|
|
Curacao Forum toekomstplannen om naar curacao te remigreren
| toekomstplannen om naar curacao te remigreren |
IP: x |
| julisa |
1/15/2006-5:57:03 PM |
Ik ben julisa(27), ik heb plannen om voor 2008 naar curacao te remigreren. Ik heb meerdere verhalen gelezen over dat je het beste daar zelf een werk kan zoeken dan via sollicitatiebrieven. mijn zorg is dat ik straks mijn werk opzeg om persoonlijk op curacao een baan te zoeken en dat het misschien wel tegenvalt, hoewel je soms wel risico`s moet nemen. Daarom doe ik nu naast mijn werk als incassomedewerker een opleiding als dokktersassistent zodat ik alle kanten in de administratieve/secretarieele sector kan. mijn vraag is of er uberhaupt wel werk in die branche is.
En hoe zit het eigenlijk met een huis kopen op curacao? terreinen, hypotheek, op dit gebied weet echt niet veel,misschien kan iemand mij hiermee helpen want de websites die ik heb over koophuizen op curacao zijn echt voor mensen met veel poen, n.l de real estates,etc,etc.
Ik ben namelijk een starter dus ik wil graag klein beginnen om hoogerop te kunnen komen.
graag jullie reacties hierop,
groetjes, julisa
|
| RE: toekomstplannen om naar curacao te remigreren |
| Chaya |
3/8/2006-6:04:02 PM |
Je zou bij FKP (fundashon kas popular)kunnen informeren.Zij verkopen goedkope huizen en regelen zelf een hypotheek + opstalverzekering als je dat wilt.
|
| Ronald |
5/11/2006-6:55:46 PM |
hoi Julisa,
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt. Je kan vanuit NL ook een baan op het eiland zoeken. Er zijn diverse bureau´s op het eiland, die je hiermee kunnen helpen. Ook het Antillenhuis heeft een vacature pagina. Kijk op Antillenhuis.nl
Ik denk dat je als incassomedewerker zeker werk kan vinden. Probeer bij het Eilandsontvanger bijvoorbeeld.
Ik heb recentelijk heel snel een baan gevonden via Impacto. Heeft me niks gekost, alleen mijn cv naar hun sturen. Ik vertrek eind juni dit jaar naar Curacao, na 18 jaar in NL te hebben gewoond.
Kijk op http://curacao-samenleving.startpagina.nl/, daar vind je veel informatie over Curacao.
Saludos y eksito.
|
| chari |
5/12/2006-10:18:10 AM |
HOi Ronald,
Ik heb een vraag aan je,heb je mischien een HBO-diploma,want dan krijg je ook sneller een baan,heb ik van horen zeggen.
Ik heb alleen een MBO-diploma (economie en recht),en 1e jaars HBO,denk ja als ik volgend jaar inschrijft bij impacto dat er ook een kans is voor mij??want meestal zie ik alleen bij die uitzendbureaus alleen HBO en Universtiteit.
|
| Ronald |
5/12/2006-2:47:25 PM |
Chari,
Ik heb inderdaad een HBO diploma. Ik weet niet wat voor werkervaring je hebt naast je opleiding, maar vergeet niet dat dat ook wat waard is. Ik zou zeggen, neem gewoon kontact op met Impacto. Ik zag trouwens dat op http://www.kadanz.an/vacatures.php men ook vacatures op MBO niveau heeft staan. Kijk ook op http://www.antillenhuis.nl/ws/ws_werkzoeken.php.
Denk niet dat het onmogelijk is en dat het je niet gaat lukken. Ga er voor en geloof in jezelf. Succes ermee.
|
| Chari |
5/12/2006-3:18:47 PM |
HOi Ronald,
Thanks voor de informatie,en ik wens jou het allerbeste op Curacao.
En ik ga het zeker ook proberen.
|
| Ronald |
5/12/2006-3:27:25 PM |
Chari,
Kijk ook op http://curacao-zakelijk.startpagina.nl. Daar vind je een kopje Werk & Vacature. Daar zijn ook allemaal links over werk.
|
| julisa |
5/13/2006-5:10:17 PM |
Ronald nog bedankt voor de informatie, ik maak me misschien iets te veel zorgen,maar remigreren is een grote stap waarop je jezelf zo goed mogelijk op wil voorbereiden.
Maar ik ben wel blij om te horen dat je vanuit Nederland schriftelijk of via de mail ook een baan kan zoeken,want ik heb begrepen dat vele bedrijven op curacao dit niet meer accepteren omdat vele niet op kwamen dagen. Maar ik denk dat het via uitzendburo`s inderdaad wel anders gaat, want impacto is toch een uitzendburo?
Hopi great ku bo haña trabou,Ronald mi ta deseabo hopi eksito!!!!
Ami zo ie zo tin ku kaba mi estudio prome dus lo mi bai bek pa 2008, pero danki pa e information y sites!!!
|
| Tom |
5/15/2006-4:42:41 PM |
Ik heb zelf werk gevonden op Curacao door via email bedrijven te benaderen met mijn cv, binnen een maand had ik werk. Dus gewoon proberen.
Ik ben een nederlander met een antilliaanse vrouw maar ik heb alles zelf geregeld en weet dat er kansen genoeg zijn op Curacao.
Veel succes!!
|
| JW |
5/16/2006-2:14:14 PM |
Beste Tom,
Wat voor werk heb je gevonden als ik vragen mag?
gr. JW
|
| Lakisha |
8/9/2006-11:26:54 AM |
hoi hoi Lakisha
ik wil terug naar curacao maar ik zit vast met mijn opleiding en ik heb een woning nodig om te verblijven. Ik heb al mijn diploma`s maar ik wil PABO op curacao veder studeren ik ben hier al sinds mijn 4 jaar en wil graag terug. Ook wil ik graag informatie over huis kopen want ik heb geen verblijfplaats.hoe zit het met de hypotheken???????? en is er PABO in curacao ?????????
|
| RE: tweede huis kopen in curacao |
| jetta |
8/19/2006-4:46:39 PM |
We willen in de loop van 2 jaar een huis kopen op Curacao. Dit om dat mijn man graag tijdens zijn pensioen terug wil keren naar zijn eiland.
We zijn nu nog jong 42 en 43. Wie kan mij vertellen hoe we het beste een
hypotheek kunnen regelen waar kunnen we het beste kijken voor een goed maar voordelig huis te kijken en waar moeten we zoal aan denken
|
| Petra |
1/9/2007-5:32:51 PM |
Ik wil ook graag terug naar mijn dushi eiland maar zit toch met een vraag. Speelt iemands leeftijd eem grote rol om een baan te vinden zoals hier in NL. Ik ben nu 45 jaar en kan geen werk vinden als secretaresse waar ik 20 jaar ervaring had opgelopen op Curacao. Ik woon bijna 6 jaar in NL en kan alleen werk als call center mdwrk. vinden. Het is me gewoon duidelijk dat ze geen ouwe taart wilen hebben maar een jonge bloem zonder ervaring. Hopelijk is dit geen issue op Curacao. Heeft iemand ook ervaring mee gehad?
|
<Terug naar Overzicht>
|