|
|
Curacao Forum antilaanse+surinaamse jongeren
| antilaanse+surinaamse jongeren |
IP: x |
| charissa |
2/25/2007-5:19:14 AM |
Hey iedereen,
Wat mij opvalt aan deze site is dat er heel veel macamba`s reageren, zijn er ook nog surinaamse en antiliaanse jongere die ook stage willen lopen of voorgoed terug gaan?
Want ik ben namelijk zelf een surinaamse jongere en ben van plan om naar curacao te gaan om te werken voor een half jaar.
Maar ik heb geen zin om tussen al die macamba`s te zitten!Ik wil gewoon lekker tussen de bevolking zelf,kennis maken met de cultuur, muziek (aanpassen)!
Wat vele macamba`s (wat ik met mijn eigen ogen heb gezien)niet doen!!
|
| RE: antilaanse+surinaamse jongeren |
| tom |
2/25/2007-11:32:05 AM |
tja gelukkig verschillen de macamba`s hierin.....afijn een ieder moet doen en leven hoe het prettigst is,toch?
|
| Antixxx |
2/25/2007-12:29:53 PM |
De echte Curacaose bevolking???
Jeetje. Dan moet je maar naar Rotterdam-Hoogvliet denk ik.
|
| olga |
2/25/2007-1:25:07 PM |
inderdaad ,het is hier een enorm allegaartje hoor
|
| charissa |
2/25/2007-2:19:55 PM |
nou leuk is dat zeg!
maar als er nog surinaamse of antiliaanse jongeren zijn die volgend jaar rond jan gaan hoor ik het graaag!!!!
|
| Johny |
2/25/2007-4:00:14 PM |
Je hebt aardig wat voorwaarden gesteld...maar waarom denk je dat we op Suri`s zitten te wachten??
|
| charissa |
2/26/2007-3:54:00 AM |
wat ver bullshit vraag is dat johhny?!
Als je niet weet te reageren reageer dan niet!!
Maar je zit zeker wel op die macamba`s te wachten?!
|
| shania |
2/26/2007-4:01:47 AM |
Charissa, je maakt je denk ik niet geliefd in Curacao, als je nu al aangeeft niet tussen de ``macamba`s ``te willen zitten. Je bent ronduit aan het discrimineren en een surinamer is geen antiliaan dus ben jij ook een macamba toch????
Ik spreek geen antiliaans, maar neem maar ff aan dat macamba buitenlander betekent????
|
| Antixxx |
2/26/2007-5:40:29 AM |
Curacao zit helemaal niet op makamba`s te wachten. Dat volk is als de pest. We hebben liever Surinamers.
|
| tom |
2/26/2007-6:45:51 AM |
echt het gaat weer helemaal nergens over.
ik denk dat bepaalde reacties van personen erop duiden (ofdat men nu blank zwart geel of groen is) elkaar bijvoorbaat te haten en/of te discrimineren!
juist deze gedachten/meningen zouden kunnen zorgen voor vooroordelen, en verkeerde vooringenomen standpunten.
erg jammer........maar goed de meeste mensen op korsow leven met elkaar, niet tegen elkaar.afijn je hebt surinamers en `surinamers``je hebt antillianen en ``antillianen``, en ja je hebt ook nederlanders en ``macamba`s``, conclusie: goede en slechte mensen zitten onder iedere bevolkingsgroep, toch?
ga naar korsow en leer de mensen en korsow kennen.
overigens heeft niet iedereen bijvoorbaad een hekel aan een bepaalde bevolkingsgroep, gelukkig maar!
groetjes,
tom
den haag
|
| frederico |
2/26/2007-6:54:01 AM |
nee, die suri`s hindoe`s op curacao zijn fijne jongens willen jullie zeggen?
de meeste hindoe`s daar met een eigen toko nemen om goedkoop uit te zijn een illegale in dienst of zo`n colombiaanse/venezolaanse die voor 2 knaken werkt, en de echte mensen van curacao daar word het moeilijker voor om een baan te vinden, eigenlijk worden we vergeten en in de hoek gedrukt met die praktijken van de hindoe
dus laten we hier nou niet uit onze nek gaan lullen, goede en slechte mensen zijn overal
|
| Antixxx |
2/26/2007-8:45:01 AM |
Makamba`s komen het cultuur verpesten en waarom zijn ze allemaal vermogend. Het had niet gemoeten vermogende mensen op ons eiland toelaten. We hadden al genoeg ellende met dat joods/portugese tuig. Net zoals dat tuig van Maal. Alleen 1 man is eigenaar van 1/3 deel van Curacao en nu moet de overheid hem miljoenen betalen. En andere Antillianen hebben geen geld om fatsoenlijke kleren te kopen. En waarom verhogen ze de salarissen niet? Ze onderdrukken de Antilliaanse overheid want de makamba`s willen geen geld geven voor de schuldenpost. De overheid kan het eiland dan ook niet socialer maken. Het is toch hun schuld dat wij der zijn. Als hun geen slaven hebben gebracht vanuit Afrika zijn de meeste van ons nu niet ontstaan. En dat MCB tuig, altijd hebben ze alleen maar aan blanke mensen geld geleend om ondernemingen te starten. En waarom mengen ze niet met de bevolking. Want ze zijn zogenaamd Curacaoenaars sinds de 18de eeuw maar ze zijn wel blank en of licht getint gebleven. Hoe kan dat?
Dus ja het is beter zonder die mensen te zijn en een arme economie te hebben want aan de ene kant vele Curacaoenaars profiteren toch niet mee van de welvaartcijfers, aan de andere kant dan heb je tenminste nog je eigen land.
Sin miedu
|
| Antixxx |
2/26/2007-9:01:22 AM |
En de Nederlandse rechters moeten ook weg.
Er moet gewoon een tweede 30 mei komen alleen deze keer Spaanse Water in lichterlaaie.
|
| frederico |
2/26/2007-10:29:57 AM |
domme 30 mei gedachten, god je bent nog dommer dan ik dacht, je hebt een denkwijze van een middeleeuwse moslim!
ik ben wel antilliaan overigens.
de overheid is jarenlang dom geweest zakkenvullers daar, nederland is ook niet echt goed bezig geweest, maar 1 ding is zeker het politieke wangedrag op curacao heeft ook zeker geen vruchten afgeworpen!ja die rechters moeten weg vandaag!
verder laat curacao zich naaien de politiek is werkelijk te stom om voor de duvel te dansen, ja en dan die nederlandse politiek pakt curacao zo effe in, da`s niet zo moeilijk zo zijn ze gewoon, maar wees zelf inventief en geef deze gasten niet de kans.
en dat van die 30 mei van u is een emotionele gadachte geen reele gedachte, zu gweld iets oplossen denkt u?
|
| tom |
2/26/2007-10:37:49 AM |
dus als ik het goed begrijp heeft de antiliaanse politiek ``de macamba`s `` voorgetrokken en de eigen onderdanen gediscrimineerd?
|
| fleur |
2/26/2007-10:48:23 AM |
Zeker heeft de antiliaanse politiek``de macamba`s vooregrokken.Kijk maar naar de baaien.Er zijn er verschillende prive geworden op ONS eiland,waar wij als antillianen niet meer mogen komen.Te gek voor woorden!!!!!!!!
|
| Sara |
2/26/2007-11:06:23 AM |
e, e jongens en meisjes, hou op met de speeltuin. Laten we nu serieus zaken en feiten bespreken. Curacao en de rest van de Antillen is in de geschiedenis in de wereldse economie gekomen door slavernij. Dit is in 1863 afgeschaft, maar gelooft mij dan maar dat de slavernij er nog steeds aanwezig is. Ik ben zelf Curacaoënaar tot in mijn bloed. Mijn voorvaderen hadden veel te lijden en nog steeds. Wij proberen koste wat koste om het goed te doen,maar we krijgen de Oscars niet. Er zijn genoeg Curacaoënaars, harde werkers die iets van willen maken en ook hebben gemaakt. Maar de blanken of Nederlanders (makamba`s) worden geprezen, de Joden, Hindoes, Portugezen en Arabieren. Waarom omdat zij vermogend zijn. Een ding vergeet iedereen wel dat ze op ons rug eeuwenlang zich rijk hebben gemaakt. Met `onze rug` bedoel ik met slavernij praktijken. Eerder in deze reeks reacties las ik dit: ``Antixxx 2/25/2007-12:29:53 PM. De echte Curacaose bevolking???
Jeetje. Dan moet je maar naar Rotterdam-Hoogvliet denk ik.``
Man, man, man of in het Papiamentu, hombunan, mucha kens!! Er zijn genoeg opgeleide Curacaoënaars hier en geloof me ook met pittige goede banen. Hoe haal jij die versie van Hoogvliet vandaan, mens. Trouwens ik woon niet in Rotterdam hoor wel in een dorp waarvan je `weinig` van hoort maar wel waar moorden gepleegd wordt en niet door Curacaënaars maar door Nederlanders zelf. He, let op! Dit is trouwens een rustig stad in Nederland zo noemen ze `Het` maar. Nogmaals het is echt niet de grote Rotterdam maar een klein dorpje. En jij met je domme commentaar. Denk eerst voordat je wat dan ook intypt. Hoogopgeleide, goede Antillianen kom je trouwens ook in Rotterdam tegen. Slechte Nederlanders of buitenlanders heb je ook. Dus jongeman/jonge vrouw! Wees slim en zoek de positieve dingen op. Niet via de media want daar krijgt je alleen maar slechte dingen te horen. Het goed nieuws is minimimaal.
FF, het politiek op Curacao is zwaar beïnvloed door buitenlandse praktijken voornamelijk Nederland. De corruptie is hier begonnen, ja met de slavenpraktijk en eerder nog. Kijk in de geschiedenisboeken. Dat het vandaag nog steeds niet goed gaat op Curacao is omdat de politicus daar niet goed gescreend worden en daarbij is het een `vriendjespolitiek` toestand daar. Je kan pas ambtenaar worden en een politieke functie bekleden als je genoeg geslijmd heeft met de partij voorzitter en compagon. Verder moet ik helaas bekennen dat ik nog steeds geen goede politicus daar heb getroffen. Nederland doet veel aan bla, bla, bla dus holle frasen. Als het erop neer komt geven ze dan weer 5 miljoen en weten straks niet wat ermeer gebeurt is. Ik bedoel, geeft de 5 miljoen zelf aan de betreffende organisaties/instellingen en houdt de pot in de gaten. Nee, hoor dat doen ze niet. Ze vragen niet maandelijks verantwoording van het geld maar om de 5 jaar. Nou, dan is de kassa inderdaad leeggeroofd. Curacao, heeft echte hulplijnen nodig. Tja, waar in deze wereld kan je het vinden. Het is triest om te zeggen, maar nergens, nergens op deze wereld. De rechtvaardigheid en eerlijkheid van de mens is ver te zoeken. De hele wereldse politiek is verslechterd tot corruptie toe. Straks wordt het veel erger. Wij moeten maar bidden dat ooit een doorbraak zal komen om niet alleen de eilandjes maar de hele mensheid te redden van de zooitje.
Dus goede en slechte mensen heb je overal Charissa. Maak er de beste van zolang het kan.
De groeten,
Sara
(kisas te aki ratu)
|
| tom |
2/26/2007-11:21:19 AM |
te gek voor woorden inderdaad.tja en we kunnen hierals donkere of blanke of als gele of groene elkaar tegen de haren instrijken, mekaar het leven onmogelijk maken, maar wat sara hierboven schrijft daar heb ik niets aan toe te voegen.
inderdaad hoe komt er een probleemoplossing voor iedereen! in eerste instantie voor de oorspronkelijke eiland bewoners natuurlijk want dat staat wel bovenaan natuurlijk.
overigens schaam ik me als gedeeltelijke macamba voor b.v. de afgepikte stranden, waarom is dit een korsow-ondernemer niet gelukt en een blanke wel?
mocht ik op korsow het gevoel krijgen in nederland te zijn pak ik mn biezen en vertrek nog zuidelijker,
want daarvoor ga ik niet weg uit nederland
tom
|
| jaap |
2/26/2007-11:36:35 AM |
charissa bent u een nazaad van courtney seferina soms wij vinden u hopi lastig
|
| charissa |
2/26/2007-11:50:22 AM |
Jaap waarom vind je mij lstig?
Omdat ik mijn mening geef?!`
Ik vind dat al die macaba`s wel lekker op het eiland zitten doen also het HUN eiland is!
Maar aanpassen....?Hooooo maaar!
Kennis maken met de cultuur?Hooooo maar!
En ik wil daar wel gaan werken maar ik heb echt geen zin om tussen al die macaba`s te zitten.Ik wil gewoon tussen de bevolking zelf zitten! daarom was mijn VRAAAG ook zijn er nog antiliaanse of surinaamse jongere die daar willen gaan werken..of daar al stage lopen
Je hoef het niet met mij eens te zijn maar dit is MIJN mening!!
|
| Peter |
2/26/2007-12:25:29 PM |
Beste Tom, van de ``oorspronkelijke eiland bewoners`` loopt er geen eentje meer rond op Curaçao. Zijn allemaal aan mazelen, pokken en dat soort Europese ziektes overleden. Het restje is afgevoerd door de Spanjaarden.
|
| jaap |
2/26/2007-12:58:30 PM |
beste charissa,iedereen mag zn eigen mening hebben, laten we daar niet over twijfelen
|
| Sara |
2/26/2007-1:03:44 PM |
Peter, Peter, Peter, o, Peter, Peter, Peter!! Jij bent mij er een!! Natuurlijk zijn de oorspronkelijke bewoners dood, MAAARRRRRRRRR er zijn nazaadjesssssss.... Waarvan mijn grootouders ook oorspronkelijk van komen. Daarom bestaat het woord Generatie, heee, Let op! Ik zeg je dat ik gemengd ben, ja zeker, Afrika, blanken en indianen. Wat wil je nog meer weten. Zoek dit allemaal op in de geschiedenisboek, mucha hombu! Ta kiko anto. Berdad ta pika lenga!
De groeten weer
(kumindametu)
|
| Klaas |
2/26/2007-8:24:44 PM |
Ik begrijp het niet zo goed. Wat is er mis met de Nederlander, Portugees, Antilliaan, Arabier, Hindu, Chinees, Jood etc.. die hier hard komt werken en vooruit wil komen in het leven? Wat wil je Antixx? Dat iedereen onderstand trekt? Dat iedereen Carnaval gaat vieren? Dat iedereen al dansend ten onder gaat? NEE juffrouwtje, sommige willen vooruit en dat geldt ook voor de Antillianen die keihard werken op het eiland en zich niet onderdrukt (laten)voelen. Dat zielige, prehistorische oude koeien uit de sloot halen met dat slavernij gedoe moet maar eens een keer ophouden. Schouders eronder en vooruit gaan en niet spugen op andere rassen omdat jezelf niet vooruit te branden bent of niet lekker in je vel zit.
|
| Konono |
2/26/2007-8:28:06 PM |
e, e, wat is jou probleem charissa he? Pas goed op hoor.
Liever de macamba dan de paramairobiaan! kom niet op mijn eiland discrimoneren hoor..blijf dan in je eigen land.
|
| Johnny |
2/26/2007-8:50:18 PM |
Charissa, het gaat niet om mij of de Antilliaan...maar om jou. Jij geeft de voorkeur om de Hollander (in het algemeen) te diskwalificeren en jezelf alszijnde een beter mens te doen voorkomen.
Je weet niet waar je over praat. Er zijn namelijk voldoende hollanders (en Surinamers) die zich prima aanpassen en curacao een heel warm hart toedragen. Dus vandaar mijn vraag waarom jij denkt dat we wel op jou of de Surinamer zitten te wachten?
Vergeet niet charissa dat curacao geen suriname is en suriname geen curacao is dus ook jij bent te gast op curacao.
Konono ben het niet vaak met je eens maar dit keer begrijp ik je reactie volledig.
|
| tom |
2/27/2007-6:51:53 AM |
ik sluit me helemaal aan bij de laatste reacties...
groetjes
|
| frederico |
2/27/2007-9:55:40 AM |
ja zo zijn ze wel die suri`s klagen klagen en natuurlijk klagen,ouwe koeien en meer van dat al 1 miljoen maal achterhaalde gezeik zieligerds
|
| FOUND |
2/27/2007-6:22:14 PM |
oja...... ik ben een MACAMBA
|
| Sara |
2/27/2007-6:36:13 PM |
Mensen, hou het netjes. AUB geen lelijke vieze woorden gebruiken. Het heeft geen zin. Hou het gesprek(sonderwerp) op een hoog niveau.
En slaventijd is voorbij. Nu zijn er alleen keiharde Curacaoënaars met ambitie op Curacao die recht op hun doel gaat. Het Heet VOORUITGANG in alle betekenis van het woord. Straks ben ik er ook weer op Curacao na een paar lange jaren, wie weet kom ik ook hier nog gedag zeggen ondanks de drukke schema.
Pasa un bon anochi.
Sara
|
| olga |
2/28/2007-8:02:32 AM |
klaas johnny ik ben het helemaal met jullie eens laat zo`n dicriminerend figuur lekker blijven waar ze is !!!! die is niet goed snik, is hier nog nooit geweest en zal ff vertellen hoe heter hier toe gaat pffffffffffffffffffffm bah wat een vooroordeel zeg,gefrustreed type
|
| dirk |
2/28/2007-6:45:05 PM |
ik heb de indruk dat charissa zelf ook gewoon een makamba is die aandacht nodig heeft en zich graag afzet tegen haar mede-nederlanders.
|
| dirk |
2/28/2007-6:45:35 PM |
of gewoon zin heeft in een zwarte lolo
|
| A.Godett |
3/7/2007-10:35:17 AM |
Charissa als je tussen de bevolking wilt gaan zitten wat maakt het uit of er anti of suri mensen erheen gaan? je verhaal klopt geen donder van. 95 procent is gewoon anti dus die zijn er genoeg
|
| PAR |
3/7/2007-12:37:43 PM |
Antixxx,
Het zijn jou FOL vriendjes die het al te druk hebben met hun zakken vullen. Wat doen zij voor het eiland?? NIETS!!
|
| Jan |
3/11/2007-10:51:18 AM |
Antixx waarom ben je zo stil geworden? Sta je nog steeds in de rij om onderstand te trekken?
|
| Shany |
3/11/2007-4:13:55 PM |
hahaha...misschien heeft Antixx geen geld meer om internet te betalen...kan ze samen met charrisa gaan bedelen in Hoog Catharijne....want van werken worden ze moe....
|
| P. |
3/15/2007-8:33:43 AM |
Hier kan ik dus heel hard om lachen.
|
| found |
3/15/2007-7:17:06 PM |
WIE WEET
|
IP:83.84.237.183 x |
| Sjors & Sjimmie |
1/18/2008-11:49:45 AM |
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
masha danki voor het lachen...
en hasi amor no guerra!
De Antillen en Nederland zijn voor altijd verbonden net als ouder en kind; soms is er ruzie, heeft het kind verkeerde vrienden, maken de ouders verkeerde beslissingen, soms wordt het kind verwend, soms heeft het gewoon een beetje extra aandacht nodig, het kind gaat uit huis en misschien breekt het zelfs met de ouders...Maar de band zal er altijd zijn dus laten we deze koesteren en onderhouden...met respect voor elkaar als gewoon mens zijnde!
Neem een voorbeeld aan Sjors en Sjimmie ;)
|
IP:87.210.141.54 x |
| Mari & Marielle |
1/19/2008-9:06:47 AM |
Mijn vriendin (antiliaanse) en ik (nederlandse) begrijpen niets van deze zinloze discussie. Waarom moet we altijd onze ``mening`` aan een ander opdragen. Kunnen we niet gewoon aardig voor elkaar zijn en wat meer begrip hebben voor elkaar. Wij kunnen dat al heel wat jaar. Wees toch aardig voor elkaar daar bereik je veel meer mee.
|
<Terug naar Overzicht>
|