Curacao Forum

Curacao Forum is nederland oke?

is nederland oke? IP: x
hans 6/25/2006-4:48:29 PM
is holland wel oke??

hans

RE: is nederland oke? IP: x
Len 6/25/2006-5:37:00 PM
tis maar net wat je bedoeld :)

hans 6/26/2006-10:21:43 AM
is nederland wel of niet oke?(van a tot z)

hans

nathalie 6/26/2006-10:55:54 AM
ik vind NL best okee, maar wel heel veel regeltjes en mieren**kers hier hoor!
vandaar dat ik aankomende vrijdag ook 3 weken naar curacao kom om even te chillen ;)

rob 7/12/2006-12:49:00 PM
het klimaat is niet echt oke als je het vergelijkt met curacao, maar het gaat wel steeds meer de goede kant op.

bph 7/17/2006-5:20:32 PM
zoals meerdere mensen zeggen

in ned leef je om te werken in curacao werk je om te leven

en het klopt je word hier geleefd, als je een ernstig goede opleiding hebt en in een richting waarin veel mensen gezocht worden zit je goed en kan je eisen stellen

zoniet
your fucked

bob 7/19/2006-12:55:15 PM
BPH, als jij denkt dat je in Nederland leeft om te werken in plaats van te werken om te leven dan moet je nog maar eens goed om je heen kijken. 6 weken vakantie per jaar, 36 urige werkweek, betaalbare opleidingen en verzorgings stelsel etc. Vergeleken met de meeste andere landen in de wereld hebben de Nederlanders een leven als een luis op een lui hoofd.

tom 7/19/2006-3:50:48 PM
beste bob,
ik ben het gedeeltelijk met je eens.
ware het niet dat er ook in nederland meer dan je denkt verborgen armoede is, er zijn steeds meer mensen die b.v. hun zorgverzekering niet meer kunnen betalen, en dus onverzekerd zijn.
De laatste jaren bekruipt mij het gevoel dat nederland communistisch is.
waarom zou je zeggen?
om de volgende redenen: big brother, de belastingdienst en oom agent volgen je op de voet, het koningshuis kost 80 miljoen euro per jaar, weggegooit geld is dit, iedereen moet inburgeren, en komt hier moelijk binnen.........maxima niet.er word hier te pas en te onpas met 2 maten gemeten, t`is maar net hoe het het beste uitkomt.
Ik zal niet zeggen dat het elders beter is, maar kwa weer, belastingen van A tot Z, mentaliteit kan het wel wat beter hier in ned.
dat korsow ook zn problems heeft ook daar ben ik van overtuigd.......maar goed kwa regels is het daar een stukkie makkelijker...daar kan je dus je voordeel mee doen, toch??
zelfs al heb je hier een goede baan betaal je 40 % belasting,ppffff.evenals de benzine......ook daar word ik strontberoerd van, 1.50 euro/L
maar goed we kunnen niet allemaal naar korsow gaan,anders zinkt dat kleine eilandje straks naar de bodem van de zee, HAHA dus degene die hier in nederland wel tevreden is, prima toch, ik heb daar wel begrip voor!!
overigens heb ik nog nooit in nederland 6 weken per jaar vakantie gehad...misschien in het onderwijs???
de financieele druk is tot bijna ongekende hoogte gestegen hier in ned, hoge werkdruk, burn out`s noem het allemaal maar op. normaal is de nederlands politiek niet zo slagvaardig wat dat betreft, maar toen er tegen 1 miljoen w.a.o. ers waren, werd in den haag de noodklok geluid, en werd het uwv het nieuwe lourdes genoemd..........nee laat me nou niet lachen, er word hier in ned. een smerig spelletje gespeeld....basta!!!
dit zijn dus mensen die hun sas en bloed voor de onderneming, en voor nederland hebben gegeven, en nu dus als oud vuil behandeld worden......ook hier spant nederland ``de kroon`` in!! potverdrie nog an toe........dat is hollends glorie potverdorie!!!
de stelling op korsow werk je om te leven gaat hier dan voor mij ook volledig op!
groetjes voor mensen in ned, en op korsow

hans 7/19/2006-4:09:35 PM
mensen die onder de armoedegrens op de antillen leven, en plannen hebben om naar macambaland te komen weten niet wat ze kwa regels gaan meemaken hier, laat staan de valkuilen die hier in nederland aanwezig zijn.
blijf op dushi curacao

Covenflower 7/20/2006-12:52:09 PM
Nederland is aan het verpauperen. De onderkant van de samenleving groeit onevenredig snel t.o.v. de rest der bevolking (lees bijstand of andere uitkering). De grote en middelgrote bedrijven trekken veelal naar China en/of de voormalige Oostbloklanden. Het is daar nl qua arbeidskrachten niet veel goedkoper doch ook vaak fiscaal veel aantrekkelijker.
Zij die hier nog werken kunnen de lasten bijna niet meer opbrengen voor hen die niet werken. Niet erg motiverend. Logisch dat veel oud-ondernemers naar het buitenland trekken. De negatieve spiraal zie je steeds verder naar onder gaan.
Zelf heb ik een goed lopend bedrijfje in Limburg. In de goede jaren mocht ik van ieder

Covenflower 7/20/2006-1:00:26 PM
Nederland is aan het verpauperen. De onderkant van de samenleving groeit onevenredig snel t.o.v. de rest der bevolking (lees bijstand of andere uitkering). De grote en middelgrote bedrijven trekken veelal naar China en/of de voormalige Oostbloklanden. Het is daar nl qua arbeidskrachten niet veel goedkoper doch ook vaak fiscaal veel aantrekkelijker.
Zij die hier nog werken kunnen de lasten bijna niet meer opbrengen voor hen die niet werken. Niet erg motiverend. Logisch dat veel oud-ondernemers naar het buitenland trekken. De negatieve spiraal zie je steeds verder naar onder gaan.
Zelf heb ik een goed lopend bedrijfje in Limburg. In de goede jaren mocht ik van iedere € 1000,- 799,- naar de belasting brengen. Dat motiveert dus niet echt. Nu, gaat het minder goed en dan zegt de fiscus niet betaal maar een paar jaar geen belasting.

Nederland is naar de kl*te. Volgens mij geen goeie meer van te krijgen.

tom 7/21/2006-6:42:45 AM
kijk eindelijk iemand die als ondernemer het probleem in ware proporties ziet.
het kaartenhuis is in mijn opinion dan ook zachtjes aan, aan het inzakken......... het schip gaat opzeker slazij maken.
de telegraaf, laat het nou niet een van de beste kranten zijn, sprak enkele weken geleden over `` de witte vlucht``...mensen die weggaan uit eigen land.
Wat de politiek betreft is het dan ook onbegrijpelijk dat men diverse (gewezen staatsbedrijven) bedrijven, of noodlijdende sectoren laat afsterven klm, scheepsbouwers sector, agrariers e.t.c.
als er in het oosten weer eens stront aan de knikker is, zoals vrij recentelijk in libanon, stuurt de EU 10 miljoen euro, 22,2 miljoen gulden........kijk dat er daar mensen hulpbehoevensd zijn, oke........
ook daar betaald u als belastingbetaler aan mee!!
neeeeeeee, korsow is zo gek nog niet!!

m.vr.gr,
tom

tom 7/21/2006-6:42:57 AM
kijk eindelijk iemand die als ondernemer het probleem in ware proporties ziet.
het kaartenhuis is in mijn opinion dan ook zachtjes aan, aan het inzakken......... het schip gaat opzeker slazij maken.
de telegraaf, laat het nou niet een van de beste kranten zijn, sprak enkele weken geleden over `` de witte vlucht``...mensen die weggaan uit eigen land.
Wat de politiek betreft is het dan ook onbegrijpelijk dat men diverse (gewezen staatsbedrijven) bedrijven, of noodlijdende sectoren laat afsterven klm, scheepsbouwers sector, agrariers e.t.c.
als er in het oosten weer eens stront aan de knikker is, zoals vrij recentelijk in libanon, stuurt de EU 10 miljoen euro, 22,2 miljoen gulden........kijk dat er daar mensen hulpbehoevensd zijn, oke........
ook daar betaald u als belastingbetaler aan mee!!
neeeeeeee, korsow is zo gek nog niet!!

m.vr.gr,
tom

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.