Curacao Forum

Curacao Forum nieuwe auto vanuit nederland

nieuwe auto vanuit nederland IP: x
judith 8/19/2006-9:24:26 AM
hallo allemaal.
Hoeveel invoerrechten moet er betaald worden op een nieuwe auto welke nog nooit op kenteken is gesteld?Hoor het wel.

RE: nieuwe auto vanuit nederland IP: x
tom 8/20/2006-6:55:52 AM
zet hem eerst een jaar op je naam, emigreer dan op de officiele manier, i.c.m. meubelen/inboedel hoef je geen invoerrechten te betalen.
maar bezint eer ge begint , de auto`s zijn daar goedkoper dan hier.
koop eens wat antilliaanse kranten, en bekijk de auto advertenties.....dan zul je zien dat je voor een slordige 12 .000 euro een splinterniewe pick-up koopt...e.t.c.
maar een auto splintertje nieuw invoeren poeh........zo`n 33 % zonder verschepingskosten.......zeg maar incl verschepingskosten (ga ik uit van een auto van 18.000 euro hier in Ned.)dat erzo`n slordige 6000 euro bijkomt....aaaaiiiiii, erg kostbaar.
de auto`s die daar rijden zijn vele malen luxer mooier , en goedkoper dan in Ned.
groetjes,
tom.

judith 8/20/2006-7:35:49 AM
Hai Tom
Het was/is de bedoeling om een Toyota landcruiser te kopen die zijn hier al niet goedkoop maar dan zonder BPM. Zijn die op curacao ook te koop (nieuw) en weet je toevallig wat ze daar kosten?

Judith 8/20/2006-7:45:02 AM
Hoi Tom,

Wanneer je hem niet op naam zet hoef je geen 38% BPM en 19% BTW te betalen. Dus alleen verschepingskosten. Ik ben dus aan het uitzoeken wat dat zou betekenen bij aankoop van een nieuwe Toyata Land Cruiser.

Als er een aantal duizend tussen zit kan het de moeite zijn.
Gr,
Judith

Ik vraag me dus af of

rob 8/20/2006-11:28:09 AM
idd je betaalt veel minder in NL als je de auto niet op kenteken zet. Je zou ook kunnen overwegen om in de USA (Miami) of zo eeen auto te kopen en die te verschepen. In de USA kosten auto`s (zeker 2ehands) helemaal niks en is de afstand naar Curacao ook kleiner...

judith 8/20/2006-2:29:58 PM
maar betaal je 33% over de nieuwwaarde als je hem 2e hands koopt of niet?
In de USA??

tom 8/20/2006-3:23:13 PM
si, vs is een betere optie, zo`n landcruiser (top of the bill overigens!) moet je toch vanuit nederland naar korsow invoeren, dus moet hij toch op naam staan? ik bedoel je moet toch bwijzen dat het jou eigendom is?, of is een factuur genoeg??......offuuhhhhhhh??
maar ik zou zeker de kans om hem uit de v.s. te halen niet onbenur laten,
verder zal een landcruiser op korsow heus wel leverbaar zijn, waarom niet?
hoe het belastingtechnisch zit van vs naar korsow, dat weet ik echter niet..ik denk hetzelde als van Nederland naar korsow.33% betaal je over de huidige waarde, er word op korsow ``getaxeerd``, k`heb wel eens gehoord met de natte vinger!
een cheap landcruiser in de vs met een gunstige aankoopnota kunnen een hoop geld en rompslomp voorkomen!!(dit met het oog op invoerrechten op/naar korsow)

veel succes

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.