Curacao Forum

Curacao Forum rijbewijs halen in curacao

rijbewijs halen in curacao IP: x
sandra 10/3/2006-6:11:31 AM
hallo ik ga in januari voor een jaar naar curacao
en ik wil daar me rijbewijs gaan halen
wil graag weten hoe het daar is om een rijbewijs te halen

RE: rijbewijs halen in curacao IP: x
kelly 10/3/2006-6:16:50 AM
uhm ik weet alleen dat het ongeveer 500 gulden kost

alex 10/3/2006-6:41:35 AM
ik ga ook in januari naar curacao
en zou daar ook me rijbewijs willen halen

olga 10/3/2006-9:47:16 AM
dan moeten jullie je wel laten inschrijven op curacao en uitschrijven uit nederland

JJ 10/4/2006-8:37:30 PM
Hey,

Is wel goedkoop maar je kan dan nog niet rijden. Een vriend van me mocht tijdens het achteruitrijden de spiegels niet gebruiken want ze MOEST met het hoofd uit het raam hangen :P

Succes!

kim 2/20/2007-5:51:15 PM
als je dus ingeschreven staat op curacao, kun je dan gelijk al beginnen je hoeft dan niet een half jaar te wachten?en is je rijbewijs dan ook in nl geldig of is dat pas na 1jaar op curacao insgeschreven te zijn?wie weet dit precies of waar je dit na kunt vragen???iedereen zegt namelijk weer iets anders...bedankt

Mr_Shay 2/20/2007-6:57:16 PM
Jaa dat wil ik dus ook weten !! Moet je nou eerst een half jaar daar wonen voor je mag afrijden ??

Kan iemand me dit vertellen.....

Yoni 2/21/2007-9:04:49 AM
hallo sandra, waarschijnlijk wil je daar je rijbewijs halen omdat het goedkoper is... snap ik wel maar is ook dom.
Hier in nederland zitten al genoeg mensen op de weg die in een ander land hun rijbewijs hebben gehaald en vaak een gevaar op de weg zijn.
In Curacao zijn niet zulke wegen als hier en ook het verkeer is een stuk minder dan hier.... lekker makkelijk dus.... maar je kunt beter een rijbewijs hebben wat het ook waard is om je hiermee in het nederlandse verkeer te begeven. Succes.

Theo 2/21/2007-1:11:22 PM
Er zullen ongetwijfeld regels zijn gekomen om deze gevaarlijke toestanden te vermijden. Zoals Yoni al zegt rijden er al genoeg onervaren en ongeschikte mensen rond op de wegen in NL. Ook voor jezelf lijkt het me niet slim tenzij je heel zeker van jezelf bent en er aanleg voor hebt. Op Curacao mag je max. 60km/u dus wat doe je als je in NL op de snelweg komt van 4 banen breed? Die regels zul je uberhaupt niet behandeld krijgen stel ik me zo voor en de ervaring mis je simpelweg. Dus het lijkt allemaal wel erg leuk maar ik zou er toch maar goed over nadenken. Of daar je rijbewijs halen als dat kan en in NL nog een paar lessen, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

found 2/24/2007-2:29:47 AM
JJ

chullisa 3/6/2007-6:14:18 AM
ja je moet op die eiland gaan woneneom het een en ander te weten iedereen lult maar wat maar pas als je op die eiland bent dan ben je zeker van je zaak.

chullisa 3/6/2007-6:15:35 AM
ja je moet op die eiland gaan wonen om het een en ander te weten iedereen lult maar wat maar pas als je op die eiland bent dan ben je zeker van je zaak.

patricia 3/6/2007-6:23:33 AM
laat mij je iets zeggen dat curacaoers beter kunnen rijden dan nederlanders weet je hoeveel ongelukken door nederlanders hier in elke jaar door nederlanders worden verricht ensen die in curacao een rijbewijs gaan halen is goed want ze krijgen een goeie begeleiding door rijinstructeurs. De rijinstructeurs van curacao doen het niet allen voor het geld net als hier in nederland maar ze doen het met liefde              dus als je les daar krijgt ben je ervan overtuigd dat je overal ter wereld met je rijbewijs kan

RE: rijbewijs halen in curacao IP:200.6.58.41 x
peter 6/21/2008-7:06:27 PM
patricia snapt er echt niets van wat een dom wijf

RE: rijbewijs halen in curacao IP:67.159.44.138 x
Ohran 6/22/2008-5:49:07 PM
Voordat iedereen een beetje zijn eigen waarheid hier neerplenst zonder nu echt de vraag te beantwoorden zal ik even aangeven hoe de vork nu echt in de steel zit:

Een voorwaarde voor het omwisselen van een buiten Nederland afgegeven rijbewijs(Curacao) is dat het rijbewijs geldig moet zijn op het moment van de aanvraag en afgegeven is in een periode van ŽŽn jaar waarin de aanvrager ten minste 185 dagen in het land van afgifte woonachtig was. M.a.w je moet in Nederland uitgeschreven zijn,op Curacao 1 jaar woonachtig zijn en ingeschreven waarna je dus je rijbewijs op Curacao kunt halen.

Rijbewijs D IP:80.57.82.39 x
Lourens 12/15/2008-3:33:18 AM
Hoi
Ik heb in NL mijn a,b,c en CE (+chauffeursdiploma)
gehaald en rij elke dag op een trailer ik wil alleen D erbij hebben (DE), Als ik op vakantie ben op Curacao op vakantie ben en raak mijn rijbewijjs kwijt klopt het dan dat ik een nieuw rijbewijs van curacao krijg met direct daar ook D DE op? idd je snapt hem dan al :)

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.