Is het op Curacao mogelijk om net als in Nl een spoedcursus te doen om je rijbewijs te halen? weet dat hier alles wat trager gaat maar weten jullie een rijschool waar je binnen nu en een maand dat papiertje op zak kan hebben? Uiteraard wel door gewoon goed en snel rijles te krijgen en niet door wat extra geld in de instructeur zijn hand te drukken ; ) Of duurt hier het aanvragen van een examen al een lange tijd? Hoor graag van jullie.....
Kijk eerst even op het forum voordat je een vraag stelt, want je bent echt niet de eerste die een rijbewijs op de Antillen wilt halen. Je moet overigens minimaal 6 maanden op Curacao wonen voordat je een rijbewijs kunt halen.
ik heb zo ongeveer het hele forum doorgespit voordat ik deze vraag stelde JaapB. Maar misschien komt mijn vraag niet duidelijk over. Mijn vraag is of je hier ook spoedcursussen hebt dus bijv. binnen 10 dagen je rijbewijs halen en zo ja welke rijschool biedt deze aan. Heb al een hoop rondgevraagd maar heb nog geen rijschool gevonden die dit aanbiedt.Het is namelijk voor mijn baas. Ik heb hem de afgelopen maanden rondgereden. Maar ik vertrek 6 januari waarschijnlijk weer naar Nl dus voor die tijd moet hij zijn rijbewijs halen want we wonen in Jan Sofat en dat is nogal een eindje weg, met spoed dus. Hij woont hier trouwens al meer dan een jaar en blijft hier voorlopig nog wonen dus dat met die 6 maanden zit wel goed. Nou als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag....zo niet gaan we verder rondbellen.
Beste Eve, er is een zoekfunctie in dit forum (boven in beeld) en als je daar rijbewijs invult, dan krijg je 2 pagina`s met forum topics over mensen die vrijwel dezelfde vragen hebben als jij. Misschien zit er voor jou een geschikt antwoord bij. Overigens heb ik op dit forum een link gevonden met rijscholen op Curacao, je kan daar eens informeren of ze een spoedcursus hebben: http://www.curacars.com/en/Driving+Instructors+on+Curacao.1982
Veel succes!
alles over rijscholen en rijbewijzen maar niks over spoedcursussen hier op het forum.....heb een telefoonboek vol rijscholen maar ja om die nou allemaal af te bellen, daarom had ik gehoopt dat iemand hier op het forum er eentje wist maar toch bedankt! ga verder bellen....