Curacao Forum

Curacao Forum boca sami of lagun??

boca sami of lagun?? IP: x
caro 11/21/2006-11:48:38 AM
wie kan ons uit de twijfel helpen???
in mei gaan we voor het eerst naar curacao. nu zitten we enorm te twijfelen tussen 2 appartementen, 1 is in boca sami en ziet er fantastisch uit qua ligging (aan zee), maar we weten eigenlijk niets over het dorp en de omgeving.
het andere apt. ziet er op zich iets minder mooi uit maar het dorpje lagun lijkt ons heel leuk (authentiek, niet overspoeld door toerisme enz.) ook de omgeving daar leek ons erg mooi. wie weet iets meer te vertellen over boca sami? of over lagun? misschien kunnen we dan een knoop doorhakken....
bedankt, frits en caro

RE: boca sami of lagun?? IP: x
Jeroen 11/21/2006-12:34:26 PM
Dag Frits en Caro,

Wij hebben acht maanden op Lagun gewoon bij mijn schoonouders. Ik kan niet anders zeggen dan dat wij verliefd zijn geworden op dat plekje. Prachtige natuur, dicht bij het Christoffelpark, alle mooie openbare stranden, Parke Shete Boka, lekker rustig, aardige mensen, helemaal goed. Toch zijn we weggetrokken naar de stad omdat de plek maar een nadeel heeft; de afstand tot de stad. Natuurlijk: voor Nederlandse begrippen is 40 minuten rijden helemaal niets, maar elke dag heen en weer over die bochtige weggetjes, geiten op de weg, weinig straatverlichting: dat ging ons vermoeien. Ook doe je niet even zomaar een boodschapje in de stad: je moet goed plannen. Maar goed, dat was dus eigenlijk het enige wat ons uit Lagun verdreven heeft, wij hopen stiekem over een tijdje toch weer die kant op te verhuizen, zo gek zijn we op Lagun...

Bocasami is ook mooi hoor, maar als je het mij vraagt dan zou ik het wel weten: LAGUN!

Trouwens, mijn schoonouders hebben ook woonruimte te huur daar. Wie interesse heeft (jullie misschien ook wel) die kan mij gerust mailen.

Groeten,

Jeroen

Caatje 11/21/2006-1:58:40 PM
Hallo
het ligt er toch ook wel een beetje aan wat je van plan bent op het eiland.
Ik woon er zelf ook en woon op het midden van het eiland zeg maar, centraal dus.
Boca Sami ligt dichter bij de stad bijv. dan Lagun maar Lagun ligt weer centraal bij de lokale strandjes.
En voor beide plekken moet je wel een auto huren.
suc6 groetjes Caatje

caro 11/22/2006-4:52:10 AM
hoi jeroen, caatje,
bedankt voor jullie berichtjes! dat lagun erg mooi is had ik wel al begrepen uit de foto`s en omschrijvingen die ik heb gezien en gelezen. het ging er eigenlijk om dat we in boca sami zo`n prachtige locatie hebben gevonden, daar kan volgens mij niets tegenop. aan (bijna in) zee, privacy, een eigen terras enz. echter ben ik bang dat het dorpje zelf misschien wat drukker, toeristischer of minder authentiek is dan lagun, juist om de reden dat het dicht bij de stad ligt. een auto huren we zeker, dus dat hoeft bij beide plaatsen geen probleem te zijn. wat me zo aansprak over lagun was dat de strandjes zo in trek zijn bij de lokale bevolking en dat er geen drukke uitgaanscentra etc. zijn. (als we dat willen, gaan we inderdaad naar de stad). we zoeken dus een relaxede, authentieke plek aan de zee, romantisch natuurlijk want we gaan op huwelijkreis! en met de auto willen we de rest van het eiland verkennen.

en jeroen, als je een mooie tip hebt, laat het ons zeker weten. hoe moet ik achter je e-mailadres komen? kan dat via deze site?

groeten, caro

Jeroen 11/22/2006-8:19:52 AM
Hoi Caro,

Ik ben mailbaar op jacogroupie@hotmail.com

Groetjes,

Jeroen.

joyce 1/5/2007-5:15:59 PM
Hallo Caro,

Ook wij zijn tijdens onze vakantie verliefd geworden op Lagun! We verbleven weliswaar in Tera Corà (precies in het midden van Curacao), maar ontdekten na 3 dagen Lagun en we waren er niet meer weg te slaan! Nu zijn we intensief bezig met onze voorbereidingen om te emigreren, wat waarschijnlijk komend voorjaar gaat gebeuren! (zijn overigens al lang bezig met emigratieplannen, maar weten nu wel zeker dat we kiezen voor het westen van het eiland... lekker rustig en geweldige natuur!)
Als je echt rust, romantiek zoekt raad ik je aan om naar Lagun te gaan! appartementen Lagun Blou (www.lagunblou.nl)is zeer zeker een aanrader! Iedere avond genieten van zonsondergang vanaf je eigen terrasje;-)En direct ernaast ligt Discoverdiving, waar je de beste begeleiding met duiken kunt verwachten!
Tis natuurlijk maar een persoonlijke mening, maar zoals je zelf ook als aangeeft: als je veel toerisme wilt, ga je wel naar de stad!

Veel plezier op jullie huwelijksreis !
Ayo!
Joyce

Nienke 1/5/2007-5:50:17 PM
Ooo, please. Dit complex is niet eens klaar! Gelukkig hebben wij op het nippertje bij de buren geboekt, want bij aankomst was het een bouwput. Zonde wat ze met dat mooie uitzicht bij Lagun hebben gedaan.
We hebben een bericht geplaatst op hun site en die werd er meteen eraf gehaald omdat we meldden dat het niet af was. Geen wonder dat de boel nu te koop staat, want met die prijzen voor een onafgebouwde kamer, dat doe je niemand aan.
Als we je een tip mogen geven – boek zo snel mogelijk bij Boca sami, daar is het behalve romantisch ook nog eens een keer op een redelijke afstand van alles.

Jeroen 1/5/2007-6:10:29 PM
Nou nou rustig maar, er wordt inderdaad gebouwd maar de situatie vind ik niet zo hemeltergend als jij `m beschrijft. En overigens zijn er meer plekken op Lagun waar je kunt verblijven.

Groeten van het Lagun promotieteam :-)

JJ

Isa 1/5/2007-6:16:04 PM
Nou Jeroen, om te laten blijken dat we nog vriendjes zijn -- we zijn wat weken terug een weekendje op Lagun geweest; erg leuk. www.sunnycuracao.com, leuk huisje aan zee.
Maar om heel eerlijk te zijn, vond ik het na 3 dagen wel genoeg :-)

Groetjes,

Isa

joyce 1/5/2007-6:29:20 PM
Oke oke.... Toen wij er waren in november, was het inderdaad nog niet helemaal klaar, maar hebben inmiddels de foto`s mogen ontvangen van een gereed complex. En zelfs toen het nog niet klaar was: Ik zou hier direct mijn vakantie boeken hoor! As a matter of fact: ik heb geboekt bij lagun blou voor 19 januari a.s.. En dat zou ik niet doen als het een BOUWPUT was! Het is een mooi resort met een super locatie en super gezellige en aardige gastmensen!
Zeker de moeite waard!!!!

Joyce

Jeroen 1/5/2007-11:45:02 PM
Nou okee, doe ik ook even een duit in het zakje: met ons trouwen verbleef driekwart van onze gasten op Jan Thiel en er was geen wanklank te bespeuren, bovendien hebben ze er het leukste waterspeelmobiel voor ons zoontje.

Maar goed, uiteindelijk vind ik Lagun dan wel weer leuker. Weet je het zal wel een soort Amsterdam vs Rotterdam verhaal zijn: toen ik in Rotterdam woonde ging ik graag naar Amsterdam voor een dagje, maar ook heel graag weer terug! :-)

JJ

olga 1/7/2007-6:02:06 PM
oke ik ben er ff heen gereden voor jullie (lagun) ,uhhhhhhhhh ff dat niet, 40 min is het al snel vanaf hoekse hut, was het
maar het is idd af , en netjes nu ,mail me voor foto`s van vandaag olga@vredendaal.net

Rien 1/8/2007-5:09:29 AM
Caro,

Van mij even een tegengeluid. Ik ga er even stilzwijgend van uit dat je bij Boca Sami het complex ``Sun-Reef Village`` bedoelt. Ik ben hier al twee keer eerder geweest en ga deze zomer weer voor 3 weken. Fantastische ligging aan zee, heel hoog privacy-gehalte, goede vriendelijke service. Snorkelen vanaf je eigen huis, mooie tuin, barbecue op je eigen terras aan zee.
Boca Sami (Sint Michiel) is wel wat groter dan Lagun maar is echt een ``eigen`` dorp met leuke restaurantjes.

Wat mij betreft een absolute aanrader!

Rien

olga 1/8/2007-8:15:30 AM
rien hoe kom je daar dan??? wij zijn die kant een keer opgeweest om een strand te zoeken en kwamen alleen vissersbootjes op een klein strandje tegen

Rien 1/9/2007-4:45:23 AM
Hoi Olga,

Ehhh... ik zei ``aan zee``, en niet ``aan strand``. Het complex ligt niet aan de Sint Michielsbaai zelf maar een paar 100 meter terug. Bungalows zijn gebouwd langs de rotskust en hebben een trap naar zee.

Zie: www.sun-reef.com (en dan kijken naar de foto`s dan zie je wel wat ik bedoel)

Het complex is trouwens afgeschermd (ommuurd), je kan je auto dus binnen parkeren (als gast zijnde)

OLGA 1/9/2007-9:20:16 AM
aha ik heb het gezien ja ziet er heel erg leuk uit idd
en je bent zo bij centrumsupermarket en ook niet zo ver van de stad
alleen moet je niet slecht ter been zijn met die klauterpartij naar de zee , maar verders niks mis mee hoor

Isa 1/9/2007-1:20:39 PM
Nu we toch bezig zijn, bij mijn vrienden van Waterside is het ook heel leuk en gezellig. Zij hebben wel een klein strandje, waar je kunt zwemmen maar ook mooie duiken maken. - www.waterside.an

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

Rien 1/10/2007-4:18:00 AM
Klopt, maar het nadeel daarvan vind ik weer dat je geen eigen huisje met tuin hebt maar echt in een appartementencomplex zit. Vind ik persoonlijk wat minder gezellig, ik zit graag op ``mezelf`` met veel privacy.
Maar het is wel weer direct aan het strand, dat wel natuurlijk.

Rien

lagun team 1/12/2007-3:03:04 PM
Even voor de duidelijkheid...Lagun Blou is idd zo goed als klaar nu, dus ook het zwembad en landscaping.Het parkeerterein gaan ze binnenkort doen en de weg er naartoe asvalteren.Het is er heerlijk rustig en vanaf het parkje ben je zo aan het strand van playa lagun.Tevens mag je ook op je balkon of elders bij je appartement of bungalow BBq-en.Ik zou zeggen, kies gewoon zelf waar je denkt dat je het beste zit o.a voor uitgaan , boodschappen, rust enz..Voor de rest heel veel vakantie genot op Curaçao

Groetjes het lagun Team,

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.