Curacao Forum

Curacao Forum dollar

dollar IP: x
tom 8/12/2006-3:42:27 PM
dollarisatie op korsow.........hoe denkt iedereen daarover, heeft het voordelen, of...............gaat er hetzelfde gebeuren in ned. met de oude gulden , en de peperdure euro.......

op, of aanmerkingen ideen, suggesties, zijn van harte welkom........

m.vr.gr.
tom

RE: dollar IP: x
Mark 8/12/2006-11:46:25 PM
Denk dat het onmogelijk is dat hetzelfde gebeurt als met de euro. De euro was een nog niet bestaande munteenheid, de dollar bestaat al. Die zal dus een stuk stabieler zijn.

Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar voor de lokale handel (en toerisme) kan ik me voorstellen dat een dollar voordelig is. Zelfde zou gelden voor acceptatie van de Euro overigens.

tom 8/14/2006-9:00:31 AM
oke...........dank voor je visie,

groeten,

tom

Peter 8/14/2006-11:21:10 AM
Het gaat niet zozeer of de munt stabiel is. Want de NAF is namelijk al jaren ``vast``gekoppeld aan de dollar. Het gaat erom dat na dollarisatie alles goedkoper lijkt. (lijkt...!!!!). Met als effect dat alles ongemerkt duurder gaat worden. De horeca en de detailhandel verhogen gewoon hun prijzen. Oftewel hetzelfde effect als de Euro in Nederland. Wat voorheen in NL een gulden kostte, kost nu een euro. Dus 2x zo duur.

mauro 9/21/2006-12:16:41 AM
1 dollar = naf 1.80
1 euro   = naf 2.25

Jack 9/22/2006-4:52:52 PM
Zeg dat wel, met de invoering van de Euro is hier alles over-de-kop gegaan qua prijzen, ikzelf werk in een drukkerij waar op een omslag van een boek de prijs aangepast moest worden, d.w.z. het boek kostte 12,95 in guldens..de enige verandering die wij moesten doorvoeren was de verandering van het FL teken naar Euro teken!!!
We zijn met zijn allen flink genaaid hier!
Hoera voor KOK en DUISENBERG..NOT!

Charlie 10/18/2006-10:54:18 PM
Nou het gaat voornamelijk om de voordelen die een groter, belangrijker en meer gebruikte munt kan bieden. Dollar... er wordt VEEL handel gedreven met de VS, hoe dan ook, ook al is de NAF aan de US$ `gekoppeld` er blijft een koersverschil tussen ons en hun, wat `believe it or not` ook een effect heeft op handel. Ook is het zo dat er wordt verwacht dat het de stroming van geld tussen Curacao/Antillen versimpelt... We zouden in theorie ook gewoon met de euro kunnen gaan, maar volgens mij (hoewel t verschil aan t dalen is denk ik) voeren we nog steeds meer handel met de VS dna met Europa.

Charlie 10/18/2006-10:57:53 PM
En het zou IDD niet als de euro-invoering te moeten zijn, nl. we kennen de prijzen hier van dollars al. Ik weet dat 1.8 gulden een dollar is, en meestal vermelden ze ook de prijs in dollars op producten die je koopt. Er zou helemaal geen misverstand kunnen zijn eigenlijk, ik weet dat een cola ongeveer 1.25 dollar moet zijn, er zal geen grote verschil in de actuele export en import zal zijn ofzo, dus prijsverhoging zou geen probleem moeten zijn.

Peter 10/24/2006-2:17:49 PM
Zeg Charlie, waar kom jij zoal? Als ik naar de supermarkt ga krijg ik op mijn bonnetje het bedrag niet in dollars te zien. Wel als je naar locaties gaat waar veel toeristen komen zoals hotels, (duurdere) restaurants e.d.

Peter 10/24/2006-2:46:16 PM
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het voor de handel in het algemeen goed is. Zonder twijfel. Maar ik ben er van overtuigd dat het Euro-syndroom hier een Dollar-syndroom gaat worden. Er zullen zeker mensen zijn die door invoering van de dollar meer gaan verdienen, maar de gewone burger is uiteindelijk toch duurder uit.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.