Curacao Forum

Curacao Forum Verschillen tussen Curaçao en Nederland

Verschillen tussen Curaçao en Nederland IP: x
Lindy 8/23/2006-4:42:43 AM
Hallo allemaal,

Jullie hebben zo te lezen meer verstand van Curaçao dan ik dus misschien dat jullie me kunnen helpen.. Ik wil graag als ik in september op de Van Walbeeck school kom een paar lesjes geven over Nederland en ik vroeg me af of ik iets te eten mee kan nemen wat ze daar absoluut niet kennen. Wie heeft er ideeën? Ik dacht meteen aan drop en pindakaas maar voor hetzelfde geld hebben ze dat daar wel gewoon? Ik heb niet echt een beeld van hoe Nederlands-achtig het daar is. Als jullie nog meer ideeën hebben over typische verschillen tussen Nederland en Curaçao zijn die ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes, Lindy

RE: Verschillen tussen Curaçao en Nederland IP: x
Isa 8/23/2006-7:24:43 AM
Hallo Lindy,

Het wordt een tikkeltje moeilijk, want er is hier echt van alles verkrijgbaar. Zelfs Albert Heijn en Spar artikelen. Er is een DA drogisterij, een grote Albert Heijn winkel zit eraan te komen, dus echte dagelijkse dingen hoef je niet uit te leggen aan de kinderen. Misschien iets dat ze hier nooit gebruiken, zoals schaatsen of klompen. Hoe ze worden gemaakt, gebruikt, etc.

Succes!

Isa
www.de-plantage.com

Peter 8/23/2006-11:22:13 AM
De fiets als serieus vervoermiddel kennen ze hier niet. Alleen voor sport en kinderen rijden nog wel eens op een fiets in de buurt van hun huis. Naar je werk of boodschappen doen doe je uitsluitend met de auto.

Martyn 8/29/2006-7:03:44 AM
Ze kennen geen coffe shops.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.