|
|
Curacao Forum Wie gaat er allemaal naar Curacao voor en tijd?
| Wie gaat er allemaal naar Curacao voor en tijd? |
IP: x |
| Wendy |
6/24/2006-10:59:11 AM |
Hoi,
Ik lees dat er best veel mensen zijn die voor een tijd naar Curacao gaan. Misschien handig om hier te vermelden wanneer je gaat, voor hoelang, leeftijd en beroep/studie?
Ik zal zelf wel beginnen:
Wendy, 27 jaar, oktober 2006 t/m..., psychologe
|
| RE: Wie gaat er allemaal naar Curacao voor en tijd? |
| Karin |
6/29/2006-6:04:36 AM |
Ik vertrek 21 augustus voor 6 maanden naar Curacao voor stage.
Ik studeer Kunstzinnige Therapie.
|
| Chris |
7/2/2006-12:00:01 PM |
Ik ga ook in sep/okt 2006 voor 2 jaar naar curacao als belastingadviseur (ben 25)
|
| JW |
7/2/2006-4:12:18 PM |
Ik (wij=gezin) zouden vanaf januari 2007 naar Curaçao komen. Voorgoed. We zijn nu vol bezig met alle voorbereidingen. MAAR! Ik heb een baan aangeboden gekrenen in Aruba. Dus Curaçau gaat niet door.
|
| olga en wout |
7/4/2006-9:26:25 PM |
we zijn hier begin april aangekomen met 6 huisdieren en wonen aan het spaanse water, mijn man is directeur campina we willen kijken om hier te blijven tot aan zijn pensioen, de kinderen komen eerdaags op vakantie allemaal,we hebben 3 kids en 5 kleinkids achtergelaten dat is dus niet niks, ik weet nog niet of ik hier wil blijven
|
| kyra |
7/9/2006-3:20:02 PM |
ik ga vanaf 30 aug voor een jaar!
ik ga in de horeca mijn laatste school jaar af maken!
als zelfstandig werkend gastvrouw
|
| Danon |
7/10/2006-1:38:14 PM |
Wij (mijn gezin en ik) zitten er al heel lang aan te denken om voorgoed naar Curacao te gaan. Mijn vriend komt van daar en is al veel te lang in Nederland(zeg ik altijd). We willen er graag met ons dochtertje een nieuwe toekomst beginnen, ben alleen eens benieuwd wat er allemaal bij komt kijken. Heeft iemand mischien wat tips of ervaringen hiermee?
|
| Danon |
7/10/2006-1:38:33 PM |
Wij (mijn gezin en ik) zitten er al heel lang aan te denken om voorgoed naar Curacao te gaan. Mijn vriend komt van daar en is al veel te lang in Nederland(zeg ik altijd). We willen er graag met ons dochtertje een nieuwe toekomst beginnen, ben alleen eens benieuwd wat er allemaal bij komt kijken. Heeft iemand mischien wat tips of ervaringen hiermee?
|
| Boca man |
7/11/2006-10:02:13 PM |
Na 21jr ga ik terug(voorgoed),om weer curaçaonaar te worden ben te lang hier. Hier ben ik veilig maar niet vrij, nu kies ik voor vrijheid (alles wordt voor je bepaald).Ben aan de kust geboren(Boca sami)en mis onzetten veel de zee(blauwe water),wel zou veel moeten doen om daar te wennen, curaçaonaar hebben lange teenen en durven geen nee te zeggen(terwijl ze dat wel bedoelen)en zijn nooit optijd komen afspraken niet na en toch ga ik naar toe grappig hè!!!!!!Ben ook `t zat in Balken/Donk land hier..Wie weet zien alkaar op `t eiland en ga ik voor iedereen die op de forum gereageerd hebben(wel met toesteming van Wendy)lekker koken daar ben een meester in (EINDELIJK LEKKER VERSE VIS), weet dat veel mensen niet van vis houd omdat die stinkt (oude vis wel), Mi ta desea bosnan tur kos bon(ik wens jullie alles de beste)...
|
| Nathalie |
7/12/2006-10:36:12 AM |
Ik, Nathalie 32 jaar, ben net 2 weken op curacao. In principe voorgoed. Ook alles meegenomen hiernaar toe. Druk op zoek naar een leuke baan (management assistent, communicatie, evenementen, sales of evt. horeca) maar valt nog niet mee. Ook een geschikte auto vinden lukt me nog niet echt. Maar, heb aardige kennissen die me wel willen helpen. Mocht iemand me toch een tip kunnen geven... Graag!! Voor het overige... Ik heb het ontzettend naar mijn zin. Heerlijk klimaat, lieve mensen en heb er al 5 duiken opzitten. En inderdaad, die verse vis is heerlijk!
|
| JMM |
7/17/2006-5:15:35 PM |
Ik ga in oktober een maand daarheen om me te orienteren op de arbeidsmarkt daar ik wil nl voor minstens 1 jaar die kant op.
in feb 2007 hoop ik dan over te kunnen.
als iemand tips heeft voor een 29 jarige ict-er die wil emigreren dan hoor ik het graag
|
| Marcel |
7/18/2006-1:33:37 PM |
Hallo, ik ben ook vast van plan om nog voor december te gaan maar wil wel voor ik ga een baantje hebben of in ieder geval een adres waar ik waarschijnlijk werk kan krijgen. Weet ook nog net waar ik ga wonen maar dat is minder moelijk om te regelen. Als iemand nog tips heeft of ervaringen wil uitwisselen? ---> vd.noll@casema.nl
|
| Sjoerd |
7/29/2006-4:00:32 AM |
18 augustus, 22 jaar, commerciële economie :D half jaartje op curacao
|
| Stephanie |
7/29/2006-4:15:08 AM |
Hallo,
Ik vertrek op 28 augustus t/m 22 december naar Curacao! Ik ben 22 jaar en ga werken (omdat ik net afgestudeerd ben) bij Kontiki Beach in de horeca!
Wie weet zien we elkaar daar nog :)!
Groetjes,
Stephanie
|
| Gilalicious |
7/29/2006-6:54:31 PM |
ik ga van 23 augustus t/m eind januari mijn derde jaars stage lopen in Curacao. Ik heb van mijn achtste tot mijn 12de gewoond. En al bevalt het wonen in ned. mij beter. Toch wou ik graag mijn half jaar stage op dit mooie eiland doen.
Groetjes
|
| Anke |
8/2/2006-1:53:56 PM |
Ik ga 27 augustus voor 5 maanden. Ik ben 19 jaar en ga bij het appartementencomplex Sun Reef werken voor stage. Verder kom ik in een studentenhuis te zitten op Anasaweg.
Bocaman: ik zag dat je in boca sami geboren bent.. daar ligt volgens mij het bedrijf Sun reef. Ken je het?
|
| Sanne |
8/5/2006-12:07:54 PM |
Ik, een alleenstaande moeder ga in de zomer van 2007 emigreren met mijn 3 kids (13, 8 en 6 jaar)Ben druk met het zoeken naar een baan en een huis.
Ik heb mijn mbo-sd opleiding en zoek werk in b.v. kinderopvang, verslavingszorg, ouderenzorg, jeugdzorg/kinderbescherming enzovoort.
Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.
|
| Anneke Maduro |
8/6/2006-10:12:16 AM |
Hi nieuwe Curacaogangers. Op mijn space htp://spaces/msn.com/roxsha staan wat handige infolins die jullie mogelijk kunnen helpen. Zoals gele gids, te;efoonboek, vacaturesites etc....Ook verhuren wij appartementen. welke eind 2006, begin 2007 weer vrij zullen komen. En zijn er vragen, shoot ze gerust. Heel veel succes met jullie voorbereidingen!!!
groetjes Anneke
|
| Boca Man |
8/14/2006-6:56:08 PM |
Beste Anke;
Volgens mij had gewoon zin om mij jaloers temaken,dushi(schatje een heel gewoon woord wat mannen daar veel gebruikt van maken en al ben je geen stuk)SunReef,dat als ik me niet vergis een nieuwbouw `t kan ook zijn dat er 6 appmtn daar staat, als `t zo is dan woont een vriend van mij daar en die kosten 600Naf(€280)pmd als je boven woont heb dan een heelmooie uit zicht op de zee en niet tevergeten de zon ondergaan. Bij Boca zit je altijd goed daar heb eerlijke mensen, ik moet wel waarschuwen eè`nmaal daar tehebben gewoont zou altijd terug komen,dat is met zoveel Hollanders gebeurt, enje zou ook mij over over,over groot vader nog kunnen zien , hij nl in zijn tuin begraven(1779)voor meer info`s mail me maar da.chefff@gmail.com ( ga ik lekker vis op verschillende manier voor je klaar maken en lren makem voor als terug bent in Ned, deal!!!!)
Pasa un bon dia,
Boca man.
Psalsje telefoonboek kijt zou je m`n achternaam vaker tegen komen en diekomen allemaal vanuit boca sami Zimmerman.....
|
| Boca man |
| Wendy |
8/24/2006-5:22:41 AM |
Natuurlijk mag je koken, daar heb je mijn toetstemming echt niet voor nodig hoor. Ik heb wel trek in een verse vis
|
| Charissa |
8/24/2006-5:52:50 AM |
Hoihoi,
Ik wil graag vanaf februari 2007 stage lopen op Curacao.
Ik probeer nu zoveel mogelijk te regelen voor wat betreft een stageplaats en verblijf. Ik hoop dat alles goed gaat en misschien zie ik jullie dan volgend jaar. Eventuele tips zijn natuurlijk altijd welkom! (Zie ook mijn oproep elders op deze site)
|
| Els |
8/24/2006-6:53:38 AM |
Indien de voorbereidingen goed gaat zal ik (alleenstaande moeder van 43) samen met dochter (13) teruggaan naar Curacao en zo niet wordt hetde volgende zomer 2007. Ik probeer zoveel mogelijk te sparen maar gaat niet snel genoeg omdat de vaste kst ook gewoon door gaan. Moet toch wel lukken omdat ik heel graag terugwil naar mijn dushi isla.
|
| evert |
8/29/2006-3:00:31 AM |
zijn een gezin met 2 jongens 9 en 11.we zijn plannen aan het maken,om te emigreren naar curacao.het leven in ned. zijn we een beetje zat.zoeken een relaxer leven. is dit een droom of....we zijn gewoon begonnen en wachten het huizen aanbod af.
|
| eric |
8/29/2006-4:08:48 AM |
ik vertrek as vrijdag samen met mijn vriendin voor onbepaalde tijd.
voor ons geen winter meer!
|
| zus |
8/31/2006-4:47:18 AM |
Wij hebben besloten volgend jaar om terug te gaan na 20 jaar in dit kouwe land. wij zijn druk opzoek naar werk, mijn man zoek in de bouw en ik in de administratie. Tips ? Graag ?
|
| Nina |
9/4/2006-5:21:15 PM |
Hallo allemaal,
Ik heb 16 jaar in nederland gewoon en ben sinds maart 2006 terug.
Het valt echt niet mee om een baan te vinden en om nieuwe vrienden te maken.
Ik ben 22 jaar en zoek een baan in de richting van administratie, telefoniste, receptioniste of baliemedewerkster.
Heeft er nog iemand tips waar ik kan solliciteren??
En zijn er nog stagaires of mensen die komen wonen die iemand zoeken voor gezelschap of een gratis gids?? Laat het effe weten ik ben beschikbaar hahahaha.
|
| Gerona |
9/11/2006-10:14:59 AM |
Ik zit nu ook op Curacao voor 5/6 maanden.. Tis hier zalig! Het enige vervelende is echter dat bestuurders geen gebruik maken van richtingaanwijzers.
Veel plezier iedereen!!
|
| monique |
9/12/2006-4:03:40 PM |
mijn man, zoon (18) en ik zijn bezig ons bedrijf hier te verkopen om op Curacao appartementen en huizen te kopen voor de verhuur. Zijn er mensen die op Curacao wonen die hier opmerkingen cq tips over hebben?
Ook zou ik graag willen weten of het voor mensen die stage doen op het eiland moeilijk is betaalbare woonruimte te vinden.
graag reakties,
Monique
|
| Eric |
9/13/2006-3:56:49 AM |
voor studenten die stage komen lopen is er betaalbare woonruimte in overvloed
|
| Isa |
9/13/2006-8:31:47 AM |
Nina, bij UDC zoeken ze een telefoniste/receptioniste.
Hun voorkeur gaat uit naar iemand tussen de 25 - 35 jaar, maar je kunt het altijd proberen. www.udc.nu Voor informatie kun je bellen met Caroline van Lanschot - 738 3300, ext. 20.
Succes!
Isa
www.de-plantage.com
|
| Sandra |
9/13/2006-3:07:51 PM |
Nina,
Ik wil ook naar Curacao komen en daar wonen voor in ieder geval 1 jaar.. Zoek nog woonruimte en ook werk.. Maakt me niet zo veel uit wat voor werk.. Heb SPW diploma..
Gr. Sandra
|
| Natasja |
9/14/2006-5:10:06 PM |
Ik ga zoals jullie allemaal ook naar Curacao! 19 november stap ik het vliegtuig in en 9 uur later stap ik het vliegtuig weer uit! Heerlijk
|
| Aukje |
9/26/2006-4:01:24 PM |
Hallo Ik ben bezig met plannen voor onbepaalde tijd. Moet veel regelen, heb eigen huis en moet verhuurd worden. en wie neemt zijn dieren mee?? Ik heb 2 katten en wil ze misschien meenemen, maar ik heb info nodig hoe je je katten moet emigreren voor onbepaalde tijd en moeten ze in carantaine???
Gr Aukje
|
| ingrid |
9/26/2006-8:53:38 PM |
Nina,
ik ken wel een plek waar ze receptioniste/adm.medewerker zoeken heb je een emailadres?
gr Ingrid
|
| hallo |
9/26/2006-8:59:05 PM |
hey chris,
heb je al iets gevonden? ken je al mensen op curacao?
Gr lll2004l@hotmail.com
|
| Eefje |
9/27/2006-1:30:27 PM |
Hallo allemaal! ook ik zit sinds een week op Curacao en het bevalt me goed. De eerste week had ik mijn exvriend die me hier wegwijs maakte maar nu moet ik het alleen doen. Daarom vroeg ik me af of jullie weten waar ik een cursus papiements kan volgen..... en iemand toevallig nog een goeie, goedkope auto met airco te koop? inboedel ook welkom voor mijn baas ; )
Groeten Eefje
|
| Margot |
10/3/2006-6:05:31 AM |
Ik wil ook naar curacao!!
Ik ben opzoek naar stage plaats als maatschappelijk werkster in de verslavingszorg voor 6 maanden!
Kan iemand mij een richting uit sturen?
Groetjes,
Margot
|
| margot |
10/3/2006-6:06:23 AM |
margootje19@hotmail.com
|
| Sylvia |
10/3/2006-11:10:52 AM |
Ik kom half februari (tenzij ik eerder werk vind dan kom ik al eerder), mijn vriend woont er en ben dus druk bezig met werk zoeken.. Zoek werk in de gezondheidszorg en/of adm. medewerkster , receptioniste .. Naja wil wel veel doen ..
Sta al wel ingeschreven bij versch. uitzendburo`s op het eiland. Maar t handigst is toch wel dat je werk hebt als je er heen gaat..
Dus als iemand iets weet .. mail me
groetjes Sylvia
|
| JMM |
10/15/2006-8:11:20 AM |
nog 2 dagen
:-) :-)
17 okt 12:00 ga ik
|
| berto |
10/18/2006-9:28:11 AM |
ik ga 12 december naar curacao voor een jaartje werken op de pelikaan (marineschip)
|
| chris |
10/23/2006-9:22:33 PM |
dag hallo ik weet niet of je mij bedoelt maar ik ben al op het eiland en ik heb werk
|
| Lenny |
11/6/2006-3:36:07 PM |
Ik ga in Januari en Februari voor 2 maanden met mijn
dochtertje van 7 naar Curacao.
Ik ben nog op zoek naar een school daar voor haar, wie
zou mij daarmee kunnen helpen?
Ook zou het leuk zijn wat contacten te maken met mensen die daar al
wonen.
Mail me gr, lenny
|
| Chantal |
11/6/2006-4:22:13 PM |
Ik wil in augustus/ september 2008 voor ongeveer een half jaar daar komen werken.
Ik zoek nog werk het liefst iets administratief of recepioniste, ik zoek liever geen horeca werk. Kan iemand mij hieraan helpen of tips geven.
En wat zijn voor uitzendburo`s zijn daar? Hebben die ook site waar jeje vanaf NL kunt inschrijven voor werk?
En wat zijn een beetje veilige wijken/ straten om dan tijdelijk te gaan wonen (het lieft niet te duur) heeft iemand nog andere tips, waar je aan moet denken om voor een tijd naar curacao te gaan.
Alle tips zijn welkom! stuur ze naar chantie124@hotmail.com
Mail me, groetjes Chantal
|
| Linda |
11/7/2006-8:05:24 AM |
hallo
Ik ga waarschijnlijk eind januari 2007 (als de stageplek doorgaat) in een periode van 4 maanden afstuderen op Curacao. Ben opzoek naar een leuke woonruimte, het liefst met andere studenten. Heb er al wat gevonden, maar zijn er ook appartementen bekend die dicht bij het centrum van willemstad liggen?
groetjes
linda
|
| tobias & patric |
11/7/2006-3:01:25 PM |
en ik ga ook weer terug met mijn gezin ben geboren in amsterdam maar opggeroeid op cur ben nu 6 jaar in nderland en vraag me zelf af wat ik hier nog doe dus eerst wou ik 10 dec gaan maar ga nu 19 nov (ik stel niet uit maar ga nog eerder ) oja ben nu 32 en heb 4 kinderen en 2 honden
|
| denyse bakker |
12/17/2006-9:54:01 AM |
Hoi, ik ben Denyse 23 jaar en wil na een jaar Australie nu een half jaar op Curacao werken.
Het liefst in de horeca en ben van plan begin januari te vertekken.
Dus als iemand nog woonruimte en een baantje weet, hou ik me aanbevolen.
|
| *************** |
12/19/2006-5:39:59 PM |
lol gewoon naar curacao gaan vet kikken man serieus die zee ongeloofelijk of de dieren. Zelfs de limonade smaakt beter en trouwens ik ben 24 name:**************** unrigristrated message reprted file onuseble file number:39384849090940858erfe
bio grafic music lol
|
| woonspace heb i |
12/19/2006-5:41:26 PM |
lol horeca lekker chillen chickie lol pijp me
|
| Sija |
12/20/2006-12:51:08 PM |
Ik vetrek in mei voor minimaal een half jaar naar curacao en ben nog druk op zoek naar werk in de hulpverlening/welzijnswerk of in de horeca. In beide heb ik ervaring en voor de hulpverlening/welzijnswerk heb ik een SPW diploma. Ik werk nu momenteel in een opvang/trainingshuis voor dakloze jongeren, maar daar houd ik dus in mei mee op. Graag zou ik wel weer iets vergelijkbaars op curacao doen, maar horeca vind ik ook erg leuk!
|
| Wie gaat er allemaal naar Curacao voor en tijd? |
| Lem |
12/22/2006-11:44:39 AM |
Ik ga eind januari naar Curacao en ben opzoek naar werk als receptioniste, baliemedewerkster, telefoniste.. Wie OOOO WIE kan mij daarbij helpen! Mijn dank is Hopi GROOT!!!!!
|
| brenda |
12/23/2006-10:43:52 AM |
we are leaving holland around march for a year.
we are dutch family well i am irish speak dutch and hubby and kids are dutch.we are still looking for the right house area with small kids like us
4 year old and 1 year old.oldest already has a place at trudy`s private school so that is fantastic if anyone wants to give suggestions on housing would much appreciate it .
we want a nice villa i personally need to be able to connect with others.
i do speak fluent dutch so that is not a problem just writing and trying to express myself on paper is easier in english
all replies in dutch welcome
|
| Esther |
12/24/2006-6:38:14 AM |
hallo!
ik ben Esther en ik studeer ook kunstzinnige therapie. Ik wil voor de vierdejaarsstage naar curacao! Komend jaar dus...Ik ben daarom ook op zoek naar iemand die daarheen gaat.
Wie weet kunnen we contacten?
gr.
Esther
|
| Nick |
12/29/2006-8:54:59 AM |
Hey Esther en andere stagiaires, ik ga vanaf februari 2007 naar curacao voor 5 maanden. Voor mij is het ook allemaal nog nieuw, dus wil wel vast wat contact leggen met mensen die er ook in die periode heen gaan?
Voeg me maar toe op msn: nickpostma@hotmail.com
|
| Nick |
12/29/2006-8:54:59 AM |
Hey Esther en andere stagiaires, ik ga vanaf februari 2007 naar curacao voor 5 maanden. Voor mij is het ook allemaal nog nieuw, dus wil wel vast wat contact leggen met mensen die er ook in die periode heen gaan?
|
| Nick |
12/29/2006-8:55:00 AM |
|
| leontien |
1/17/2007-9:40:31 AM |
Hallo,
Ik zit te denken voor een half jaar naar curacau te gaan.
Ik ben bijna 23 jaar en heb een internationaal HBO-SPH diploma waarmee ik graag werk op curacou met kinderen zou willen doen.
Wie weet wat daar de mogelijkheden zijn?
Daarnaast zoek ik mensen die ook net als mij dit in hun hoofd hebben, en dus misschien samen kunnen gaan.
Het zou dan zijn van 1 september 2007 tot 1 april 2008.
Denk jij aan het zelfde als ik? mail me dan; leon10tjuh@hotmail.com
|
| Meie en Iris |
1/20/2007-10:52:39 AM |
Kan iemand ons vertellen in welke buurt de anasaweg ligt? Ligt het dicht bij zee?/ centrum? In punda?
Bedankt voor de reactie.
Groetjes Meie en Iris
|
| Jean |
1/21/2007-8:48:29 AM |
Hoi Boca Man,
Zimmerman komt ook in de familie van mijn vriend voor, Martina, die naam zal je vast wel iets zeggen, ook hij spreekt altijd met een hele grote passie over Boca Sami, en natuurlijk over de lekkerste vis van heel het eiland.
Groetjes Jean
|
| doortje de jong |
1/27/2007-6:43:39 PM |
ik ben weer op curacao van 7 t/m 23 februari 2007. heb in 1975 eindexamen gedaan op het marnix. wie me nog kent kan reageren zodat we iets kunnen afspreken om elkaar te ontmoeten! groetjes en tot gauw! doortje van der meij - de jong
|
| doortje de jong |
1/27/2007-6:45:08 PM |
mijn emailadres is, dodovdmeij@gmx.ch
|
IP:82.92.150.246 x |
| Ramona |
1/4/2008-5:57:29 AM |
Hallo
Ik wil graag voor een half jaar naar Curacao.
Ik zoek daar ook werk en onderdak.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen en hoe..
weet er iemand goede sites?
groetjes!
|
<Terug naar Overzicht>
|