|
|
Curacao Forum jongbloed
| jongbloed |
IP: x |
| fleur |
1/23/2007-4:05:20 PM |
weet iemand hoe de wijk jongbloed is? Is het daar veilig enzo.
Weet namelijk niets van die wijk alleen waar hij lift.
|
| RE: jongbloed |
| Len |
1/23/2007-5:18:41 PM |
Ligt eraan waar in Jongbloed... Oost is wat minder. Voor de rest redelijk centraal, maar het ligt relatief laag en dus minder wind dan op andere lokaties...
|
| fleur |
1/23/2007-5:27:40 PM |
oost jongbloed is dat bij de oost jongbloed weg zoals de naam het al zegt of is dat juist de west kant?
|
| Anneke |
1/24/2007-8:39:56 AM |
Ken een paar mensen die daar apt. verhuren, zitten daar rustig, geen gedoe hoor. Is geen luxe wijk of zo, gewone volkswijk. Is denk ik , zoals op veel plaatsen, afhankelijk in welk stukje ze zitten, Ikzelf ken alleen het rustige gedeelt en hoor het uit ervaring van de mensen die er nu zitten gedurende hun stageperiode. Niks mis mee.
|
| fleur |
1/24/2007-5:07:09 PM |
bedankt len en anneke dus we kunnen er met een gerust hart gaan zitten.
het is daar dus niet over de top en ook niet een achterstants wijk of zo.
laat ik zeggen een beetje een gewone buurt. zitten er trouwens ook nederlanders of allen antilianen? weet je dat ook of niet? vind beide eigelijk wel leuk want de antilanense mensen zijn heel gastvrij toch?
|
| Anneke |
1/24/2007-11:02:49 PM |
Waar ik dan kom hoofdzakelijk Antillianen, met af een toe wat Ned. stagiaires hier en daar:-)). Maar Fleur ik ken de hele wijk niet, dus ik kan erdaarom ook niet zo goed over oordelen,. De Antilliaan zijn zeker gastvrij, niet zo bekrompen met afspraken en tijd zoals wij zijn gewend. Kom je ben je welkom, eet je mee??? Afspraken nakomen is een minder sterk punt. Kom je hier wonen of zo Fleur?
|
| Len |
1/25/2007-11:38:37 AM |
Iedere wijk heeft een goede en slechte buurt zeg maar... En overal wonen NL en Antillianen. In de ene wijk wat meer van het 1 en in een andere wijk meer van het ander. Mijn broer woont in Jongbloed in een groot huis, maar het is een grote wijk. Het ligt lekker centraal, en overal gebeurt er wel eens wat. In iedere buurt, in iedere wijk. Dat kun je niet voorkomen, je kan het mensen alleen moeilijker proberen te maken, meer niet.
Antillianen zijn gastvrij, maar alleen als jij je aanpast aan hun cultuur. En dat bedoel ik in dit geval als terecht... Veel NL-ers hier handelen te Nederlands en kunnen vrij hooghartig doen, en dan kunnen de Antillianen dat ook hoor! MAar als jij je best doet voor hun, doen ze dat zeker ook voor jou en meer nog dan de gemiddelde NL-er!!
|
| judith |
1/25/2007-11:44:58 AM |
Goed zo Len.
Ik vind dat de meeste nederlanders afstandelijk zijn elkaar niets gunnen en heel bekrompen denken.
Waarom zou een ander het beter hebben dan jij? Stel je eens voor zeg!
Daarom vertrekken wij naar het mooie curacao. Dit jaar nog voor goed!!
Ben dat burgelijke gedoe hier meer dan beu al die regeltjes vergunningen enz enz enz... Om gek van te worden.
Zelfs de kids kunnen niet wachten.En net wat je zegt overal en in alle wijken hebben wel wat daar ontkom je niet aan. En vind het ook heel vanzelf sprekend dat je je aanpast.
Dus ik zou zeggen tot sinassss
|
| Miranda |
1/26/2007-10:12:56 PM |
Ik woon sinds een half jaar in de wijk Jongbloed, in een heel rustige straat. Een zijstraat van zowel de Cassandraweg als de El Grecoweg. Staat op de wegenkaart als Oost Jongbloedweg maar dat schijnt niet te kloppen omdat het hier niet Oost Jongbloed is, vrij ingewikkeld maar hoe dan ook, de kinderen spelen hier op straat en er woont hier een leuke mix van nationaliteiten. We zijn heel leuk ontvangen door zowel Antilliaanse als Nederlandse buren. Ons huis ligt heerlijk op de wind maar dat ligt er inderdaad maar net aan in welke straat je woont.
Dus voor ons is Jongbloed in ieder geval super!
groetjes, Miranda
|
| judith |
1/27/2007-4:04:16 PM |
miranda hoe die wegen ook mogen heten....op de kaart staat een weg oost jongbloed en dat is een doodlopende weg, die bedoel ik woon je daar in de buurt? Staat een leuk huisje te koop vandaar dat ik het vraag. Misscien weet je wat ik bedoel.?
|
| Miranda |
1/27/2007-6:24:37 PM |
hoi Judith, er staat op de wegenkaart die wij hebben een Oost Jongbloedweg AA die uitkomt op Jan Pakhuis en ten westen van die Oost Jongbloedweg AA loopt parallel daaraan de Oost Jongbloedweg waar wij aan wonen. Deze laatste komt ten zuiden op de El Grecoweg uit en ten noorden op de Cassandraweg. Dus het is even de vraag aan welke van de twee het huisje staat. Heb je dat bij een makelaar gezien of zo? Als het op internet te koop staat kan je misschien even de makelaar doorgeven dan kan ik wel voor je kijken aan welke het ligt.
groetjes, Miranda
|
| judith |
1/28/2007-2:49:08 PM |
Hoi miranda, het is de oost jongbloed nr 156 hij staat bij landmark.an
Er staan wel wat fotos bij maar niet van de wegkant en of er huizen vlak naast staan enzo en van de voorkant ook niet.
Als je eens in de buurt bent en een digitale foto camera hebt zou je dan eens wat fotos willen nemen?
Het hoeft niet als je dat niet wilt natuurlijk, voel je tot niets verplicht he? Maar zou wel geweldig zijn natuurlijk!!!
Mijn email is judithanmi@hotmail.com mocht het je lukken uiterraard thnx
|
| Miranda |
1/28/2007-6:00:43 PM |
Hoi Judith, nou wat een toeval! Dat zijn onze buren. ha ha. Ik had niet gedacht dat het dat huis was omdat je schreef ``huisje``. Het is namelijk een knots van een huis! Ik mail je binnenkort wel even met een beschrijving en alles.
groetjes, Miranda
|
| judith |
1/29/2007-1:59:08 AM |
hhahahahahah dat is zeker toevallig tjonge zeg dat zou mooi zijn als je nog wat meer info zou hebben. Gaan ze terug naar NL of zo? Ben benieuwd misschien worden we buren wie zal het zeggen ??
|
| directrice |
2/5/2007-2:43:48 PM |
dat de nl. hier zich wat meer moet aanpassen heb je gelijk maar wat de antillianen betreft rascisten vind je in alle kleuren en maten,zo zijn er genoeg antillianen anti-nederlands,zo worden mijn kinderen geregeld uitgescholden op school voor rose varken,vuile makamba en nog meer van dat soort dingen. wat jongbloed betreft ik woon nu een half jaar hier en ik heb de nodige dingen hier meegemaakt. even nog iets anders om hier te wonen moet je een verblijfsvergunning aanvragen, ben ik de enige hier die vind dat gewoon niet klopt .
|
| anoniem |
2/5/2007-3:56:11 PM |
Hoi, ik vraag me nou af, is een wijk als jongbloed te bewandelen? Ik hoor allemaal verhalen dat het niet verantwoord is om lopend je doel te bereiken daar. Is het echt zo erg? Zijn er bijvoorbeeld betaalbare en betrouwbare taxi`s? Of een ander vervoermiddel dan een auto waarvoor ik geen rijbewijs heb? Stel dat ik een avond vanuit jongbloed naar mambo beach wil...
|
| Len |
2/5/2007-10:14:28 PM |
avondje uit? Dat wordt dus een taxi! En die zijn er, betrouwbaar en minder betrouwbaar, met meters en zonder (of stukke hahaha).
Overdag rijden er genoeg busjes...
|
| Peter |
2/6/2007-11:39:54 AM |
Rijbewijs halen misschien? 5 lessen en een rondje om de kerk en je hebt je rijbewijs.
|
| Rick |
2/6/2007-12:34:15 PM |
haha kun je je rijbewijs halen zonder dat je daar woont?
Zou dat ff makkelijk zijn ;) Alleen heb je dan nog geen auto voor de andere anderhalve week.
|
<Terug naar Overzicht>
|