|
|
Curacao Forum Zwanger op curacao
| Zwanger op curacao |
IP: x |
| Jane |
4/4/2006-1:54:19 PM |
Heeft iemand ervaring in of kennis van, zwangerschap op curacao. Wat is er goed geregeld, hoe is de kwaliteit van de zorg in ziekenhuis en/of verloskundige praktijk. Kraamzorg? Zwangerschapszwemmen? Wie kan er meer over vertellen?
|
| RE: Zwanger op curacao |
| Ronald |
5/11/2006-7:03:31 PM |
Hoi Jane,
Misschien raar dat een man op je vvraag reageert, maar voor zover ik weet is het daar allemaal goed geregeld. De zorg is goed en er zijn gewoon verloskundigen en goede kinderartsen (veelal europese nederlanders) op het eiland. Verder is het daar de regel dat bevallingen niet thuis, maar in het ziekenhuis of kraamkliniek gebeuren.
Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.
|
| Anneke |
5/11/2006-11:05:42 PM |
Hi Jane, Ronald heeft helemaal gelijk hoor. Mijn 2e dochter is op Curacao geboren. Prima gegaan allemaal. Kraamverzorgster was een schat, gynecoloog, kinderarts en de verpleging, allemaal ok hoor. No worry, laat dat kleine poppetje maar lekker groeien:-))
|
| bianca |
5/15/2006-10:22:38 PM |
Ik ben nu zwanger en woon op Curacao, en het is hier perfect geregeld allemaal !! Maak je geen zorgen en kom gerust hierheen .
|
| Samantha |
12/9/2006-4:55:47 PM |
Hallo.
Ik ben nu zwanger op curacao,ik ben pas 8 weken maar ik wil we alvast alles controleren na een miskraam,moet ik naar de dokter of naar de verloskundige?Wat is het beste?heeft u eventueel een nr?Mvg Samantha!
|
| Len |
12/9/2006-8:43:11 PM |
Goede verloskundigen hier hoor, en thuis bevallen ka necht wel gewoon goed en veilig!
|
| Samantha |
12/30/2006-2:05:55 PM |
Hallo!
Ik heb een vraagje.
Kan je hier leuke baby meubels kopen en baby dingetjes enzo??
Zo ja waar kan ik dat halen?
Ik woon hier net pas dus ik heb nog niet echt veel kennis over de winkels hierzo.
Nou iedereen een gezonde zwangerschap!
groetjes Samantha!
|
| Jeroen |
12/30/2006-2:34:42 PM |
Ai dat wordt lastig. Het onderwerp is al vaker behandeld hier, maar betaalbare meubels zijn vaak lelijk hier en wil je wat moois dan is het vaak duur. Kindermeubels is weer een lastiger verhaal: een vriend van mij heeft bijvoorbeeld stad en land afgezocht naar een houten box, en die niet gevonden. Kunststoffen exemplaren in foeilelijke kleuren zijn er dan wel weer in overvloed....
`Babydingetjes`(speentjes etc) haal je goedkoop bij La Curacao, daar kun je je doorgaans geen buil aan vallen.
Jeroen.
|
| An |
12/30/2006-3:25:37 PM |
Kijk een bij mam en co in Promonade Shopping Center
|
| Sara |
12/30/2006-6:24:40 PM |
Hoi allemaal, ik denk dat mevrouw Jane allang bevallen is. Het bericht is vanaf 4 april 2006 geplaatst. Maar ja, dus zo te horen is er toch een gat in de markt wat leuke babymeubels betreft. Jammer, dat ik momenteel geen ambitie die kant op heb maar zou het wel leuk vinden. Misschien ga ik het toch overwegen, wie weet wordt het toch wat met een serieuze compagnon.
Een andere vraag. Ik overweeg ook terug te keren naar Curacao. Ik haal uit de eerdere berichten dat ook voor gewone meubels (keuken, woonkamer, enz.) niet zoveel mooie keuzes zijn. Is dat waar of niet. En wat adviseer men die daar woonachtig zijn? Ik wil graag een respons.
Groetjes,
Sara
|
| olga |
12/31/2006-10:05:33 AM |
vooral baby kleertjes zijn spuug lelijk, en idd ook geen leuke meubels, misschien in de via via kijken ? de arend (hollanders ) hebben wel leuke meubels, maar er is idd weinig keus en leuks hier
|
| Jeroen |
12/31/2006-12:30:43 PM |
An,
Mam & Co heeft inderdaad leuke dingen, maar neem dan wel een dikke portomonnee mee, want het is behoorlijk aan de prijs, vind ik tenminste.
JJ
|
| Lindsey&Elvira |
1/3/2007-10:24:40 AM |
Weet iemand een adres van een verloskundige praktijk of kraamkliniek in curacao
|
| Lou |
1/4/2007-8:42:52 AM |
Ik ben zelf antilliaan en heb net ontdekt dat ik zwanger ben van mijn tweede kind. De eerste is in Nederland geboren. Babykleertjes en babymeubeltjes zijn hier inderdaad spuuglelijk. Mom & Co. inderdaad duur, maar erg leuke dingetjes. Ik heb nog contacten in Nederland die vooral kleren opsturen die ze van de zomer kopen voor een paar maatjes groter. Heb ik in ieder geval een kleine collectie goede en leuke kleertjes.
Verder wil ik ook weten wie een adres weet voor een verloskunigenpraktijk of het kraamkliniek.
|
| Nina |
1/4/2007-11:35:02 AM |
Je hebt hier ook Bebe Jou Meubelen en andere spullen. Een klein winkel in Emmastad. Baby Care, Emmalaan 3, ze zijn wel alleen in de ochtend geopend.
|
| Jeroen |
1/12/2007-12:28:00 AM |
Vandaag ben ik voor het eerst bij Kiekeboe geweest, naast Mom & Co in Promenade Shopping Center. Ik vond het geen succes: heel duur en ook nog een hele onvriendelijke bediening, er werd bij een aankop van meer dan 200 gulden moeilijk gedaan over een extra stukje cellofaan (`dat is heel duur meneer!`). Nou veel succes met de onderneming dan, met zo`n instelling wordt het denk ik heeel lastig!
JJ
|
| JaapB |
1/12/2007-7:14:03 PM |
Gefeliciteerd, Jeroen, wordt je vader?
|
| Jeroen |
1/12/2007-8:42:12 PM |
Haha, nee dit was voor een collega. Maar wanneer het weer zover is dan kondig ik dat GROOTS aan natuurlijk! :-)
JJ
|
| saskia |
3/7/2007-4:29:49 PM |
wel ik ben hier bevallen van mijn zoontje en ik moet zeggen dat het uitstekend geregeld is.
de bedoeling was dat ik in de kraamkliniek zou bevallen maar uiteindelijk is het het adventziekenhuis geworden.
super personeel, erg begaan en je word super begeleid.
mijn gynacoloog was denise halabi en ik beveel haar erg aan.
groetjes,
saskia
|
| PAR |
3/7/2007-4:40:31 PM |
vooral baby kleertjes zijn spuug lelijk, en idd ook geen leuke meubels, misschien in de via via kijken ? de arend (hollanders ) hebben wel leuke meubels, maar er is idd weinig keus en leuks hier
--------------------------------------------------
Dit is misschien een idee voor de poster die post onder Antixxx en iedereen maar de schuld geeft dat hij het zo slecht heeft. en hij is jaloers op de makambas want die hebben het maar al te goed. Dus Antixxx kan hier dus op inspelen en dan kan hij ook een huis kopen en dure auto met gouden velgen.
|
| Jeffrey |
3/7/2007-10:07:06 PM |
Antixxx is een vrouw met een dikke chang chang die te lui is om wat aan haarzelf te doen, daarom reageert ze zo gefrustreerd. Doet me denken aan de directrice!?
|
| laura |
3/9/2007-12:42:31 PM |
Halloo Ik ben nu zelf voor de twee keer zwanger.
Mijn eerste kind heb ik in NL gekregen en toen hij 5 weken oud was zijn we naar Curacao verhuist.
Hier woon ik nu dus al meer dan anderhalf jaar en het bevalt me best.
Nu ben ik dus 8 weken zwanger van mijn tweede en binnenkort verhuizen we naar Bonaire.
Ik vraag me af of je daar een badbevalling zou kunnen doen en of er zwangerschapscursussen zijn??Ik weet dat je bij La Curacao best leuke dingen hebt zo heb ik daar mijn autostoeltje voor de kleine gehaald.
En helemaal niet duur.
|
| laura |
3/9/2007-12:44:15 PM |
P.S.
Je hebt daar namelijk een speciale afdeling die heet Baby en Mother care of zo.
|
| Caroline |
3/13/2007-2:47:53 PM |
Ik heb ook een vraagje, ik ben hier sinds een half jaar op het eiland, en ben net zwanger geworden. Ik heb nog geen visum... die is nog in behandeling, maar hoe zit dat nu met de verzekering? Ik werk momenteel wel maar m`n contract loopt af in juni en wat in het ergste geval dat m`n contract niet verlengt word. Hoe kan ik mezelf verzekeren. Ik ben niet getrouwd dus kan ook niet in het verzekerings pakket van m`n vriend. Wie kan me hier iets over vertellen???
Groetjes Caroline
|
| laura |
3/14/2007-2:05:17 PM |
hallo caroline,
volgens mij kan jij gewoon verzekeren bij de pp.
Dat is voor mensen die geen werk hebben enzo ene een gratis verzekering.
ik weet nog toen ik hier kwam duurde het ook best een tijdje voor alles rond was maar ik was wel verzekerd via pp.ik ben wel getrouwd dus ik weet verder niets of dat wat uitmasakt maar stel dat je zometeen alles rod hebt en geen baan meer dan kan je altijd verzekerd zijn gratis en pp is nog wel heel goed ook want het is de enige verzekering die je gratis babymelk verschaft tot de baby 1 jaar is.
groetjes laura
|
| Simone |
3/20/2007-11:44:04 AM |
Hoi Laura,
Ik woon al een paar jaar op Bonaire en ben nu van de 2e zwanger. Helaas is het hier nog geen onderwaterbevalling gedaan, anders had ik het ook zeker graag gewild...maar helaas....het is hier zelfs zo dat er niet constant een gynaecoloog aanwezig is, die is er nl om de week.
Er zijn wel zwangerschapscursussen, laat me maar even weten of je adressen oid wilt hebben
Groetjes Simone
|
| tobias |
3/25/2007-9:18:47 PM |
mijn 3 kinderen zijn hier geboren en de vierde in ned en in nederland kunne nze wat leren van de zorg die een aanstaande moeder hier krijgt !
zoals bij mijn vroew die iedere keer dat ze voor controle ging er ook meteen een echo werd gemaakt
en ook de doktoren hier zoals dokter Abad en dokter Voigt Vroeger had je ook nog dokter Leon maar die is volgens mij gepensioneerd
anyway geen problemen dus
terwijl mijn tweeling met 30 weken zijn gekomen en ook nog voor de resterende 2 weken in het sehos heben gelegen
|
| laura |
3/27/2007-10:24:05 AM |
hallo Simone,
Dankje wel voor je reactie :D
Ik zou graag wat adressen van je willen hebben.
van verloskundigen praktijken en ook cursussen...
Het is idd jammer dat dat niet kan.
Op dit moment ben ik op Bonaire op vakantie tot en met 20 april en dan ga ik terug met mijn man en kind naar Curacao om begin juli voorgoed te komen naar Bonaire.
Heerlijk ik hou echt van dit eiland.
Hoever ben je nu zelf Simone?
groetjes Laura.
|
| Samantha |
3/28/2007-3:50:57 PM |
Hallo,
Ik ben nu 22 weken zwanger op curacao.
Ik ben niet ingeschreven,dus ik heb geen verzekering.
Ik ga maandag naar de verloskundige,waar ik 35 gulden moet betalen per afspraak,dat wel jammer is want in nederland kan ik dat gratis.
Voor de bevalling kost het 1000 gulden,dat vooraf al betaald moet worden,het lijkt wel gek?
Ik wil graag een echo doen,ik ben benieuwd wat het is,en de prijs daarvan.
Nou alle zwangen,een gezonde zwangerschap!!
|
| Simone |
4/1/2007-1:35:04 PM |
Hoi Laura,
mail me even op zoe_islander@yahoo.com, dan zal ik je alle informatie toemailen, of we bellen ofzo.
Ben net terug van een klein weekje Curacao!
Oh en Samantha, ik weet niet hoe duur een echo bij het ziekenhuis is, maar je hebt ook een praktijk waar je 3d echo kunt laten maken, ben er net geweest voor de 2e keer en Ingrid is echt een geweldig lieve vrouw en doet het hardstikke leuk! De prijzen zijn ook vermeldt op de website: www.babyviewcuracao.com Echt een aanrader!!
|
| Girl |
4/1/2007-5:04:55 PM |
Samantha als je werk hebt kan je toch een van rechtswege verklaring aanvragen en je verzekeren via je werk bij SVB ???
Dan ben je gewoon verzekerd en hoef je weinig zelf te betalen...
|
| mariska |
4/5/2007-8:49:43 PM |
Hallo!
ik woon op curacao en heb hier mijn dochter gekregen. ik had een lieve, goede verloskundige, alle controles werden goed gedaan. ik ben bevallen in de kraamkliniek op rio canario. de verpleegsters daar waren ontzettend lief ook. hele goede service. goed eten ook! dat verwacht je normaal gesproken niet in een ziekenhuis of kliniek. er werd goed voor me gezorgd. ik moest 3 dagen blijven, want dat was de regel daar. maar dat was wel fijn want dan kon ik goed bijkomen voordat ik naar huis toe mocht. daarna kreeg ik 5 dagen een kraamzorg. deze legde me ook alles goed uit. het was niet zoals in nederland dat die bij je in huis komt en jou en je baby in de watten leggen een maand lang ofzo. deze kraamhulp kwam in de ochtenden even langs. hielp me de baby te baden. keek mijn hechtingen na. en ik kon haar vragen stellen. daarna ging ze weer weg. de tweede dag heb ik zelf meteen mijn baby gewassen en keek zij of ik het goed deed. na 5 dagen kwamen ze niet meer. maar alles is goed gegaan. daarna nog op nacontrole bij mijn verloskundige. en de dokter die ik heb op het eiland is ook heel goed.
dus maak je geen zorgen. het is hier allemaal goed geregeld, heb ik ondervonden.
groetjes mariska
|
| mariska |
4/5/2007-8:57:09 PM |
Hoi Samantha!
kun je jezelf niet inschrijven? want je kunt naar ban bario bek gaan. ik weet niet waar je woont op curacao, maar er zit een ban bario bek in sta rosa en in otrobanda. je moet naar degene gaan in jouw buurt. er horen er nog meer op het eiland te zitten. hier kun je een pp-kaart aanvragen. dit is een verzekeringskaart voor wanneer je geen verzekering hebt. je moet dan een dokter uitkiezen en hier een spoedbrief bij halen, dat je omdat je zwanger bent snel een verzekering nodig hebt. ook moet je bij de dokter een bzv-formulier in laten vullen. deze hebben ze bij de dokter. zij geven je dan een formulier waarmee je bij kranchi gratis een inschrijfbewijs kunt halen. en dan moet je naar de svb om een formulier te halen dat je niet verzekerd bent daar (kost ook niets). Daarna kun je dit allemaal inleveren bij ban bario bek en dan heb je binnen 2 weken een pp-kaart. deze verzekering dekt werktelijk alles. echo`s, bloedonderzoek, verloskundige, dokter, kraamkliniek, medicijnen, tandarts en nog veel meer.
dus je kunt zo een verzekering daar krijgen. je hoeft niet voor die verzekering te betalen, want dit is voor mensen die een minvermogen hebben bijvoorbeeld.
het enige is dat je je hiervoor wel moet inschrijven. kun je je ouders niet vanuit nederland machtigen om je daar uit te laten schrijven en je hier in te schrijven. want als je ingeschreven staat in nld heb je toch een zorgverzekering van nld, dekt die niet in het buitenland daar? als je wel uitgeschreven bent in nld kun je je hier gewoon kosteloos inschrijven.
succes ermee in ieder geval.
groetjes mariska
|
| d |
4/6/2007-11:51:50 AM |
Ook ik ben hier in de kraamkliniek bevallen, dit was echt super geregeld. Zowel de verzorging als het eten :)
Je mag 3 dagen blijven, maar je kan ook aangeven of je eerder weg wilt of niet. Ik ben zelf de volgende dag naar huis gegaan.
|
| Samantha |
4/18/2007-12:50:46 PM |
Hallo Mariska ,bedankt voor u reactie.
ik wil wel vragen of ik moet werken om zo`n PP kaart aan te vragen als ik me inschrijf op Curacao,want ik ben gewoon huisvrouw en ik werk niet,dus ik heb geen inkomen.
Ik hoor graag van u,mvg Samantha!
|
| Samantha |
4/19/2007-5:22:58 PM |
Hallo iedereen!
Heeft iemand hier niet leuke baby meubels te koop?
Zo ja stuur dan een mailtje naar smantha_vanham_@hotmail.com en eventueel een foto en de prijs.
Mvg Samantha!
|
| Gea Aalders |
5/3/2007-7:13:28 PM |
Hallo Jane,
Nou, ik ben verloskundige op Curacao en je mag me altijd bellen voor vragen, voor het maken van een afspraak, voor verdere controles etc. Ik heb spreekuur op Suffisant in het Rode Kruisgebouw (vrijdag) en in het Gezondheidscentrum aan de Velpstraat/Oosterbeekstraat in de stad (donderdag).
Ik doe de controles bij zwangere vrouwen, doe de bevalling en later de kraamvisites. Ook begin ik volgende week of de week erna met een fysiotherapeute een zwangerschapscursus, dus ....en dit geldt voor iedereen die dit leest en behoefte heeft aan een verloskundige, want je hoeft lang niet altijd direct naar de gynaecoloog, bel me: 6767812 (Gea Aalders)
|
| Gea Aalders |
5/3/2007-7:16:05 PM |
Hallo Jane,
Nou, ik ben verloskundige op Curacao en je mag me altijd bellen voor vragen, voor het maken van een afspraak, voor verdere controles etc. Ik heb spreekuur op Suffisant in het Rode Kruisgebouw (vrijdag) en in het Gezondheidscentrum aan de Velpstraat/Oosterbeekstraat in de stad (donderdag).
Ik doe de controles bij zwangere vrouwen, doe de bevalling en later de kraamvisites. Ook begin ik volgende week of de week erna met een fysiotherapeute een zwangerschapscursus, dus ....en dit geldt voor iedereen die dit leest en behoefte heeft aan een verloskundige, want je hoeft lang niet altijd direct naar de gynaecoloog, bel me: 6767812 (Gea Aalders)
|
| Samantha21 |
5/8/2007-2:54:04 PM |
Hallo iedereen!
Ik ben nu 28 weekjes zwanger ben op zoek naar leuke baby meubels + kleertjes.
Ik was stiekem bij Mam & co gaan kijken in de Promenade Shopping Center maar het was allemaal zo duur!
Ik ben gek op de Maxi cosi cabrio,maar dan in het roze wan ik krijg een meisje,die kosten 450 gulden!En zo`n kinderwagen Quinny Zapp kost 550 gulden!
Nou zo heb ik alleen nog maar een wandelwagen voor 1000 gulden exclusief BTW!
Het is wel jammer,ik hou van mooie leuke dingen.
Vergeleken met NL is het heeeel erg duur :(,
Maar ja dan maar wat meer sparen of niet zo mooi.
Hebben jullie ook al gekeken voor leuke baby dingen?
Iets gevonden? groetjes samantha!
|
| Lycia |
5/11/2007-9:28:58 AM |
Misschien is het verstandig je eerst goed te laten informeren over de verkoopprijzen van artikelen van Maxi Cosi en Quinny bij onze winkel, alvorens je deze op deze site plaatst. Maxi Cosi Cabrio kost nl. Nafl. 395,00 in plaats van Nafl. 450,00 (dit is een topline uitvoering). De prijs van de ZAPP 2007 is wel correct. In Nederland kost bijvoorbeeld een Quinny ZAPP 2007 euro 189.00, reken zelf maar uit met de hoge euro koers wat deze je dan hier kost. Tel hier ook nog 27% invoerrechten en transportkosten (euro 100.00 per m3), dan doe je het via de officiële weg/manier. Net zoals wij dat doen. Succes verder met je aankopen op Curaçao.
|
IP:190.2.172.196 x |
| samantha |
6/15/2007-10:53:07 AM |
Hallo allemaal,
Dan heb ik het tog goed gelezen toch?!?
Een topline uitvoering is 450 gulden,wat klopt dan niet,want ik wil een topline uitvoering ;`),haha groetjes!
|
| zwangertje |
6/19/2007-12:14:22 AM |
Hallo
Hoe zit het met thuis bevallingen?Gaat dat
allemaal goed?En kan ik ook gewoon zo`n kraampakket
als nederland ergens kopen?wat heb ik eigenlijk
allemaal nodig voor een bevalling thuis en wat kost het ongeveer??
Alvast bedankt voor de reactie,groetjes zwangertje!
|
IP:201.216.68.177 x |
| Katrien |
6/24/2007-11:00:08 AM |
Als je thuis bevalt, dan ga je op consult bij een verloskundige. Die begeleidt je volledig en legt je alles uit wat je moet weten om hier thuis te bevallen. Je kan er zelfs voor kiezen om thuis in het water te bevallen! Ze hebben zo een speciaal `zwembad` dat ze bij je thuis kunnen opzetten. Dus alles erop en eraan. Zelf ben ik nu 36,5 week zwanger en ben bij de verloskundige Agnes Cobelens. Ik kies er wel voor om in de kraamkliniek te bevallen.
Succes!
|
IP:200.7.34.146 x |
| papa^3 |
6/26/2007-2:37:27 PM |
ik heb 3 mini-me`s...ze hebben soms te veel energie maar verder zijn ze goed gelukt.
keep`em coming...
thanks Korsow ;-)
|
| samantha |
7/5/2007-12:29:20 PM |
Hallo allemaal!
Ik ben 2 juli bevallen van onze dochtertje!
Ik ben bevallen in de kraamkliniek,waar
ik goed ben geholpen,en hele aardige mensen!
Nou ik ben lekker aan het genieten van mijn kraamtijd,haha!
Moet wel een autosteoltje gaan zoeken,weten jullie misschien iets!?
Nou ik hoor van jullie,groetjes Samantha
|
IP:200.26.214.109 x |
| olga |
7/5/2007-3:38:14 PM |
gefeliciteerd met je dochter ,gelukkig heb je het achter de rug
|
| Zwanger op curacao |
IP:82.136.194.120 x |
| Marlene |
8/18/2007-6:33:08 AM |
Ik ben als verpleegkundige al meer dan 25 jaar werkzaam op de kraamafdeling. Nu kom ik over 2 weken weer 3 weken op vakantie naar Curacao ( ben er geboren in `54 en 12 jaar gewoond) en zou nu graag in contact komen met een oudere verloskundige die een tijdje terug op TV was en die bevallingen in de ``knoek` doet. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik haar kan vinden?
Groetjes......
Misschien is partikulier kramen nog een optie op Curacao voor mij??
|
IP:213.84.218.74 x |
| mathilde |
10/19/2007-9:26:57 AM |
Ben verloskundige in nederland en zou graag met Mw Agnes Cobelens (verloskundige op curacao) in contact komen ivm haar stichting SANA. Misschien kunnen wij hier ook iets voor haar betekenen. Wie weet hoe ik haar kan bereiken. Alvast bedankt
|
IP:190.4.135.176 x |
| ASINA |
10/19/2007-10:48:26 AM |
Tel. nr. 5601743
|
| RE: Mathilde |
IP:200.26.208.8 x |
| krijn de vos |
10/29/2007-1:07:03 PM |
Dag Mathilde,
ik verblijf voor een jaar op Curaçao en heb contact met Agnes Cobelens. Ik wil niet haar gegevens hier op internet zetten, dus misschien kunt u uw (werk) emailadres/tel nr achterlaten. Dan stel ik haar op de hoogte van uw toenadering.
Vriendelijke groet, Krijn.
|
IP:88.159.67.150 x |
| n de vries |
11/11/2007-12:33:56 PM |
krijn de vos
kun je me ook de gegevens verstrekken van Agnes Cobelens
naar aanleiding van het artikel in de vOlkskrant, wil ik best wat babyspullen opsturen
Jammer dat er geen site is van deze stichting om zo meer babyspullen te kunnen verkrijgen
groet nathalie de vries
|
IP:190.2.160.43 x |
| shel |
11/22/2007-2:24:03 PM |
hoi,ik ben zwanger van myn tweede en woon op cur.myn zwangerschap betekent natuurlyk heeeel veeel voor my en myn man en wy willen dat alles goed gaat.wat my heel erg tegenvalt is dat de verloskundige by wie ik controleerde terug naar nederland moest en my een andere verloskundige aanwees,ik ging toen by haar maar ze is erg onlief en maakt ons gewoon bang.ik voel me helemaal niet 0p myn gemak by haar.kan iemand my helpen?laat aub een berichtje vvor my achter.groetjes,shel.
|
IP:200.26.215.147 x |
| ASINA |
11/22/2007-10:19:52 PM |
Een optie is om je huisarts te vragen. Heb je een telefoonboek? Zo ja, kijk dan in de blauwe sectie bij verloskundigen/vroedvrouwen.
|
IP:83.119.170.121 x |
| A van Heesch |
11/26/2007-6:16:31 AM |
Ik zou graag in contact komen met mw. Cobelens, verloskundige op Curacao. Ik ben verloskundige in Nederland en heb een huis op Curacao, waar ik regelmatig heen ga. Wellicht kan ik in de toekomst iets voor haar betekenen. Vriendelijke groet, Annemieke
|
IP:190.2.165.247 x |
| shel |
11/27/2007-2:02:23 PM |
wie kan my een lystje met namen van nederlandse verloskundigen hier op curacao?
geven?
shel.
|
IP:200.26.214.44 x |
| ASINA |
11/27/2007-6:21:44 PM |
Ze zijn in de blauwe sectie van het telefoonboek allemaal van Nederlandse nationaliteit.
|
IP:87.210.155.98 x |
| Shari |
12/7/2007-3:03:32 PM |
Hallo, bewoners van Dushi Korsou.
Ik zit met een paar vragen en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een vriendin op curacao die nu 24 weken zwanger is. Ze heeft nogal een zware baan en de zwangerschap is ook niet bepaald makkelijk.
Haar baas (nerderlandse vrouw) weigert haar aangepast werk te geven (zoals het in nl wettelijk verplicht is) en vind dat ze gewoon alles moet kunnen blijven doen.
Nu is mijn vraag of iemand weet wat de regels omtrent dit onderwerp zijn op Curacao.
Ik kan het namelijk nergens vinden en de gezondheid van mijn vriendin begint steeds slechter te worden wat natuurlijk ook niet goed is voor haar baby.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Mvg,
Shari
|
IP:200.26.218.38 x |
| ASINA |
12/7/2007-7:57:19 PM |
Probeer eens de Dienst voor Arbeidszorg op info.daz@curacao-gov.an.
|
| kraamhulp |
IP:216.152.161.66 x |
| Kim |
12/24/2007-11:19:44 AM |
Heeft er iemand ervaring met een goede kraamhulp op curacao. Ik ben SVB verzekerd maar er wordt mij aan alle kanten afgeraden om de reguliere kraamhulp te nemen. heeft er iemand goede ervaring of adressen?
|
| duur van zwangerschapsverlof |
IP:216.152.161.66 x |
| B |
1/3/2008-9:48:32 AM |
heeft iemand enig idee wat de duur van zwangerschaps verlof is op Curacao? 12 weken of is dat al veranderd naar 16 weken?
|
| Verloskundigenpraktijk Curacao |
IP:85.90.80.66 x |
| Laurien en Iris |
1/21/2008-11:42:03 AM |
Beste zwangeren,
Wij zijn twee verloskunde studenten uit Nederland en zouden graag stage komen lopen in een van de verloskundigenpraktijken op Curacao.
Nu kunnen wij nergens aan deze adressen/telefoonnummers komen..
Onze vraag aan jullie: Hebben jullie een adres, e-mailadres of telefoonnummer van deze praktijken??
Alvast super bedankt!
Groetjes Iris en Laurien
|
IP:190.2.161.18 x |
| Lucy |
3/7/2008-8:54:25 PM |
dag Jane,
ik ben een buitenlander en woon al 2 jaren op het eiland. Ik ben in september 2007 bevallen van een zoon. Ik kan je zeggen dat er op Curacao de beste genochologen zijn en de beste kinder artsen. Als je eengoede verzekering heb. wordt heel goed behandelt.
Ik raad geen SVB aan, is gewoon een ramp. kiest liever voor Ennia verzekering. zij hebben mij prima geholpen.
Kraamhulp in het ziekenhuis en na de bevalling is goed, zusters zijn erg lief.
zorg ervoor dat je wel alles wat je wil weten vraagt.
groetjes............lucy
ps. als je namen van Genochologen of een kinderarts wil weten mail mij terug.
|
IP:82.176.133.88 x |
| Monika |
3/25/2008-9:41:39 AM |
Hallo allemaal,
Ik ben verloskundige in Nederland en ga volgend jaar, medio februari emigreren naar Curacao. Kan iemand mij meer informatie geven over de verloskundige zorg op Curacao? Hoe dit geregelt is en wat de mogelijkheden zijn. Kan op internet hier betrekkelijk weinig info over vinden. En heeft iemand ook mailadressen van zelfstandige verloskundigen?
Hoop snel reactie te krijgen van iemand.
Alvast bedankt!!
Groetjes, Monika
|
IP:84.26.38.31 x |
| Merel |
4/3/2008-2:25:15 PM |
Hallo allemaal!
Ik ben een Nederlandse student verloskunde (22 jaar) en studeer in Antwerpen. Vanaf kerst 2008 mag ik 3 maanden stage lopen in het buitenland (het liefst in een ziekenhuis). Curacao lijkt me een heel leuk land om stage te lopen en ik vroeg me af of iemand misschien een stageplek weet of mij meer informatie kan geven over hoe ik een stageplek kan vinden.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Merel
|
<Terug naar Overzicht>
|