waar moet ik een verklaring halen van rechtswege? Is dat in nederland of op curacao.
Kunnen wij er al een huis kopen voor wij die verklaring hebben of moeten wij die eerst hebben om er een huis te kopen, om er te wonen?
In NL aanvragen. Bestaat volgens mij uit verschillende zaken voordat je de verklaring krijgt (w.o. verklaring van goed gedrag).
Wij hebben het in ieder geval in NL geregeld, want daar weten ze je status qua goed gedrag :)
Een huis kopen? Als je bij de notaris komt wil hij/zij een legitimatiebewijs hebben. Er zijn ook NL-ers die hier een huis kopen, dus zonder verklaring van rechtswege....
Nee, maar kopen op zich is dus geen punt. Als je hier komt wonen (en je dus wilt inschrijven) heb je de verklaring wel nodig. En illegaal ben je als NL-er pas na een half jaar. Maar als je een half jaar wilt blijven, moet je ook een vergunning hebben (of dat wil zeggen je moet je verlengen zeg maar)
Wil, hier wordt je niet veel wijzer van. Kijk op het curacao.nl forum onder de categorie ``emigreren naar Curacao`` en er gaat een werled voor je open.
bedankt jaap heb het verhaaltje gelezen, het enige wat me niet eg duidelijk is is of die verklaring steeds weer opnieuw moet worden verlengd ja of nee?
nou jaap we gaan er zeker alvast mee aan de slag. Tis ff een hoop geneuzel maar goed het is voor het goede doel hahaha (dat zijn wij zelf)
en nog wat, de kids zijn 9 en 7 is het aan te raden voor hun een eigen paspoort te nemen of is het makkelijker ze bij ons erop te laten staanWeet je dat misschien ook?
dus ook voor vakantie naar de US hmm dus dan toch maar een eigen paspoort ik moet toch een nieuwe hebben hij is toch bij na verlopen.
Kan het dus maar beter gelijk regelen voor ze. Klaar is klaar zal ik maar zeggen ben er dan weer voor 5 jaar klaar mee.