In september gaan wij voor een half jaar naar Curacao. Over de aanvraag van een visum horen en lezen we verschillende verhalen. Wie kan ons helpen met de volgende vragen:
-kun je, als je op Curacao bent, ook nog een visum aanvragen???
(Op de site van Antillenhuis staat van niet, maar bij het Hoofd van de Plaatselijke politie in Curacao zeggen ze van wel??)
-is het inderdaad zo, dat als je bijvoorbeeld een paar dagen naar Aruba gaat en daarna weer terug naar Curacao, dat je dan weer nieuw in Curacao bent en zo het aanvragen van een visum kunt omzeilen???
-wat kunnen de gevolgen zijn als je op Curacao aankomt en geen visum hebt??
waarvoor heb je een visum nodig?
je kunt als europese nederlander max. een half jaar op curacao verblijven.
dan ga je even naar aruba en komt weer terug voor een half jaar.
zorg wel voor een duidelijk stempel in je paspoort.
Als je even naar aruba gaat krijg je inderdaad gewoon een nieuwe stempel. Ik heb ook ooit nog geprobeerd ter plaatste een verlenging te krijgen...dat is geen aanrader. Uren in de rij staan, en dan blijkt dat je in de verkeerde rij staat etc. En ik was daar met een antilliaan, als je de weg niet weet en geen antilliaande kennissen heb kun je het helemaal wel vergeten
Ik heb een vraag: Hoe zit het nou met de stempel in je paspoort?
Ik wil een half jaar naar curacao om daar werk te zoeken. Na deze 6 maanden moet ik 24 uur van het eiland af, om vervolgens weer voor een half jaar terug te komen. Maar mag ik in deze periodes dan wel gewoon werken als ik geen werkvergunning heb?
Ik vroeg me dus ook af hoe dat zit met je ticket, bel je klm gewoon op en boek je ee ticket voor bijvoorbeeld 1 oktober 2006 en een ticket voor 1 oktober 2007? Of moet je als je voor het eerst in Curacao aankomt kunnen laten zien wanneer je het eiland weer af gaat? Dus zegmaar na die 6 maanden ( die 24 uur dat je eraf moet)? Kan je gewoon werken op het eiland en hoe zit het met het kopen van een auto? Over die stempel, dan moet je neem ik aan zeggen bij de douane in Curacao dat je voor 6 maanden op vakantie gaat.... nietwaar??