Curacao Forum

Curacao Forum kosten overlaten brengen inboedel naar curacao

kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP: 86.91.38.29 x
debbie 7/1/2007-3:34:47 PM
Kan iemand mij vertellen hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn aan het overlaten brengen van mijn inboedel (gewoon de bassis benodigdheden)voor 4 personen.
Of is het goedkoper om nieuwe spullen op curacao te kopen ?
Heeft iemand ook ervaring met huisdieren meenemen ?

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:85.145.220.48 x
peter 7/1/2007-6:17:16 PM
Voor de basis voor 4 personen moet je rekenen op 1400 euro. Het moet dan 1 jaar oud zijn en je moet uitgeschreven zijn in Nederland en ik dacht ingeschreven in Curacao. Anders betaal je invoerrechten van 27% plus 5% voor nog iets, dat ben ik even kwijt.

Groetjes, Peter

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:86.91.38.29 x
debbie 7/2/2007-4:46:37 AM
Klinkt goedkoop Peter, kun je mijn misschien ook vertellen bij welk bedrijf dit was.
Alvast bedankt.

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:85.145.220.48 x
peter 7/2/2007-5:22:56 AM
Mail mij even dan stuur ik je wat ik heb.

Peter

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:64.254.114.166 x
Dame 7/19/2007-11:46:41 AM
Het klinkt niet goedkoop, hier (douane) is de regeling zo. Hou rekening met de rederijkosten (afhankelijk van rederij), inklaringskosten, afhandelingskosten, administratiekosten en eventuele invoerrechten (indien van toepassing). 1 auto per gezin, per adres.

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:190.4.148.214 x
ASINA 7/28/2007-9:04:08 PM
Ik vind het gevaarlijk om een prijs te noemen, want het gaat toch echt om het aantal kub, dat je meeneemt. Ook een auto (mits minimaal een half jaar in je bezit) gaat net als de inboedel zonder invoerrechten. Informeer eens bij een internationaal transport/verhuisbedrijf zoals Meyer in Nederland. KLM heeft sinds kort een speciaal tarief van 75,-- voor een huisdier en dat was heel veel duurder. Sommige KLM-ers weten het zelf niet dus let op. Meubilair, kleding en witgoed is hier behoorlijk goedkoop. Advies bij autotransport: verzekeren en fotograferen met een handtekening van de transporteur over de staat van de auto. Schade is niet ongewoon bij het transport. Transportprijs van de auto is afhankelijk van vervoer in de container of op het dek (roll-on, roll-off).

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:200.26.208.87 x
ASINA 7/29/2007-7:28:55 AM
Transport huisdier: vraag KLM naar de richtlijnen, want het dier moet bijv. wel in een hondenkennel vervoerd worden en niet los in het vrachtruim. Hihi. Wees tijdig met informeren naar de inentingen, want die tegen hondsdolheid moet volgens mij 1 maand tevoren gegeven worden. Huisdieren algemeen: hier zijn zat honden (en katten)en jaarlijks laat het asiel bijna 10.000 honden inslapen. In het asiel kan je van pup tot ouder een hond kopen voor ongeveer 100 gulden en dat is incl. sterilisatie. Ook katten kan je daar kopen. In de ViaVia staan ook vaak advertenties en kan je van 0-50 gulden een bastaardpup/hond kopen en daar zitten vaak heel leuke bij en ze zijn sterk. Rashonden met papieren komen uit Amerika en moet je op 1000 gulden rekenen. Dierenartsen zijn voldoende aanwezig en doorgaans in Nederland opgeleid. Pittbulls zijn zeer binnenkort totaal verboden en de nog aanwezige mogen onder bepaalde voorwaarden uitsterven. Uitlaten van de hond zoals in Nederland is er hier niet bij, want dat doet de hond zelf op het eigen doorgaans grote erf. Voorkomende ziekten zijn parvo (veel Antillianen laten hun honden niet enten)en de karpatenziekte (door teken). Daartegen kan je je erf spuiten en je hond goed in de gaten houden en teken met een spray of poeder doden.

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:86.91.38.29 x
debbie 7/29/2007-8:33:02 AM
Hoe hoog zijn de kosten voor een dierenarts op curacao, is dit te vergelijken met nederland ?

RE: kosten overlaten brengen inboedel naar curacao IP:200.26.194.120 x
ASINA 7/29/2007-1:47:12 PM
De eerste visite voor een bepaald probleem kost Naf 40,--, maar de vervolgbezoeken dat je moet terugkomen voor datzelfde probleem zijn gratis. Ik heb geen kennis van de tarieven in Nederland. Op dit moment is 1 euro ongeveer NAF 2,40. Zo kom je er wel uit, denk ik.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.