Curacao Forum

Curacao Forum consequenties longstay in Curacao

consequenties longstay in Curacao IP: x
Bert Jager 1/8/2007-3:58:40 PM
Op dit forum heb ik gelezen dat als je je wilt vestigen op Curacao je jezelf moet uitschrijven in de gemeente waarin je woont in Nederland. En dat je je sowieso moet uitschrijven als je langer dan 8 maanden in Curacao wilt verblijven. Echter, hoe het precies zit wordt me niet helemaal duidelijk. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het zit of waar ik meer informatie hierover kan vinden. Bedankt

RE: consequenties longstay in Curacao IP: x
Len 1/8/2007-4:27:23 PM
volgens mij blijven de meesten min. 6 maanden in NL. Dit vanwege verzekeringen enz. ALs je langer verblijft in buitenland, vervalt het 1 en ander. Hier (Curaçao) mag je max. 6 maanden blijven (3 maanden op een vakantie ticket zeg maar en die kan je met 3 maanden verlengen). Anders heb je een verblijfsvergunning nodig!

Bert 1/10/2007-2:51:27 PM
Hallo Len,

Wat je me vertelt had ik inderdaad al op andere plekken begrepen. Het gaat mij meer om wanneer je je moet uitschrijven in Nederland (bijv na 8 maanden). Misschien weet je dat ook?

JaapB 1/10/2007-6:39:07 PM
Om je hier langer dan 6 maanden te mogen verblijven heb je een verklaring van rechtswege nodig, die wordt uitgegeven door het Hoofd van politie. Je hoeft je niet uit Nederland uit te laten schrijven alleen als je hier komt wonen, dus als je je wilt laten inschrijven bij het bevolkingsregister. Als Nederlander mag je tegenwoordig 6 maanden blijven en niet 3 maanden plus 3 maanden verlenging. Dat is vorig jaar afgeschaft. Voor meer informatie over de verklaring van rechtswege moet je even op www.antillenhuis.nl kijken.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.