Curacao Forum

Retour Curacao vanaf €529, incl. belastingen & toeslagen met KLM

Curacao Forum help hulp help

help hulp help IP: x
Esther 12/12/2006-10:24:21 AM
Bon Dia,
Wij zijn een Nederlands gezin en wonen pas een aantal maanden op dushi Corsao. Mijn drie kinderen gaan naar hun nieuwe school, waar ze een nieuwe taal moeten leren. Het valt ze zwaar. En voor mezelf is het ook zwaarder dan gedacht, zonder moeder in de buurt. Ik ben nu al maanden op zoek naar een leuke vrouw die me `s middags kan helpen. Met de kinderen spelen, boodschappen doen, strijken, opruimen, koken, kinderen uit school halen, dat soort dingen.     
Ik dacht, met een jeugdwerkeloosheid van 40% vind ik hier zo iemand. Maar nee hoor, hoe ik ook mijn best doe, tot nu toe heb ik niemand gevonden. Ik heb me nu maar ingeschreven bij een au pair-bureau. Eigenlijk is dat toch van de gekken?? Iemand uit het buitenland halen??
Heeft iemand op dit forum een tip? Wat is hier de beste manier om iemand te vinden? Krant en via via heb ik al geprobeerd.

Groetjes van Esther
Estherdevries73@hotmail.com

RE: help hulp help IP: x
JaapB 12/13/2006-7:09:37 AM
Kijk eens bij de advertenties in de Amigoe of een andere krant. Er staan elke dag 5-10 advertenties waarin hulp aangeboden wordt. Belangrijk is natuurlijk wel dat je goede referenties van de persoon krijgt.

Isa 12/13/2006-7:53:15 AM
Hoi Esther,

Ik denk dat het probleem zit in het Nederlands-talig zijn van de kinderen. Wat JaapB zegt is waar, je kunt 20 diensthulpen en kindermeisjes per dag interviewen maar ze spreken vrijwel allemaal Engels of Spaans.
Het is misschien een foute uitspraak van mij, maar meisjes die hier een beetje behoorlijk Nederlands spreken willen geen diensthulp zijn. Er komen zeer regelmatig dames bij ons solliciteren, ik zal deze week kijken of er iemand bij zit die ook NL kan spreken (zo ja, dan stuur ik een mailtje).

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

Esther 12/13/2006-8:06:33 AM
Dank je Isa, wie weet...
En Jaap, die kranten spit ik ook door, maar eigenlijk zijn het allemaal dezelfde advertenties, ``English speaking lady zonder papieren...``. Ik blijf zoeken.... Zoek en gij zult vinden.....   

alcida 12/15/2006-2:49:58 PM
wat ik heb begrepen zoek je een oppas die zowel nederlands als papiaments kan spreken?

Esther 12/15/2006-7:01:28 PM
Nee, sorry voor de onduidelijkheid. Ik zoek iemand die OF vloeiend Nederlands OF vloeiend Engels spreekt. Beide mag natuurlijk ook.
Ik hoop dat jij geinteresseerd bent, dus ik schrijf even verder mijn wensenlijstje af.

Het liefst elke schooldag van 2 tot 6. Eerder of later of een dag meer of minder mag ook. Wel wil ik heel graag continuiteit, en voor langere tijd.
Ik zoek iemand met geldige papieren en een groot hart voor kinderen, ook als ze een vervelende bui hebben. Ze zijn 9, bijna 8 en 3 jaar.

Mail me anders terug op Estherdevries73@hotmail.com

Please, please... ik hik tegen de drie weken kerstvakantie aan.

ester 12/15/2006-7:02:52 PM
foutje gemaakt sorry kijk je mail maar eens na ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd
groetjes

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.