Ik heb even een vraag aan de mensen die op curacao wonen. Is daar genoeg werk te vinden in de beveiliging?? Ik volg nu de opleiding algemeen beveiliger 2 en ben in de zomer klaar. Lees er vrij weinig over op internet. Heb wel de site gevonden van AVD maar is er ook meer? Heb zelf 8 maanden daar gewoond. En wil graag terug om te komen werken en wonen. Maar ga natuurlijk eerst een maand op vakantie naar Curacao voor oriëntatie. Alvast bedankt
de opleiding tot beveiliger wordt hier helaas niet vereist. Er zijn vele vele beveiliging firma`s doch die werken met allemaal laag opgeleide personen en dus een laag salaris. Moet je proberen op niveau supervisor binnen te komen bij AVD, Securitas en of andere van die grote bedrijven. succes
Benno
Hoi Bianca,
Net als jij ben ik ook bezig met beveiliging 2. Binnenkort ben ik ook klaar, alleen wil ik graag mijn eigen beveiligingsbureau gaan beginnen op Curacao. Maar dat is denk ik over 4 jaar pas. Maar leuk om te horen dat ik niet de enig ben!
Groetjes hannah
Dat is leuk om te horen... had het idee dat ik als enige vrouw daar in de beveiliging wil gaan werken....
Als je over 4 jaar je eigen beveiligingsbedrijf hebt opgestart laat je het mij dan even weten??? Dan kom ik bij jou solliciteren... Tot die tijd kan ik mooi door sparen hahaha.....
Maar dan moet je nog verder studeren of niet als je een eigen bedrijf wilt beginnen? Dat lijkt mij ook wel wat... Maar ja je moet wel weten hoe je moet beginnen...
Hallo! Ik ben ook met de opleiding Beveiliger 2 bezig via Guard Academy in Deventer en zij hebben weer contact met AVD in Curaçao.. De eigenaars komen in de zomer ook hier heen om te kijken of ze mensen aan kunnen nemen.. In ben hier wel in geintresseerd waar wil natuurlijk eerst weten wat dit verdiend.. Ik had ze al gemailt maar tot nu toe geen bericht terug gehad..
Weet iemand wat er dus precies word bedoeld met die lage lonen? Ik weet dat er geen CAO`s daar zijn, maar ik ga er toch echt niet voor lager dan rond de 7 euri`s werken.. Het leven daar mag dan wel een stuk goedkoper zijn, maar ik was ook niet echt van plan om altijd in Curaçao te blijven - ik ben nog jong en ik wil wat. Dan blijf ik wel hier in Nederland en ga voor minstens 11 a 12 euri`s in het uur werken ofzo.. En ik mag aannemen dat iemand met diploma beter betaald krijgt dat iemand zonder diploma..
Nou ja.. Als iemand meer info kan vinden, lees is het graag!
Ik ben inmiddels klaar met mijn opleiding en werk nu in de beveiliging. Ik denk niet dat ik nog een beveiligingsbureau ga beginnen in Curacoa. Ik heb gelezen in de Signaal (krantje van G4S) dat Securitas daar al zit. Dus misschien ga ik daar dan werken.
Er zijn genoeg andere beveiligingsbedrijven naast Securitas en ook nog met een CAO. Als je dezelfde salariseisen hebt als Anouk is er maar 1 advies: niet hier komen!!!!!!
Mensen nooit gaan werken bij de AVD op Curacao heb zelf zeer slechte ervaring met dit bedrijf.
Als je wil werken probeer het dan bij Securitas Antias hebben ook eigen web-site voor info....