Misschien moet je het forum eerst eens goed bekijken, dit is al weleens vaker aan de order geweest tiffany. En het antwoord is niet helemaal zwart-wit maar over het algemeen niet. Als je normaal respect voor anderen hebt dan hebben ze dat ook voor jou, dat geldt in ieder land! Dus ga lekker stage lopen en ervaar het zelf ;-) Succes.
zoals Theo al zegt: het ligt mn aan je eigen houding. Ik vind de Antillianen erg sociaal. MAar een heleboel blijven hangen in het slavenverleden en dat is jammer. Maargoed, hoeveel NL-ers blijven niet hangen in de WOII? Hoewel dat wel recenter is natuurlijk hahaha.
Nee hoor, als jij je open opstelt en respect toont voor je medemens (wat normaal is eigenlijk, maar bij veel NL-ers niet helaas) zal je een geweldige tijd hier hebben!
Len, daar ben ik wel nieuwsgierig naar, dat negatieve gedrag van sommige Nederlanders op curacao. Kun jij daar voorbeelden van noemen, wat doen ze verkeerd? Is het iets specifieks voor Nederlanders op Curacao of algemeen bij buitenlanders in een vreemd land?
De Curacaoenaar lijkt me inderdaad erg sociaal en als je je open stelt en iedereen gelijkwaardig behandeld denk dat je er geweldig kunt wonen/werken/verblijven.
Tiffany, Een aantal Antillianen hebben een hekel aan Nederlanders ja. Dit wordt vergroot door politici die Nederlanders de schuld van alles geven voornamelijk van dingen waarvan zij de oorzaak van waren (politici) en veel Antillianen geloven dat.