Curacao Forum

Curacao Forum bewijs van voldoende middelen van bestaan

bewijs van voldoende middelen van bestaan IP: x
Floor 4/23/2005-9:07:11 AM
Wie weet er hoeveel geld je op je bankrekening moet hebben staan voor een `bewijs van voldoende middelen van bestaan` voor een verblijfsvergunning op Curacao als je geen salarisslip of arbeidsovereenkomst van een lokale werkgever hebt (en wilt) en hoelang duurt een aanvraag bij `bureau plaatselijk hoofd van politie` voor een verblijfsvergunning ongeveel? Ik hoop dat iemand antwoord voor mij heeft. Alvast bedankt

RE: bewijs van voldoende middelen van bestaan IP: x
floor 4/25/2005-7:01:22 AM
Weet echt niemand hier antwoord op?

j.p. 4/27/2005-10:22:19 AM
je kunt informatie hierover verkrijgen bij, www. dosmundos.an

Suzanne 4/28/2005-10:08:49 AM
Zelf ben ik in oktober gekomen (zie ook mijn reactie bij wonen op Curacao/vergunningen. We hebben eind januari onze papieren ontvangen (verblijfsvergunning) waarmee je je ID kunt laten maken. Het duurt dus wel even. Maar nog vond ik het snel gaan. Ligt ook aan de situatie. Als Nederlander geboren in NL wordt je van `rechtswege` toegelaten. Maar let op.. zonder voldoende middelen van bestaan krijg je dus GEEN verblijfsvergunning. Het heeft ook geen zin om aan te geven dat je juist hier bent gekomen om te werken.. Eerst zien is hier de regel!

j.p 4/29/2005-9:06:32 AM
je dient teminste een minimum inkomen te hebben, of uit arbeid of uit eigen geld.
voor info mail naar:
info.gobiernu@curacao-gov.an

j.p. 5/1/2005-10:00:00 AM
ik heb even via email geinformeerd bij, goverment curacao.
je moet voldoende middelen van bestaan hebben , uit werk, uit een uitkering , uit zelfstandig ondernemerschap of uit vermogen.
dat houd in, tenminste een minimum inkomen .
en dat is naf. 5.77 per uur of omgerekend naf. 1000,- per maand.
dat is ongeveer € 435,- per maand.
dus met ongeveer € 65000,- op de bank zou je het zeg maar tien jaar uit kunnen zingen, alhoewel het naar onze maatstaven te weinig is om van te leven.

j.p. 5/4/2005-7:34:44 AM
je kunt ook gewoon gaan .
je mag 6 maanden verblijven, dan moet je voor 24 uur het eiland af, bv. naar aruba of venezuela ,en dan ga je wwer terug. weer een half jaar .... en zo verder

Floor 5/5/2005-7:09:21 AM
Hoi j.p.
Goed dat je achter dat bedrag van een minimum inkomen bent gekomen en dat van telkens 6 maanden blijven is natuurlijk ook een optie...

Floor 5/5/2005-7:12:00 AM
Weet je ook of je je meteen in NL uit moet schrijven als je een verblijfsvergunning voor Curacao hebt gekregen?

j.p 5/6/2005-7:24:11 AM
ja dat klopt , als je een verblijfsvergunning hebt , en je schrijft je op curacao in , dan moet je je in nederland uitschrijven.
anders krijg je geen verblijfsvergunning.

fred 5/12/2005-12:28:32 PM
is een verblijfsvergunning verplicht?

j.p 5/13/2005-4:50:24 AM
ja , dat is verplicht of je moet elke 6 maanden , voor 24 uur het eiland verlaten, naar bv. aruba of venezuela.

Judith 5/13/2005-4:54:51 AM
Ik wil graag weten of je voor een verblijf van een half jaar op curacao een verblijfsvergunning danwel een visum nodig hebt. Kan iemand mij dat vertellen?

Aad van Wijk 5/13/2005-5:11:56 AM
Hoi allemaal,
Ook wij (mijn vrouw en ik) zijn vergevorderd in onze plannen om permanent naar Curacao te gaan. Ik heb toch ook een vraagje (meer voor mijn ouders). Dat minimum bedrag van Naf 1000,00 , is dat per persoon of geldt dat ook voor een getrouwd paar?? (dus 2 personen).

En nog een vraag:
Als je naar Curacao komt, dan mag je daar geen werk zoeken en dan een verblijfsvergunning aanvragen. Je mag namelijk niet op het eiland verblijven wanneer je de vergunning aanvraagt. Nu weet ik bijna zeker dat weinig mensen dat volgens de officiele wijze doen. Hoe lossen jullie dat op? (Werk zoeken zonder verblijfsvergunning en verblijfsvergunning aanvragen terwijl je daar al min of meer woont?)

Ik ben heel benieuwd.

j.p 5/14/2005-4:07:06 AM
voor een half jaar heb je niets nodig.
je mag een half verblijven

j.p 5/14/2005-4:18:23 AM
het min. inkomen is per persoon, maar voor een echtpaar zal het een paar honderd gulden meer zijn .
in elk geval niet het dubbele.
ik zou vanuit nederland een verblijfsvergunning aanvragen en dan in afwachting vast naar curacao gaan.

j.p. 5/14/2005-5:17:14 AM
voor info:

www.dosmundos.an
zij kunnen alles voor je regelen.
vandaag staat er een artikel op www.amigoe.com.
klik op nederlandse ministerraad eens met beleid verdonk, scroll naar beneden en er staat antillaanse regeling, betreft vestiging van nederlanders

Aad van Wijk 5/14/2005-5:54:59 AM
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben over een week weer op curacao en op mijn agenda staat het boekje van dosmundos kopen. Dan kan ik daar gelijk wat vragen stellen.

Wat ik nog niet helemaal begrijp is de volgende eis die je overal tegenkomt:
“Met nadruk dient gesteld te worden dat degene voor wie een verzoek voor het verkrijgen van een verblijfs- en werkvergunning wordt aangevraagd, bij het indienen van het verzoek en in afwachting van het besluit in het buitenland (niet in de Nederlandse Antillen) dient te zijn.

Wat ik daaruit begrijp is dat ik NL moet zijn in afwachting van de vergunning. Maar ik wil ook werken op CUR want ik moet ook een arbeidsovereenkomst kunnen overleggen bij de aanvraag. Ik kan toch geen twee verblijfsplaatsen hebben. En ik kan mij heel goed voorstellen dat een CUR werkgever niet een half jaar wacht totdat ik mijn vergunning heb.

Eeuh... help? Hoe doen jullie dat??

j.p. 5/14/2005-8:18:15 AM
voor info: mail naar:   info.gobiernu@curacao-gov.an

Judith 5/14/2005-9:36:34 AM
Maar kan ik zonder verblijfsvergunning of visum daar ook gaan werken? Of heb ik dan wel het eea. aan documenten nodig? Ik heb al op verschillende plaatsen geinformeerd, maar het is mij nog steeds niet duidelijk. Help?

Thanx!

Lieke 5/14/2005-11:29:34 AM
Hoi Juldith, je kan zonder verblijfsvergunning of visum op Curacao een 1/2 jaar werken, je moet alleen bij de douane niet zeggen dat je komt wonen of werken maar dat je op vakantie bent!!! Anders krijg je een stempel in je paspoort en mag/kan je niet werken. Ik ga ook voor een half jaar naar Curacao, als je het leuk vindt om te e mailen geef me dan via dit forum je e mail adres!!

Katrien 5/18/2005-4:23:08 AM
En wat moet je als Belg doen?
Weet iemand of er een groot verschil is in aanvraag van werkvergunning (door de werkgever) voor een Nederlander of een Belg?
Hoe lang mag je als Belg in Curaçao verblijven zonder verblijfsvergunning, want als Nederlander kan je er blijkbaar 6 maanden verblijven...
Kunnen we een visum aanvragen voor enkele maanden?

Ik heb al gemaild naar info.gobiernu@curacao-gov.an maar nog geen antwoord gekregen. Misschien dat iemand mij al wat kan verder helpen.

Alvast bedankt!

j.p. 5/18/2005-5:49:33 AM
www.dosmundos.an

j.p. 5/18/2005-5:50:29 AM
www.antillenhuis.nl

Katrien 5/18/2005-7:10:02 AM
Ik heb al op beide websites gekeken.
Heb nu ook een mail gestuurd naar Dos Mundos, ik hoop dat ik snel een antwoord zal krijgen.
Blijkbaar halen niet zo veel Belgen het in hun hoofd van in Curaçao te gaan wonen/werken. In het Antillenhuis zeiden ze me dat ik maximum 4 weken op Curaçao kon verblijven, maar dat lijkt me wel een heel korte periode!

Groeten
Katrien

Judith 5/19/2005-8:56:05 AM
Hey Lieke,

Bedankt voor je reactie. Wanneer vertrek je naar curacao? Ik vertrek eind juli!! Mijn email is: judith_cools@hotmail.com

Judith 5/19/2005-8:56:06 AM
Hey Lieke,

Bedankt voor je reactie. Wanneer vertrek je naar curacao? Ik vertrek eind juli!! Mijn email is: judith_cools@hotmail.com

verblijfsvergunning IP: x
marjolein 5/19/2005-9:01:29 AM
Ik ben naar Nerderland met vakantie gekomen voor 3 weken. Toen ik terug wilde gaan hebben zij mijn paspoort afgepakt, en nu wil ik weer in Nederland komen wonen, maar weet zelf niet wat ik moet doen om mij in te scrijven,ik ben hier al 2 maanden en mij vraag is nu wat ik daaraan kan doen om mijn naam in nederland kan inschrijven.

uh 2/14/2006-11:13:13 AM
ik ben het totaal met juli eens al weet ik niet eens waar het over gaat

jaspermanjoduid 2/14/2006-11:14:58 AM
ik ben al in curacao geweest het is daar gwoon tegek ik hoop er weer heen te gaan nou mzzl

tom 2/27/2006-5:48:20 AM
beste marjolein, als ik je vragen mag, wat is de opgegeven reden dan om iemands paspoort in te nemen?

groetjes

Lisette 3/18/2006-1:07:49 PM
Hallo allemaal,

uit voorgaande reacties las ik dat je ook een bewijs van voldoende middelen voor bestaan kan krijgen als je eigen vermogen hebt en dat het minimum inkomen ongeveer €435,-- per maand moet zijn. Als ik een vermogen van €8000,-- op mijn rekening zou hebben staan, kan ik dan een verblijfsvergunning krijgen? En is die dan voor 1 jaar of voor onbepaalde tijd?

Alvast bedankt!!!

Groetjes Lisette

tom 3/20/2006-4:50:17 AM
je moet kunnen aantonen dat je of een baan hebt, arbeidscontract, van hier of daar, en kunnen aantonen dat je iedere maand een vast inkomen hebt, ik zelf denk dat ze op jou spaarcentjes geen vaste vergunning afgeven, maar zeker weten doe ik dit niet.
je kunt voor precise informatie beter het antillenhuis in den haag bellen, zij weten zulke dingen

Lisette 3/21/2006-4:57:21 AM
He Tom,

bedankt voor je reactie, nee dat dacht ik ook al, maar ik had weer viavia zoiets van iemand gehoord....

bewijs/ vergunning? IP: x
Jeroen 4/4/2006-12:54:56 PM
Hoi,

Ik wil eind augustus een jaar naar Curacao om ten eerste van het mooie leven daar te genieten en natuurlijk om te werken. Nu hoor ik verschillende verhalen, heb ik nou een vergunning nodig of niet? Stel dat ik dat niet doe, moet ik dan dus na een half jaar 24 van het eiland af ( opzich geen probleem) en kom ik na die 24 uur weer probleemloos op het eiland terug? Hoe doe je dat met het boeken van je ticket? Kan je zomaar een ticket kopen van bijvoorbeeld heenreis op 1 jan 2006 en terug op 1 jan 2007? of moet je echt bij aankomst, bij de douane laten zien wanneer je het eiland verlaat? Kan iemand mij helpen??

Gezelschap IP: x
samsam 4/12/2006-3:13:23 AM
Hallo allemaal ,
Ik wil graag binnen kort naar Curacao gaan , Ik ben van plan om alleen te gaan het zou leuk zijn als ik met iemand ben ,
kunnen jullie me helpen of lijkt iemand dat wat die ook alleen gaat om dan met mij weg te gaan ?

dank jullie wel

Jeroen 4/12/2006-12:04:09 PM
sam sam wanneer ga je? ik ga 28 augustus.. wellicht leuk.. hoe oud ben je?

Patricia 4/27/2006-9:58:13 AM
www.zakelijkcuracao.nl

Hans 4/27/2006-11:27:17 PM
Voldoende middelen van bestaan is min. 1500 naf per maand hetzij door een baan of spaargeld (12x1500 naf) Verblijfsvergunning is in principe voor een jaar en moet ieder jaar verlengt worden. Kijk ook eens op www.antillen.nu bij de link Antillen A-Z daar staat veel over emigratie.

Marian 5/1/2006-5:28:53 PM
Ik wil eind juli/begin augustus vertrekken en ga ook alleen. Zou het fijn vinden om met iemand te gaan. Dus ook ik zou wel in contact met je willen komen.
Straks wordt het een groepsreis. Haha

JB 5/5/2006-2:13:54 PM
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren geleden kon je volstaan met het hebben van een credit card. Een credit card op jouw naam zou voldoende bewijs van middelen zijn.

Overigens is het zo dat je een toeristen visum na een half jaar eenmalig met nog een half jaar kan verlengen. Dan moet je wel even naar de vreemdelingen politie (bij Suffisant/Rio Canario aan de ring) zoals ik destijds ook heb gedaan.

Je kan een verblijfs- en werkvergunning aanvragen, zoals ik destijds ook heb gedaan, maar het verwerken van de aanvraag duurde bij mij niet 6 weken zoals aangegeven maar 6 maanden. Dus heb ik vele maanden ``illegaal`` gewerkt. Ten tijde van de aanvraag mag je niet op het eiland verblijven, echter kon ik de benodigde vergunningen persoonlijk komen afhalen ... Tja, het blijven de Antillen.

Tegenwoordig zou het makkelijker moeten zijn aangezien de wet veranderd is. Vergunningen zijn niet meer nodig. In de praktijk ligt het helaas nog anders ...

Ga je naar de Antillen en heb je (nog) geen vergunningen, zeg dan bij de douane dat je komt vakantievieren. Dit was de tip die ik destijds van het Antillenhuis persoonlijk kreeg! Overigens vertelde het Antillenhuis mij ook over die credit card ...

Laurens 5/12/2006-10:25:27 AM
Ik zit momenteel op Curacao en ik moet zeggen dat zelfs ik inmiddels niks meer begrijp van de Immigratie regels hier. Ik ben als toerist hier binnengekomen ondanks dat ik wel wist dat ik ging werken. Gewoon bij de douane gezegd dat ik vakantie kom houden.
De aanvraag voor m`n verblijfsvergunning heeft bijna 3 maanden geduurd en toen ik hem dan eindelijk op wilde halen, bleek dat er nét een nieuw regeltje is. Je moet nu je ziektekostenverzekering bij een lokale verz. maatschappij laten registreren ofzo. Wat een onzin, mijn verzekering heeft gewoon wereldwijde dekking. Kortom, ik heb m`n vergunning nog steeds niet. En wel gewoon werken, voor de overheid zelfs...

kiekebooh 5/12/2006-3:42:34 PM
@ laurens , als je voor de overheid werkt, ben je aangesloten bij een ziekenfonds, zij het BZV of SVB. Dus je hoeft geen x-tra verzekering aan te sluiten . Je kunt gewoon je loonstrook wijzen en je dokterskaart.

orange 5/29/2006-4:09:16 PM
Ik heb een klein vakantiecomplex dat ik wil gaan ombouwen tot studentenhuis en voor verblijf van minimaal 4 maanden. Misschien ook interessant voor jonge mensen die hier in Curacao hun geluk willen komen zoeken. Het voordeel is dat je dan vrij voordelig een onderdak hebt en opgevangen wordt door een groep jonge mensen die een beetje in het zelfde schuitje zitten. Bekijk de website eens even www.orangeapartments.biz. Het geheel bestaat uit een 4 persoons appartement (gedeelde woonkamer, keuken, badkamer en eventueel gedeelde slaapkamer), 2 volledig ingerichte 2-persoons studio`s en een landhuis met 2 verdiepingen, gedeelde woonkamer, keuken, overdekte terrassen, 2 badkamers en 4 slaapkamers/zalen. Prijzen vanaf Nafl. 500 per persoon per maand incl. gas, water, electra (met uitzondering van airco, wordt apart afgerekend), linnengoed, handdoeken, wekelijkse schoonmaak, centrale ruimte met munt- wasmachine en droger, centrale internet-, telefoon-, fax- en kopieervoorzieningen. Alles is omringd door een mooie grote tuin met mispelbomen, een waterput met irrigatiesysteem, leuke zitjes en een buitenbar. Bushalte voor de deur en supermarkt en ATM op loopafstand. Ook kunnen we voor voordelige huurauto`s zorgen.

Eventueel kunnen we bemiddelen bij het verkrijgen van werk (tegen een nader overeen te komen vergoeding).

Interesse? Neem dan even kontakt op.

Len 5/30/2006-7:17:29 PM
@Hans: een verblijfsvergunning is voor NL-ers in principe voor onbepaalde tijd hoor, alleen Belgen moeten ieder jaar hun vergunning opnieuw verlengen. NL-ers niet, je krijgt een verblijfsvergunning en die is geldig zolang je in eigen kosten kan voorzien (dus werk hebt, inkomsten en een ziektekostenverzekering).
Ja officieel moet je van het eiland af zijn. Wij kwamen hier aan, zeiden dat we hier kwamen wonen (was bij de douane geen probleem) zonder vergunning. Mijn man had alleen een jaarcontract. Die kregen we na 5,5 maanden. Al die tijd hier. Je bent hier als NL-er niet illegaal als je in afwachting bent van je vergunning (moet je wel kunnen bewijzen).

Jeroen 7/1/2006-4:01:36 PM
Kan iemand mij vertellen of je bij aankomst in Curacao moet kunnen aantonen wanneer je weer terug gaat, ervanuitgaand dat je komt als toerist, vakantievierder?

Heel veel dank!

Isa 7/1/2006-5:59:07 PM
Hoi Jeroen,

Nee, je hoeft niet aan te tonen wanneer je teruggaat. Op de douane formulieren vul je je gegevens in, waar je gaat verblijven en hoe lang je op het eiland blijft. Als je zegt 4 weken, dan gaat niemand om je retourticket vragen.
Succes!
Isa
www.de-plantage.com

Stephanie 7/18/2006-3:44:08 PM
Hallo Jeroen!

Ik zag je berichtje staan (alweer 3 maanden geleden) dat jij op 28 aug. ook naar Curacao gaat??!?

Ik ook :)! Ik ga 4 maanden werken op Curacao en vertrek ook die dag!!
vlieg jij ook met KLM? om 12.00 uur???
Hoe oud ben jij dan? Ik 22!

Misschien hoor ik nog van je!
Gr. Stephanie

Kim 7/31/2006-2:17:07 PM
Hallo allemaal! Ik ben ook van plan om vanaf September naar Curacao te komen! Weet iemand misschien waar er nog een leuke kamer in een studentenhuis te vinden is?
Groetjes

Kees 8/1/2006-1:35:22 AM
Studentenhuizen kan je vinden op:

www.MundoExcellent.com

dober 9/19/2006-4:26:59 PM
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met Surinamers die zich willen vestigen op de antillen. Wij hebben nml. geen visum nodig om daarheen te gaan, maar hoe staat het met vergunningen en hoelang is je ticket maximaal geldig?

Jack 9/20/2006-11:39:50 AM
Hallo Allemaal!
Erg interessant om te lezen allemaal..ikzelf en mijn vriendin komen in Oktober voor een paar weken naar Curacao, om te kijken of er een baan is waardoor we middelen van bestaan hebben om er snel te gaan wonen, we zijn Nederland en de vele regeltjes beiden helemaal zat!
Ik ben zeer technisch en kan bijna alles repareren, (speelautomaten zoals flipperkasten en videokasten ook bijvoorbeeld!)ik heb ook een STEK diploma dus ik kan airco`s plaatsen en repareren etc.
Zou er voor iemand als ik een plek/baan op curacao te vinden zijn?
Mijn leeftijd is wel hoger als de gemiddelde mailer denk ik..ik ben 41 maar zeer jong van geest! ;-)
Mocht iemand iets weten?? ik ga deze websiten en dit Forum goed in de gaten houden!
Alvast bedankt voor de komende reacties!
Gr. Jack

Michiel 10/27/2006-2:18:59 PM
Jack,

je kan ook een eigen bedrijf beginnen. Vooral voor BETROUWBARE bedrijven die de aircos komen reparen is veel vraag, niet zoals veel hier dat je niet weet wanneer ze komen en dan geen spullen bij zich hebben en na lunch weer terugkomen en dan weer iets vergeten zijn..

Isa 10/27/2006-2:49:12 PM
Daar heeft Michiel helemaal gelijk in.
Vooral betrouwbare airco-mensen die ook in het weekend kunnen komen.
Het is hier een RAMP als je airco het in het weekend begeeft. Of het tarief dat je moet betalen is bijna evenhoog als een nieuwe airco...

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

nina 10/30/2006-10:35:57 AM
omdat het bij mij thuis niet meer gaat wil ik zo snel mogelijk weg naar curacao..al1 1 probleem ik ben 16 jaar en me ouders mogen dus van nis weten hoe moet ik dat doen met werk en verblijfsvergunningen? iemand een tip? alvast bedankt

groetjes nina

denyse bakker 11/22/2006-11:09:26 AM
Hoi, ik wil begin januari maar curacao gaan om in de horeca te werken en dan ook mijn rijbewijs te halen!
Kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste aan kan pakken?
Ik zou dan eind juni weer terug naar nederland gaan.

orange 11/22/2006-11:23:26 AM
Hallo orange, ik heb wel interesse om bij jullie te komen werken.
Zou je er iets meer over kunnen vertellen?

Groetjes, Denyse

Ati 1/31/2007-8:06:44 AM
Hallo allemaal,
Ik wou graag informatie hebben. Ik heb een surinaams passpoort met een nederlands verblijfsvergunning. Ik ga voor 6 maanden stage lopen op curacao. - Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet regelen.
- Kan je met een visum van 6 maanden stage lopen op curacao?
- Weet iemand misschien een email van plaatselijk hoofd van politie te willemstad?
groetjes,
Ati

eric72 2/1/2007-1:56:27 PM
ja hoor: 005999-4656588

Azim 2/14/2007-5:48:59 PM
Halloo mensen ik ben azim en ik woon in suriname en ik wil graag naar curacaq komen woonen als iemand een uitweg voor moj heeft kunnen ze me mailen op a_ilahi1986@hotmail.com of a_ilahi1986@yahho.com

RE: bewijs van voldoende middelen van bestaan IP:217.120.153.205 x
kkkkk 9/17/2007-10:43:36 AM
jullie zijn gek jo

RE: bewijs van voldoende middelen van bestaan IP:83.119.196.184 x
jim_ijzelenberg 12/23/2007-7:24:45 AM
hallo allemaal, ik ga volgende week naar curacao , ik ga verblijven bij een vriend, die daar al woont, en me ticket is een half jaar geldig, alleen twijfel ik wat er gaat gebeuren bij de douane op curacoa , ik heb wel een paspoort enz , ik ga daar werken maar kan dat beter niet zeggen, heeft iemand ervaring, tell me

RE: bewijs van voldoende middelen van bestaan IP:217.105.159.200 x
Cas van Loon 1/21/2008-9:21:27 AM
Pieuww ik weet niet pieuw

Belgen op Curacao IP:78.20.170.173 x
Séverine 4/23/2008-4:37:30 PM
Hallo allemaal,

In juni gaan wij voor 2 weken naar Curacao, in eerste instantie om te genieten van een deugddoende vakantie maar tevens willen wij ook wel eens zien of het leven ons daar zou bevallen. Het weer hier in Belgie is nu niet om veel plezier aan te beleven.
Graag hadden wij gedurende die periode kennis gemaakt met mensen die de stap hebben gezet.
Mocht je ons iets meer willen vertellen over Curacao horen wij het graag. Alle info is meer dan welkom.

Groetjes
Séverine

Belgen op Curacao IP:78.20.180.123 x
Séverine 4/25/2008-3:56:32 PM
Beste Leo,

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat 2 weken niet lang is om alles uit te zoeken maar we gaan toch een eerste indruk hebben. `t Is toch moeilijk praten en/of plannen als je nooit zelf ter plekke bent geweest. Vandaar onze eerste kennismaking. We verblijven in het Floris Suite Hotel.

Groetjes
Séverine

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.