wie weet er een goede huisarts te zitten op curacao?
Heb zitten zoeken op het internet maar kan er eigenlijk niets over vinden.
Hoe werkt het daar? Ook eerst een afspraak maken voor een consult, of hebben ze spreekuren?
En voor de medicijnen kan je dan ook bellen voor een recept of zo of moet je altijd langs gaan?
Goede huisartsen hebben we hier wel hoor! En ik kan natuurlijk alleen over mijn eigen huisarts spreken, maar die heeft spreekuren. Als er daarnaast wat is, gewoon bellen en mag je langskomen. Voor een recept kan ik bellen en dna ophalen, daar hoef ik niet voor langs te komen (als het een bekend recept is dan he)
hai len hoe heet die beste man of vrouw en waar zit ie .
tis wel raar dat ik er niets over kan vinden ook niet op de yellow pages.
zoek me kapot ....
hier in nl baal ik er wel van van die mentaliteit van de meeste huisartsen. Ze zijn zelf ziek met vakantie of wat dan ook. Er is gewoon altijd wat als je ze nodig hebt. Zijn ze daar ook zo? Je kunt nog beter naar een dierenarts gaan daar word je beter geholpen.
Ik hoop dat het daar wat beter is....
In NL mag je blij zijn als je bij een huisarts langs mag komen, op Curaçao is de huisarts blij als je langskomt. Het vraag en aanbod gebeuren is hier precies andersom.
Peter en zo hoort het ook vind ik.
In nl worden dieren beter geholpen, je hoeft maar te bellen en je kunt terecht buiten de spreekuren. Mocht zelfs op zondag eens langskomen.!!
Het zijn tenslotte wel dienstverleners. Weet jij een goede en aardige arts op het eiland? Wij zijn in nl inmiddels verhuisd en wonen nu gehuurd totdat we naar curacao gaan.
Nu belde ik de huisarts en die assisente zei, ja nu moet je ook een nieuwe huisarts zoeken??? ja zei ze, heeft de verzekering je nog niet benaderd dan? nee zei ik.
Dus ik onze verzekering opgebeld, en hem die vraag gesteld waarom ik een andere moest nemen.
Maar dat hoefde helemaal niet volgens hem.
Dus ik die assisente maar weer gebeld, ja zegt ze dan moet ik het even met de huisarts overleggen.
Maar wat blijkt, we wonen te ver weg, ja wel 10 minuten en dan komt hij geen visites rijden.
Nou ik heb dr maar gezegt, hij is nog nooit bij mij op visite geweest.
Dus hij zal de laaste tijd dat we hier zitten ook wel niet komen.
Zo bekrompen zijn die gasten gewoon walgelijk.
Stel je eens voor dat je 10 minuten in een auto moet zitten als arts zijnde, das toch zonde van je tijd......
Juul, heel triest maar zo werkt het inderdaad. Als je verhuisd mag je blij zijn dat je bij een huisarts terecht kunt! En dan nog krijg je 9 van de 10 keer een arts assistent, want de huisarts zal zelf eens wat moeten doen... Ze scheppen een beeld alsof ze zo`n zwaar en druk beroep hebben dat ze het allemaal niet meer aankunnen. Er zal best een kern van waarheid in zitten maar om je patienten (=klanten) zo te behandelen... de arrogantie is wel erg groot geworden. Zou je in het bedrijfsleven moeten doen, heb je binnen de kortste keren geen enkele klant meer.
Veel succes en bedenk je dat dit binnenkort anders wordt als je geemigreerd bent! :-) Maar ook dat weer een keerzijde zal hebben overigens...
ik heb 2 fantastische huisartsen Fernandez en Fuxa,je kunt ze vinden op de savaan.
alleen moet je wel papiamento of spaans spreken wat ze komen namelijk van cuba
Een goeie huisart is Dokter Nivillac Gezondheidcentrum Brievengat telnr.7376280 of 7376281 hij spreekt alle tallen en staat altijd klaar voor zijn patienten een heel goeie arts,SUCCES ik hoop dat hij nog plaatsen heeft voor meer patienten. Juul ga maar proberen met dit huiarts je zuult geen spijt van krijgen.