Curacao Forum

Curacao Forum werken op curacao

werken op curacao IP: x
sebastiaan 10/16/2006-1:57:13 PM
ik heb een aantal vragen over werken op curacao
mn baas wil waarschijnlijk een winkel voor een paar maanden openen op curacao met daar boven een appartementje en ik zou dan in die winkel komen te staan maar wat kan ik zoal verwachten van curacao want ik weet helemaal niks van dit eiland? wat zijn gemiddeld de winkeltijden? is er bijvoorbeeld ook een siesta? wat kan ik van het eten verwachten? hoe zijn de uitgaansgelegenheden? hoe zijn de mensen op dit eiland? zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? met wat voor munteenheid word er betaald? alvast bedankt voor de tips en antwoorden op mn vragen gr sebastiaan

RE: werken op curacao IP: x
sebastiaan 10/17/2006-2:59:51 AM
hoi Arlette
ten eerste bedank voor je info het word een soort van outletstore met al onze oude zomer spullen ook heel veel linnenstoffen het zijn best wat trendy spullen met heel veel italiaanse merken we hebben nu ook veel antiliaanse klanten vandaar ook dit idee
ik heb trouwens nog een paar vraagjes die NAF hoeveel is die waard en wat betaal je gemiddeld voor avondeten ? en het weer is dat ook zo goed als de meeste mensen hier zeggen ? ik heb trouwens de sites bekeken en het ziet er erg leuk uit en heb een goede indruk over het eiland
alvast weer bedankt gr Sebastiaan

olga 10/17/2006-7:51:22 AM
het is gewoon de ouderwetse hollandse gulden de florijn (geloof dat i iets minder waard is)
er staat hier gewoon weer fl voor de prijzen, moet je weer aan wennen alles lijkt veel duurder, en veel is ook duurder alles moet hier worden geimporteerd , en het eten kun je zo duur maken als je wilt he je hebt ook veel snacks, ik kom er nooit ongezond, chinezen vind ik ook bremzout
blehhhh
de regenperiode gaat nu aanbreken het is windstil en gevoelsmatig bloedheet omdat er geen wind is, het is rond de 30 graden
met regenbuien is het gevaarlijk auto rijden ,de wegen zijn niet best
de mensen zijn best aardig, alleen vrouwen achter de kassa`s van de supermarkten vind ik altijd erg stuurs
ik neem mijn papegaai tegenwoordig mee en dan stralen ze allemaal hahaha
ook stikt het van de muggen niet schrikken als je een kakkerlak tegen komt alles went
ook niet schrikken van alle uitgemergelde honden die eten lopen te zoeken langs de weg (deed ik wel, ben een dierenlover) kijk uit voor loslopende geiten, ik stop zelfs voor een hagedisje, zeker een leguaan
leuk zo`n winkel hoor waar komt die dan ??? weet je dat al???

sebastiaan 10/17/2006-1:20:41 PM
hoi olga die winkel komt waarschijnlijk in willemstad maar jij bent dus nederlands en je zit ook op curacao? bevalt het een beetje daar ?

Arlette 10/17/2006-1:34:43 PM
Hoi Sebastiaan
Wel rekening houden met het tijdsverschil als het in nl zomertijd is, is het op Curacao 6 uur vroeger. Met de wintertijd is dat 5 uur vroeger. En ze gebruiken er andere stroom, dus wel een wereldstekker meenemen!!
Kunnen jullie nog iemand gebruiken in je winkel??
Gr Arlette

sebastiaan 10/17/2006-1:39:57 PM
hoi Arlette
dat zijn weer handige tips dank je daarvoor we moeten nog ff kijken kijken hoe groot het pand word en daar kunnen we het personeel op aanpassen maar ik denk dat het een klein pand word dus kan ik het waarschijnlijk zelf wel aan maar zocht je nog werk dan ?
gr Sebastiaan

Arlette 10/18/2006-10:03:47 AM
Hey sebastiaan
Op het moment zit ik in 5-havo en als ik mijn diploma heb gehaald wil ik er een jaar of langer er tussenuit. Ik wil graag naar Curacao en ben me aan het orienteren. Ik dacht ik vraag aan jou of je nog iemand kon gebruiken. Het liefst zoek ik iets in het toerisme of iets met kinderen. Gr Arlet

sebastiaan 10/18/2006-1:17:53 PM
hey Arlette anders geef ff je msn adres dat is misschien wat makkelijker praten dan kan je allemaal vertellen hoe jij jezelf ziet in de winkel en wat voor plannen je hebt oke ?
gr sebastiaan

Arlette 10/18/2006-1:44:30 PM
Ja dat praat inderdaad makkelijker: arlette89@hotmail.com

Chantal 11/6/2006-5:11:39 PM
Hoi sebastiaan,
zou jij mij misschien ook willen mailen, voor eventueel werk in een winkel, heb van de zomer mijn diploma mbo niveau 4 manager/ondernemer detailhandel behaald, wil dus graag in een winkel gaan werken op curacao.

Mail maar als je hier nog interesse in hebt. chantie124@hotmail.com

Groetjes Chantal

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.