Hey sanne..
Ik ga met vriendin eind van het jaar ook richting curacao.
ben ook bezig om te kijken wat de juiste procedure is.
volgens mij heb je inderdaad geen werkvergunning nodig. hoe het precies zit met als je daar permanent gaat wonen weet ik nog niet precies.
ben ik ook nog aan het uitzoeken. als ik meer weet laat ik het je wel weten.
succes, ciao Demian
ik wil permanent op curacao gaan wonen dus ik kan je denk ik wel een beetje helpen. Je hebt als Nederlander idd alleen maar een verblijfsvergunning nodig. Die kun je d/l van www.antillenhuis.nl Daar staat ook verdere info op. Suc6 alvast!
Je gaat waarschijnlijk niet alleen maar werken en zal ongetwijfeld ook andere papieren nodig hebben...
Zelf ben ik sinds oktober op Curacao komen wonen (permanent) en dan loop je nogal tegen wat zaken aan.
Zorg dat je voldoende papieren meeneemt:
* bewijs van uitschrijving uit de gemeente met daarop de burg. st. ( dus gehuwd, ongehuwd e.d). Dit zou belangrijk kunnen zijn wil je hier trouwen of bijv een ongeboren vrucht erkennen indien je niet getrouwd bent.
* Een uitdraai van je geboortebewijs,
* Een saneringsverklaring van je tandarts (een uitdraai van je laatste gegevens is niet genoeg maar wel een papier waarop staat dat je per die en die datum volledig gesaneerd bent met handtekening van de tandarts), dit heb je nodig voor je zorgverzekeraar alhier.
* zorg dat je beschikt over genoeg middelen van bestaan (aantoonbaar) (geld dus),
* eventueel handig is een kopie van het paspoort van beiden ouders
Er zullen nog wel een aantal dingen zijn.. die ik even niet uit direct weet op te noemen maar zorg dat je voldoende meeneemt. Om van hier zaken in Nl te regelen is wat lastig. Vooral als je al bent uitgeschreven in NL. Succes! Als er nog vragen zijn hoor ik het wel! Groetjes