|
|
Curacao Forum bewijs van goed gedrag. Hoe zit het nou echt!!??
| bewijs van goed gedrag. Hoe zit het nou echt!!?? |
IP: x |
| Bert Jager |
1/30/2007-10:17:10 AM |
Hallo,
Even een vraaggje over dat bewijs van goed gedrag. Die heb je nodig voor je werkvergunning. Echter, als Nederlander zijnde heb je volgens zakelijkcuracao.nl geen werkvergunning nodig! Klopt dit, want op dit forum worden bepaalde zaken tegengesproken. Zoveel mensen,zoveel meningen, maar welke is juist???
|
| RE: bewijs van goed gedrag. Hoe zit het nou echt!!?? |
| Jeroen |
1/30/2007-10:21:46 AM |
Bert,
Als ik het goed heb is je verblijfsvergunning tegenwoordig gekoppeld aan je werkvergunning. Tenminste, voor mensen met een Nederlands paspoort. En voor je verblijfsvergunning moet je een verklaring van goed gedrag overleggen.
Groet,
Jeroen
|
| JaapB |
1/30/2007-10:58:23 AM |
Bart, Jeroen,
Je hebt geen werkvergunning nodig voor een verblijfsvergunning (verklaring van Rechtswege), maar je moet aantonen dat je voldoende middelen van bestaan hebt. Dus een gepensioneerde hoeft niet nog een baan te zoeken :-). Een salarisslip van je AOW/Pensioen of een positief banksaldo is dan ook goed. Op www. antillenhuis.nl onder wonen/werken staan verschillende formulieren, waarvan je er 1 moet invullen. Overigens verbaas ik mij op dit forum over de hoeveelheid foutieve informatie die er soms staat. Men roept maar wat, zonder het vaak zeker te weten. Er is inmiddels een hoop informatie over dit onderwerp beschikbaar op het forum van curacao.nl. In jouw geval zeker een aanrader.
|
| Jeroen |
1/30/2007-11:25:51 AM |
Dat bedoel ik dus! ;-)
|
| JaapB |
1/30/2007-8:17:49 PM |
Nou, Jeroen, mijn kritische commentaar was niet op jouw bericht gericht, want het was niet fout wat je schreef, maar er zijn meer opties. Mijn bericht was dus een aanvulling. Ik stoor mij echter aan al die reacties van mensen die ooit in 1843 zijn geemigreerd en dan denken dat alles hetzelfde zijn gebleven. Je kent ze wel, de rijbewijzen, de tijdelijk verblijfsduur, de invoer van auto`s, etc. Het probleem is dat ik binnenkort ook moet stoppen met het verstrekken van informatie, want ook mijn informatie gaat gedateerd worden ;-)
Gr,
Jaap
|
| Jeroen |
1/30/2007-11:25:51 PM |
No worries Jaap, ik voelde me niet aangesproken, we blijven vriendjes :-)
JJ
|
<Terug naar Overzicht>
|