Curacao Forum

Curacao Forum kinderbijslag

kinderbijslag IP: x
esther 12/6/2006-9:07:19 AM
Mijn man is voor drie jaar uitgezonden naar curacao. Ik heb inmiddels ook een leuke baan gevonden. We wonen hier fantastisch, ik kan me niet meer voorstellen dat we ooit weer terug moeten naar Nederland.
Nu mijn vraag:
Ik heb net gehorod dat we geen kinderbijslag ontvangen omdat Nederland geen verdrag heeft met de Nederlandse Antillen!
Hoe zit dat? Weet iemand hier meer van? Kinderbijslag wordt toch ook gegeven aan mensen in Marokko, Turkije.. waarom hier niet? We hebben notabene hetzelfde paspoort!!
En is er iemand die de regelingen TOG of PGB doorbetaald krijgen in Curacao?
Alsjeblieft reageer als je iets weet!

RE: kinderbijslag IP: x
tom 12/6/2006-10:02:48 AM
volgens mij krijg je geen kinderbijlag........en als het er al is zou ik ere niet op rekenen dat je er een deur mee kunt intrappen.
er zijn mensen die het vele malen minder hebben,dussuhhhhh geen stress daar!
ik denk overigens dat dat kinderbijslag verhaal naar diverse delen van de wereld ondertussen een beetje achterhaald is
tom

Esther 12/6/2006-10:15:01 AM
Je hebt gelijk, maar we ontvingen ook andere regelingen, en als die ook niet doorgaan is er reden voor grote paniek en grote schulden.

Ik vind het vooral heel erg bizar dat kinderbijslag hier niet gegeven wordt. Zo bizar, dat ik het eigenlijk nog steeds niet geloof. Er zijn hier zoveel Nederlanders. Persioentjes, arbeidsonegschiktheidregelingen,... wordt dat hier dan allemaal niet doorbetaald?     

Len 12/6/2006-10:57:28 AM
nee geen kinderbijslag voor de ``gewone`` man.Soms is er iets geregeld bij een bedrijf zelf. Maar verder niet. Niet voor hier wonenden. Maar volgens mij als je uitgezonden wordt, wel. Dan hou je dacht ik recht op je bijslag, woont je bent NL inwoner die uitgezonden is (expet), dan blijf je rechtsgeldig onder de NL wet voor inhoudingen. Vaak krijg je ook vanuit NL betaald en dus valt alles eronder qua verzekeringen en premies. Ook kinderbijslag dacht ik hoor. Maar alleen als je uitgezonden wordt voor een bepaalde tijd vanuit een NL bedrijf, niet als je je hier vestigt en blijft..

Esther 12/6/2006-1:15:30 PM
Ahum... het wordt alleen doorbetaald als je uitgzonden wordt door een overheidsinstantie. Jammer, hoor.

remigrant 2/4/2007-11:20:16 AM
raadpleeg SVB.NL, daar lees je wel dat svb een verdrag heeft met de nederlandse antillen!!!!

RE: kinderbijslag IP:86.91.38.29 x
debbie 5/29/2007-2:55:45 PM
Ben ook wel nieuwsgierig of je pgb mee kan nemen naar curacao !

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.