Het is helaas zo dat verzekeringsbedrijven op de antillen je niet willen verzekeren als je al wat ouder bent.
Ze zijn hier ook niet toe verplicht.
Ik heb wat vrienden op Curacao wonen en die zijn op het zelfde probleem gestuit.
Ze hebben dit opgelost door ingeschreven te staan op een adres in Nederland en dus niet officieel te wonen op Curacao.
Waardoor ze zich in Nederland kunnen blijven verzekeren.
Ja, Een heel vervelende zaak.
Als je naar www.amigoe.com gaat en dan naar het kopje Ingezonden (geloof ik)
Rechts op de pagina staan daar een paar ingezonden stukken over dit onderwerp.
Het ergste is dat ook geboren antillianen die bijvoorbeeld dertig jaar geleden naar Nederland zijn gegaan en hier al die tijd gewerkt hebben en pensioen opgebouwd hebben en na hun pensioenering terug naar Curacao willen dit om deze reden niet kunnen.
Die vrienden van me die op Curacao wonen, de vrouw van het echtpaar is een ingzetene van het eiland en kan zich daar door zo op het eiland vestigen.(Dit is niet toegestaan voor iemand die in Nederland geboren is, Die moet onderandere een verklaring van goed gedrag laten zien en aantonen dat hij over voldoende inkomen beschikt)
En omdat ze getrouwd zijn kan hij zich daar ook vestigen maaar omdat de Nederlandese en de Antilliaanse regering een of ander verdrag niet gesloten hebben worden mesen tot dit soort rare oplossingen gedwongen.
Neem contact met RON ASSURANCE voor meer informatie over ziekte kosten verzekering voor 60 plussers. WWW adres: ronassurance.com of bel +599 (9) 520-0436
Nederland is bezig met een speciale voorziening, die dacht ik 1 december op de rol van de 2de kamer staat. Verder is de minister hier vergevorderd met een ziektekostenverzekering voor 60-plussers. Overigens kom je hier automatisch in de SVB, als je werkt en minder dan de ziekenfondsgrens (ca. ANG 4500 per maand) verdient. In de Amigoe stond trouwens een ernstige fout, dat die ziektekostenverzekering via CVZ VERPLICHT is. Dat is apert onjuist.