|
|
Curacao Forum oostpunt en sintjoris.........
| oostpunt en sintjoris......... |
IP: x |
| paul |
3/30/2006-5:34:53 AM |
Via vele site`s heb ik het prachtige curacao mogen zien/ ontdekken, en ben hier dan ook erg van onder de indruk.........
wat mij echter opgevallen is, is dat er niet zo erg veel foto`s, of informatie is over de oostpunt, en groot sint joris.
is dit gedeelte van curacao erg afgelegen, stil?, of onderontwikkeld?( of misschien niet zo schoon???)
wat bij mij bekend is dat er een struisvogelfarm is, en een aloeplantage!
echter heb ik mijzelf de vraag gesteld: waarom is er zo weinig van bekend over dit stukje curacao??
Via dit forum en mensen die dit forum bezoeken ben ik erg nieuwsgierig naar de verhalen en ervaringen van mensen van dit kleine stukje kuracao.
alle informatie e.d. is welkom.
in spanning wacht ik de eerste reacties af,
groetjes,
paul timmer
|
| RE: oostpunt en sintjoris......... |
| Poppy |
3/30/2006-4:16:33 PM |
Beste Paul,
Volgens mij kan je gewoon foto`s bezichtigen op dvd of cdrom die ze van Curacao hebben gemaakt. St. Joris is inderdaad een klein beetje afgelegen van de centrum (Punda/Otrabanda), maar het is niet zo dat het onderontwikkeld is. Daar heb je van alle soorten woningen van misschien kleine huisjes tot villa`s. Er zijn altijd en overal gekke mensen. Daar hoef je je niet druk over te maken. Als je niet met anderen bemoeit krijg je ook geen gezeik. Any way. St. Joris is een buurt van de gewone volk tot de hoge klasse. Het is dus een gemengde buurt.
Maar samen met jou verzoek ik ook meer foto`s. Ik wil ook graag meer zien van de hele St. Joris. Het schijnt een mooi natuurgebied te zijn. Er zijn ook enkele stranden en er komt in de nabije toekost een 5 sterren hotel in de regio. Beste mensen laat maar jullie mooie foto`s van St. Joris zien, zodat Paul en ikzelf onze nieuwsgierigheid kan verzadigen.
groetjes,
Poppy
|
| Hans |
4/2/2006-1:40:26 AM |
Ha Paul
Met St Joris is niets mis hoor, banda`riba is gewoon minder toeristisch en de Oostpunt is een ander verhaal die is niet toegankelijk dit is in het bezit van een persoon vandaar dat je daar verder niets over vind.
groet Hans
|
| Ronald |
5/11/2006-6:43:21 PM |
Paul,
De Oostpunt van het eiland is al generaties privé bezit van de familie Maal. Het is toegankelijk op aanvraag. Zonder toestemming, staat er zo een Jeep van de beveiliging voor je neus. In dat gebeid kan je een paar van de mooiste plekken van het eiland vinden. Zeker de moeite om bij de eigenaren toestemming te vragen om een kijkje te nemen.
Sint Joris is een heel rustig residentieel gebeid. Daar heb je een hele mooie binnenwater dat verbinding heeft met de ruwe zee aan de noordkant van het eiland. Voor zover ik weet is dat gebied niet ontwikkeld, omdat het ook in privé handen is.
Groetjes,
Ronald
|
| Len |
5/16/2006-3:47:51 PM |
Hmm, onderontwikkeld? Nee hoor, je hebt het mooiste zich op Bonaire hiervan daan hahaha. En de allerschoonste lucht van het eiland! De wind komt namelijk van die kant dus er zit niets voor.
En afgelegen? Welnee! Ik woon nl bij Koral Tabak en dus in het Noordoosten... 10 minuten en ik zit in hartje Punda...
|
| paul |
5/17/2006-3:44:52 AM |
BON DIA.....
wat leuk, een bericht.......
ik ga daar op groot sint joris west wonen......ben erg benieuwd!
ja, die schone lucht kunnen we wel gebruiken, hier in nederland wonen we in de buurt van den haag, de luchtwegen van mij en mn dushi zijn bijna altijd geeriteerd!, de lucht is hier erg vies.....
en het zal wel genieten worden op curacao, met uitzicht op bonaire.....
`hier in nederland wonen we op de 10e etage, en we willen voordat de winter hier in nederland weer komt, weg zijn naar korsou!!
onze buren luisteren vaak mee, dit is niet leuk, we willen mooi weer , en vrij leven op DUSHI KORSOU..........
groetjes,
paul
|
| dennis |
5/17/2006-10:38:56 AM |
he paul wat ga je daar doen voor werk ??
wij willen ok voor de winter weg zijn hier.
ik kom ook uit de buurt van den haag het westland ken je dat ???
maar eerst vrijdag op vakantie voor 12 dagen nu wil ik het wel eens zien haha gr dennis
|
| Len |
5/17/2006-3:10:31 PM |
Ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Den Haag.
En ja, het leven is hier schoner qua lucht (als je niet in de wind van de Isla woont).
genieten en aanpassen, en dan komt het helemaal goed!
|
| paul |
5/17/2006-4:19:49 PM |
ik ben een all-rounder, k`heb geen beeld van dit of dat wil ik gaan doen.....
ik pas me aan, aan de omstandigheden, en zie het allemaal wel, no span!!
ik kan er echt niets over zeggen.....
maar dat ik me niet al te druk ga maken, dat is 1 ding wat zeker is!!
paul
|
| paul |
5/17/2006-4:23:41 PM |
beste len,
het enigste wat er hier in de buurt is, is het donkergrijze riool/afvalwater wat scheveningen heet, echt trieste......
90 eurocent per 30 minuten parkeren.......
ik ben echt blij als ik weg kan.......
groetjes,
paul
|
| lio |
9/22/2006-8:31:53 AM |
inderdaad st joris , bij d baai is rustig.
je kunt er goed rustig zonder plaatselijke toeristen wonen, na spa.
lio
|
IP:83.180.54.91 x |
| Clifford |
8/15/2007-3:06:37 PM |
Verteld door Clifford.
Ik woon in Etten-Leur in West-Brabant en op 9 Juli 2007 ben voor drie en een halve week op mijn geboorte eiland Curacao geweest op vakantie bij mijn familie op Seru Domi dat noordwestelijk van Otrobanda ligt. Ik wilde graag rondreizen en daarom heb ik samen met mijn tante een lijst gemaakt van alle plaatsen op het eiland die ik wilde zien. Ik heb dan ook bijna het hele eiland gezien,vanaf Koraal Tabak, Santa Catharina, Ronde Klip en Playa Kanoa tot Watamula en Noordpunt/Westpunt. Bijna alle plaatsen op het eiland stonden op mijn lijst. Ook de Oostpunt stond erop. Maar later kocht ik een boek over de Benedenwindse eilanden en daar stond dat de Oostpunt in bezit is van een familie die echt helemaal geen toeristen en bezoekers toelaat, de Familie Maal vertelde mijn tante me. We waren verontwaardigt dat we(vooral ik)niet overal naartoe konden op ons eigen geboorte eiland! Het is de schuld van de regering. Ik dacht van Ai dios mi tata dushi ku e hendenan aki(O mijn god met deze mensen zeg),hoe durven ze. De regering, zomaar grond van Curacao in zijn bevolking te verkopen als privé-terrein. Het is de schuld van de regering op Curacao, die zijn niet goed bezig in hun achterhoofd. Weten ze eingelijk wel waar ze mee bezig zijn, ze verkopen als ze zo doorgaan grote delen van het eiland als privé-terrein. Ze hadden beter het gebied toegankelijk kunnen maken voor bezoekers. Later kwam ik erachter dat eigenaars van het terrein iedereen die het gebied betreed met geweren en kogels iedere indringer van hun land afschieten en toen schrok ik echt. Oospunt is voor iedere bezoeker verboden gebied en de regering heeft schuld want die vekopen veel grote mooie gebieden als privébezit. Zodat niemand er naartoe kan. Ze hadden beter moeten weten. Ze hadden niet zomaar grond van het eiland moeten verkopen. Doorat ze dat hebben gedaan kun niet overal naartoe op Curacao. Wij, bezoekers kunnen dat niet het hele eiland zien, een trieste zaak. Eingenlijk mogen gebieden helemaal geen verboden toegang worden voor bezoekers. Ik hoop maar dat zoveel mogelijk mensen dit bericht lezen om alvast informatie te krijgen over een deel van Curacao.
Groetjes,
Clifford
|
IP:190.4.153.47 x |
| ASINA |
8/15/2007-5:07:25 PM |
De vertellers hebben de klok horen luiden en weten niet waar de klepel hangt. Ja, voor echte indringers na waarschuwingen zullen ze met getrokken geweren naar je toekomen. Het gebied is al zeer lange tijd eigendom van Maal en door huwelijken e.d. is dat gebied groter geworden. Maal wil een deel van zijn eigendom voor toeristische doeleinden gebruiken, maar wetgeving/bestemmingsplan (de zogenaamde EOP) verbiedt dit, hetgeen kolder is. Het eiland heeft dus niet zomaar grond aan Maal verkocht. Er zijn diverse processen geweest tussen Maal en het eiland en voorlopig staat de teller op 40 miljoen, die het eiland aan Maal moet betalen. Kort geleden heeft hij weer een proces aangekondigd waarbij hij aanvullend nog 60 miljoen eist. Omdat het eiland niet betaalt, hangt er een aanvullend prijskaartje bestaande uit rente aan. Nee, de politiek is hier weer eens totaal verkeerd bezig zoals ook een poos geleden met van der Valk, dat zo`n slordige 30 miljoen heeft gekost. Hiermede hoop ik je mening enigszins te hebben bijgesteld.
|
IP:62.177.138.39 x |
| tom |
8/21/2007-9:59:48 AM |
maar nog steeds geen foto te zien...?
|
<Terug naar Overzicht>
|