Curacao Forum

Curacao Forum salaris en woonruimte

salaris en woonruimte IP: x
Jongen1979 5/24/2005-2:30:26 PM
Hallo allemaal,

Wij willen voor een half jaar naar Curacao. Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde huurprijs is voor een appartement.

En wat is het gemiddelde salaris. Wij (mijn vriendin en ik) willen beide fulltime werken op Curacao, maar hebben geen idee wat je kunt verdienen en of het moeilijk is om aan werk te komen?

Wie kan ons helpen????

Groetjes,

RE: salaris en woonruimte IP: x
webmaster 5/25/2005-11:05:37 AM
Hoi,<BR>
<BR>
Als je op Curacao wil werken, is je salaris afhankelijk van vele factoren. Om te beginnen vast stellen wat je eventueel salaris is, is het van belang te weten welke opleiding(en) je hebt gedaan?<BR>
Hoe hoger hoe beter.<br>
Werken op Curacao is niet voor iedereen weggelegd, sommige mensen hebben in NL een baan die zo specifiek is dat er op Curacao geen vergelijkbaar werk is.<BR>
Verder is natuurlijk je ervaring van belang en dus de sector waar je in wil werken. Als daar weinig werk in is, zal het heel moeilijk voor je worden om te komen werken op Curacao.<BR>
Mocht je op Curacao willen werken lijkt het me zaak om eerst alle vacature sites te bezoeken en te wachten tot er een job bij zit die je aanspreekt. <BR>
Open sollicitaties werken niet zo goed, je salaris is dan ook veel lager, omdat ze weten dat je heel graag wil komen.
Wat huurprijzen kan ik vrij kort zijn, vanaf 500 gulden kun je een appartement huren maar dan zit je natuurlijk niet op de mooiste plaats etc.<BR>

jongen1979 5/26/2005-7:13:38 AM
Bedankt voor je bericht!

Ik ben zelf WO-afgestudeerd (fiscaal recht) en zoek een baan op een accountantskantoor (of iets in die richting in ieder geval). Mijn vriendin doet een HBO-opleiding en is al afgestudeerd op MBO. Denk je dat er werk te vinden is? We willen sowieso naar Curacao gaan en dan daar werk vinden. Op open sollicitaties wordt helemaal niet gereageerd (heb al meer dan vijf bedrijven gemaild). Denk je dat we werk kunnen vinden en wat zal het salaris dan ongeveer zijn?

Alvast bedankt weer,

Groetjes,

a 5/26/2006-9:17:33 PM
inkomstenbelasting op curacao is tussen 8 en 10%

Ronald 5/27/2006-8:39:27 AM
Jongen1979,

Met je opleiding moet je werk op Curacao kunnen vinden. Als je bij een accountantkantoor wilt werken, lijkt het me verstandig om met de vestiging in NL kontakt op te nemen. Zij kunnen je misschien in direkt kontakt brengen met iemand van hun vestiging op Curacao. PWC en KPMG zijn twee bekenden die daar ook aardige vestigingen hebben. Kijk op de volgende sites voor de meer informatie over Curacao.

http://curacao-samenleving.startpagina.nl

http://curacao-zakelijk.startpagina.nl

Succes ermee.

Ronald 5/27/2006-8:58:30 AM
Jongen1979,

Kijk trouwens ook even op www.viavia.net. Daar kan je de prijzen van appartementen een beetje zien.

Meer informatie over werken op Curacao kan je ook vinden op de site van Directie Arbeidszaken: www.diraz.an
By the way, realiseer je dat je op Curacao niet hetzelfde verdient als wat je in NL zou krijgen. Maar, je betaald minder belastingen en het levensonderhoud is goedkoper. Natuurlijk hangt dat laatste af van hoe je zelf leeft.

Ik heb trouwens in het verleden gewerkt voor een antilliaans trustkantoor. Ze hebben regelmatig juristen en fiscalisten nodig. Kijk op hun site, ze hebben naast het hoofdkantoor op Curacao ook kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Luxemburg en Aruba. www.amaco.nl

Good Luck!

Anneke 5/27/2006-9:59:54 AM
Hi, op mij space http://spaces.msn.com/roxsha staat diverse info mbt Curacao. W.o. gele gids,tel.boek etc. Duik er eens in! Succes hoor.
groetjes Anneke

Dymphy 5/29/2006-8:30:19 AM
Ronald, ik las dat je bij een trustkantoor hebt gewerkt. Ik heb een sollicitatie lopen bij een trustkantoor. Mijn opleiding is HBO management, economie en recht. dit is ook precies de opleiding die zij vragen. Hoe liggen de salarissen bij zo`n trustkantoor? Is het leuk werk, kun je daar iets meer over vertellen?
gr. dymphy

Ronald 5/29/2006-11:57:56 AM
Hoi Dymphy, mijn tijd in de trustwereld werd helaas overschaduwd door een vreemde directe chef. Anders dan dat, was het een leuke tijd, waarin ik veel heb geleerd. Het werk is vrij afwisselend en je komt soms voor de gekste vraagstukken te staan. Leuke branche om in te werken, als je creatief wilt zijn met de mogelijkheden van de wet en zeker niet van routine houdt. De salarissen lagen toen volgens mij goed. Maar, ik weet niet hoe dat zat met mijn collega`s op Curacao. Er is me recent verteld dat ik daar beter kan verdienen dan bij mijn huidige management functie. Dus, het zal wel goed liggen.

Succes met je sollicitatie.

Dymphy 5/31/2006-5:49:26 AM
Ronald, bedankt voor je informatie. Ik ben benieuwd hoe de sollicitatie gaat verlopen. Zal blij zij als het iets is want ik vind het tot nu erg tegenvallen om vanuit Nederland een baar daar te vinden.
gr. dymphy

Tom 6/6/2006-1:08:47 PM
Trust kantoren zat op Curacao, verder is Impacto een prima toko....

IMPACTO EXECUTIVE
Finding the right people!

Scharlooweg 104
Curacao, Nederlandse Antillen

RE: salaris en woonruimte IP:77.249.113.77 x
Nathalie 10/28/2007-2:02:02 PM
Hallo mensen,

Ik ga in januari voor 5 maanden naar curacao, ben een beetje aan het kijken voor een woonruimte en
toen vroeg ik me eigelijk af hoeveel je gemiddeld in de horeca verdient als je ongeveer 20 jaar bent en fulltime wilt werken. Ik weet dat het minder is als in nederland maar het zou me wel ff wat helpen met een woonruimte te zoeken. Ik heb wel mijn MBO-diploma als dat helpt. Alvast bedankt voor het antwoord!!!

groetjes nathalie

RE: salaris en woonruimte IP:200.26.218.222 x
ASINA 10/28/2007-6:37:41 PM
Het minimumloon.

RE: salaris en woonruimte IP:62.195.52.74 x
terheggen 1/22/2008-8:30:25 PM
hallo,

ik zit hier in dezelfde situatie en vraag mij nu af wat is het minimumloon op curacao precies? Ik ben ook 20 jaar en wil ook graag fulltime in de horeca werken.
Ik vernam dat het minimumloon 500 gulden was maar dit lijkt me weinig aangezien de huur voor een appartement ookal minimaal 500 gulden is.
Verder vraag ik mij af..
Als ik 500 gulden te besteden zou hebben, los van mijn huishoudelijke uitgaven en huisvesting denken jullie dat je hier dan veel mee kan ( denk aan uitgaan, cultuur tripjes ed )

ik hoop op een reactie via deze site of via mijn email.

mvg

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.