Curacao Forum

Curacao Forum Vragen over Curacao!

Vragen over Curacao! IP: x
Laura 12/20/2006-9:10:57 AM
Hoi allemaal!
Ik moet voor school een soort werkstuk maken over curacao, wat vooral gaat over de politieke situatie ervan. Ik kan alleen op een paar vragen totaal geen antwoord vinden...
Misschien dat jullie mij zouden kunnen helpen..

Ten eerste een vraag over militairen op curacao. Zijn die er? En wat is hun invloed op de politiek daar. Grijpen ze zelf in in de politiek, of luisteren ze naar wat hun gevraagd wordt?!

Ten tweede een vraag over of de staat goed functioneert. Verlenen ze goede diensten en kan de staat eigen wetten uitvoeren maar is er wel ruimte voor kritiek?!

Ten derde nog een vraag over of er hevige conflicten zijn tussen etnische groepen op curacao. Bijvoorbeeld tussen mensen van verschillende godsdiensten.

Ook als iemand nog meer meer informatie heeft over de regering en goed weet hoe het hier allemaal zit, de eilandsraad en dat soort dingen, dan hoor ik het heel graag!

Vriendelijke groeten Laura! Ik hoop dat u wilt helpen=)

RE: Vragen over Curacao! IP: x
JaapB 12/28/2006-4:06:15 PM
Tja, wat moet ik hier nu mee. Wil je best helpen, maar naast mijn mening zijn er nog 100.000 die een mening hebben over jouw vragen. Uit je vragen blijkt wel dat je je niet echt verdiept heb ik de achtergronden van de cultuur en samenleving op Curacao. Ik krijg de indruk dat je denkt dat het een soort komkommerrepubliek is (militairen die zelf ingrijpen, hoe kom je erop)en geen onderdeel van het Koninkrijk waar vrijwel dezelfde staatrechtelijke structuur is als in Nederland. De meeste vragen kun je dan ook gelijk zelf beantwoorden als je voor het woordje Curacao ``Nederland`` invult. Je vragen zijn te globaal om een eenduidig antwoord te geven. Hevige conflicten, wat bedoel je daarmee? Moord en doodslag, zelfmoordaanslagen? Ruimte voor kritiek? Kijk eens in de kranten (bijv. www.amigoe.com) bij de ingezonden stukken, luister eens naar de gesprekken onder de boom, kijk eens op dit forum. Veel succes.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.