Curacao Forum

Curacao Forum Voor 3 jaar naar Curacao met kinderen

Voor 3 jaar naar Curacao met kinderen IP: x
Betty 5/15/2006-5:48:01 AM
Wij zitten eraan te denken om voor 3 jaar naar curacao te gaan.
Wat zijn leuke en kindvriendelijke wijken of dorpen?
En het liefst willen wij op loopafstand van een school gaan wonen omdat ik geen rijbewijs heb.
Misschien hebben jullie nog leuke suggesties waar wij iets aan hebben.

Groetjes Betty

RE: Voor 3 jaar naar Curacao met kinderen IP: x
Ronald 5/15/2006-11:16:40 AM
Betty,

Het feit dat je geen rijbewijs hebt is een beetje lastig als je daar wilt gaan wonen. Openbaarvervoer is niet zo betrouwbaar als hier en zonder auto kom je bijna nergens. Fietsen is gelijk aan een zelfmoordpoging, dus ook geen optie.

Er zijn diverse leuke wijken op het eiland. Het hangt af van wat je budget is voor de woning. Je kan van heel luxe tot in volksbuurten terecht. Kijk op http://curacao-samenleving.startpagina.nl/. Daar vind je o.a. wat links naar scholen etc. Probeer ergens een stratenkaart van Curacao te bemachtigen, zodat je zelf ook de locaties een beetje kan opzoeken.
De meeste goede scholen zitten ook in goede wijken. De vraag is alleen of je toevallig daar een woning vindt.

Nogmaals, je levensplezier op het eiland zal beduidend beter zijn als je auto kan rijden. Je kan zeker als je voor 3 jaar gaat, je rijbewijs daar halen. Als je minimaal 6 maanden op het eiland in bezit bent van je rijbewijs, kan je het in NL ook laten omzetten in een nederlandse. Ik adviseer je dan wel om hier toch nog een paar lessen te nemen, omdat de rijomstandigheden toch anders zijn.

Groetjes,

Ronald

Len 5/16/2006-4:21:10 PM
Geen rijbewijs? Mooi! Hier halen, kost geen fluit, zo`n 500 gulden en je hebt je rijbewijs in handen. Moet je wel 6 maanden hier erna blijven wonen en dan kan je het in NL omzetten...

En wegenkaarten staan ook op internet. Delen dan.

bv: http://www.bonairefuntravel.nl/?page=curacao&group=curacao-info&cid=333

http://www.tropicalview.net/roadmap/

mike 7/19/2006-12:56:58 PM
hallo,
Ik ga ook naar curacao op de 28ste,ik ga daar ook me rijbewijs halen,hoeveel moet je er daar voor betalen,ik kan al rijden(ik rij nu zonder rijbwijs in nederland soms)...nou hoor graag van u,mvg mike

jan 7/24/2006-1:10:34 PM
kijk eens op recompensapark.com
rustig park, met veel kinderen.

el 10/3/2006-6:05:12 AM
wil naar cura

sandra 10/3/2006-6:08:59 AM
hallo ik ga in januari voor een jaar naar curacao
en ik wil daar me rijbewijs gaan halen
wil graag weten hoe het daar is om een rijbewijs te halen

c 1/2/2007-2:20:41 PM
ik woon hier al 9 jaar Heb mijn rijbewijs eerst in nederland gehaald omdat ik v tevoren wist dat zonder rijbewijs het leven hier best onaangenaam kan zijn. Een kennis heeft onlangs haar rijbewijs behaald hier op cur Na 4 frustrerende maanden zonder auto hier te hebben gewoond Er gaat meteen een wereld voor je open ;-)

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.