenen is het leuk, voor kinderen niet. Er is niet veel te doen. Geen speeltuintje, pretparkje of wat dan ook. Alleen maar strand, en mijn kinderen hebben daar genoeg van. Na schooltijd is er weinig te doen, en het is hier niet zo dat kinderen na school met elkaar spelen. Ze moeten huiswerk maken, en hun ouders hebben geen zin in halen en brengen. En het is ook niet zo dat ze veel buiten spelen. Buiten kan het niet, fietsen is bijvoorbeeld levensgevaarlijk. Alles speelt zich af binnen de muren van je eigen tuin.
De scholen zijn van lager niveau dan in Nederland en er is daarentegen wel heel veel huiswerk. Op de scholen wordt veel gepest. Mensen zeggen dat dat overal ter wereld gebeurd, maar zoals hier heb ik het nog nooit meegemaakt.
Sorry, ik kink nu allemaal heel negatief en chagrijnig. Maar ik ben eigenlijk heel positief over het eiland en de mensen. Voor volwassenen is het een aanrader. Terrasje, uit eten, lekker rustig... Alleen voor kinderen zoals die van mij, die veel reuring en veel vriendjes gewend zijn, is het echt heel moeilijk.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.152.30 x
ASINA 9/13/2007-9:24:19 PM
In principe heeft Ester wel degelijk gelijk en bezint eer ge begint om naar hier te emigreren en dat geldt natuurlijk niet voor stagiaires of door een werkgever uitgezonden personeel. Als je HBO-er bent en er is plaats bij de overheid, word je hier met open armen ontvangen en heb je het goed. Voor anderen is het belangrijk om zelf of je partner een yu di Korsou te zijn. Denk niet, dat je door een vakantie een goed oordeel kan vormen, want het wonen hier is heel wat anders en dat zou ook voor elk ander land gelden. Wees zeer goed voorbereid vooral op wat hier allemaal minder is dan in Nederland vooral de sociale voorzieningen en onderwijs, want anders zou je wel eens gillend willen remigreren. Ook voor investeerders, die veel geld kunnen ``meenemen``, is er behalve misschien de ambtelijke molens geen probleem. Voor gepensioneerden (65+) met 100% of bijna 100% AOW is het hier met de huidige eurokoers goed te leven, maar voor inkomens boven de NAF 1500 per maand zit er een addertje voor niet-werkenden onder het gras nl. de ziektekostenverzekering en daar kan ik later nog even op terugkomen, als ik meer weet.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.140.191 x
ASINA 9/14/2007-9:53:13 AM
Ziektekostenverzekering: er is een voorstel in de ministerraad komende, dat 60-plussers, die zich niet particulier of anders kunnen verzekeren, zich gewoon bij de SVB kunnen verzekeren. De premie zal dan 10,4% van het bruto-inkomen bedragen. Dit alles onder voorbehoud natuurlijk, want het is nog niet aangenomen. Immigranten met een Nederlands euro-inkomen zoals AOW en WAO zijn hier belastingplichtig en dienen dat dus hier op te geven als waren zij gewoon werkenden!!!!!!!!!!!! Dit wel opgeven aan de Belastingdienst Heerlen, want standaard worden zij ook in Nederland (heel laag) belast, maar dan moet je toch het verschil bijbetalen en dat is zo`n gedoe.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.137.51 x
Peter 9/14/2007-1:09:33 PM
...``Voor volwassenen is het leuk, voor kinderen niet``....

Zeg Esther, woon jij niet in de verkeerde wijk en gaan je kinderen niet naar de verkeerde school?

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.2.144.253 x
esther 9/22/2007-10:14:47 PM
Hoi Peter,
Een andere school is niet mogelijk, die zitten allemaal vol. Ik heb echt van alles geprobeerd. En misschien was een resort of andere wijk barstensvol Nederlanders handiger geweest (voor de kinderen bedoel ik). Maar daar hadden we juist bewust NIET voor gekozen. Ik wilde centraal zitten, tussen de Antillianen.

Nogmaals: ik ben heel positief over Curacao, maar dit topic ging over een vraag hoe het voor kinderen is. Mijn kinderen zijn hier erg ongelukkig. Mijn man en ik zouden ons hier zonder kinderen heel gelukkig wanen.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.145.57 x
Peter 9/23/2007-8:13:08 AM
Tja, wij wonen inderdaag op een resort met zo`n 60 woon eenheden. Voor zover ik het kan bekijken lopen hier geen ongelukkige kinderen rond. Die spelen hier gewoon op straat.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:83.160.217.60 x
Mireille 10/7/2007-10:15:43 AM
Beste mensen,
Ik heb bijna alle reacties gelezen. Los van het feit dat er soms van het onderwerp wordt afgeweken, wil ik toch nog even iets kwijt:
Welke beslissing je ook zult nemen in je leven. De afloop is nooit zeker! Het enige wat zeker is dat je ooit dood zult gaan dus.......LEEF! En geniet van elke dag, zonnestraal, vogeltjes die fluiten etc. Als je naar een ander land emigreert, welk land dan ook. Zul je harder moeten lopen in elke zin van het woord. Niets is hetzelfde als thuis. Ook al ga je in bewijse van in NL in een andere stad wonen. Elk nadeel heeft zn voordeel. En als je dat niet kan absorberen verlies je. Of je kinderen het naar hun zin zullen hebben hangt ook erg af van jou situatie.   Financieel en natuurlijk ook qua tijd en energie die je in ze kan stoppen. Mijn advies is; neem het niet te zwaar. Maar probeer te genieten van wat je wel hebt. Want hier in Nl wordt er ook continu geklaagd van ontevredenheid. Hoe tevreden je wordt of bent, ligt niet alleen aan de plek waar je woont, maar grotedeels aan jezelf. If you want to predict the future? Start creating it! Qua scholen wil ik even het vl kwijt. Prive scholen zijn niet voor een ieder betaalbaar das een feit. Maar spijker de kennis van je kinderen ook zelf een beetje bij als je vind dat de scholen daar tekort doen. Nobody sad it would be easy! Laat je goed informeren en ik hoop dat iedereen voor zichzelf de juiste keuze maakt.

Grtjs,
Mireille

RE: wonen op curacao met kinderen IP:87.208.95.153 x
syl 10/15/2007-2:40:28 PM
Peter en anderen,

wij zijn op zoek naar resorts waar redelijk veel gezinnen wonen met kinderen, zodat onze zoon (10 jaar) wel lekker buiten kan spelen met vriendjes in de buurt. Weet iemand een paar voorbeelden?

En weet iemand de namen van de 4 NL-talige basisscholen en waar ze zich bevinden. Graag jullie reaktie.

Groetjes, syl

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.141.245 x
Peter 10/15/2007-7:14:10 PM
Syl, wij wonen op www.recompensapark.com en hier wonen veel (NL) gezinnen met kinderen en het bevalt ons (en met ons vele anderen) prima.

NIET particuliere NL basisscholen: Albert Schweitzer, Johan van Walbeek, Marnix en Mensing huppeldepup....(voorheen Pire College).

RE: wonen op curacao met kinderen IP:84.86.154.197 x
Mireille 10/16/2007-3:00:14 PM
Peter, hallo!

Misschien een vrij brutale vraag maar wil je kwijt hoeveel je betaald aan je woning in Recompensapark??? Ik ben heel erg benieuwd. Ik ben zelf namelijk bezig met het vergelijken van prijzen, vandaar. We komen medio 2008 ook die kant op emigreren met een zoontje dan 3 jr. Moet wel zeggen dat het er erg leuk en vetrouwd uitziet zo op hun site.

Veel geluk!

Grtjs,
Mireille

RE: wonen op curacao met kinderen IP:84.29.84.5 x
petrie 10/17/2007-10:48:21 AM
Hey Peter
dan woon je wel leuk hihi.Ik ben er zelf net 2 weken geweest en wellicht hebben we elkaar een keer gezien aan het zwembad.Weet jij of er nog huizen vrij zijn op recompensa voor langere tijd (aantal jaren)of moet ik dan met Yung Mai bellen?Heb jij anders nog een idee waar ik voor langere tijd een huis kan vinden?
groeten
Petrie

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.141.245 x
Peter 10/17/2007-1:13:25 PM
Mireille/Petrie, over de beschikbaarheid en prijzen van het park kan ik eerlijk gezegd weinig zeggen. Hiervoor moet je inderdaad bij Yung Mai zijn. Je kunt haar mailen op info@recompensapark.com

RE: wonen op curacao met kinderen IP:86.83.148.247 x
Mireille 10/17/2007-2:39:22 PM
Heej Peter,

Bedankt voor je reactie.(Ook op ander forum ivm met auto). Ik heb je advies opgevolgd en wacht op antwoord. Grtjs,
Mireille

syl 10/17/2007-3:13:05 PM
Hallo Peter,

Bedankt voor je reaktie. Ik kan helaas geen goede voorstelling maken hoe de vaste woningen in het park liggen t.o.v. de vakantiehuisjes. Ik ga even met het resort mailen en zal binnenkort zeker even gaan kijken.

Weet je toevallig ook in welke wijken de 4 basisscholen liggen en bevalt de school goed waar jouw kinderen naar toe gaan, want de school en vriendjes om te spelen dat is toch onze grootste zorg.

Groeten Syl.

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.88.3.193 x
ASINA 10/17/2007-4:43:27 PM
Albert Schweitzer Salinja (achter Dr. Maalweg)
Pire en van Walbeeck Mahaai
Marnix Groot Kwartier

syl 10/17/2007-5:35:04 PM
Asina,

dank je wel voor je snelle reaktie. Komt misschien wel vreemd over, maar waar ligt Mahaai. De rest weet ik wel te vinden.

Groeten syl.

syl 10/19/2007-4:10:05 AM
Wie kan me vertellen waar Mahaai ligt?

RE: wonen op curacao met kinderen IP:190.4.135.176 x
ASINA 10/19/2007-7:31:51 AM
Supermarkt Centrum bekend????

RE: wonen op curacao met kinderen IP:81.92.178.128 x
Helen 2/29/2008-5:28:18 PM
Een vraag, waarom kunnen de kinderen daar niet buiten spelen?
Wij denken er ook over om te gaan emigreren naar curacao, hebben natuurlijk ook heel veel vragen nog 8 maart is er in nieuwegein een emigratiebeurs, ik vraag me af of dat nog zin heeft om heen te gaan als je alle informatie al op het het internet kan vinden, maar je weet maar nooit. Ik heb wel acc van mijn werkgever om voor een periode van ongeveer 3 maanden onbetaald verlof op te nemen en daar een huisje te gaan huren om te kijken zou het ons daar wel bevallen of willen we nae een paar weken gillend naar huis terug. Als je daarheen gaat voor een vakantie is het allemaal prachtig maar vind je dat ook nog na een paar maanden, zo heb ik ook gehoord/ gelezen dat er op curacao ( bijna) geen part-time werk te krijgen is alleen full-time en dan nog 6 dgagen per week. Klopt dit? Hoe is het op curacao met het VMBO zoals wij dat hier kennen, mijn zoon is 11 zit nu in groep 7 maar zal over 2 jaar ook naar voortgezet onderwijs moeten, mijn dochter is 19 en is verzorgende IG is daar wel werk in te krijgen, ze wil ook wel in de kinderopvang in welke vorm dan ook.

What is according to you the best method of setjdy? IP:87.13.208.145 x
[url=http://www 3/3/2008-3:32:20 PM
What is according to you the best method of study?
Thks

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.