|
|
Curacao Forum Wat missen jullie op Curacao??
| Wat missen jullie op Curacao?? |
IP: x |
| Mila |
1/25/2007-4:27:56 PM |
Hallo!
Ik ben bezig met nieuwe dingen op Curacao en ik zou heel graag willen weten wat er gemist wordt op Curacao in de breedste zin van het woord.
Je woont op Curacao, je komt vanuit Nederland en behalve familie en vrienden: wat mis je?
Graag hoor ik het en wie weet kan ik er iets aan doen :)
Groetjes,
Mila
|
| RE: Wat missen jullie op Curacao?? |
| Anneke |
1/25/2007-10:20:47 PM |
Mijn fietstochtjes met de kids hahahah, hier zit je voor elk wisse wasje in die blikken 4-wieler. Ga je wat meer goede fietspaadjes verzorgen Mila:-)) Naar je werk met de 2-wieler, prima te doen dan!!! Flauw, maar serieus dat mis ik best wel hoor.
groetjes Anneek
|
| roos |
1/26/2007-3:51:52 AM |
Goedendag Mila,
Ik vroeg me af wie je precies bent en of jou vraag te maken zou hebben met jou beroep?
vriendelijke groeten,
Roos
|
| Esther |
1/26/2007-6:34:32 AM |
Hallo Mila,
Wat ik mis is een ikea!
Groeten
Esther
|
| Mila |
1/26/2007-9:07:11 AM |
Ja de Ikea mis ik ook! Ook de H&M, en de Hema bijvoorbeeld.
Voordat ik hier op de fiets stap moet er wel heel veel gebeuren! helaas is het eiland absoluut niet fiets vriendelijk en ik vraag me af of dat ooit anders wordt...
Ik wil alles horen wat mensen missen en ja het heeft te maken met m`n werk.
Bedankt voor jullie reactie`s en ik wil meer horen!
Groetjes,
Mila
|
| Petra |
1/26/2007-1:41:26 PM |
nog een nederlandse zender bv. RTL4 en RTL5 voor o.a. GTST en de series van CSI.
|
| Trico |
1/26/2007-3:08:58 PM |
Ik mis niets uit Nederland maar als je in Puerto Rico bent of Venezuela of Miami dan heb je die grote malls waar alles is te vinden en alles is binnen, vaak met bioscoop. Hier zijn veel winkels verspreid dus moet je van hot naar her rijden.
|
| Len |
1/26/2007-3:21:28 PM |
RTL4 mis ik wel. Ook een Lidl bv. Een Hema komt hier al schijnbaar, dus is niet meer nodig. Verder mis ik weinig uit NL gelukkig :)
|
| Jeroen |
1/26/2007-4:31:00 PM |
Puerto Rico, Venezuela etc hebben ook wel wat meer inwoners he...
RTL 4 mis ik nou juist niet, en volgens mij zeggen ze al een paar jaar dat er een Hema komt dus ik geloof er niet meer zo in. Wat6 ik mis: een fatsoenlijke schouwburg. En laten we die nou hebben: Sentro pro Arte. Ik zou het zo fantastisch vinden als die weer opgeknapt wordt!
Een echt goede CD zaak mis ik verder en een boekhandel waar boeken niet tegen woekerprijzen verkocht worden.
JJ
|
| tom |
1/26/2007-6:20:55 PM |
ik mis nederland (als kiespijn!)
|
| Anneke |
1/26/2007-7:04:36 PM |
Oh Tom, werkelijk? Jee, dat kan ik, denk ik, nooit zeggen, echt niet. Maar ja.....Zag een paar leuke reakties:-)), jaaaaa, de Action, Lidl, Aldi superwinkeltjes!!! En geloof het of niet, na zolang hier te wonen, mis ik (hoor je zuchten Tom)af en toe zelfs de 4-jaargetijden!!
|
| Len |
1/26/2007-8:51:14 PM |
vroeger hadden ze hier zelfs een kunstijsbaan!!!
Helaas heb ik mijn schaatsen in NL verkocht hahahha....
|
| Anneke |
1/26/2007-11:21:40 PM |
Inderdaad, was dat niet ergens bij de Fokkerweg, met een gigantisch geronk van de generator om het ijs koud te houden toch:-))
|
| Peter |
1/27/2007-8:14:01 AM |
Zeg Jeroen, ik vind Teatro Luna Blou er wel aardig uit zien. Er zijn heel wat schouwburgen in Nederland die minder zijn.
|
| karin |
1/30/2007-3:50:58 PM |
een Griek.......(voor de duidelijkheid een Grieks restaurant)
|
| petra |
1/30/2007-4:59:09 PM |
Een Kruitvat zal ook niet misstaan op Curacao.
|
| eric72 |
1/30/2007-10:28:53 PM |
goedkoop internet :/
|
| Thomas |
2/1/2007-9:58:53 PM |
de seizoenen . . . . lente zomer herfst winter. Maar ik ga daar niet voor terug hoor . . .
|
| tom |
2/2/2007-7:45:56 AM |
balkenende...(die als politicus reageerde om gisteravond het licht niet uit te doen maar vooral te laten branden)
en bekeuringen als je 6 a 7 km/h te hard rijd.
tja het is eigenlijk een skala van dingen......
b.v. de infiltratie/achter een boom staan praktijken van de belastingdienst om klussers op zaterdagmiddag te betrappen bij b.v. gamma, karwei, e.t.c.(stel voor men vraagt op een verjaardag wat je doet, wat zeg je dan?..ik sta achter een boom bij de gamma??)
kortom op korsow geen nederlandse bekrompenheid!
|
| olga |
2/3/2007-10:36:13 AM |
ik ben nu ff terug in holland heerlijk om hier te shoppen hoor ,daar is alles ver weg, hier gewoon alles op de fiets ,vandaag schijnt zelfs de zon, maar wat was het van de week donker hier bah bah
ja ik mis het shoppen
|
| directrice |
2/5/2007-9:13:11 PM |
ik mis van alles o.a treinreizen,fietstochten,4 jaargetijden,betere ziekenhuizen,organisatie,boswandelingen(met m`n hond),in een huis wonen zonder hekwerk,aldi,vers vlees,verse groenten,een goede cd-winkel,boekenwinkel met ruim assortiment,tja zo kan ik nog langer doorgaan maar ik denk dat jullie het wel begrijpen ik ben rijp voor terug naar n.l te gaan.
na 9 jaar hier hebben gewoond ben ik het zat.
morgen naar de makelaar voor m`n huis te-koop te zetten en boek een eersteklas ticket.
enigste wat ik zal gaan missen is de mensen die ik achter laat en vreemd genoeg geen van hun is een nederlander!!!!!!
of zal ik toch eerst op vakantie gaan?
ben ik te verantilliaanst of ben ik genoeg makamba om tussen de nederlanders gaan wonen?
|
| Len |
2/5/2007-10:10:42 PM |
lijkt me dat we hier genoeg verse groenten hebben! En vers vlees... Boswandelingen kunnen hier best en boeken en cd``s, ach...kan je ook uit NL laten halen of bestellen!
Ik denk zelf dat het moeilijk wennen is in NL als je hier lang gewoond hebt, ten eerste ben je niet zomaar weggegaan, ten tweede is het hier vrijer dan in NL. Uiteraard heeft NL ook goede dingen, maar ook slechte. Net als hier dus. Maar op verschillende gebieden. Het is dus wat je belangrijk vindt en je gezin ook.
Ikzelf mis wel mijn familie uit NL, maar de vrijheid die ik hier heb en de mensen...nah, ik zou niet meer willen... maar wie weet over 10 jaar hahahha.... Ik trek hier ook niet veel op met de NL-ers, vaak irriteer ik me dood aan ze...maarja, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk hahaha
sterkte in ieder geval met je beslissing Directrice!
|
| olga |
2/6/2007-5:10:37 AM |
volgens mij schrik je je dood, na 9 jaar terug in nederland ,ik vind de mentaliteit hier in holland als een speer achteruit hollen hoor
|
| directrice |
2/6/2007-5:34:37 AM |
lieve len,dank je wel voor je commentaar.
met een ding zijn we eens dat we ons irriteren aan de nl-ers.
maar volgens mij ben je vergeten hoe verse groenten smaakt en dan het vlees wat een rotzooi zeg en bedoel jij het kabouterbos?.....ik heb geen zin om onder de manzalina bomen te lopen.
nou mijn negativiteit druipt weer van het scherm af .
lieve len kun je wat inlichten met wat je bedoeld met``vrijer dan NL`` misschien dat mijn hoofd wat helderder wordt.
doei
|
| Peter |
2/6/2007-7:24:08 AM |
Beste directrice, bij welke winkel haal jij in hemelsnaam je vlees en je groente???? Ik vind de lomito hier op Curaçao al een reden op zich om je hier te vestigen. Verder heb ik sinds ik hier woon heb ik nog nooit zo vaak in de natuur gelopen, wat een pracht!!!! Mijn theorie is dat mensen altijd excuses proberen te vinden om weer terug te gaan naar NL. Of dat nou de jaargetijden zijn of andere flauwekul....... Mensen missen gewoon hun familie in NL. Eigenlijk heel simpel.
|
| directrice |
2/6/2007-8:59:43 AM |
Beste peter,(toevallig heb je dezelfde naam als m`n broer)en JA ik mis m`n familie ook en je theorie dat ik een excuus nodig heb om terug te gaan naar m`n eigen land klopt voor geen meter,inderdaad er is nog veel ongerepte natuur maar ik kan helemaal niet tegen de zon,en ruik jij weleens aan je lomito en weet je waar die vandaan komt?
en m`n boodschappen doe ik bij centrum maar dat is niet te vergelijken met nl.
en dat mis ik nou .
|
| Lennart |
2/6/2007-9:55:36 AM |
In Nederland kan je wel gewoon alles zeggen. Die angstcultuur is hier erg. gewoon over politiek praten en hier is iedereen bang want die is een neefje van die politici en de ander een zus van die politici.
Directrice gewoon in de randstad gaan wonen daar wonen bijna geen Nederlanders meer. voornamelijk mensen van buitenlandse afkomst of ga in de Antillensteden wonen tussen de Antillianen.
|
| Peter |
2/6/2007-11:11:23 AM |
Dat van Lennart vind ik ook wel inderdaad. Maar ja, dat is de cultuur hier nu eenmaal. Gelukkig is Curaçao nog wel een democratie, dus kun je (20 april) anoniem je mening/stem geven. Directrice, eerlijk gezegd ruik ik nooit aan vlees, dus ik zou het niet weten. Verse boerenkool en spruitjes hebben ze hier inderdaad niet, maar dan neem je toch andere verse groente. Er is zat vind ik zelf. En in de natuur lopen doe ik meestal `s morgens voor 10:00, dan heb je geen last van de zon. Zondagmiddag om een uur of 2 is uiteraard geen goed idee.
|
| Peter |
2/6/2007-11:26:08 AM |
Beste directrice, misschien is appie op Zeelandia straks wel de redding voor al je misère...
|
| Len |
2/6/2007-12:28:49 PM |
ik bedoel met vrijer, het leven buiten, de vriendelijkheid van de mensen hier, niet het opgefokte en harde van NL, niet het stressen en het moeten. Hier is alles wat gemoedelijker, vrijer in de zin van geen stress en moeten. Lopen met de hond idd in het kabouterbos of bij Jan Thiel, Koral Tabak of op Banda Bou.
Verse groenten? Ik koop ook bij Centrum en ik moet zeggen: de tomaten hier en het fruit enzo....hmmm, véél lekkerder dan in NL. Zelfs verse spruiten zag ik liggen van de week (nu eet ik die niet, maar ze zijn er wel).
En ook voor zou alleen de lomito al een reden zijn om hier te blijven hahaha, heeeeeerlijk!
Voor mij zou het eten geen reden zijn om terug te willen naar NL, alleen het gemis van vrienden en familie. Dus dat is sparen en zo nu en dan overvliegen... Voor de rest: nee, geen NL meer voor mij!
|
| directrice |
2/6/2007-2:48:54 PM |
lieve len,lennart,peter en olga.
nou ik snap het al jullie zitten nog in de toeristen fase,jullie zien alles nog door een roze bril.
peter, ik weet echt niet waar die laatste opmerking op slaat!!!!
en wat is er toch met die lomito die hebben ze ook in nl en lekkerder en verser.
lennart als alle nl-ers net zoals jou praten en denken dan blijf ik toch liever hier,als je een beetje aandacht hebt besteed aan wat ik had geschreven dan kun je toch wel begrijpen wanneer ik schrijf dat ik 9 jaar lang hier heb gewoond helemaal ingeburgerd ben,beheers de taal in woord en schrift,getrouwd met een antilliaan en m`n jongste zoon die bijna geen woord nederlands praat toch een beetje bang ben wat betreft tollerantie,als die er nog is???
en ik heb geen misere alleen een dillemma
|
| Peter |
2/6/2007-3:12:40 PM |
Beste directrice, hoe vaak ben je teruggeweest in Nederland? Meerdere keren per jaar, of slechts 1x in de zoveel jaar? Het zou kunnen dat het daarmee te maken heeft.
|
| Len |
2/6/2007-3:55:05 PM |
Directrice, ik zie echt niet alles door een roze bril hoor, en ik wil nu ook niet zeggen dat ik een toeristenfase zit. Ik snap best dat je dingen mist uit NL. Vrienden van ons gaan ook eind van het schooljaar terug na 4 jaar. Helaas, maar hun keuze en ze kijken er naar uit. Ik vraag me alleen af dat als je hier bent gekomen, je dat niet voor niets doet (denk ik). Dan was er niet iets wat je echt in NL hield.
Ik heb jaren in NL gewoond, dus over NL kan ik wel meepraten denk ik. Ik vind NL niet meer tollerant en prettig, de mensen zijn hard en egoistisch. Mensen leven niet meer, ze werken en haasten en stressen.
En als je kind al bijna geen NL praat, zal het moeilijk worden in NL ben ik bang! Er zijn uiteraard altijd dingen die je mist uit je moederland, maar de basis moet goed zijn. Waar je ook woont. Als je je niet meer kan vinden hier in deze cultuur, in dit leven, dan moet je keuzes maken. Dat is hartstikke moeilijk, dat snap ik heel goed!
Dat was voor ons juist dus reden om NL te verlaten. Ik zal neit zeggen dat ik altijd hier zal blijven wonen, dat weet ik niet, maar in principe zal ik niet terug gaan naar NL.
Maarja, het is een moeilijk punt hoor! Kun je niet vaker terug naar NL vliegen om te kijken of het echt is wat jullie willen? Want ook dan zie je het door een toeristenbril ben ik bang.
Sterkte hoor!
|
| olga |
2/6/2007-6:30:13 PM |
ik begin nu pas wat te wennen hoor ,niks toeristenbril, ik ben nu weer over voor de derde keer in nederland
de vorige keer wilde ik mijn eigen garage pad op rijden had ik bijna een scooter met passagier in mijn auto
mijn lieve hemel, je wilt dus echt niet weten wat ik allemaal naar mijn hoofd kreeg daar lustten de honden geen brood van, echt schofterig
want de lullo reed door een gangetje wat uitsluitend voetpad is, waar hij niks had te zoeken,de meeste mensen denken daT HET HET ERF VAN DE BUREN IS
nee ze worden steeds harder in nl
|
| directrice |
2/7/2007-3:14:32 AM |
lieve jongens, dank je wel voor jullie reacties.
ik denk dat ik alles door een roze bril kijk wat nl betreft,doordat ik jarenlang het contact heb verloren met m`n familie en nu pas weer contact met ze heb komt de heimwee tien keer hard terug.
en ik ben een keer terug gegaan naar nederland daarna nooit meer doordat ik een zware hyperaanval had gekregen durfde ik niet meer in het vliegtuig te stappen.
herinner jullie nog 11 september juist ja 13 september was de laaste keer dus dat ik in een vliegtuig ben gestapt.
zal toch al m`n moed verzamelen en in dat kut shit vliegtuig te stappen,begrijpen jullie nou als ik schrijf ik mis de trein!!!!!!!!
|
| Tico |
2/7/2007-8:21:45 AM |
Je kan ook met de boot gaan hoor. Heb ik een keer gedaan en hele leuke ervaring was dat. Duurt wel wat langer.
|
| directrice |
2/8/2007-7:21:05 AM |
neeeeh,lief bedoeld maar dat vind ik nog erger dan liever het vliegtuig.
|
| humvrcyak ldtrmsya |
IP:200.158.136.204 x |
| uroxg yakdfibp |
4/19/2008-7:35:12 PM |
iwjytv htbvr zdhyn kjqxza ipbm wlmkinqcp cqts
|
IP:66.247.201.215 x |
| janinerodriguez |
4/26/2008-7:45:03 AM |
conta bai Mila
Wat is mis is er een stichting voor maatschappelijke werkers op curacao. wij willen graag gesprekken met hun hebben
jani
|
<Terug naar Overzicht>
|