Curacao Forum

Curacao Forum tips gevraagd voor verhuizing naar Curacao

tips gevraagd voor verhuizing naar Curacao IP: x
Denise 1/29/2007-4:41:52 PM
Mijn vriend en ik verhuizen in april vanuit Nederland naar Curacao.
Als iemand tips heeft wat betreft huisvesting, werkmogelijkheden (horeca), (verblijfs)vergunningen, aanschaffen en verzekeren van een auto of wat voor tips dan ook......BIJ VOORBAAT HEEL ERG BEDANKT!!!
Ook een verzoek aan Nederlanders die reeds verhuisd zijn naar Curacao om hun ervaringen te delen! Groeten Denise

RE: tips gevraagd voor verhuizing naar Curacao IP: x
josje 2/12/2007-4:31:05 AM
Hallo wij hebben ruim 3 jaar op Curacao gewoond en hebben daar nog steeds een huis en we zijn heel erg enthousiast. Wil je meer weten laat me even weten dan spreken we wat af en dan kan ik het een en ander toe lichten.

pitbul 2/12/2007-4:45:55 AM
BLIJF LIEVER DAAR!!!!!!!!!!

jp 2/14/2007-7:29:10 AM
wij wonen nu één jaar op curacao en het bevalt prima.
mail maar voor info

WAAROM? 2/14/2007-8:20:44 AM
waarom wil toch iedereen hier naar toe, kijk als je word uitgezonden een goeie baan hebt alla, maar er zijn hier al zat werkelozen de curecouenaren moeten zelf maar eens uit de bijstand en de handjes gaan laten wapperen!!!! luie donders

R&S 2/14/2007-10:34:28 AM
mail mij

Peter 2/14/2007-12:13:22 PM
Beste ``waarom``, ondanks het hoge aantal werkelozen hier vinden Europese NL`ers hier toch vrij snel een baan. Je moet uiteraard niet de salarissen verwachten die je in Nederland hebt, maar zoals al vaker gezegd op dit forum, heb je ook minder nodig. Alleen om je hier te kunnen vestigen (=verblijfsvergunning krijgen) moet je, of eerst een baan hebben, of aan kunnen tonen dat je in je eigen onderhoud kunt voorzien.

Peter 2/14/2007-12:27:24 PM
Beste Denise, voordat wij naar Curaçao zijn verhuisd zijn wij eerst meerdere malen hier op vakantie geweest om ons te oriënteren over de zaken die jij allemaal opnoemt. Volgens mij is dat de beste manier om zoveel mogelijk juiste informatie te krijgen. Zelfs solliciteren hebben wij tijdens onze vakanties hier gedaan, met succes uiteraard. En om zo snel mogelijk een verblijfsvergunning te krijgen kun je dit het beste uitbesteden. Kost natuurlijk wel wat, maar toen wij hier aankwamen waren alle papieren al geregeld. We hoefden ze alleen nog de volgende dag op te halen en te tekenen. Inclusief Sedula (=ID-card)

OLGA 2/14/2007-1:20:01 PM
PETER HOE LANG IS DAT GELEDEN ??? WIJ MOESTEN ER TOCH ECHT ZELF BIJ ZIJN AL HADDEN WE HET UITBESTEED

Peter 2/14/2007-1:38:28 PM
3 jaar geleden.... We hebben wel zelf het bewijs van goed gedrag en werkgeversverklaringen voor Curaçao moeten regelen uiteraard.

olga 2/14/2007-6:01:04 PM
ja tuurlijk moet je dat in holland zelf doen, het is toch weer veranderd dan,2 uur zitten wachtten op onze sedula , en in de lange rij daar bij het postkantoor,de week er voor werd nog aan mijn tussenpersoon verteld dat maar 1 van beide er bij moest zijn ,maar terplekke moesten we er allebei bij zijn ,dat veranderd daar wel heel snel, gelukkig was mijn man niet ver uit de buurt, een heel gedoe in elk geval, dat was april vorig jaar

Peter 2/15/2007-10:53:25 AM
Bij het ophalen van de Sedula moesten wij er inderdaad zelf bij zijn, daar er terplekke een pasfoto van je gemaakt wordt. Maar de service van het bedrijf hier ging zelfs zo ver dat ze voor ons al bijna een uur in de rij hadden gestaan. We konden zo aanschuiven.

Peter 2/15/2007-11:02:34 AM
Zou ik bijna het bedrijf vergeten te noemen die zo perfect de papiermolen voor ons heeft geregeld. Document Agency Curaçao. website:
www.dac.an Ze zitten in het world trade centre

olga 2/15/2007-12:47:33 PM
das beter peter ,ik geloof dat mijn makelaar dat ff vergeten was allemaal

Fern 4/24/2007-4:33:06 PM
Hey Denise,
zit hier nu zelf een maandje en wacht nu op de bevestiging van mijn inschrijving. Wanneer kom je hiernaar toe? Mocht je tips willen, kun je me altijd mailen! Heb ook allerlei tips van anderen gekregen en weet hoe makkelijk het is! Heb je al je papieren al geregeld die je mee moet nemen vanuit Nederland om je hier in te schrijven? Want vanaf hier is dat niet echt te doen, denk aan: geboorteakte, bewijs goed gedrag, bewijs van uitschrijving Nederland. Dat zijn dingen die je hier allemaal nodig hebt om je in te schrijven!

Veel succes ermee, misschien zit je er inmiddels al, het is tenslotte eind april!

Vriendelijke groetjes,

Fern

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.