|
|
Curacao Forum auto kopen/verzekeren
| auto kopen/verzekeren |
IP: x |
| Floor |
5/14/2005-8:31:16 AM |
Ik wil graag weten of je als tourist (dus zonder verblijfsvergunning) voor een half jaar op Curacao een auto op je naam kunt laten zetten, verzekeren, etc. Hoe moet dit en hoeveel kost een verzekering ongeveer (alleen WA). Bij welke verzekeringsmaatschappij kan je terecht. Hoe zit het met belasting voor auto`s? Ik zie in de via via auto`s te koop staan die bijvoorbeeld gekeurd zijn tot december 2005 en waarvoor de beslasting is betaald tot juli 2005, kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit en in zijn werk gaat? Eind augustus kom ik naar het eiland, als iemand nog een leuk auto`tje te koop heeft tzt (max NAF 3500) moet die ook reageren! Alvast bedankt, groetjes Floor
|
| RE: auto kopen/verzekeren |
| Anne |
5/16/2005-1:12:09 PM |
Ook ik ben heel benieuwd naar deze informatie, wie geeft ons antwoord?
|
| wie weet hier antwoord op?!! |
| Floor |
5/20/2005-2:56:34 AM |
Er moeten mensen zijn die weten hoe het zit als je als tourist een auto koopt op curacao... Wie geeft er antwoord? Alvast bedankt!
|
| Anne |
5/23/2005-2:57:13 AM |
Waar kan je op Curacao je auto verzekeren, wie weet een voordelige maatschappij?
|
| j.p. |
5/23/2005-7:53:55 AM |
kijk eens op www.unac-na.com en klik op ledenlijst.
|
| RJE ORTELA |
2/4/2006-4:17:51 PM |
MI TA-BAI KORSOU AUTO JIJ UNDAO KAS
|
| JEME LOOEZ |
2/4/2006-4:18:38 PM |
MI TAMBER AUTO 2,990EURO
|
| Sjoerd |
2/5/2006-11:44:36 AM |
hey, een auto kopen is goed te doen. Er zijn genoeg auto`s te koop voor een redelijke prijs. Je kunt je auto hier gewoon verzekeren. De meeste maatschappijen verzekeren pas vanaf 23 jaar, er is er een die verzekert vanaf 18 jaar. Precieze kosten weet ik even niet. Belasting gaat per half jaar of per heel jaar. Voor een half jaar ben je (dacht ik) 150 a 200 gulden kwijt. Ook een auto keuren stelt hier niet zo veel voor. Er zijn genoeg mensen die dat hier op Curacao kunnen voor een heel goedkoop prijsje. Als je een auto op naam wil hebben moet je even weten waar je moet zijn. Maar eenmaal op naam rij je 6 maanden goedkop een auto, huren is duurder. Wat je bij huren hebt is dat je huur betaald en verder er niet zo veel meer aan hoeft te doen. Je bent dan wel je geld kwijt. Bij verkoop van je auto kun je er ongeveer de zelfde prijs voor terug krijgen. Met een eigen auto heb je wel af en toe kleine reparaties maar het uurloon is hier laag dus dat valt erg mee.
Jammer dat je pas eind augustus komt, anders had ik nog een goeie betaalbare auto voor je. Mocht je wel interesse hebben dan hoor ik dat.
|
| Anneke |
2/6/2006-10:06:03 PM |
Hi Sjoerd, ken 2 studentes die pas hier zijn en een autootje zoeken, wat heb je precies. Moet wel betrouwbaar zijn hoor,
gr. Anneke
|
| Sjoerd |
2/6/2006-10:40:10 PM |
Hallo anneke,
de auto is erg betrouwbaar en rijdt goed. Ik weet niet tot wanneer die 2 studenten blijven maar ik moet zelf nog een paar maanden die auto hebben. Ik weet niet of ze er hem dan nog nodig hebben.
Voor mee informatie kun je me mailen op sjoerdverkerk@gmail.com
gr Sjoerd
|
| Annemiek |
2/15/2006-2:11:03 PM |
Hallo,
in september ga ik met een vriendin voor 3-4 maand naar Curacao. Waarschijnlijk willen we dan wel een (betrouwbaar) autootje kopen. Wie heeft er tegen die tijd 1 te koop?
Groetjes Annemiek
|
| patrick |
3/13/2006-8:27:11 AM |
hey,
ik ga in april al naar curacao voor 4 maanden en ben ook opzoek naar een betrouwbaar autotje kan iemend mij daarbij helpen?
laat me vene wat weten groetjes patrick
|
| anita |
3/17/2006-11:30:07 PM |
He die sjoerd,
Ik ben momenteel op het eiland en zoek een auto. per wanneer staat ie van jou te koop? En wat voor een auto is het?
Groetjes anita.
|
| anita |
3/17/2006-11:32:14 PM |
He die sjoerd,
Ik ben momenteel op het eiland en zoek een auto. per wanneer staat ie van jou te koop? En wat voor een auto is het?
Groetjes anita.
|
| jane |
7/28/2006-12:48:55 AM |
beste mensen ik heb een renault megan bj1996. ik ga naar curacao en in neem die auto mee wat voor advie kunnen jullie mij geven. ik he makkelijk om die auto daar te verkopen en rond welke bedrag ongever
|
| Lonneke Keurs |
10/15/2006-12:42:17 PM |
Hallo,
Ik ga begin februari een half jaar stage lopen op Curacao. Weet iemand een adres of heeft iemand toevallig een leuk autootje te koop staan? Wat is de gemiddelde prijs voor een oude auto? Kan iemand mij misschien meer informatie hierover mailen? Alvast bedankt.
lonnekekeurs@hotmail.com
gr Lonneke
|
| Merel Verlinden |
10/17/2006-12:12:12 PM |
Hey Lonneke Keurs! Jij ook naar Curacao? Wat leuk zeg! DZAAAAA
|
| Sven Weertman |
11/9/2006-6:03:03 AM |
Hallo allemaal,
ik ben vanaf 07 januari samen met mijn vriendin op Curacao en we zoeken voor een paar maanden een goedkoop, maar betrouwbaar autootje. Heeft of weet iemands iets, stuur me dan graag even een mailtje.
Groeten Sven
|
| Auto kopen |
| Jolanda & Kitty |
12/14/2006-11:43:58 AM |
Hey hallo!
Wij gaan binnenkort voor een paar maanden naar Curaçao. We willen dan graag een autootje kopen. Iemand nog een goed adresje? We horen het graag...
Groetjes Jolanda en Kitty
|
| Muzaffer B. |
1/22/2007-6:46:01 AM |
hallo sven
hoe gaat het in curacao.
de groeten uit het zonnige Nederland
van muzzi en de rest van 6a1/2
|
| anne |
1/31/2007-9:52:58 PM |
hey floor, ja ookal ben je toerist en heb je geen verblijfsvergunning je kunt gewoon je auto verzekeren en op je naam laten zetten. ben net terug van een half jaar curacao dus weet er alles van. veel plezier daar! groetjes
|
| auto kopen |
| Renate |
2/11/2007-6:43:57 PM |
Hallo! Weet iemand een leuke goedkope maar goed onderhouden auto voor mij. Ik verblijf hier 5 maanden voor mijn stage. Voorkeur gaat uit naar Toyota maar goed, als iemand iets weet? Ik hoor het graag! Alvast bedankt! Groetjes, Renate
|
| auto overnemen |
IP:82.171.93.95 x |
| anniek |
7/17/2007-2:50:12 PM |
Hoi!
Ik ga vanaf 20 september een halfjaar naar Curacao en heb wel interesse in een simpel autootje met inmperiaal of een jeep waarin in surfspullen kan vervoeren. Wie weet of heeft er iets?
Bedankt! Groetjes Anniek.
|
IP:190.4.153.241 x |
| Janneke |
8/17/2007-6:09:39 PM |
Hoi,
Ik woon zelf op curacao en heb mijn auto gekocht bij vandijsautocenter. aardige mensen en genoeg auto`s. hun mail adres is vandijsautocenter@hotmail.com. Je kan gewoon een mailtje sturen met wat je zoekt en dan mailen ze je wat ze hebben met foto`s erbij enzo. echt super makkelijk!
Hoop dat je hier mischien wat aan hebt
|
IP:190.4.157.9 x |
| Gijsbert |
9/16/2007-1:49:55 PM |
hey mensen!
ik ben hier sinds gister, en ben opzoek naar een auto ronde de 1500 gulden. merk e.d. maakt mij niet veel uit, het moet wel een redelijke auto zijn.
mocht iemand een auto weten, of te koop hebben, bel mail mij graag! mailadres: snowboard1001@hotmail.com en telefoonnr: 6790669
bij voorbaat dank!
|
IP:200.26.221.99 x |
| ASINA |
9/16/2007-4:10:09 PM |
Als je hier woont is er op elke hoek wel een autoverkoop en heb je de kranten en Viavia om te kijken. Neem wel een deskundige mee om te kijken of de auto voor NAF 1500 wel goed genoeg is. Sinds vorig jaar is de overschrijving van auto`s ongeveer zoals in Nederland, maar dat zullen ze je wel vertellen. Voor de verzekering zou een no-claim verklaring uit Nederland goed kunnen zijn en hoop ik niet, dat je ook onverzekerd gaat rondrijden.
|
IP:200.26.221.99 x |
| ASINA |
9/16/2007-4:12:56 PM |
Toyota is zeer geliefd bij het dievengilde. De motorrijtuigenbelasting is aanzienlijk lager, als je auto 10 jaar of ouder is.
|
IP:62.133.207.148 x |
| Teuntje |
12/4/2007-6:02:10 AM |
Bon Dia,
Ik kom 31 januari met 3 medestudenten voor 4 maanden naar Curacao. Wij zijn voor die periode op zoek naar het auto. Kan iemand ons hierbij helpen.
We zijn allemaal onder de 23, kunnen we dan een verzekering afsluiten?
|
IP:200.6.60.68 x |
| Appien |
1/3/2008-8:35:27 AM |
Auto kopen is wel aan te raden. Hoewel je een risico neemt, rij je hem kapot -> geld kwijt.. Maar dat ben je bij huren ook. Verzekeren onder de 23 is geen probleem... Er zijn zelfs speciale studentenverzekeringen.
Ik heb er 1 gekocht en het is het waard geweest. Veel geld bespaart.
Ik heb nog een Daewoo Tico te koop uit 1999. Een klein, maar zeer stevig autootje. Ik heb er helemaal geen problemen mee gehad. Vraagprijs rond de 4000 Nafl = 4000/2.5 -> euros....
Geinterreseerd? -> email ;)
|
IP:83.180.29.128 x |
| Gert |
1/18/2008-10:41:58 AM |
heeft iemand nu nog een auto in de aanbieding?
ik ga 29 januari weg
groetjes gert pullenfan@hotmail.com
|
IP:62.131.10.231 x |
| Nick |
2/13/2008-7:31:32 AM |
Ik vertrek per 4 mrt naar Curacao en ben opzoek naar een leuk betaalbaar autootje. Weet iemand iets of zijn er site op het web die auto`s aanbieden op Curacao??
Grtz
|
IP:82.98.251.42 x |
| lisa |
4/7/2008-6:16:27 AM |
Nick,
Je kan kijken op www.via-via.net voor auto`s, appartementen etc. (van alles)
Gr. Lisa
|
IP:80.57.190.183 x |
| Peter |
5/14/2008-5:22:47 AM |
Hallo allemaal,
Ik heb nu meermaals gelezen dat er verzekeraars zijn die ook onder de 23 jaar verzekeren. Maar welke verzekeraar(s) is/zijn dat dan?
Ik kom namelijk overal alleen maar verzekeraars tegen die alleen voor personen van 23 jaar of ouder autoverzekeringen kunnen afsluiten.
Alvast bedankt!
|
<Terug naar Overzicht>
|