Curacao Forum

Curacao Forum de auto mee naar cura

de auto mee naar cura IP: x
Demian 10/16/2005-2:59:33 AM
Weet iem. toevallig wat de kosten zijn voor het invoeren/transport van een auto naar curacao vanuit nederland?

RE: de auto mee naar cura IP: x
nijhuis 11/10/2005-11:01:08 AM
ja 33 procent van de nieuwwaarde.dwz 27% en 5%

jan 11/11/2005-9:49:00 AM
transport kost ongeveer 1400 euro

tino 1/1/2006-3:42:14 PM
Bij verhuizen kan die gewoon gratis mee, mits minimaal 6 maanden op uw naam. Wel particulier, geen zakelijke inschrijving. De genoemde tarieven zijn bij invoer. Eventueel een lagere factuur regelen bij de dealer!

tom 2/27/2006-6:04:38 AM
mijn auto is 27 jaar oud, betaal ik dan die 33 % van de nieuweprijs van toen?

groetjes, tom

els 3/8/2006-5:43:38 AM
wordt een dure grap cq onderdelen als die nodig zijn,zou auto in opslag doen!Koop op curacao een leuke wabi voor weinig!

jos 3/8/2006-8:13:33 AM
klopt het echt dat de auto 6 maanden op je naam moet staan of 1 jaar? Hoor nl. verschillende berichten. En wannner de auto 6 maanden op je naam staat hoef je die 33% niet te betalen??

tom 3/9/2006-3:28:16 AM
beste els,ik neem ook nog een halve auto aan onderdelen mee, mijn heilige koe is overigens denk ik de enigste op korsou, en heb er wel een paar centen voor over, duurder dan een kleine 3000 euro zal het niet kosten toch??

groetjes,

tom

els 3/9/2006-6:17:16 PM
je betaald transportkosten[vervoer]plus verzekering[ongeveer 2000 euro] plus invoer auto en invoer waarde is de waarde van de auto op de plek van bestemming[curacao]informeer dus naar de waarde van de auto op curacao!!

tom 3/11/2006-4:42:06 AM
beste els hartstikke bedankt voor de informatie, ik ben je erg dankbaar hiervoor.
Nu zit ik toch in dubio.
ik heb reeds geeinvesteerd in mn heilige koe 8000euro, met transport, en waarde bepaling op de antillen, komt dat bedrag best hoog ik denk.
de waarde zal nu rond de 3 a 4000 euro nu zijn dat betekend dat ik totaal zo`n 12 a 13.000 euro kwijt zal zijn (AAAAAAAAAAIIIIIIIII!!!!)
best aardig wat centjes.
maar ja, ik kan niet meer terug, ik heb al te veel geeinvesteerd........
ik moet hem wel meenemen.
maar ook vind ik het zonde om hem voor 3000 euro als ik het er al voor krijg weg te doen, buiten dat zou dat best aan mn hart gaan.
overigens heb ik de hele auto nog een keer in losse onderdelen in mn schuur hier: plaatwerk, 2 extra motoren, voor-en achteras, ruitenset, e.t.c. dus gelukkig geen onderdelen probleem, alleen gaat het in de papieren lopen, maar ach............iedereen leeft maar 1 keer toch!
Overigens wil ik wel vragen hoe de waarde bepaald word daar, doet men dat met de natte vinger, of komt er een taxateur aan te pas, misschien is er iemand die hier antwoord op kan geven. (??????)
verders heb ik drie jaren aan de auto gewerkt, dus ja, mn hart zit er te veel in, liefhebbers onder ons zullen dit wel begrijpen.

dus ik ga netjes de rekening aftikken, en ben dan overal vanaf toch?

groetjes,
tom

elles 3/12/2006-8:26:59 PM
even voor alle duidelijkheid,auto moet 1 jaar op naam staan!!!!!!

els 3/13/2006-7:15:27 AM
auto moet half jaar op naam staan,invoer jouw auto waarschijnlijk natte vinger werk.informeer bij Wabi members zij hebben eigen site.

tom 3/13/2006-12:46:20 PM
bij deze wil ik iedereen bedanken voor deze voor mij zeer nuttige, en belangrijke informatie!!

greetings........

tom

ed 7/4/2006-6:39:26 AM
weet iemand , dat als je extra onderdelen meeneemt, ofdat je hier wel invoerrechten over moet betalen??
ik heb begrepen dat als je naar korsow gaat verhuizen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen over 1 auto, en de inboedel........maar hoe zit het eigenlijk als ik extra reserve onderdelen meeneem, word hier dan wel belasting over geheven??

misschien weet iemand het antwoord op deze vraag?

groetjes,
ed
den haag.

patricia 7/4/2006-5:44:18 PM
hoi ik ga in dicember alleen mijn auto staat 5 maanden op mijn naam moet ik dan invooer kosten betalen? en voor mijn tweede auto een cabrio van 25 jaar oud di ook 5 maanden op mijn naam staat voor die tijd. wie kan mij helpen hoeveel die cabrio golf ga mij kosten om in tevoeren

patricia 7/4/2006-5:44:25 PM
hoi ik ga in dicember alleen mijn auto staat 5 maanden op mijn naam moet ik dan invooer kosten betalen? en voor mijn tweede auto een cabrio van 25 jaar oud di ook 5 maanden op mijn naam staat voor die tijd. wie kan mij helpen hoeveel die cabrio golf ga mij kosten om in tevoeren

ed 7/5/2006-4:21:25 AM
ja, auto moet halfjaar, of 1 jaar op naam staan!!
die 2e auto, daar moet je ook belasting over betalen, je mag 1 auto mits hij lang ggenoeg op u naam staat belastingvrij invoeren!!

ed

makamba 7/5/2006-1:47:07 PM
Tom ik hoop niet voor je dat het een amerikaan is want daar rijdt er nog veel van rond en je kan genoeg onderdelen voor een habbekrats kopen bij bv NAPA

frank 7/21/2006-4:41:25 AM
als de auto mee gaat wat is dan een goedkope transporteur,ook voor inboedel?

......... 7/21/2006-6:28:43 AM
always transport te dordrecht

Natascha 7/30/2006-7:36:03 PM
Ik wil Remigreren naar curacao en wil mijn auto meenemen. Weet iemand of dit zonder kosten kan???????

RE: de auto mee naar cura IP:206.107.224.234 x
Judith 4/7/2008-4:59:23 PM
hoe gaat dit eigenlijk andersom? als je de auto mee wilt nemen naar Nederland, vanuit Curacao?

RE: de auto mee naar cura IP:190.4.149.63 x
ASINA 4/8/2008-6:55:44 AM
Die zal waarschijnlijk in Nederland afgekeurd worden, als je tenminste geen Nederlandse auto hebt.

RE: de auto mee naar cura IP:200.7.58.114 x
Ton 4/9/2008-12:38:41 AM
Waarom wil je dit doen? Koop lekker een nieuwe bak op Curacao.

Ton,
www.gocuracao.nl

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.