Wat zijn leuke en rustige (veilige) wijken op Curacao.
We willen er nl een huis kopen. En we hebben 2 kids van 8 en 6.
En wat zijn goede en leuke scholen voor ze??
Hoor graag jullie ervaring.
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik gaan in juni 2007 voor 3 jaar naar Curacao.
We hebben van defensie een aantal namen van wijken gekregen waar we uit moeten kiezen om te gaan wonen.
Kan iemand ons advies geven over welke wijk leuk is en welke we beter kunnen vermijden? Dat zou onze keuze een stuk gemakkelijker maken!!
We kunnen kiezen uit:
- Grote Berg
- Piscadera
- Jongbloed
- Catoentuin
- Oude water
- Kwartje
Hallo Cindy van al die wijken die je heb geschreven vind ik Jongbloed het leukste dicht bij alles je hebt supermarket,apotheker dus denk ik alles wat je nodig hebt.Ik woon zelf in Curacao maar in de wijk Brievengat heel rustige buurt.Catoentuin is ook leuk een nieuwe wijk maar als je daar gaat wonen zie je daar niemand net als in Nederland bijna ziet je je buren niet,iedereen woont binnen spooktown.
dit zijn een paar leuke wijken Jongbloed,Cas Kora,Brievengat,Rooi catootje Amerikanen kamp,Schelpwijk,Kas Grandi.Ik hoop dat je iets tussen deze wijken vindt.
Grote Berg: voordeel is dicht bij de baaien, nadeel ver van de stad en winkels.
Piscadera: nadeel dichtbij de Isla en dat betekent stankoverlast.
Jongbloed: voordeel is dichtbij de supermarkten, winkels etc. Nadeel (vinden wij) huizen zijn dicht op elkaar gebouwd.
Katoentuin en Oude Water ben ik niet zo bekend, maar liggen vlakbij Kwartje.
Woon zelf in Kwartje en ben erg tevreden. Mooi groot huis en de wijk is ruim opgezet en vlakbij Mambo, Kontiki etc. Is ook dicht bij de Supermarkten, Botica`s en ongeveer 9 km van het werk.
Succes met je keuze!!
Wij gaan ook in juni dit jaar voor 3 jaar naar Curacao via defensie. Wij hebben gekozen voor de wijk kwartje. Daar horen wij leuke en goede berichten over. Maar of deze wijk het ook definitief wordt is nog de vraag. We hopen zsm iets te horen.