|
|
Curacao Forum huis kopen op curacao
| huis kopen op curacao |
IP: x |
| Jetske |
12/8/2005-4:35:41 PM |
Na onze laatste vakantie op Curacao willen wij daar een vakantiehuis kopen. Wie heeft daar ervaringen mee?
|
| RE: huis kopen op curacao |
| jurgen |
12/9/2005-10:59:24 AM |
geen ervaring, maar van wat ik hoor en lees moet je wel voorzichtig zijn met wat je koopt de prijzen wel laag maar de buurten soms erg slecht en soms is het probleem juist dat je in de middle of nowhere woont niet slim voor een makamba met geld. Altijd informeren bij mensen op het eiland hoe de wijk bekend staat. of anders in een resort gaan woning wel een beetje decadent maa rje hebt wel meer security.
waar je ook rekening mee moet houden is dat het verloop er slecht is, dus alsje je huis kwijt wilt zal dat niet snel gaan.
|
| j.p. |
12/9/2005-11:27:26 AM |
kijk eens op www.recompensa.com
heel mooie huizen. ( vraag verkoop info aan per email )
wij hebben er ook een huis gekocht ( 4 jaar geleden)
is een mooi en goed beveiligd resort met nederlandse eigenaar.
|
| tom |
1/9/2006-11:04:28 AM |
Huis kopen op de antillen kan..............
ook in de middele of nowhere..........(wel in een redelijke buurt........al hoewel atrako`s kunnen overal plaatsvinden!) neem geen risico, neem 2 waakhonden, en beveilig je huis buiten en binnen met camera`s, e.t.c. .............
groetjes tom
|
| jurgen en tom |
1/12/2006-1:01:29 PM |
Typische antwoorden van makamba`s die geen verstand hebben van zaken. Ondertussen wel naar de antillen om te chillen.......
|
| tom |
1/12/2006-5:06:23 PM |
hoezo makamba`s............???
Mn hele schoonfamilie zijn echte antillianen, zij wonen er al heel hun leven( zelfs ik en mn dushi gaan naar korsou!), mn zwager is politieagent, en vliegt daar ook in die helikopter........dichter bij de bron kan ik niet zitten.
overigens ben ik van mening dat voorkomen beter is dan genezen.
anyway van mij mag een ieder zijn eigen gedachtengang er op na houden, een ieder heeft tenslotte ook zn eigen ervaring(en), toch!
overigens door deze discussie komt wel voor een ieder de waarheid boven tafel.
overigens komen al die negatieve berichten puur door de eenzijdige nedelandse berichtgeving, dat wil ik wel als laatste vermelden!!!!
Dank voor jullie berichtjes,
groetjes tom
|
| shurby |
1/15/2006-10:12:02 AM |
Helemaal mee eens Tom.
Had het niet beter kunnen zeggen.
Groetjes shurby
|
| taami |
1/22/2006-6:39:08 AM |
Een vraagje aan J.P
Wat is het verschil tussen een Nederlandse eigenaar (van een resort) en een Antilliaanse eigenaar?
|
| taami |
1/24/2006-9:46:15 AM |
J.P kun jij mij het verschil nog geven over een Nederlandse eigenaar en een antilliaanse eigenaar?
|
| tom |
1/27/2006-3:46:04 PM |
taami, ik kan je wel het verschil geven tussen een nederlandse en antiliaanse eigenaar:antilliaan:poco poco, no span, geen overdreven regels, gastvrijheid, gezelligheid........ de mensen zijn nog puur!!
nederlander: gespannen, gefustreerd, wantrouwend, te grootmoedig, geen klasse, gemaakte gezelligheid ( alleen de commercie telt!!) vreselijke haast, en daarbij behorende stress en burn out`s!!!
p.s. je ziet hier in nederland al als je bij de supermarkt staat of bij de kapper zit men heeft haast, en als men per ongeluk voor zijn beurt gaat pffffffffff, dan ben je de gebeten hond!! er is geen tolerantie meer in nederland...... want men heeft geen tijd..!!!
vooral in en rondom de grote steden is er dagelijks veel stress, verkeersdrukte, en weinig ( leef) ruimte. het is net alsof je 10.000 ratten op 1 vierkante meter zet, zoals je weet vallen ze elkaar aan, eten elkaar op, worden gespannen....
en als je als klapper op de vuurpijl ook nog eens met de nederlandse regelgeving te maken krijgt ( van A tot Z) heb je alle negatieve ingredienten om naar een ``NO SPAN`` eilandje te gaan.........
2006 / 2007 dushi curacao here we come........
mensen dank u............
p.s. ik verwacht flink wat ( positieve) reacties en tegengas van de mensen op dit forum, laat de waarheid, en zuiverheid boven tafel komen...
tot ziens......
|
| taami |
1/29/2006-12:16:31 PM |
En ik snap niet waarom Nederlanders die naar Curacao emigreren, niet voor 200 % gaan voor het eiland.Ik bedoel neem het zoals het is.Of ga anders niet als je zonodig met de zekerheid van Nederland er naar toe wilt vertrekken.Ik bedoel jullie willen wel naar het eiland maar alles moet gaan zo als het in Nederland gaat.En dat is jammer.Als Antillianen naar Nederland vertrekken doen zij dat voor 200% en nemen het land zoals ie is,voor hen gevoel een beter leven.Wij vragen niet naar een Antilliaanse huurbaas?!En een ieder weet dat Hollanders niet voor een betere financiele leven naar Curacao vertrekken maar om daar te chillen met hun geld,zon,strand en zee!(maar het leven daar is meer als dat,voor degene die het niet weten)Ik bedoel maar,chil dan ook gewoon met het eiland mee i.p.v zoeken naar Nederlands veiligheid op het eiland!
|
| tom |
1/30/2006-1:15:15 PM |
dat zijn nou de bekrompen geachten van de macamba`s ( opzoek naar nederlandse veiligheid, en regeltjes) balkenende is daar het levende voorbeeld van!
aanpassen, vrij denken ligt puur aan je opvoeding, c.q. denkwijze!
maar ik zelf denk dat de antilliaanse security meer van de hoed en de rand weet dan de nederlandse, logisch toch!
ook ik ben van mening dat ik (nieuwe) dingen ga tegenkomen, als ik komende tijd naar curacao ga met mn dushi.
maar nieuwe dingen zijn vernieuwend, het is goed, anders word het zo saai. ( anders heb ik nog het gevoel dat ik niet weg ben uit nederland!)
aangezien ik zelf in diverse landen heb gewerkt, ben ik van mening, en dit weet ik van mezelf dat ik het heus wel goed ga hebben op curacao, mezelf goed kan aanpassen.
overigens ga ik niet om te werken naar curacao, ook niet met een zak vol geld!
ik ga om er rustig te leven, met vriendin,2 honden, heerlijk achteraf....
ik respecteer wel ieders denkwijze en gedachten!
tenslotte kunnen we ook niet allemaal hetzelfde doen, denken, willen, of willen zijn! gelukkig maar..........
werderom groetjes.....
tom
|
| tom |
1/30/2006-1:44:26 PM |
De nederlander weet toch ook als men met de caravan op vakantie gaat, de zak aardappelen mee te nemen!!
typisch nederlands.
weet je of denk jij jezelf niet te kunnen aanpassen, blijf thuis..... bespaar je de moeite.
neem het plaatselijk zoals het is........
wat ik zelf ook zo typisch vind, en dan kan je zien dat de gemiddelde projectontwikkelaar in de huid van de nederlander kan kruipen wat de nederlandse denkwijze betreft, is dat men bakken vol uitgeeft aan een of ander klein, en veel te duur huisje binnen een resort, die overigens in euro`s te koop worden aangeboden ( die woon buurten die overigens als paddestoelen uit de grond komen!)...........ronduit walchelijk!! (hopelijk word het geen spanje daar!!)
proef curacao, ga in willemstad, oost, of west punt wonen, zo`n verkapt landal green park huisje geeft mij althans niet bepaalt het idee/gevoel dat ik op curacao zou wonen/leven.
balkenende is `het voorbeeld van de bekrompen nederlander`
ook hij zou zeker naar het tros muziekfeest op curacao gaan, mag ik effe kotsen.........
overigens ga ik zelf niet naar curacao met een zak vol geld, ook niet om te werken!.........
ik kan over de laatste 15 jaren dat ik heb gewerkt niets bijzonders melden (behoudens toen ik in europa in verschillende landen heb gewerkt) , dit is niet mijn manier van leven, mijn tijd in nederland daar kan ik maar 1 ding van zeggen: bureaucratie, tegenwerking.
ik ga liever in / op een (ei)land wonen waar misschien sommige (sociale)
dingen ontbreken, en waar de mensen elkaar helpen, dan hier in nederland war alles aanwezig is, bestaat en waar de mensen tegen elkaar zijn het licht in elkaars ogen niet gunnen......geld hebzugt macht status e.t.c., het zegt me allemaaal niets
ik respecteer ieders verhaal/uitlatingen/gedachten.......tenslotte zijn we gelukkig niet allemaal hetzelfde............
groetjes tom
|
| taami |
1/31/2006-6:17:08 AM |
Nee,gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.Tom,ik zou zeggen geniet van je toekomstige leven op Curacao samen met je vriendin en de honden.Maar vooral gezondheid!De mensen daar helpen die het nodig hebben is een mooi vooruitzicht.Is ook mijn doel waar ik over een paar jaar wilt gaan doen.Groetjes
|
| tom |
1/31/2006-7:14:52 AM |
ten eerste sorry voor mn 2 berichtjes achter elkaar, fout van mij!!.
mensen helpen mensen......ik vind dit een mooi gebaar onder elkaar, tolerantie, elkaar helpen , je word er geestelijk ``rijker`` van!!
onze tolerantie in nederland is voor mijn gevoel heel ver weg.....naar mijn mening komt dit door het systeem, hier.
ieder voor zich, schept niet direct een onderlinge band, toch?
kijk dit is echt zonde, ten onder gaan aan regels, haast, e.t.c. is niet mijn ding.
tuurlijk ga ik met vriendin en honden naar curacao om het daar prettig te hebben!, dit wil absoluut niet zeggen dat als een ander om hulp vraagt, ik diegene in de kou laat staan, neeeeeee, zeker niet!
groetjes en het beste allemaal.,......
tom
|
| zaza |
2/12/2006-4:35:41 PM |
doe ff normaal, HELP ATRAKO`S!!!
nou goed, jullie zijn gewoon BANG!!!
Er kan niets gebeuren hier is het nog veiliger dan
in Nederland! bij ons ons in nederland is 3 keer ingebroken
hier op cura is er nog NOOIT in gebroken!!
|
| ZAZA |
2/12/2006-4:38:26 PM |
hET BESTE ALS JE IN NEDERLAND WOONT KUN JE HIER EERST GEWOON OP VANAKTIE GAAN EN HUIZEN GAAN BEKIJKEN JE KUNT HIER NIET MET DE FIETS DUS JE MOET WEL EEN CENTRALE PLEK UITZOEKEN!
ZAZA
|
| frits |
2/21/2006-6:03:44 AM |
je kan niet met de fiets, ze pakken gelijk je ``atras`` beet! HAHA
|
| shurby |
2/23/2006-4:18:46 AM |
hahaha. die frits.
|
| Zuurtje |
2/23/2006-1:49:43 PM |
Ai die Frits, sommige mensen moet je niet serieus nemen. Maar any way.... we gaan verder naar seriueze zaken.!!
|
| Tom en Tom |
2/23/2006-7:17:32 PM |
Ik kan Tom alleen maar gelijk geven, kijk eens goed om je heen!
Er verlaten circa een 500.000 mensen elk jaar Nederland vanwege de regels die je worden opgelegd door de overheid.
Is Nederland beter dan Curacao, niet dus!
Wat mag in Nederland behalve dat men belasting mag betalen voor van alles en nog wat, toch niets meer.
Ik heb diverse landen aangedaan maar heb altijd spijt terug te moeten naar het kikkerlandje met alle tegenwerking die men maar kan krijgen.
Elk land of eiland heeft zijn eigen stijl neem Curacao zoals het is en zit niet teveel in over wat men je in Nederland voor houdt.
Overigens, naar Curucao gaan wonen is prima hoor maar dan tussen een kolonie Nederlandse oudjes gaan wonen omdat je dit een veilig gevoel geeft is onzin.
Toch is enig beveiliging aan te raden immers als je al onzeker bent van jezelf zal je dit zeker overbrengen op anderen of dit nu in Nederland is of op Curucao dat maakt niet uit, slachtoffer wordt je alleen maar als je, je zelf als slachtoffer opstelt.
Voor Tom nog even dit, wellicht heb je probleemwijken gemist tijdens de voorbereiding om naar Curucao te gaan neem een ritje blijmer misschien dat je dan het probleem ook in Nederland ziet.
|
| tom |
2/25/2006-6:51:50 AM |
tuurlijk ik begrijp dit,( even een reactie op het bovenstaande!)
er zullen heus wel probleemwijken op korsou zijn, maar curacao blijft voor mij toch het walhallah.
goed weer,
goede koers t.o.v. de euro,
aardige mensen
lekker eten (heeeeeeeeel erg belangrijk)
goede muziek,
natuurlijkk heb ik wel meer drijveren om naar korsou te gaan dan alleen het bovenstaande!
en weet je de nederlandse overheid is zelf debet aan dit soort wijken, overal ter wereld vind je van dit soort bijlmerachtige wijken, dit wil overigens niet zeggen dat alle mensen die in de bijlmer wonen slecht of verkeerd zijn, toch? (ik zelf kom uit dordrecht, ben rotterdammer, en vind het per saldo wel meevallen allemaal, ook dord kent bepaalde wijken!)
men kan voor zichzelf afwegen ofdat men daar graag wil wonen, of misschien niet,( for example) dit zijn overigens wel de wijken waar de glazenwasser nog koffie krijgt,de buren elkaar kennen!, in de hedendaagse z.g.n. jupachtige nieuwbouw wijken maak je dit niet meer mee.
mijn leermoment van vandaag is dan ook:als overal waar dan ook ter wereld heeft zn voor en tegens....laten we naar een goed klimaat gaan en het beste er van maken toch!
p.s. toch ben ik u zeer erkentelijk voor de tip omtrent de problematiek rond deze wijken, waar dan ook.....
met vriendelijke groet,
tom
|
| Zuurtje |
2/25/2006-7:08:40 AM |
Ik geeft Tom gelijk. Dit is precies wat ik bedoel. Op de laatste opmerking van Tom en tom heeft hij goed gereageerd. Ik ben ook oorspronkelijk van Curacao en kan me niet geheel in de laatste opmerking van Tom en Tom vinden. Verder ben ik wel met de eerdere vermelde eens.
Hoe dan ook Curacao is wat leefklimaat betreft beter dan Nederland. De kritische economische situatie speelt een grote rol en brengt ook problemen waardoor er bepaalde wijken verpauperen en de mensen het niet breed hebben. Verder kan je heel vaak rustig in deze wijken lopen. Als iets met jou gebeurt zijn ze klaar om je te helpen hoe dan ook. Maar overal ter wereld vind je deze situatie min of meer zo ook in Nederland.
Groetjes,
Zuurtje
|
| tom |
2/25/2006-7:16:03 AM |
ik vind zelf dat d.m.v. dit forum wel de waarheid boven tafel komt,
heel erg leuk, grappig, en nuttig!
vriendelijke groet,
tom
|
| astrid en chris |
3/20/2006-7:19:25 AM |
Hallo allemaal,
na een paar dagen alles een beetje gelezen te hebben op dit forum zijn wij er van overtuigd (waren we al)dat Curacao ons plekkie moet worden!we zijn nederland al zo lang zat maar de stap nemen om je eigen bedrijfje en huis te verkopen is niet makkelijk,je weet wat je hebt maar weet niet wat je krijgt.ik zelf heb reuma dus een ding is belangrijk dat mijn ziektekosten goed worden geregeld en dat is tot nu toe moeilijk
uitzoeken.(iedereen die tips heeft of advies kan geven graag)
Tom zoals jij denkt vinden we leuk om te zien wij denken regelmatig ook zo.Waar draait het om in het leven? genieten en leven en niet.....je laten leven met alle regels en onvree.
Nee als je wilt kun je het veranderen maar dan moet je wel eens een sprong in het diepe maken.
Ik zal jullie forum regelmatig bezoeken reken maar.
Astrid
|
| tom |
3/20/2006-9:27:03 AM |
beste astrid,en cris natuurlijk ook (HAHA)
inderdaad het is een sprong in het diepe......,, maar wel in positieve zin........
doe wat jullie gevoel je ingeeft, en het zal zeker geen desillusie worden.
overigens ben ik zelf van mening dat de gemiddelde ondernemer ook in de tijd dat men de eigen zaak startte / overnam ook toen ``in het diepe is gesprongen`` toch?, en dat nog wel in nederland waar bureaucratie en regels aan de orde van de dag zijn!!
wat ziektekosten betreft is: het antillenhuis, antillen.nu, uwv.nl goed toegangelijk wat betreft vragen over ziektekosten...........
pas geleden is mij ter oren gekomen dat je op de antillen goedkoper, en net zo goed als hier verzekerd kunt zijn, dit bericht kwam van een antilliaanse man die over 2 maanden terug gaat!!
Het beste is natuurlijk om u daar te vervoegen bij een verzekeraar, en daar uw licht op te steken.......
voor mij zelf is het geen probleem mn vriendin is antilliaanse, kan het daar niet blijf ik hier in ned. verzekerd, dit kan bij mij............(?)
|
| tom |
3/20/2006-9:49:35 AM |
voor verzekeringen: unac-na.com druk vervolgens op actueel!
groeten.........
|
| tom |
3/20/2006-12:25:12 PM |
let`s go weg uit deze bananenrepubliek hier, op naar korsou!!
de bananen zijn te duur en niet lekker hier........
we gaan ze ergens anders zoeken, waar de bananen nog lekker en betaalbaar zijn, en je zonder een vergunning te hoeven aanvragen gewoon een hapje van je banaan kunt nemen, en effe kunt genieten, van die overheerlijke bananan, HAHA
|
| astrid |
3/24/2006-6:07:42 AM |
HAHAHA is dat lachen...........wat is de wereld toch klein.
bedankt voor je kaart Tom!zo kunnen we beter bekijken hoe curacao eruit ziet en waar alles ligt enz.
volgens mij word het tijd om eens met z`n 4e te gaan kletsen!
spreek eens wat af met chris.
Groetjes Astrid
|
| Jacqueline |
3/24/2006-6:16:18 AM |
Ik ben zelf wel zo`n commerciele macamba, zit in mijn bloed. Ik zoek nog freelancers die op proviciebasis de visagisten en stylistenopleiding wil verkopen. Ik kom dan daar naar toe om een groep les te geven. www.studiorosenberg.nl Groetjes, en tot ziens op Korsou.
|
| Marcel |
4/3/2006-2:48:10 AM |
hey mensen bedankt voor alle goeie en slechte tips;) ik ga als alles mee zit samen met een groep locale mensen een bedrijf opstarten op curacao
maybe see your next time on the island
gr marcel
|
| Loraine Brouwn |
6/28/2006-6:49:46 PM |
Nou, wat een gezellige verschillende meningen zeg. Ik woon hier nou alweer bijna 15 jaar en ik moet zeggen dat het allemaal reuze meevalt. Wij zijn nog nooit overvallen, wonen in een supergezellige centrale buurt met onwijs leuke buurtjes en de geregeldheid van Nederland missen wij als kiespijn. Ja, de mensen `chillen` hier echt, maar wat wil je nou......dat gehaaste leventje toch achter je laten? Het enige dat ik persoonlijk mis is mijn hele familie. En dat is wat!
Afijn, wat ik nu eigenlijk kwijt wil is het volgende. Wij hebben een ontzettend mooie woning in Emmastad (heel goede buurt) te koop voor 275.000,00 euro. Het terrein is zo`n 1500 m2 (erfpacht)en het huis zelf is compleet verbouwd en hoeft dus NIKS meer aan te gebeuren. Houten vloer, splinternieuwe keuken met apparatuur, 4 slaapk. 1 badk. deepwell en noem maar op. Mocht je serieuze overwegingen hebben om te verhuizen naar dushi Korsou, laat het ons dan weten. We zullen dan alle foto`s en overige bijzonderheden op tafel leggen via de @.
Tel.: 00 5 999 525 03 58. Vraag naar Loraine. Tot horens!!!!!!!!!!
|
| Harald |
8/24/2006-10:47:06 AM |
Ook wij zouden willen verhuizen. Maar ziten ook met nog vele vragen. Is het makkelijk om er een zaak te starten? We zijn nl. nog vrij jong, ikzelf 37 en mijn vrindin 30. Mijn zaak staat hier te koop en zouden dan overwegen om te verhuizen. Is dit te realiseren? Graag een reactie op deze vraag. Alvast veel vriendelijke groeten. Harald en Annick.
|
| lio |
8/24/2006-12:30:48 PM |
275000 euro!! en dan geen eigendomsgrond??
er kan best wel wat van af!!
en bovendien.......voor de geld onder de rook (letterlijk) van de raffinaderij zitten.............sorry maar dit is volgens mij een grap van iemand.........(emmastad, de savaan,klein ST michiel,buena vista,....liggen direct daar bij de isla!!)
u zult een mooi huis hebben daar twijfelen wij niet aan!!!
lio
|
| tom |
8/24/2006-1:20:10 PM |
in principe is alles te realisren! voor u als ondernemer met ondernemersgeest moet dit toch een zacht eitje zijn.
verdiep u meer in dit onderwerp, ga op vakantie, maak kennis met het eiland de mensen de cultuur je zult zien, je zwoegt hier zeker als ondernemer voor de staat voor een groot gedeelte, voor een klein gedeelte voor u zelf.hier in nederland word niet geleefd!!!
groetjes
tom
|
| jurgen |
8/25/2006-5:30:34 AM |
wat een aanfluiting die prijs.
|
| Peter |
8/25/2006-11:27:40 AM |
Beste J.P. je bedoelt waarschijnlijk www.recompensapark.com in plaats van www.recompensa.com
|
| Petra |
8/26/2006-9:16:39 AM |
Hallo, heeft iemand ervaring in het mee laten gaan van je hond naar Curacao?
Huis en bedrijf daar zijn geregeld, maar nou vraagt de KLM € 2.000,- voor het overvliegen van een hond van 50 kilo :-( En een dieet voor het arme dier is ook weer niets.
groetjes Petra
|
| sanne |
8/26/2006-5:21:23 PM |
Hoi, kijk onder de vraag arkefly daar vind je de informatie die je zoekt op pagina 3 of 4 geloof ik.
|
| fieke |
9/1/2006-12:08:33 PM |
Nederlanders zijn té gespannen en gefrustreerd om relaxed te doen, vandaar al die nare ziektes (denk aan kanker op relatief jonge leeftijd).
Als de Nederlander die superioriteitsgevoel maar eens liet varen.......
|
| huis huren op curacao |
| karen |
9/2/2006-10:20:05 AM |
Wij komen vanuit Barcelona, David (37), Spaans, Laia (3) en ik (Ned., 36) vanwege een baan voor mij en willen een heleboel weten over Curacao, dat kunnen jullie je wel voorstellen! Twee vragen zijn echter erg prangend; wij willen in eerste instantie een huis huren: is dat mogelijk, hoeveel is een gemiddelde huurprijs voor een huis met 3 kamers op liefst loopafstand van Punda? En, ook erg belangrijk: David spreekt redelijk Nederlands, goed engels en uiteraard Spaans: wat zijn de mogelijkheden voor een baan voor hem? Heeft iemand tips, web sites, aanbiedingen (huis, baan),etc? Alles gaat op zeer korte termijn, dus we zitten aan de computer geplakt!!!
Groeten,
Karen & David
Ps Is het waar dat je er niet kan of beter niet kan fietsen??!?!!?
|
| tom |
9/3/2006-7:11:32 AM |
beste fieke,
het komt puur door de cultuur hier........alles word je door de strot geduwd......bah.
time to leave.
greetttttttsssssss
|
| olga |
9/3/2006-8:45:00 AM |
nee fietsen is best link hier geen fietspaden ,ze rijden hier gewoon met alcohol op, het word wel gedaan hoor,maar niet echt een aanrader
de wijken rond punda zien er niet echt tof uit eerlijk gezegd, veelal verpauperd,maar misschien weet iemand anders wel iets ????
|
| karen |
9/3/2006-11:18:32 AM |
Welke wijken zijn dan wel een aanrader? Het kantoor waar ik evt. een baan heb zit op Berg Arrarat? Volgens mijn kaartje ligt dat op Punda, klopt dat? Hoe zit het met de loopafstanden binnen de stad? Openbaar vervoer? Ik heb nl geen rijbewijs!
Alvast bedankt voor alle informatie, alles is welkom! Ik heb al een redelijk goed idee gekregen via jullie maandenlange forum, erg leuk! We hebben er erg veel zin in, maar moeten nog zoooooooooveel uitzoeken...
|
| Cindy |
9/7/2006-1:06:53 PM |
Mijn vriend en ik gaan in juni 2007 voor 3 jaar naar Curacao voor zijn werk.
De marine heeft een aantal defensiewoningen in verschillende wijken waar we uit kunnen kiezen, het is alleen heel moeilijk om te beslissen waar je gaat wonen als je alleen maar de naam van de wijk en een heel beknopte omschrijving van de ligging van de wijk krijgt.
We kunnen kiezen uit:
- Grote Berg
- Piscadera
- Jongbloed
- Catoentuin
- Oude Water
- Kwartje
Misschien kan iemand ons een beetje wegwijs maken met wat een leuke wijk is en waar we misschien beter niet kunnen gaan wonen, en wat de voor- en nadelen van de wijken zijn.
Dat zou onze beslissing namelijk een stuk gemakkelijker maken!!
Groetjes Cindy
|
| olga |
9/8/2006-1:34:04 PM |
ik weet dat er in kwartje nogal wat roofovervallen plaats hebben gehad,
hoorde ik van marine mensen die daar weer naar holland gingen
piscedera staat in de wind van de isla
grote berg ligt aan de weg richting westkust waar je wel snel bij mooie strandjes bent, ook redelijk snel bij het vliegveld, dus een beetje buitenaf niet slecht denk
jongbloed moesten we 1 keer zijn voor een porchsale nou we hebben ons kapot gezocht wat een doolhof daar en het adres nooit gevonden hahaha
|
| Len |
9/9/2006-1:11:30 PM |
Grote Berg is/was een beetje een marine wijk. Leuke lokatie, maar iets afgelegen.
Piscadera inderdaad last van de stank van de Isla. En zoals Olga al zei is Kwartje vrij erg ivm overvallen. Jongbloed ligt vrij centraal, maar nauwelijks wind. Andere locaties weet ik weinig van af...
succes!
|
| ik wil terug naar mijn curacoa |
| god`s kind |
9/12/2006-9:19:42 AM |
ik mis curacao zo veel dat ik nu zelfs naar heen toe wil als iemand informatie heeft hoe je een hypotheek kan afsluiten , dus als je in nedrerland woond en je wil een hypotheek afsluiten in curacoa, als je weet hoe ik dat moet doen laat mij snel weten god bless you
|
| mauro |
9/21/2006-12:03:23 AM |
beste Cindy, ik ken namelijk wt mariniers die tijdelijk op grote berg wonen en ik heb ze tot nu toe niet horen klagen. grote berg is rustig en relaxed. nu kiezen maar
|
| Emmast .bewoner |
9/23/2006-8:10:54 PM |
We hebben hier per jaar zo`n drie dagen last van de Isla-stank. Dit gebeurt wanneer de wind helemaal gaat liggen. Trouwens dan stinkt het zo goed als over het hele eiland. Ik ruik het dan zelfs op ``Banda Abou``. Het valt dus reuze mee. Ik heb overal op het eiland gewoond van Grote Berg tot Kwartje.
Dit is mijn plek. Geweldige buren, alles in de buurt, supermarkt/winkels/stad. Mij krijg je hier niet meer weg.
Een zeer tevreden Emmstad bewoner!!
|
| olga |
9/24/2006-8:11:58 AM |
nou dat ben ik dan helemaal niet met je eens toen de wind een paar weken geleden weg was ,hebben we echt geen stank op jansofat gehad hoor
ik vind het uitzicht op die vieze pijpen helemaal niet mooi in emmastad
|
| Rienk |
9/27/2006-11:41:59 PM |
Gods kind,
Banken op curacao staan niet echt te trappelen om mensen die in Nederland wonen een hypotheek te verstrekken. Wij hebben het ook geprobeerd en met heel veel moeite konden wij 50% gefinancieerd krijgen.
Wij hebben het dus maar in Nederland geregeld.
Hebben nu een schitternd onderkomen op Seru Coral.
|
| F. W |
10/2/2006-9:24:26 PM |
Ik ga mijn huis verkopen. Het is echt een prima huis en goed onderhouden.
Vraagprijs 135000 euro. 3 slaapkamers en 2 badkamers.
Kijk op tijdelijke site: http://cursist62.qtws.net
|
| JP |
10/31/2006-6:49:10 PM |
Fieke,
Vandaar die schuld van 5 miljard? en alle vriendjespolitiek en corruptie?
oh en het verschil met een Nederlandse en Antilliaanse huisbaas is.. NL doet het meteen en met een Antilliaanse huisbaas kan je wachten tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen wil je dat ze wat aan het huis doen.
|
| tobias & patric |
11/6/2006-12:29:17 PM |
ik zoek nog iemand om mee te investeren in een apartementen complex te zuid popo
als je intresse hebt laat het me even weten op tobias74@msn.com
je krijgt profesionele begeleiding door een consultant hier in nederland
en de finacieele kanr wordt hier in nederland geregeld
|
| Marcielo |
11/20/2006-9:09:53 PM |
Beste Cindy,
Vraag jezelf ook af wat je zelf wilt gaan doen op het eiland. Ga je ook werken of ga je thuis zitten. Het kan wel eens erg saai voor je worden als je ergens woont waar in de omgeving niet veel te doen is en de gehele buurt aan het werk is, dus leeg. Zorg dat je wat te doen hebt want na een jaar heb je het strand ook wel gezien.
Gr.Marcielo
|
| Caatje |
11/21/2006-2:39:02 PM |
He hallo allemaal
Ik woon op Grote Berg, en ook nog eens in een defensie woning (ook marine). En mijn mening: geweldig wonen hier. Maar inderdaad waar kom je voor...wil je ieder weekend uitgaan op Mambo, veel uiteten naar de schone niet lokale stranden...een beetje alleen maar tussen de Marine mensen in blijven hangen (sorry is niet kwaad bedoeld hoor). Ja dan moet je ergens anders gaan zitten.
Grote berg ligt het verste weg zeg maar van alle drukke plekken. Maar dicht bij de leuke lokale stranden (15min. rijden een geweldig leuk lokaal strandje Daaibooi). 2 Supermarkten op 10 min rijden (zowel lokale als europese art.) En naar Parera is het s`morgens 15 min rijden (als je de binnedoor weggetjes neemt) en naar Suffisant durf ik eigenlijk niet te zeggen. En s`middags terugnaar huis een min. of 20. Er zijn er zelfs zat die de fiets nemen (durven wel hoor!!)Je moet wel weten dat 2 auto`s hier geen overbodige luxe is.
Maar ik kan hier wel blijven schrijven als je meer wilt weten dan moet je mij anders maar even mailen ( je hebt toch ook een sponsor...maar wilje graag helpen hoor)
groetjes Carola
|
| caatje |
11/21/2006-6:53:00 PM |
Voor Cindy
berichtje van mij hierboven was naar jou gericht, vergat ik erbij te zetten.
gr Carola
|
| Cindy |
11/22/2006-10:18:33 AM |
He Carola
We vertrekken pas in juli volgend jaar dus we hebben nog geen sponsor.
Je moet al zoveel beslissingen nemen en dingen regelen zonder dat je precies weet hoe het zit.(Best lastig)
Op die informatiedag krijg je wel de basis info maar je blijft nog met
veel vragen zitten, kun je je tv meenemen of moet je daar een nieuwe kopen, hoe zit het met werken daar en dat soort dingen.
Mijn vriend hoorde trouwens dat het druk is op Curacao,veel oefeningen door personeelstekort. Weet jij daar iets van?
Groetjes Cindy
|
| Caatje |
11/23/2006-7:16:45 AM |
Hai Cindy...
zit je vriend bij de mariniers of de vloot?
Mijn vriendin haar man zit bij de mariniers en is niet echt veel op oefening hoor. En mijn man zit bij de vloot dus heeft hij hier nu voor 4 jaar (we hebben pas verlenging gekregen)een walfunctie en draait ook niet bijzonder veel uren.
Ik wil mij evt. wel aanbieden als sponsor hoor, of je moet nog iemand weten die hier al zit, voor je het weet is het n.l al juli.
En zoals je zegt je moet al zoveel dingen regelen, en al die kleine dingetjes van i.d.d je t.v of koelkast enzo....heb er vele de mist inzien gaan met dingen mee nemen enzo.
En ik vind de info die je krjgt op de infodag....tja beetje verwarrend.
groetjes Carola
Hier mijn email voor als je meer wilt weten: maroca@onenet.an
Laat het mij maar weten.
|
| R&S |
11/27/2006-2:34:57 PM |
wij hebben net een hyphotheek afgesloten, diegene die plannen hebben om een huis te kopen kan altijd naar mij mailen, dan vertellen wij hoe het gaat.
groetjes
Randy
|
| Michael |
11/29/2006-9:27:19 PM |
Wie is eigenlijk een Antiliaan? Bestaat er ook zo iets van Texeliaan?
Iedereen die hier op Curacao geboren wordt krijgt gelijk een NL paspoort door de strot gedouwd en kan niet kiezen tussen een Curacaose paspoort of een NLse. Trouwens de Ned. Antillen bestaan niet meer!
|
| Cindy |
12/17/2006-10:38:19 AM |
Hoi Randy
Wij zijn ook van plan om iets te kopen op Curacao. Maar we hebben in Nederland nog geen bank gevonden. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes Cindy
|
| Randy |
12/21/2006-12:49:01 PM |
hoi Cindy kan je mailen
|
| Cindy |
12/22/2006-12:50:02 PM |
Hey Randy
Super, mijn email is cindyenluc@hotmail.com
|
| Lotje |
12/27/2006-11:00:15 PM |
Hallo Randy, ik wil graag wat info van je over het afsluiten van een hypotheek en jouw ervaring daarmee. mijn email;hetspikker@gmail.com
|
| Jean |
1/2/2007-2:02:32 PM |
Hallo Randy, kun je mij ook informatie opsturen over een hypotheek voor op Curacao?
rosaria23@zonnet.nl
|
| Michael D. |
1/4/2007-5:48:34 AM |
Dag allemaal,
Ik heb zo het forum een beetje door gelezen, en waar ik eigenlijk naar op zoek was is hoe het nou echt gaat met het kopen van een huis op curacao.
Las van alles maar niet echt het financiele gedeelte (hypotheek enz.)tot dat ik bij R&S aan kwam.
Dus Randy als je zo vrij zou willen zijn om je ervaring met mij te delen graag.
Je kunt mij mailen op timber.land@hotmail.com
Bijvoorbaat dank,
Michael D.
|
| C. Verdaat |
2/4/2007-9:56:40 AM |
Aanbiedingen van te koop staande woningen.
Bij voorkeur op een resort
0031 653 86 27 85
|
| C. Verdaat |
2/4/2007-9:56:57 AM |
Aanbiedingen van te koop staande woningen.
Bij voorkeur op een resort
0031 653 86 27 85
|
| Theo |
2/4/2007-5:15:26 PM |
Randy, als je nog gewoon even hier je ervaring beschrijft dan wordt iedereen daar blij van en scheelt jullie een hoop gemail ;-)
|
| R&S |
2/4/2007-6:29:32 PM |
Des tijd heeft Rabobank wel gedaan , maar nu niet meer.
Wij hebben via de ORCO bank gedaan met een prima service en vlot.wij zijn wel tevreden.
Wel zoals gebruikelijke een eigen geld meenemen ( 25 % ) , uiteraad moet je het pand laten taxeren. in principe kan jij dit zelf doen dus zonder makelaar, wel voor taxatie via Landmark ( Schottegatweg).
Het voordeligste is via jouw eigenbank met de overwaarde van jouw eigenhuis ( aangezien het rentestand hier is veel lager dan op het eiland). verstandig is een huisje in een resort te kopen , afhankelijk van het doeleinde , als jullie nog meer willen weten bel of mail maar
groetjes
Randy en Sandrina
0615004488
ps; Gaat iemand nog op korte termijn verhuizen??????????????
|
| martina |
2/20/2007-5:45:15 AM |
ik ga zeker een huis kopen op curacao,althans ik hoeft niet te kopen want ikkrijg eentje ven mijn ouders,ik woon nu un suriname al 2 jaar en tja suriname is geweldig maar ik blijf een antiliaan ik ben in ieder geval weg van nederland,mijn hele leven daar gewoond erg he?
|
| martina |
2/25/2007-5:01:36 AM |
toch maar een huis kopen in suriname
|
| Benno |
2/28/2007-1:32:11 PM |
een huis kopen verschilt niet zo veel van de Nederlandse situatie hoor.. procedures allemaal gelijk. Uiteraard eerst je eigen keuze vinden: groot / klein, locatie en in of buiten een resort. alles is te vinden. Maar uiteraard zelf (een paar keer) komen kijken en je eigen ideeen verwezelijken. is voor iedereen anders.
Hypotheken... je kan financieren vanuit het buitenland als je hier niet ingeschreven staat. Zodra je lokaal ingeschreven staat is mi een lokale hypotheek het beste. De rente percentages zijn de laatste periode goed gedaald en concurerend geworden. Op het eiland zijn meerdere banken en verzekeringen die de zaken aanbieden. ook dat is dus even shoppen en kijken waar je je thuis voelt. Nu mijn 2e huis hier gekocht en allemaal naar het zin. Mochten er specifieke vragen zijn, let me know
|
| okay okay okay |
| makamba pretu |
3/21/2007-4:58:07 PM |
Curacao is prachtig! geweldig! awesome!!!!!!
woon er nu even niet, iets in het norden maar wil zeker terug met mijn vrouw (uit curacao).
the only thing is: aan t einde van de dag moet je gewoon ``who cares`` kunnen zeggen. sommige vinden alles ``k^t`` and sommige ``geweldig``...sommige ``k@njo`` sommige ``hopi bon``...laat je toch niet zo gek maken door anderen. zorg er voor dat je naar huis gaat met een lekker gevoel!
wonen: zeker doen...attroka? pffff...helaas pindakaas. het security...
|
| grace |
3/26/2007-5:55:34 PM |
ik ben zeer geinteresseerd een huis te kopen op curacao! ik wil weten hoe het met de financiele kant is gesteld. (hypotheek, rente, belasting etc..
ik ben een echte curacaoenaar alleen woon nu heel lang in nederland en wil weer weten hoe het gaat.
Ik wil bijv. een vakantiehuis wat gekocht kan worden maar een echt huis mag ook. ten slot
elk (ei)land heeft zijn voor en nadelen maar het is de manier waarop je ermee omgaat en er zelf iets van maakt. Hier in nederland wordt je als buitenlander platgegooid met aanpassingsregeltjes en weet ik wat allemaal. Einde van de dag intereseert het maar weinige of jij je echt gelukkig en lekker in je vel voelt en daar moet je gewoon zelf voor zorgen. En een tip voor nederlandse curacaoenaren die er gaan wonen probeer ook contact te zoeken met de bevolking. Als je je idd gaat gedragen als een slachtoffer dat bang is voor de bevolking zelf en hun neerzet als criminelen maak je ook niet echt vriendjes. overal ter wereld word ingebroken en overvallen gepleegd maar achter alles zit een verhaal waarom mensen dat doen...leef je leven lekker ``bourgondisch`` en geniet er van want je kan je leven maar 1x leven
|
| romanov |
3/28/2007-1:53:15 PM |
zo is het grace, laat je atras zien.
|
| webmaster |
4/24/2007-11:10:17 AM |
Voor hulp bij het uitzoeken van het juiste huis op Curacao kunt u bij CasaNobo.
|
IP:80.57.195.71 x |
| johanna |
7/11/2007-1:17:10 AM |
Het is heerlijk op Curacao. WIj hebben een aantal jaren geleden een Apt.op Seru Coral gekocht, wat meestal in de verkkop was. Wij overwegen nu per volgend jr ons huis in Ned te verkopen en naar C.te emigreren.
Goede makelaar? Els van Barneveld. Er zijn geweldige wijken, Jongbloed, Julianadorp, Curasol, Schelpwijk enz. Keuze genoeg. En laat iedereen elkaar niet gek maken over hondenaanschaf ed. In Ned. is tegenwoordig ook niet alles koek en ei. Verre van dat zou ik zeggen.
|
IP:82.168.245.146 x |
| clyde |
7/13/2007-9:13:07 AM |
grace heb wat leuks voor jou mail me even.
|
IP:145.50.39.8 x |
| Savy |
9/12/2007-10:22:19 AM |
Ik wil ook graag een huis op Cu kopen. Heb begin dit jaar in nederland gekocht dus het is voorlopig niet mogelijk. Ik ben hier net vandaan gekomen na vakantie en iedere keer als ik van Curacao terug kom denk ik hieraan. Ik ben nu naar een leuke halfvrijstaande woning gaan kijken. Het bedrag is 130.000 NAF (V.O.N.)
Wie weet hoe ik dit toch mogelijk kan maken. Ik wil het in eerste instantie gaan verhuren. (dat kan ik ook regelen via de ontwikkelaar)
|
IP:84.105.91.251 x |
| anoniem |
11/15/2007-8:22:43 AM |
julie komen in ons land en denk julie zijn de baas
kome klaagen over blafende honden heledag
als jeniet gewend bent ga terugnaar je eige land
met julie regels wijleven hoe we leven
1795 behandel julie ons als troep NL houde van klagen en regels fuckk zoveel haat krijgik van julie
|
IP:84.105.91.251 x |
| cura |
11/15/2007-8:26:13 AM |
ami ta kansa di makamba nag swa nang bai hunka pakul ku van donk ta hode nederlanders klagen al waner ik me american staffford los laat op de dijk
en in curacao kome ze ook klagen waar moet dit heen mensen bibba e bida ku semper a bibe
|
IP:190.4.135.120 x |
| ASINA |
11/15/2007-11:08:38 AM |
Honden is de grootste klacht in elke gemeenschap voorzover je dat niet mocht weten. Waar dat heen moet? Wie een hond aanschaft of heeft moet verplicht een hondeneigenaarscursus volgen, want die zijn de schuldigen. Daarnaast meteen een boete van 200 euro, als je niet het fatsoen hebt de stront van je hond op te ruimen of je hond loslaat waar het niet mag. Moeten er nog meer ongelukken met kinderen gebeuren?? Hondenbelasting verdubbelen is ook een optie. Denk niet, dat ik geen honden heb!!!!!
|
IP:190.88.15.46 x |
| ASINA |
12/9/2007-8:49:51 AM |
Daling hypotheekrente Antillen zet zich voort
8 Dec, 2007
WILLEMSTAD — De dalende trend van hypotheekleningen en andere aan een zekere termijn verbonden leningen (time loans) zet zich voort. De gemiddelde hypotheekrente stond aan het eind van het derde kwartaal op 8,2 procent; in 2003 was dit nog 9,5 procent en in 2000 bedroeg de interest voor een hypotheek zelfs 10,6 procent.
door Michael Willemse
Voor volgend jaar verwacht de Centrale Bank twee tegenstrijdige invloeden. Enerzijds een opwaartste druk van het rentepercentage in verband met toegenomen economische activiteiten (meer vraag naar geld). Maar anderzijds een neerwaartse druk door een te verwachte overvloed aan liquiditeiten als gevolg van de betaling door Nederland van de overheidsschulden (meer aanbod van geld).
De Bank van de Nederlandse Antillen (BNA) onder aanvoering van president-directeur Emsley Tromp spreekt het vermoeden uit dat deze laatstgenoemde druk het zal ‘winnen’ en sterker zal zijn dan de opwaartse druk; en dat de rente voor hypotheken en termijnleningen verder zal dalen.
Dit blijkt uit een recente presentatie van BNA-topman Tromp voor de ministerraad.
Daarin wordt ook aangegeven dat er de komende tien jaar elk jaar gemiddeld 276 miljoen gulden afgelost moet worden aan oude, vervallende overheidsobligaties (Land en eilandgebied Curaçao). Deze worden grotendeels door Nederland betaald. Normaal gesproken beleggen banken, verzekeraars en pensioenfondsen direct weer in nieuwe obligatieleningen. Maar dit zal in de toekomst niet meer (in deze mate) het geval zijn, waardoor zij op zoek moeten naar andere beleggingsobjecten en investeringsprojecten in eigen land. Dit is wat Tromp bedoelt met ‘overliquiditeit’, als gevolg waarvan de rente vermoedelijk verder zal dalen.
Was de gemiddelde hypotheekrente in 2003 nog 9,5 procent; een jaar later bedroeg het percentage 8,9; gevolgd door 8,6 in 2005; en 8,5 in 2006. Per eind september stond de teller dus op 8,2. Dat wil niet zeggen dat er geen lagere hypotheekrente is. Het betreft de gemiddelde rente. De laagste hypotheekrente, afhankelijk van allerlei voorwaarden, op het moment is circa 6,5 procent.
De interest voor ‘time loans’ belandde dit jaar voor het eerst sinds lange tijd onder de 10-procentsgrens, namelijk 9,6 procent. In 2003 bedroeg dit percentage zelfs nog 12,5.
SPAREN
Aan de andere kant levert sparen door middel van een termijndeposito (time deposit) juist iets méér interest op. In 2005 kreeg iemand nog gemiddeld 4,1 procent. Vorig jaar en in 2007 tot nu toe kwamen daar telkens eentiende procentpunten bij, waardoor de rente voor een termijndeposito per eind september 4,3 procent bedroeg. Spaarrekeningen betalen echter nog steeds niet meer uit dan circa 2,7 procent; zelfs iets minder dan de voorbije drie jaar. Sommige banken, die geld willen aantrekken, bieden momenteel 3,5 procent, terwijl de Postspaarbank nog altijd 4 procent betaalt.
OBLIGATIES
Voor overheidsobligatieleningen wordt sinds 2005 weer meer rente neergeteld, na de neerwaartse trend voordien, hoewel tot en met het derde kwartaal met gemiddeld 7,4 procent iets minder betaald wordt dan de 7,5 procent van vorig jaar. Twee jaar geleden bedroeg dit percentage nog 6,3.
|
IP:84.29.144.151 x |
| Kalki Beach |
1/14/2008-5:44:40 AM |
Wat voor een eisen stel je?
Heb zelf net appartement op kura hulanda beach gekocht. Combi zelf gebruiken en verhuur door het resort. studio`s oceaanview € 200.000 op begane grond en suite op verdieping € 250.000 of beide samen € 425.000. Kun kiezen tussen 30, 60 of 90 dagen zelfgebruiken of verhuren rest wordt dan door resort geregeld. Vanwege bouwplannen resort goede investeringskans en niet onbelangrijk de eigenaar(gelt dekker) heeft al bewezen dat hij dit soort projecen op curacao tot een succes kan maken.
|
<Terug naar Overzicht>
|