Ik ga samen met een vriendin in januari 2008 (allebei nederlands) voor een jaar naar Curacao. Nou willen wij gewoon een enkele reis nemen, aangezien dit veel goedkoper is dan meteen een smak uit te geven voor een retour jaarticket. Maar wij horen verschillende verhalen hierover. Kan iemand mij hierover iets vertellen. Want we willen natuurlijk ook geen gezeik bij de douane als we aankomen.
Dat snap ik niet helemaal. Als je namelijk een retour ticket koopt betaal je toch al voor je terug reis. Hoef ik niet alsnog daar een ticket te kopen. Alleen hoogstwaarschijnlijk de datum om laten zetten omdat ze niet in het systeem al voor een jaar kunnnen boeken.
het klinkt raar, maar ik heb het otevallig pas geinformeerd, een enkele reis was even duur als een retour, maar om toch gezeur bij de douane te voorkomen, heb ik een retour genomen.
het is wel zo netjes dat je even je retour reis annuleerd daar aangekomen...
Ik zou maar een retour nemen, bij aankomst met een enkeltje zou jij je goed moeten verantwoorden wat je daar komt doen, anders heb je zelfs kans dat je terug geplaatst word naar nederland.
Ter vermijding van vervelende beambten en vanwege de gelijke prijs neem je een retourticket (voor kort verblijf) en doe je op de zogenaamde terugreis een no-show-up.