Curacao Forum

Curacao Forum bmw cabrio importeren

bmw cabrio importeren IP: x
ron 9/1/2006-5:27:22 AM
Hallo
In April 2007 vertrek ik voor 1 jaar stage (laatste jaar opleiding tot psychiater) naar curacao. Ik heb hier al een aantal jaar een bmw e30 cabrio. In Nederland krijg ik er bijna niets meer voor. Hij is perfect, dus ik dacht in ga hem verschepen. Verschepen is +/- 1600 euro. En voor dat geld koop ik geen ander leuk karretje daar.
Maar wie weet...! 1) is er een goedkopere verschepings-maatschappij? 2) kan ik hem daar na 1 jaar verkopen?

RE: bmw cabrio importeren IP: x
bob 9/1/2006-5:30:47 AM
1600 lijkt mij veel geld voor een auto waar je niks meer voor krijgt. bovendien moet je ook nog invoerrechen betalen.

ron f 9/1/2006-7:51:13 AM
Taxatiewaarde is 3500 euro (nieuw was hij 120.000 gulden !!!)
Maar wwet jij toevallig hoeveel de invoerrechten zijn, op welke site kan ik dat vinden?

bob 9/1/2006-8:57:55 AM
ik dacht 33 % van de huidige waarde (op curacao)

olga 9/1/2006-9:57:21 AM
hoi, wij hebben onze bmw ook meegenomen en als je hier woont en je auto staat langer als een jaar op je naam hoef je geen invoerrechten te betalen hij mag pas na 1 jaar worden verkocht
we hebben alles met de container over laten komen dat was 500 euro extra voor de auto
het zou toch wel goedkoper moeten kunnen denk ff rond shoppen
wij hebben verhuisd met always

tom 9/1/2006-1:35:17 PM
als je officieel naar korsow zou emigreren, dus in ned, uitgeschreven bent, en je op korsow ingeschreven bent.........dan betaal je voor je auto geen invoerrechten!!
wat je na moet gaan of die regel ook gelt bij tijdelijk verblijf op korsow!!
informatie kun je vinden op : www.curacao-gov.an.
hier kun je regels vinden omtrent een tijdlijke verblijfvergunning, en daarbij behorende regels.
zelf denk ik dat als je jezelf niet uitschrijft in nederland, en hier niet inschrijft, je ``het haasje bent.
gezien de nieuwprijs van de auto, en de daar bijbehorende factuur word je auto getaxeerd.
heb je geen aankoopbon meer, word de auto ter plekke (k`heb gehoord met de natte vinger) getaxeerd.
het kost je dan zowiezo 33 % van de huidige waarde (waarde 1155 + verschepen 1500).
for example: je koopt op korsow een chevy v8 blazer uit 2000, voor 6 a 7000 eurie.
ja, of je moet net zoals ik helemaal verknocht zijn aan je heilige koe, gewoon meenemen dan.!

succes tom

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.