Curacao Forum

Curacao Forum gezocht

gezocht IP: x
schotborg 5/17/2007-11:22:45 AM
Wij zijn opzoek naar een persoon die woonachtig is op Curacao en instaat is om huishoudelijk werk te verrichten en af en toe boodschappen te doen. Graag zien wij je reactie tegemoet.

RE: gezocht IP: x
Isa 5/18/2007-7:10:06 AM
Hallo familie Schotborgh,

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit zo snel via dit forum gaat lukken.
Misschien kunt u een oproep plaatsen op www.viavia.net en een mailtje sturen of ze uw oproep ook in de krant Via Via willen plaatsen. Dan krijgt u veel meer reacties. Succes!

Isa
www.de-plantage.com

ME 5/19/2007-12:07:54 PM
Schotborgh familie zijn afstammelingen van slavendrijvers. Ze hebben mijn voorouders onderdrukt op Cas Abou. Dus mijn boodschap voor hen is VAL DOOD!!

YOU 5/19/2007-12:14:09 PM
Ai, ai wat een gedoe met dat slavernij; met zo een houding komen we/jij nergens op Curacao.

Houd op met te aggeren en reageren en toon een echte bijdrage door te creeeren of produceren. Laat de blanken jou niet (weer) onderdrukken door dit domme gedrag!

FUCK YOU 5/19/2007-12:35:42 PM
FUCK YOU ik zeg wat ik wil. Het is de schuld van dat elitaire systeem dat de helft van Curacao nu in Nederland woont. En nu willen ze makamba`s komen brengen. FUCK HEN. Hollanders hebben niks op het eiland te zoeken. Ze willen niet eens voor gelijke rechten binnen het Koninkrijk op sociaal vlak zorgen. Allemaal smoesjes gebruiken. Wat komen ze dan hier doen? Weg met hen.

Dushi 5/19/2007-2:36:12 PM
Fuck you? Bai den konjo bo mama!

Dushi bo ta hasi; bo ta aktua i reactiona manera un makaku. Daarom ben je zo frustra!

lio 5/19/2007-2:54:37 PM
ik ken geen 1 antilliaan die zich laat onderdrukken,gebeurt dit wel dan licht dat aan jezelf.
het sperma tegen de ramen jongens.turken, marrokanen,antillianen,blanken, we hebben het allemaal gedaan, toch

kor 5/19/2007-3:00:28 PM
kortzichtig die slavernij gedachten.

t is een beetje hetzelfde om de duitse generatie van nu de schuld te geven van de onderdrukking in 40-45 toen hun over,over grootouders dat deden.
en toen in de jaren 70 de italianen/spanjaarden/suri`s/marokanen naar nederland kwamen hadden un het gedaan..
make up your mind verander je starre houding ga werken sufcut.live goes on sloeber

ME 5/19/2007-4:28:02 PM
Bai hunga pakul, mi ta skibi na Hulandes pa tur makamba mira pasobra mi no tin ku nes ku nan. Anto frustra bosnan ta keda ora kos pasa bosnan.

Peter 5/19/2007-4:49:40 PM
Tja, een beetje respect voor elkaar zou geen kwaad kunnen lijkt mij...

TIO 5/19/2007-4:52:05 PM
ZO IS HET oe is et met je tarzan?
staat ie nog op je nachtkastje?
of mot ik sambo roepen sambo wil anaal bij jou
het sperma tegen de ramen

pom 5/20/2007-7:52:38 AM
laat die atras zien pretu!!

Andy (ME) 5/20/2007-8:11:36 AM
Oh ja en JACOB GO HOME!!!

jaco 5/20/2007-8:14:29 AM
no no swa jgd blijft swa

frans 5/20/2007-8:27:47 AM
de eigen bevolking had al jaren geleden in opstand moeten komen dan had er in nederland ook misschien een belletje gaan rinkelen.maar ja iedereen(de politiek op het eiland!) bleef stevig in het zadel zitten.ja en als er dan een blanke een groene of paarse iemand om de hoek komt kijken die t wel regelt voor zichzelf en familie is dat natuurlijk erg zuur voor de oorspronkelijke eilanders.en vervolgens worden de stranden ingepikt door blanken erg vreemd allemaal.wat kon de nu verloren generatie anders doen de b.v. koerieren!?
inderdaad een beetje meer respect hier voor mekaar zou niet misplaatst zijn.en laat de mensen maar vasthouden aan de slavernij want dat werpt tenminste vruchten af, ppffff..

@me 5/20/2007-9:15:23 AM
zoek een baan en ga een keer hard werken is goed voor je!

ollie 5/20/2007-9:29:15 AM
daar zijn ze te lui voor

YOU 5/20/2007-9:30:02 AM
Dag Me, wat gedraag jij je agressief zeg! Heb je frustraties opgelopen die je nu op andere wil uiten?
Heb je wel een baan/bezigheid of kun je ons vertellen wat je voor Curacao hebt gedaan?
Ben benieuwd!

rob 5/20/2007-10:01:10 AM
Tweede wereld oorlog heeft vijf jaar geduurd,slavernij 150 jaren,

Andy (ME) 5/20/2007-10:23:42 AM
Kijk ik heb 10 jaar in Nederland gewoond en makamba`s daar zijn racisten. Ze praatten altijd heel slecht over Antillianen. Ze denken daar in Nederland dat ze ons een gunst verlenen door ons uit de jungle te helpen. Ze denken dat Curacao een jungle is. Maar het is de schuld van de slavernij dat Antillianen naar Nederland moesten. Dus ik moet makamba`s gewoon niet. EN wij gaan Pueblo Soberano steunen in zijn strijd, ik heb al getekend. Hopelijk als eerste stap kunnen we Jacob op de vliegtuig zetten.

tio 5/20/2007-10:41:13 AM
de media praat slecht over ``de antillianen``!! maar degene die de echte antilliaan kent denk anders
de slavernij krijgt weer de schuld!
ik moet de antillianen wel als macamba.
maar een hersenloze kortzichtige figuur als daar zit ik in ieder geval niet op te wachten.
blijf vooral stemmen, o ja godett is beedigd, pfffffff

Jef 5/20/2007-10:52:48 AM
Kijk, het is simpel; of op de Antillen een goed bestaan hebben of (voor diegene die minder hard willen werken) naar Nederland).

Maar als het niet aan de WIC had gelegen hadden we deze discussie niet, want dan zaten we met zijn allen nog in Afrika honger te lijden!

Dus doe de Antilliaan en Curacao een groot plezier en doe iets constructiefs voor je eiland. Zoek een baan, produceer iets, bouw iets op voordat het te laat is en de Nederlander alles (weer) overneemt (tijdelijk!).

We zijn als eiland failliet, dat hebben we te danken aan een groepje bestia`s in de politiek maar verlaag je niet op hun niveau, denk aan jezelf of eigen familie en bouw iets op voor jezelf zodat je niet zo verdomd afhankelijk hoeft te zijn. En verspil geen energie aan nutteloze dingen. We kunnen tijd niet terugkeren. Neem rationale beslissingen in plaat van emotionele.

jan 5/20/2007-10:59:23 AM
``het is de schuld van de slavernij``
heeft het falende politieke beleid van ned. en dushi korsou hier toevallig niets mee te maken!
ja toevallig is de politiek ook blank, misschien als ze paars waren geweest had je een hekel aan paarse mensen gehad, toch?
je kruipt in een slachtofferrol, waardoor jij jezelf slachtoffer voelt, en zal blijven voelen.
je domme antilliaanse hersenen en ogen zijn na een verblijf van 10 jaren in ned. niet opengegaan,je hebt hier niets geleerd je geest en hersenen niet verruimt, jezelf niet ontplooid, jij moet bij de curacaose politiek gaan, je uitlatingen en gedachten zijn even dom , star, en kortzichtig
jij met je houdng speelt niets klaar op dushi korsou, je ouwehoord teveel, je lijkt wel een oud takkewijf

goedemiddag.......

reinier 5/20/2007-11:03:15 AM
ik ben psychiather ik kan andy best elpen als hij dat wil

Jef 5/20/2007-11:38:15 AM
Het is altijd makkelijk om anderen (blanken, slavernij, politici, den haag etc...) de schuld te geven.
Dat is precies wat Andy en Me doen; ze zoeken de makkelijke weg en blijven gefrustreerd want Sinterklaas bestaat niet....ze moeten het zelf doen...en daar zijn ze te lui voor...!

Dushi 5/20/2007-11:59:06 AM
Hepa Me (Andy) bo ta reactiona hopi emotional verdad! Pa kiko eigenlijk?

Andy 5/20/2007-2:56:14 PM
Als WIC geen slaven op de Antillen hebben gebracht dan waren wij heus niet in Afrika geboren want de zwarten op Curacao zijn een mengsel van verschillende West-Afrikaanse landen en de kleurlingen zijn mengsels van West-Afrika en blanke piraten die de zwarte vrouwen hebben verkracht. In Afrika zou zo`n situatie niet hebben ontstaan. Dus zouden wij niet zijn ontstaan welke het beste zou zijn geweest. En het zijn niet alleen de politici. Het is de Gomes-Casseres, Jockheer, Capriles, al die mensen kunnen voor mijn part doodvallen. Ze hebben het volk eeuwenlang onderdrukt. De laatste eeuw hebben ze geld geleend aan buitenlanders maar niet aan de kleurlingen. Maar ik ga deze mensen kapotmaken.En ze zullen daarna nog vastwel in de hel verbranden!

Peter 5/20/2007-3:37:53 PM
Ja hoor, gaan we weer. Altijd maar de slachtoffer rol blijven spelen. En altijd heeft een ander (liefst de makamba) de schuld van alles. Probeer maar eens op het forum te zetten, wat je zelf concreet aan verbetering van het leefklimaat op Cur hebt gedaan. Wat doe je bijvoorbeeld voor de kost?

tio 5/20/2007-4:29:50 PM
jij maakt alleen met je bekkie iets kapot, waar jij overigens in het geheel niet in slaagt.
jij maakt met je houding jezelf kapot,maar goed zover ben jij nog niet.
je maakt niemand kapot loser,choller.
je hebt jezelf laten onderdrukken, lullo, en jij gaat de mensen kapot maken,haha.
kom maar niet in mijn buurt ik hang je in de hoogste boom jochie!!!

Klio 5/20/2007-5:57:06 PM
Wouw, als ik Andy zo hoor ben ik blij dat ik geen makamba ben maar een blanke protestant die al 8 generaties op curacao woon!

Ik doe het in mijn broek van de schrik!

wendy 5/21/2007-7:23:01 AM
tjonge jonge, deze mensen zoeken alleen maar een huishoudelijke hulp en jullie gaan hier discussies aan over discriminatie, slavernij en weet ik veel wat voor een ongein meer.....stelletje kleuters !!!
beste familie...ik zou maar gewoon een advertentie in een krant plaatsen onder nummer, dan krijg je in ieder geval geen last van dit soort domoren

tio 5/21/2007-7:30:11 AM
jou heb ik toch afgelopen nacht aan mn pik laten zuigen op de campo!

@Andy 5/21/2007-8:40:36 AM
Waarom houden ze geen handtekeningen actie tegen de huidige politici? Pueblo Soberano ?? die vernietigen Curacao. Zorg ervoor dat mensen als marchena persona non grata worden. JGD doet tenminste nog wat voor het eiland iets wat ik de politici niet zie doen.

@Andy 5/21/2007-8:41:32 AM
aquaelectra, uts, curoil etc etc. overal zitten daar mensen die het volk bestelen met hun gigasalarissen en pueblo soberano houd haar bek!! alleen tegen makambas doen ze stoer.

pieter 5/21/2007-9:33:09 AM
precies, zo pietje precies zijn ze dus ook niet.een hoop gepraat weinig lol, en natuurlijk achteruitgang!
dat is immers de partij die bij ANDY (ME) hoort.
t is een beetje de cp later de cd met janmaat uit de jaren 80 die tegen allerlei ``andere`` soorten mensen was. zo sprak hij over turken: ``er zal maar zo`n teringhond naast je wonen``

stoer 5/21/2007-9:41:48 AM
ze doen stoer maar wat zeggen ze zoal?

Andy 5/21/2007-1:23:08 PM
Laat maar ik praat er niet meer over. Ik kan niet zeggen wat ik voor het eiland probeer te doen want ik kan mijn identiteit niet onthullen. Maar ja ik praat maar niks meer. Ik ben weg. Ik moet inderdaad minder emotioneel zijn.

pfff 5/22/2007-4:38:56 AM
beste andy,
jij zult wel in de coke zitten he!
getuige je gedrag zal het niet veel meer zijn.
optie 2 : je verkoopt je anus voor 5 naf per keer, pretu!

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.