Curacao Forum

Curacao Forum emigreren graag maar?

emigreren graag maar? IP: x
evert 8/30/2006-3:57:28 AM
we zijn druk bezig met plannen te maken om te emigreren naar curacao,wij hebben 2 kids 9 en 11 jr.hebben in nederland alles wat we willen,maar zijn aan iets nieuws toe,waarom ned antillen,het climaat de taal de gemoedelijkheid.willen er een appartementencomplex kopen of hotel aan de kust.is daarvan wel te leven of is dit alleen weggelegd voor de grote hotelketens.werk 15jr in de bouw en m,n vrouw is boekhoudster.beginnen het wat saai te vinden.tijd voor iets nieuws?????)IS DIT WEL EEN REEEL VERHAAL

RE: emigreren graag maar? IP: x
nicole 8/30/2006-5:36:38 AM
Ja dat gevoel ken ik ook,saai........en wij hebben inderdaad alles hier in Nederland.
Maar er mist iets,de vrijheid misschien,zon,zee,en rust.
Natuurlijk moet je daar ook hard werken voor de centen,maar ik denk wel zeker dat het minder gehaast is dan hier....
Ik heb zelf 3 jaar in de horeca gewerkt op curacao,en met veel plezier.
Ja,niet slecht...naar de antillen.
Ik denk dat een appartementencomplex een goed idee is.
Veel succes.

Jeroen 8/30/2006-3:17:58 PM
Hoi Evert,

Ik denk dat er op het gebied van toerisme nog heel veel te doen valt hier. Curacao heeft voor een eiland met zoveel potentie toeristisch nog betrekkelijk weinig te bieden. Als je daar met een appartmentencomplex dat nét weer iets meer biedt dan de rest in kan vechten, dan maak je volgens mij veel kans.

Er is inderdaad veel verschil met Nederland, maar overschat die gemoedelijkheid en vrijheid niet. Op de eerste plaats: de rekeningen moeten hier ook gewoon betaald, en wil je echt kennis maken met de cultuur hier, dan stuit je vaak op iets heel anders dan gemoedelijkheid. Tenzij je natuurlijk de makkelijke weg kiest en op Jan Sofat gaat wonen en alleen Mambo Beach bezoekt. Maar dan kun je net zo goed in Nederland blijven wonen en eens per jaar naar Spanje gaan :-)

Al met al was het voor ons de juiste keuze, ik hoop voor jullie ook.

Jeroen.

evert 8/31/2006-7:53:10 AM
hai jeroen,
bedankt voor je reaktie,als we gaan dan gaan we voor een kustappartementencomplex enof kleinschalig resort.niet groter dan 8 a 10 appartementen.des te meer je leest en hoor over curacao moet ik je gelijk geven dat het niet rozegeur en maaneschijn is.we dagdromen dan ook te vaak.we zijn ook nog maar in de beginfase.begrijp dat het voor jullie een goede zet was.wonen jullie er al lang en zitten jullie ook aan de kust.groetjes evert

olga 8/31/2006-8:25:54 AM
wat is er eigenlijk mis aan jan sofat ?????
ik voel me hier heerlijk veilig hoor, en alle buurtjes zijn antelianen
en waarom zouden we naar mambo gaan ? daaibooi is echt veel leuker hoor,
zeker zoiets als zanzibar vind ik geen klap aan,das dichter bij jansofat hoor
maar ik denk dat de mensen in nederland het niet moeten onderschatten hier , hier is het echt super bureaucratisch, niet normaal meer
alleen al een boot overlaten schrijven op jou naam ben je dagen uren mee bezig, voor het op je naam staat ben je al weer een week verder
en zo met alles ,afspraken worden gewoon niet nagekomen daar moet je wel tegen kunnen , je zit gewoon dagen voor jan doedel te wachtten ,omdat je niet van huis kunt als je een afspraak hebt
het is hier echt wennen hoor
het is dat mijn man een super goede baan heeft, gewoon voor een hollands concern
zelf zou ik het niet aan durven om hier iets te beginnen ,ja met een hele grote zak geld
ook de taal word steeds moeilijker ,de kinderen praten al geen hollands meer ,dus je zult dan toch de taal moeten gaan leren
en wil je het hier maken moet je gewoon keihard werken ,niks chillen,
oke het weer is wel lekker, en beter voor de botten enzo
ik sprak laatst een bediende in een restaurant, die had ook een eigen restaurant
wat ze al had moeten sluiten ,ze was gewoon in loondienst nu, dus missie niet gelukt

Jeroen 8/31/2006-8:58:11 AM
Dag Evert en Olga,

Evert: wij wonen hier dik een jaar, en nu beginnen we pas te genieten. Emigreren is een heftig proces, daar moet je de tijd voor nemen. Wij woonden aan de kust, op Lagun, maar inmiddels zijn we verhuisd naar de stad, dat is praktischer. Ik wens je succes met je plannen. Okee, misschien geen rozegeur en maneschijn, maar hier liggewn wel veel kansen, zeker in dat segment waarin jullie je bevinden.

Olga: wat er mis is aan Jan Sofat? Nou ten eerste dat er een slagboom voor staat. Ten tweede dat het een wijk is die zich volledig onttrekt aan de rest van Curacao. Maar als jij daar prima woont dan is dat prachtig natuurlijk.

Mijn keuze zou het niet zijn. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat je je op verschillende manieren kunt bewegen hier op het eiland. Wil je vasthouden aan je Hollandse gebruiken dan kan dat prima hier. Ik kan zo een dagprogramma uitstippelen waar geen enkele cultuurschok in zit: alles gewoon lekker op z`n Nederlands. Kindjes op zeilles, vervolgens door naar de Nederlandse school, nederlandse spulletjes halen bij Centrum en uitgaan in een Hollandse bar. Dat vind ik dus Curacao op z`n smalst. En op z`n gemakkelijkst ook.

En Evert begon over gemoedelijkheid en ik heb willen zeggen dat als je wat verder door wilt dringen in deze samenleving, en dus af stapt van je Nederlandse gebruiken, deze samenleving lang niet zo relaxed is. Dan is het hard werken, goed je ogen en oren open houden en interesse tonen. Uiteindelijk wordt het dan alleen nog maar mooier hier.

JJ

olga 8/31/2006-10:22:09 AM
super jeroen dat jij de weg gevonden hebt, ik zeg helemaal niet dat ik persee hier moet wonen hoor er was gewoon geen aanbod genoeg op het moment dat we hier naar toe moesten, het moest wel heel ruim zijn om alle kids te kunnen ontvangen ,wel erg lekker direct aan het water, steiger lekker vissen , boot varen
ik hoef helemaal niet nederlands te doen ,alleen vind ik het vlees bij cenrum het beste , verders ga ik rustig naar de buurtchineessupermarkt, maakt mij niet uit, en naar het portugese groenteboertje voor jansofat
maar toen ik begon met de makelaarssite`s te kijken ,naar het huisaanbod (huur)
schrok ik gewoon van al die tralies voor de ramen, vond het net gevangenissen
hoor toch nog wel eens van hele nare overvallen in andere buurten
gister was het proces van die kids die de vorige eigenarese van onze boot hebben vermoord en haar vriend 70 en 74 jaar oud waren die mensen
als je dan zo nauw contact heb met de familie ,en dat vreselijke verdriet mee maakt blehhhhhhh 16 en 17 jaar oud waren die kinderen , woonden gewoon in de buurt van die man brrr dit ff terzijde hoor)
ben benieuwd wat ze krijgen

ow bij die slagboom staan reuze aardige mensen hoor zo erg is dat niet, maar als je geen ervaring hebt met het wonen hier kun je het ook niet beoordelen, er wonen hier echt heel veel antelianen hoor
maar waar we volgend jaar wonen weet ik echt nog niet
welke wijk woon jij dan ??

Jeroen 8/31/2006-11:23:15 AM
Olga,

Alle respect voor je keuzes hoor, het gaat uiteindelijk ook niet om hoe jij het doet vs. hoe ik het doe. Ik vind het gewoon interessant om eens kritisch te kijken naar al die clichees die er zijn over Curacao en de Antillen. Evert vraagt zeg maar om wat reeele verhalen over wonen op Curacao. Ik heb daar mijn mening over, jij de jouwe, prima toch? Ik erger me gewoon aan een bepaald slag Nederlanders hier op het eiland die net doen of ze in Amstelveen-Zuid wonen, daar hebben we gewoon niet zo veel aan. (met alle respect voor alle voormalige en huidige Amstelveners, zucht)

Ik heb principieel moeite met wijken waar een slagboom voor staat, ik geloof niet dat we Amerikaanse toestanden op het eiland moeten krijgen. Ik vind het dan ook echt jammer dat we steeds meer resorts krijgen met hekken etc. Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de problemen, want die wijkjes zijn niet voor niks zo populair, maar ik vind het erg triest. Zo valt een eiland, dat er altijd prat op ging dat iedereen zo harmonieus met elkaar om ging, in allemaal losse stukjes uiteen (als dit soft is dan moet dat maar, `sue me`). Olga, daar hoef ik volgens mij geen woonervaring voor te hebben: sowieso als dat het criterium is dan kun je het nergens meer over hebben met z`n allen :-)

Ik woon overigens in Brievengat, in een wijk met een slagboom. Maar we gaan daar dus weg (onder andere) om bovengenoemde redenen, voortschrijdend inzicht :-)

Saludos,

JJ

Isa 8/31/2006-11:41:24 AM
Jeroen, ik denk dat jij inderdaad een realistisch beeld schetst van het eiland.
Dat kun je inderdaad pas na een jaar beginnen te begrijpen, accepteren en zelf acclimatiseren.
Meeste mensen die in NL zitten romantiseren het beeld van Curacao, dat je hier kunt komen chillen, elke dag strand en Pina Coladas en weinig werken.
Wij hebben zelf een appartementencomplex laten bouwen en het is elke dag keihard werken. Om het van de grond te krijgen kostte veel uithoudingsvermogen, geld, geduld en connecties. Dat doe je heus niet 1-2-3.
Dit geldt voor elk onderneming die je op Curaçao begint. Tuurlijk gaan we vaak naar het strand, s`avonds heerlijk in de tuin met een biertje of wijntje. Ik zou dit never-nooit willen verruilen voor Nederland, maar het heeft hier zeker zijn ups en downs.

Isa
www.de-plantage.com

Jeroen 8/31/2006-12:00:38 PM
Hai Olga,

Bedankt voor je reactie. Over die clichees: waar komt toch inderdaad dat beeld vandaan dat hier minder hard gewerkt wordt? Ik heb inmiddels een beetje ervaring in zowel bedrijfsleven als overheid en in beiden is mij daar niets van gebleken. Sterker nog: het is echt aanpoten geblazen! Vaak ook omdat je minder mensen hebt, minder structuren waar je op kunt `leunen` zoals in Nederland.

En nog even terugkomend op die bureaucratie: daar heeft Nederland ook wel een handje van hoor.... In andere dingen is Curacao juist weer érg snel! En als je vrienden en familie hebt die ergens werken waar je diensten van verwacht dan moet je ze inzetten, zo gaat dat nu eenmaal :-)

JJ

tom 8/31/2006-1:57:10 PM
nee, mensen geen pina colada...........dan moet ik reeds braken na een stuk of tien, HAHAHA.
maar een goeie whisky gaat er altijd we in

tom.

olga 8/31/2006-5:31:58 PM
ik kan me niet zo goed uitdrukken hoor, maar dat bedoelde ik ,ik lees telkens over chillen en lekker mak an enzo
daarom hoopte ik al op een reaktie van isa zij heeft perslot een bungalow park en van haar weet ik hoe hard ze moeten werken
tuurlijk juist in holland is het bureaucratiscsch
maar als ik lees over curacao lijkt het hier niet, nou echt wel!!!
de regels zijn soepeler dat wel
ow wij hebben kant en klare pina collada in de diepvries ,is zonder alcohol ook heerlijk en je hebt er geen hangover van
ja jeroen jammer hoor dat mensen zich toch veiliger voelen met slagboom,maarja niet voor niets denk
of anders wilde enge bijthonden in je tuin tralies alarm enz
zelfs kleine huisjes zie ik met tralies enge bijthonden aan korte kettinkjes en weet ik veel ,dus de mensen zelf voelen zich toch ook niet veilig

evert 9/1/2006-3:22:54 AM
hai jeroen,olga,isa,
wat is dit toch een geweldige site he,wat ik er zo mooi aanvindt is dat de gevoelens loskomen.beetje bij beetje wordt je wijzer,weet wel dat het hard werken is dat doen we hier ook.de dagen beginnen hier al weer te korten en we zitten al weer om 7 uur de televisie te kijken.wat we missen is dat je gewoon tot laat buiten kan zitten.kan nu ook wel , maar met je winterjas aan en een kom erwtensoep. jeroen,olga,isa, bedankt voor de leuke reaktie,s en tom als we komen drink ik graag een rummetje met je mee. groetjes allemaal

judith 9/1/2006-3:38:18 AM
hallo evert ea
Wij zijn ook van plan om naar curacao te gaan. Zijn dus ook al druk aan het kijken voor een huis. Ook wij hebben twee kids van 9 en 7 dus ook druk met het kijken voor een school ed. Het is idd wel handig zon forum je word er wel wijzer van. Je kunt er met al je vragen terecht ( er zijn immers al zoveel mensen ons voor geweest)Dus ook wij hopen er met 1 1/2 jaar te zitten. (Mijn man werkt in het midden oosten ) Dus die ander half jaar hebben we wel nodig om alles te realisseren.Kijk er erg naar uit en zeker ook voor het klimaat. En die erwtensoep mag je houden hahahaha bblleee. Het enige nadeel de scholen beginnen al om 715. Dus wel vroeg op hahaha cu misschien ooit op curacao.ayo

Isa 9/1/2006-7:19:41 AM
Hoi Judith,

Niet alle scholen beginnen zo vroeg, hoor. Mijn zoontje begint om 7.45. Maar je moet het zo zien - om 12.30 zijn ze ook helemaal klaar en kunnen ze lekker thuis spelen, gaan zwemmen, e.d.
Veel succes met jullie plannen en als jullie meer vragen hebben, plaats ze maar op het forum - er zijn genoeg mensen die al ge-emigreerd zijn en het e.e.a. erover willen vertellen.

Groetjes,

Isa

olga 9/1/2006-10:05:51 AM
het word hier rond 7 uur ook donker en altijd elke dag, en je word in het begin met buiten zitten wel lek gestoken hahaha, langzaam wen je aan de steken ,al had ik er in het begin echt medicatie voor nodig zo erg was het
en het vroege opstaan is hier niet zo erg hoor omdat de avond zo vroeg valt gaan de meeste mensen ook niet kei laat naar bed ,dan sta je vanzelf vroeg op
mijn man staat al om 5 uur op, zodat i lekker vroeg op zijn werk is ,,want na de middag heb je geen contakten meer met holland, want dan zijn ze daar al weer uitgewerkt
en 12 uur is i weer thuis, kan i nog gewoon door werken hoor
veel mensen doen een tukkie in de middag ,de winkels zijn van 12 tot 2 gesloten ,behalve de supers

judith 9/1/2006-2:04:43 PM
op welke scholen zitten jullie kinderen? heb er wel veel gezien maar welke is leuk en goed/ en waar de voer taal nederlands is. En wat het schoolgeld is. die verschillen ook enorm.
en nu hoeven jullie dus niet meer gestoken te worden door die muggen als ik kom, want ze moeten altijd mij hebben hahah. dus het is ook raadzaam om een container anti mug mee te nemen?

olga 9/1/2006-5:02:24 PM
kinderen heb ik hier niet
maar als je serieus bent over de muggen ,dan moet je ook allegra 180 mg mee nemen als ze dat hebben in holland, ik heb het vorig jaar voorgeschreven gekregen via een huisarts hier, er zijn mensen die er erg ziek van kunnen worden met dikke blaren en ontstekingen , deze pillen hebben ook mijn visite erg geholpen
die kregen hier hele rare uitslag verschillende soorten
super pillen

judith 9/2/2006-1:20:22 AM
hai olga
ik ga zeker ff informeren ik reageer ook altijd heftig op muggen.
heb zelf ook erg last van hooikoorts, ik hoop dat ik er daar wat minder last van zal hebben. en natuurlijk moet ik zeker een kar vol met horren aanschaffen hahaha. thnx voor je advice olga.

olga 9/2/2006-9:20:47 AM
nou daar kan ik je dus ook over informeren mijn schoonzoon loopt altijd met een zakdoek op zak hij is erg allergie`s zijn rug zat hier ook gelijk onder de uitslag en bloeduitstortingen en thuis heeft i exceem
met die pillen was de uitslag weg en het exceem
en verders zijn snotlap hier niet nodig gehad
geen pufjes niks
dus ik heb goeie hoop voor je
wel raar was dat mijn oudste met een donkere huid van zich zelf ,ook helemaal onder de pukkeltjes zat, eerder op islamarquerita had i daar geen last van, maar met 3 dagen die pillen was het ook over gelukkig ,en ging hij donkerbruin naar huis, ook zijn dochter kreeg haar rare uitslag waarvoor ze in het ziekenhuis heeft gelegen, weer terug ook 3 dagen pillen en het was over
tjeeeeeeeeeee lijken wel wonderpillen hahaha
ow neem vooral klamboe`s mee die heb je hier niet
want ondanks de airco bijten ze
tja horren das ook wat heb ik niet veel zin in het is mijn huis niet,
het lijkt wel of als er een bepaalde wind staat er meer muggen zijn
of geen wind, hier staat alles open tegenoverelkaar dus waait het lekker door gisteavond toch weer lekker te pakken genomen en mijn azaron is bijna op, neem dat soort dingen maar heel veel mee en antimug voor de tropen met deet,maar dan moet je wel elke millimeter insmeren
in het begin werden die beten enome plakkaten en branden als de hel, hele bloeduitstortingen werden het

Jerloen 9/2/2006-11:19:54 AM
Nou Evert, je ziet he? Ik zou maar beter in Nederland blijven want die muggen hier......!

:-))))

JJ

judith 9/2/2006-11:49:35 AM
die allegra heet hier in NL telfast. Ik gebruik die medicijnen al van 180 mg. het is goed om te weten dat die daar allegra heten.
Ik wist niet dat die ook voor of tegen muggen waren

olga 9/2/2006-12:15:21 PM
nou jeroen ga jij nu ff de muggen baggelaliseren, je kunt er wel ernstig ziek van worden hoor
ja judith en zo kwam mijn schoonzoon er achter dat dit hele goeie pillen waren, in holland heeft i niets dat hielp tegen exceem

Jeroen 9/2/2006-12:28:05 PM
Het was maar een grapje Olga....

JJ

olga 9/2/2006-6:43:07 PM
ow oke jeroen hahaha

Nicky 9/15/2006-12:14:09 PM
Wij wonen hier nu 9 maanden, mijn partner heeft een job hier voor onbepaalde tijd, GEEN EXPAT dus, we willen niet meer terug naar NL. Het is heerlijk om buiten te kunnen leven. We wonen nu in een huurhuis voor een jaar en zijn op zoek om iets te kopen. Mijn ervaring met de muggen is: in het begin veel vitamine B1 slikken. Nu hebben we er bijna geen last meer van. Wij hebben een cursus papiamentu gedaan en kunnen al aardig uit de voeten met de taal. Heel soms voel ik me wel eenzaam, de mensen uit NL lijken dan wel erg ver weg. Ook kunnen ze er zich niet echt een voorstelling bij maken hoe het is, ze vragen steeds hoe het weer is en wat we ``doen`` en wanneer. Gelukkig is het hier allemaal veel relaxter. Mijn partner moet wel hard werken maar het lijkt niet op de ratrace van NL. Ik heb geen baan, heb ook geen zin om op een koud airco kantoor te gaan zitten. Doe wel een beetje vrijwilligerswerk. We zijn wel erg op elkaar aangewezen, echte vriendschappen op het eiland hebben we nog niet en we willen niet in de makamba-expat scene terecht komen. Enne Olga, je kunt hier wel klamboes kopen hoor, bij Kooyman Gifts & Garden.

gunior 9/15/2006-2:34:06 PM
hallo ik heb een vraag ik ga namelijk ook met 2 kinderen emigreren naar curacao
nou zoek ik een school in de buurt van banda bou waar kinderen gewoon met lange haren naar school kunnen want ik heb een dochter en zoon met hele lange haren en die wil ik niet gaan afknippen

wie weet een school voor mij of wie weet of het mag wel of niet

olga 9/15/2006-3:45:19 PM
zijn haar in laten vlechten met kraaltjes ????,daar zie je jongens wel mee lopen en meiden ook vaak
mij persoonlijk lijkt het me hier maar heet hoor met dat lange haar
lekker kort en fris, veel beter hahaha
bada bou is ietwat achteraf geen idee of daar een school is zal je snel in barber terecht komen denk

gunior 9/16/2006-10:35:17 AM
ja maar ze hebben dreadlocks rasta haar dus dat gaat wat moeilijker weet je toevallig als dat mag

sjoenie 9/18/2006-3:56:41 PM
weet je wat het verschil mooi illustreert tussen NL en Curacao mbt relaxed of niet: we kunnen hier op de vrijdag beslissen wat we op de zaterdag(avond) willen doen. In NL ben je genoodzaakt uitjes e.d. ver van te voren te plannen. Daardoor ontstaat er nog maar weinig spontaans denk ik.
Maar verder moeten we hier heus wel hard werken hoor.

Evert, als je uit de bouw komt, dan moet je hier zeker wel wat kunnen beginnen hoor. Ken iemand die als stucadoor hier begonnen is en na een paar jaar al een prima lopend bedrijf heeft opgebouwd. Er is gewoon behoefte aan kennis en ervaring op dit eiland.

Nicky, al 9 maanden hier en nog geen vrienden. Als je niets tegen blanken hebt kun je eens gaan hockeyen. Dat is echt de Makamba sport hier op Curacao waar je erg snel veel mensen leert kennen. Wordt op blaauwbaai gedaan op een heus kunstgrasveld. En er zit van alles tussen, van stagiairs tot expats tot marine mensen tot yunan Korsou. Ik denk wel zeker 150 hockeyers verdeeld over 5 clubs..

Ik woon hier al bijna 4 jaar met veel plezier. Mijn huis heeft wel tralies, maar het is nu eenmaal wat onveiliger (crimineler) dan NL. Feit. Maar het went binnen no-time. Zie het al niet meer. Ben ook niet voor gated communities, maar dat is een gevolg van criminaliteit en niet een oorzaak. Oorsprong van de ellende is de sociale toestand hier, maar dat ligt grotendeels aan de onwetendheid (lees: laag opgeleid) van de gemiddelde burger. Bedenk dat 1/3 van de bevolking hier een veroordeelde crimineel als hun leider zien.
Als daar niets aan verandert, zal men op alle niveaus dezelfde problemen blijven zien: criminaliteit doordat mensen geen kansen krijgen omdat ze niet opgeleid zijn; corrupte politici, omdat men niet beseft dat de opruiende taal alleen maar contra-productief werkt; groot verschil tussen rijk en arm, omdat die paar hoogopgeleide mensen wel veel geld kunnen verdienen, etc etc.
Dus iedereen: kom ajb naar curacao als je iets te bieden hebt; we hebben je hard nodig.

nelly 9/18/2006-6:41:10 PM
hoi,

als je gaat emigreren heb ik wel een te huur voor jullie.
waarbij je ook loges kan ontvangen want het is een huis met gastenverblijf.

succes

Jack 9/20/2006-12:04:26 PM
Hallo Allemaal!
Erg interessant om te lezen allemaal..ikzelf en mijn vriendin komen in Oktober voor een paar weken naar Curacao, om te kijken of er een baan is waardoor we middelen van bestaan hebben om er snel te gaan wonen, we zijn Nederland en de vele regeltjes beiden helemaal zat!(bovendien ben ik door reorganisatie mijn baan binnenkort kwijt)
Ik ben zeer technisch en kan bijna alles repareren, (speelautomaten zoals flipperkasten en videokasten ook bijvoorbeeld!)ik heb ook een STEK diploma dus ik kan airco`s plaatsen en repareren etc.
Het lijkt mij geweldig om ergens als klusser/onderhoudsmonteur o.i.d. te gaan werken, voor mijzelf beginnen nog even niet..
Zou er voor iemand als ik een plek/baan op curacao te vinden zijn?
Mijn leeftijd is wel hoger als de gemiddelde mailer denk ik..ik ben 41 maar zeer jong van geest! ;-)
Mocht iemand iets weten?? ik ga deze website en en dit Forum goed in de gaten houden!
Alvast bedankt voor de komende reacties!
Gr. Jack

mami 10/7/2006-6:48:30 AM
hoi allemaal
ik heb een antiliaanse vriend en hij wil volgend jaar op curacao gaan wonen
ik wil ook heel graag mee alleen ik heb hier een uitkering en 2 kleine kids
weet iemand hoe ik alles moet regelen of hoe het daar zit als je hier een uitkering hebt of waar ik heen kan gaan om te kijken hoe alles in zijn werk gaat ?
alvast bedankt

Sylvia 10/7/2006-8:17:08 AM
Jack probeer eens bij Sanchez Technical Services= een nederlandse man die repareert vele dingen bij resorts , cafe`s restaurants e.d

Jack 10/7/2006-8:50:44 AM
@ Sylvia,

Thanks, ik zal eens kijken of ik iets van die man kan vinden Qua adres enz.
We moeten de reis weer een paar weken uitstellen domweg omdat er geen vlucht of reis meer te krijgen is voor 16 Okt. de dag dat wij vakantie hebben, ik moest het boeken uitstellen door diverse redenen..
Maar komen doen we zéker!
Gr. Jack

Sylvia 10/7/2006-5:02:40 PM
Ben ff de naam van die goede man kwijt .. ohnee weet t al .. Andries heet hij..

Shady 1/14/2007-9:29:36 AM
Hoi.
Ik ben studente en in juni ben ik afgestudeert en ik wil graag terug naar mijn geboorteland.Ik heb 2 kinderen.Weet iemnad van instanties die kunnen helpen met inboedel ,ticket en dat allemaal.Want ik heb een studiefina en van dat geld lukt het niet te sparen voor zon grote verhuizing.Ik hoor het graag.
gRoetjes
Verblijf hoef nog niet want ik ben enig kind en ik kan terecht bij mijn ouders tijdelijk

Shady 1/14/2007-9:29:44 AM
Hoi.
Ik ben studente en in juni ben ik afgestudeert en ik wil graag terug naar mijn geboorteland.Ik heb 2 kinderen.Weet iemnad van instanties die kunnen helpen met inboedel ,ticket en dat allemaal.Want ik heb een studiefina en van dat geld lukt het niet te sparen voor zon grote verhuizing.Ik hoor het graag.
gRoetjes
Verblijf hoef nog niet want ik ben enig kind en ik kan terecht bij mijn ouders tijdelijk

Shady 1/14/2007-9:30:03 AM
Hoi.
gRoetjes

Sara 1/16/2007-7:46:19 AM
Ik woon in Nederland al 9 jaar en wil binnenkort terug. Ik ben consulent werk en inkomen/adviseur bij Sociale Zaken, en ben erg, maar erg opzoek naar een baan op Curacao. Doordat ik hier ook altijd druk heb kan ik moeilijk elke week sollicitatiebrieven opsturen. Met mijn `drive` kan ik me niet voorstellen heel lang zonder een baan te zitten. Ik solliciteer heel veel per email maar heb het gevoel dat mijn CV de werkgevers daar afschrikt omdat ik redelijk jong ben met veel werkervaring.
Ik ben niet bang om opnieuw te beginnen want dat maakt het leven juist boeiend maar ik wil graag weten wat ik na 9 jaar kan verwachten. Van de politiek ben ik op de hoogte maar vrees niets.

Daarbij ben ik ook opzoek naar een redelijk mooi maar betaalbare appartement voor 2 personen.

Wie o wie kan me helpen of inlichten wat de stand van zaken is op Curacao. Ik wil graag iets horen. AUB, wel seriueze reacties. Mijn email adres voor meer serieuze onderhandelingen geef ik graag.

Tot horens,

Sara

silvia en eric 4/12/2007-5:13:06 PM
Ook wij zouden Nederland wel willen inruilen tegen Curacao maar weten niet goed waar en hoe te beginnen...een onderkomen vinden we wel maar werk is volgens ons een groter probleem. Silvia werkt in de zorg (gehandicapten en voedingsleerdiploma) en Eric werkt in de horeca. Zijn in deze branches veel banen te vinden?

We surfen wat af op het net maar krijgen sterk de indruk dat we maar beter een lange vakantie Curacao kunnen boeken en dan daar rondkijken welke mogelijkheden we hebben...

Heeft iemand nog andere tips voor ons?

Groeten uit Eindhoven.

barbara 4/15/2007-3:07:26 PM
Wij zijn , net als heel veel andere stellen, van plan om ons op curacao te gaan vestigen. Na 10 jaar een eigen zaak te hebben gerund zijn we nu serieus op zoek naar een nieuwe uitdaging. Inmiddels zijn we samen ( zonder kindjes ) weer een week terug geweest om het een en ander goed uit te zoeken.We zijn er nu dus achter dat je op een gegeven moment de knoop zal moeten doorhakken , want vanuit NL is het moeilijk om zaken te regelen. Ik zou graag wat advies willen over een goede school voor onze oudste van 6. De jongste is nu 1 1/2 dus dat is nog even niet aan de orde. Wat wel heel erg belangrijk is denk ik om niet al te ver van de school te wonen lijkt mij. In eerste instantie willen we huren. Heeft iemand nog tips In welke wijk zou je het beste kunnen zitten m.b.t. huren / school / supermarkt etc.etc
Ik hoop dat ik wat goede tips krijg van jullie. Alvast bedankt
Groetjes, Barbara

john 4/19/2007-6:13:51 PM
Kan niet anders zeggen dat al deze ervaringen op een rijtje een duidelijk beeld geeft. Ik ga 3 september voor onbepaalde tijd naar curacao. Heb de laatste 6 jaar bij een tussenpersoon in verz. en hypotheken gewerkt. Zou mijn werk in verzekeringen graag op curacao voortzetten. Ben in bezit van ASS. B diploma en WF1 en WF1.
Hopelijk kan iemand me helpen.

Mvg John

dushi 4/20/2007-10:02:13 AM
ik snap echt niet wat jullie je allemaal in je hoofd halen hoor ,over curacao, zo super is het allemaal niet hier op dit corrupte eilandje,of je moet een hele grote zak geld mee kunnen nemen of uitgezonden worden, het stikt hier van de arremoei, ik zou zeggen blijf lekker in holland

IVAN 5/10/2007-11:45:00 AM
Ik wou de mensen op dit forum de raad vragen over het plaatsje BARBER op Curacao . Is dat er leuk wonen met twee kinderen van 6 en 7 jaar oud . Ik kan daar een huis kopen van kennissen vandaar . Maar hoe zit dat met de schoeln en de recreatiemogelijkheden voor ons en de kinderen . Is het een veilige buurt ? En klopt het dat meer en meer mensen uit de omgeving van Willemstad er zich gaan vestigen omwille van de drukte te ontlopen van de grote stad en overvolle wegen ?
Of heeft iemand raad van een andere plek in volle expansie waar we nog aan interessante prijzen een groot huis kunnen kopen aub ? Groetjes van Ivan en Patje uit belgie

Peter 5/10/2007-12:08:26 PM
Tja...

Voordelen: lekker goedkoop en niet te ver van mooie stranden. Dat was `t denk ik kwa voordelen.

Nadelen: Ver van de bewoonde wereld, oftewel daar waar het allemaal gebeurd. Dus geen grote keuze aan winkels, restaurants, uitgaansgelegenheden enz.. Verder geen NL scholen in de buurt. Waarschijnlijk elke dag een eind rijden naar je werk over een heel vervelende en gevaarlijk weg. (weg naar westpunt dus). Recreatiemogelijkheden zijn er volgens mij niet, op de stranden na.

Ik zou er in ieder geval voor geen goud willen wonen. Maar ja, misschien jullie wel.

fien 5/20/2007-5:24:59 PM
Nu 4 jaar geleden voor het laatst op curacao te zijn geweest wil ik eerst weer in contact komen met een familie, hij heet henry en zei heet francisca, ze woonden toen in santa maria, seoline rose, toen werkte hij in de horeca, waar ook mijn interesse naar uitgaat, mocht iemand deze familie
kennen, graag een mail. Ook hoe het staat met de aankoop van een huis, is dit in erfpacht of eigendom? Ook of er een hypotheek is af te sluiten
in curacao of e.v.t. in nederland. groetjes Fien

Klaas 5/20/2007-5:54:13 PM
Ja hoor je kunt hier alles kopen; erfpacht, huugrond en eigendomsgrond maar huurgrond is bij lange na het beste. En een hypotheek moet je vooral vanuit nederland regelen. Is het makkelijkste en beste want dat is lekker in euro`s en dus goedkoop! Kortom alles is mogelijk; kom snel!

dushi 5/21/2007-3:38:22 PM
jaja je krijgt zomaar een hypotheek in nederland wij kunnen amper de onze verlengen omdat we op curacao wonen, daar houden ze niet van hoor
kom snel hier pfffffff blijf lekker daar!!! 8 procent rente hypotheek hier

John 5/21/2007-6:43:22 PM
Precies; blijf daar!

ju di korsou 5/25/2007-8:22:13 AM
ja blijf daar.... hahaha

Klaas 5/25/2007-7:47:38 PM
Oh, okay! blijf dan maar daar!?

FOUND 5/26/2007-12:56:47 AM
en als je komt moet je wel oppassen .........

RE: emigreren graag maar? IP:86.80.97.98 x
m.storcken 7/2/2007-6:00:49 AM
gezien de reactie,s word je niet vrolijk om te leven op zo,n mooi eiland. het is net of ze alleen het geluk voor zich willen hebben,waarom zijn deze mensen daar gaan wonen? Graag wilde ik ervaringen e.d. delen met mensen die serieus iets van hun leven willen maken. in afwachting.

RE: emigreren graag maar? IP:81.207.30.162 x
brie 7/2/2007-9:22:52 AM
tja.., laat ik het zo stellen, zorg voor een buffer.
er zijn mensen op het eiland die leven van water en vis, dit kan!
maar houd er wel rekening mee, dat de 1e levensbehoefte soms goedkoper, maar ook duurder kan zijn, b.v.: water(enkele keren duurder dan ned, stroom valt vaak uit, hypotheek inderdaad tegen de 8%,maar goed een huis kun je kopen bouwen voor een goede prijs!
tja en verder over dat ``oppassen``, dit valt wel mee.
liquidaties komen voor in het drugsmilieu (een normaal mens staat hier ver vanaf!)
atrako`s komen voor door in mijn opinie jonge verslaafden, illegalen, en misschien anderen.
ik zie het zo:als men denkt dat ze je wel kunnen hebben ga je voor gaas!
het is mijn inziens net als in de natuur: de tijger pakt de zwakke/zieke gnoe of gazelle!
dus tref voorzorgsmaatregelen,e.t.c.
t is simpel: ik schaf gewoon een blaffer aan, andere forumlezers zullen dit ongepast, vreemd,overdreven vinden, iedereen mag hier zn eigen mening hebben, graag zelfs.
tja simpel, geen grappemakerij bij mij, dan moet men toch echt effe een deurtje verder kijken!
punt uit!!

RE: emigreren graag maar? IP:86.91.38.29 x
debbie 7/3/2007-2:19:08 AM
Een alarmsysteem of een paar flinke waakhonden, is dat geen idee ? Vind een wapen wel erg ver gaan !
Als iedereen dat gaat doen krijg je situaties dat kinderer ermee gaan spellen met alle gevaren van dien( gebeurt vaak zat in USA b.v.). Of wat als de inbreker het wapen eerder vind dan jijzelf.......

RE: emigreren graag maar? IP:81.207.30.162 x
brie 7/3/2007-10:18:22 AM
ja dat gaat inderdaad ver debbie.
honden worden ook vergiftigd weet je.
een alarmsysteem is een goed idee, alleen moet je back-up hebben voor als de stroom hier uitvalt dit gebeurt met regelmaat.
tja en vanwege de af en toe voorkomende agressieve atrako`s waarbij al verschillende mensen het loodje hebben gelegd neem ik het zekere voor het onzekere.kinderen hebben wij niet en mn wapen bij de voordeur leggen of op de schoorsteenmantel zou ook niet echt handig zijn natuurlijk.
ja het gaat ver maar ja.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.