Curacao Forum

Curacao Forum wonen in Barber , pro en cons ?

wonen in Barber , pro en cons ? IP: x
Ivan 5/10/2007-11:52:39 AM
Graag meer informatie over het plaatsje Barber op Curacao aub . Hoe is het daar om te wonen ? Is het afgelegen ? Is er criminaliteit , of minder dan rond Willemstad ? Zijn er sport-en recreatiemogelijkheden voor het gezin ? Is het waar dat er een enorme expansie van Barber tot stand aan het komen is door de bouw van resorts in Westpunt ? Ligt er een goede school in de buurt van barber voor onze twee kinderen van 6 en 7 jaar oud ? Hoe ver is het rijden van Barber naar en school dichterbij Willemstad , van niveau en al dan niet privé ? Al deze vragen hebben betrekking omdat we een huis van kennissen kunnen kopen in Barber ; uiteraard willen we van jullie ervaringen wat meer te weten komen van Barber . Of raden jullie ons een andere plek aan op Curacao in volle groei ! Groetjes van Ivan uit Belgie

RE: wonen in Barber , pro en cons ? IP: x
Peter 5/10/2007-12:12:36 PM
Tja...

Voordelen: lekker goedkoop en niet te ver van mooie stranden. Dat was `t denk ik kwa voordelen.

Nadelen: Ver van de bewoonde wereld, oftewel daar waar het allemaal gebeurd. Dus geen grote keuze aan winkels, restaurants, uitgaansgelegenheden enz.. Verder geen NL scholen in de buurt. Waarschijnlijk elke dag een eind rijden naar je werk over een heel vervelende en gevaarlijk weg. (weg naar westpunt dus). Recreatiemogelijkheden zijn er volgens mij niet, op de stranden na.

En dat mensen uit Willemstad daar gaan wonen zal waarschijnlijk verteld zijn door degene die het huis wil verkopen. Want kwa drukte heb je juist meer last, omdat je elke keer zo`n klere eind moet rijden om bijvoorbeeld naar de scholen en je werk te gaan.

Ik zou er in ieder geval voor geen goud willen wonen. Maar ja, misschien jullie wel.

olga 5/11/2007-7:38:49 AM
zou me echt te ver van alles zijn ,alleen de mooie strandjes zijn er in de buurt, nee barber is echt een uithoek, trouwens als je een huis koopt zal je toch eerst zelf moeten gaan kijken

cor 5/11/2007-8:32:55 AM
heerlijk rustig toch!
de drukte opzoeken
eb vervolgens weer lekker naar huis

Ivan 5/13/2007-6:28:13 PM
Ik vind het vreemd dat mensen in Nederland en Belgie die een job hebben in de stad iedere dag toch ook vaak een lange tijd in de auto of openbaar vervoer zitten om daarna in alle rust buiten de stad terug naar hun huisje met tuin te keren . Curacao is zoveel kleiner als eiland en blijkbaar rijden mensen hier niet graag een afstand van toch rond de 25 KM ( of is Barber verder gelegen van Willemstad ? )

buick 5/13/2007-9:29:48 PM
Barber is prachtig en rustig en toch centraal alles is redelijk in de buurt de bank dokter supermarkt scholen enz zijn op loopafstand.
ook het huis wat je denk ik bedoeld is erg mooi ( coen en ine) dus het is zeer aan te raden.

een vriend van coenen ine.

tom 5/14/2007-5:49:42 AM
precies, sommige wegdelen/wegen/weggetjes, daar heb je het weer: zouden gevaarlijk zijn, niet iedereen rijd daar graag

Peter 5/14/2007-9:00:36 AM
Ach, anders probeer je toch gewoon in Barber. 99% kans dat je het hooguit 1 jaar volhoudt en daarna toch meer richting Willemstad gaat wonen. Je zult niet de eerste zijn die dat doet. Het probleem is dat wel dat je je huis in Barber dan moet zien te verkopen, want dus erg moeilijk zal zijn. En wat scholen betreft, er zijn daar dus uitsluitend Papiamentstalige scholen. Beetje lastig wellicht voor kinderen uit NL.

RE: wonen in Barber , pro en cons ? IP:190.2.158.32 x
ben 6/21/2007-7:49:46 AM
ben er ook ooit vanuit NL gaan wonen. dan denk je inderdaad die 25 km valt toch mee. Uit ervaring: HET VALT TEGEN. is een eiland en afstanden zijn dan sneller ver. Ook mensen komen niet snel naar Baber. En inderdaad alles papiamentstalig, de scholen, de winkels etc etc. Echt anders dan Willemstad.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.