Curacao Forum

Curacao Forum water

water IP: x
tim 9/5/2006-8:53:18 AM
goedendag mensen,

water op curacao schijnt erg duur te zijn, zegt men?
maar is er ook iemand die weet wat water kost per m3?
graag zou ik als iemand dit weet willen weten.

groetjes
tim

RE: water IP: x
Len 9/5/2006-10:07:06 AM
ik weet het niet precies maar ongeveer 17 NAF per kuub...

tim 9/5/2006-10:19:24 AM
weet je zeker?
dit is best wel duur!

tim

Peter 9/5/2006-10:34:43 AM
Ik heb even mijn Aqualectra rekening er bij gepakt. NAF 146,45 voor 12 kuub. Dat is dus NAF 12,20 per kuub. (dat is ongeveer EUR 5,50)

tim 9/5/2006-1:09:09 PM
wat fijn, dank je voor de informatie,is dit als ik zo vrij mag zijn om je een vraag te stellen een rekening die iedere maand ongeveer dit bedrag is?
en is dit o.b.v. een gezin, of 1 of 2 personen ofzo?

groetjes
tim

tim 9/5/2006-1:09:09 PM
wat fijn, dank je voor de informatie,is dit als ik zo vrij mag zijn om je een vraag te stellen een rekening die iedere maand ongeveer dit bedrag is?
en is dit o.b.v. een gezin, of 1 of 2 personen ofzo?

groetjes
tim

Isa 9/5/2006-1:36:41 PM
Bij Aqualectra is er een bracket structuur - hoe meer water je gebruikt, hoe duurder dit wordt. Onder de 10m3 is het ANG 10,00 en dan ga je naar ca. ANG 12,00 als je onder de 15m3 zit enz. Boven de 20m3 betaal je ruim ANG. 17,00 per m3.
Als je een eigen huis hebt is het aan te raden een deepwell te laten graven. Als je grondwater een redelijke PH waarde heeft, kun je dit water voor alles gebruiken (tuin, douchen, huishouden, WC, auto wassen) behalve koken en drinken.

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

tim 9/5/2006-2:03:16 PM
wat fijn , al deze reacties.

ik ben erg blij hier mee.

hajo,

tim

Len 9/5/2006-4:21:51 PM
wij betalen voor alles zo`n 17 NAF, maar wij hebben wel een gezin van 3 kids en 2 volwassenen. Geen deepwell, wel een zinkput en ook een zwembad.
Deepwell graven komt (afhankelijk waar je woont, afhankelijk nl van de diepte, maar meestal is dit zo`n 30 á 40 meter) incl. materialen en pomp enzo op zo`n 6000 NAF. Dus je kan uitrekenen hoeveel je nodig hebt voordat je de deepwell eruit hebt. Verder geeft een deepwell wel veel kalk en hoewel mensen met een zwembad graag een deepwell hebben ivm kosten, is het niet aan te raden (lelijke randen aan je bad dmv kalk en meer chemicaliën nodig, met alle kosten wederom van dien).
Water en elektra zijn duur. Wij letten echt goed op en er draait iedere nacht 1 airco en 3 ventilatoren, maar zijn per maand aan water en elektra zo`n 900 naf kwijt!!!

Isa 9/5/2006-4:43:23 PM
Len,

Sorry dat ik je even tegen moet spreken. Wij hebben thuis een deepwell put van 30 meter. Mijn vader, moeder en broer hebben alledrie deepwell putten in de laatste 2 jaar laten graven. Het is echt geen 6000 gulden (weet niet waar jij je prijs hebt gehaald). Alles bij elkaar was het 3200 gulden per put.
Ons zwembad is heel erg mooi en helder MET deepwell water. Het heeft alles met onderhoud te maken. Ook de randen kun je simpelweg met een sponsje en Cif weer mooi krijgen. Het is niet zo dat je perse meer chemicalien nodig hebt, het heeft allemaal te maken met de PH waarde van je put water. Wij hebben heus niet meer nodig dan mijn nicht die een zwembad heeft met Aqualectra water. Alleen zijn wij per maand ong. 600 gulden minder kwijt aan water dan zij... tel uit je winst...

Isa
www.de-plantage.com

tim 9/7/2006-8:37:43 AM
maar zo`n deepwell, da lijkt me echt interessant.......is er iemand die een mannetje weet voor een deepwell te laten slaan?
is het mogelijk om het water ook tot drinkwater te maken, volgens mij wel, alleen de vraag is hoe?
is op korsow omdat het een eiland is het grondwaterpeil ook hoger dan in ned.? of is dit een verkeerde gedachte??
groetjessssssssssss
tim

Len 9/7/2006-10:13:24 PM
qua deepwell is het afhankelijk hoe diep je moet, en je betaald per meter zo`n 100 gulden. Hier gaan ze zo`n 40 meter diep, dus dat is al 4000 naf. En dan komt er nog een pomp bij (en een goede is ook prijzig), leidingen etc. Dus incl,. alles. Dat is van 2 bedrijven berekend.
Ik zie het verschil wel in zwembad van mezelf en van anderen met deepwell, en allen onderhouden (laten onderhouden) het goed.
En winst gaat pas na eruit halen van je deepwell. Niet overal kun je een deepwell plaatsen, let daar ook op! Aan de noordkant is het duurder omdat je dieper moet dan aan de zuidkant.

Isa 9/8/2006-7:25:32 AM
Dan ben je helaas net bij de 2 duurdere bedrijven langsgeweest, Len. Nogmaals, mijn deepwell is 26 meter diep en voor het graven heb ik 1000 ANG betaald.
Pas als Aqualectra met de waterprijzen omlaag gaat, zou ik evt. overwegen met kraanwater mijn zwembad te vullen.
Mijn dripsysteem voor de tuin staat elke dag een paar uur aan. Ga ik dat aan Aqualectra betalen? Ik dacht het niet. Komt lekker ``gratis`` uit de grond (alleen electra voor de deepwell pomp).

Tim, tegen de tijd dat je klaar bent voor een deepwell, stuur een mailtje, dan geef ik je wat addressen door.

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

tim 9/8/2006-9:56:44 AM
hartstikke bedankt voor de reactie`s.
ik ga aan de oostkant wonen, bij sint joris.
ja, een beetje geluk moet je wel hebben, kwa diepte........dus uiteindelijk kwa kosten, als ik de adviezen verhalen lees!!
ook ben ik bezig met een eigen stroom opweksysteem, ik bedoel als ik dan toch bezig ben, wil ik met de huidige prijzen graag,zoals ze hier staan onafhankelijk zijn, en uiteraard goedkoop!
nou zeg, allemaal nogmaals erg dank voor de reacties, en k`hoop dat iedereen heerlijk, gezond, maar vooral goedkoop kan leven daar!

m.vr.gr.
tim

dennis 9/8/2006-11:49:50 AM
ha tim hoe ga jij je stroom op wekken ik ben de laatste tijd nog al op zoek gegaan naar de mogelijkheden maar vind het nog al duur bvb. zonnen panelen of ga jij iets met wind doen.
Zou graag hier meer over willen weten wij gaan in januari emigreren.
En waar ga jij wonen Santa Catharina toevallig dat vond ik echt een heel leuk plaatsje
Groeten dennis

tim 9/9/2006-3:20:32 PM
hoe dat moet ik nog effe bekijken, maar om de haverklap valt de stroom daar uit, niet lekker als je bij de airco zit, of aan het klussen bent.
tim

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.