|
|
Curacao Forum Twijfels emigreren
| Twijfels emigreren |
IP: x |
| Melanie |
8/24/2006-6:39:26 AM |
Ik wil na 6 jaar in NL terug naar mijn geliefde eiland Curacao samen met mijn dochter (11) maar telkens gebeurt er weer iets waardoor ik weer ga twijfelen. Ik las in de krant over verkrachtingen en nu moord op een pastoor waardoor ik gewoon bang word om met mijn dochter terug te keren.
Heeft iemand deze twijfels ook?
|
| RE: Twijfels emigreren |
| sanne |
8/24/2006-7:11:29 AM |
Zulke dingen gebeuren toch ook in nederland! Maar ook ik vind het wel een grote stap hoor, zeker omdat ik met mijn 3 dochters ga. Je bent niet 1 2 3 terug wanneer het op curacao toch niet gaat met de kinderen ofzo.
|
| tom |
8/24/2006-1:09:59 PM |
ja..........kijk........hier in nederland is het nog erger volgens de laatste cijfers worden er hier 4 mensen per week vermoord, in een land waar betrekkelijk weinig armoede is (er is hier wel veel verborgen armoe!!)
mn vriendin is antilliaanse, en zei: die colombiaanse dominee wist waarschijnlijk te veel van ``de colombianen``die daar komen/kwamen biechten, vandaar..........
ja tuurlijk is het riest, aan de ene kant van de aardbol word de pastoor/dominee vermoord(hij is gekneveld en daarna gestikt!!) terwijl aan de andere kant van de aarbol de pastor/ dominee zich jarenlang vergrijpt aan vrouwen/jongetjes/meisjes.
je kunt het zo zien: als je kwetsbaar bent ben je een makkelijke prooi, ofdat dat nou die dominee is, af een zieke/zwakke gazelle die door een poema word gegrepen.......het is in wezen hetzelfde.
zeker als iemand zich opstelt als slachtoffer .........ja, dan gaat dat nooit goed natuurlijk.
kijk nou in rotterdam na afloop v.d. bavaria city race....slaat die beveiliger die jongen ,.........later overlijd hij......het is echt overal hetzelfde , mevrouw.
ik sta als volgt in het leven: je kan in het leven maar op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn...........(dit heb je toch niet in de hand!).........en pluk de dag...maak er wat van, nuchter denken....dan kom je een heel eind......dit is mine opinion!!
laat u reeds niet leiden door twijfel of angst........
op korsow is er in bepaalde mate criminaliteit, die je ook in staphorst, n.y., en overal hebt!, echter op korsow is er geen terrorisme.........dat moeten we in macambaland nog maar afwachten, ook ned. komt aan de beurt.........dit kan gewoon niet uitblijven.
neeeeeeee...........korsow .......lang zo slecht nog niet,
groetjes
tom
|
| Melanie |
8/24/2006-3:31:59 PM |
geef je helemaal gelijk Tom maar na dat bericht van de pastoor dacht ik: ``oh nee niet weer een moord``. Ik zat gewoon te huilen omdat mijn vader ook vermoord was enkele jaren geleden bij een overval en had ik toen gezegd dat ik nooit meer terugga naar Curacao. Maar tijd heelt heel veel wonden waardoor ik nu toch wil teruggaan. Curacao is zeker zo slecht niet!!
|
| olga |
8/24/2006-4:01:47 PM |
beetje scheve vergelijking natuurlijk, 4 moorden in 1 week, in nl leven 16 miljoen mensen hier honderddertigduizend
de mensen zijn hier behoorlijk geschrokken hoor door de dood van die pastoor
je vader vermoord ????? wow dat is niet niks zeg bah bah
kan me wel voorstellen dat je dan twijfelt zou ik ook doen na zo iets
|
| tom |
8/24/2006-4:23:32 PM |
enigzins scheef, maar et feit is dat het gebeurt,(ik heb dit aangehaald omdat er in ned. relatief minder armoede is, dus ook minder (roof)moorden
zouden moeten zij, toch tenminste daar ga je vanuit als men het goed heeft.
k`heb overigens zoals in nederland een 10 tal keren is gebeurt en misschien wel meer vernomen dat b.v. een heel gezin door vader/moeder uitgemoord word, die berichten hoor ik niet van korsow!!
overigens vind ik het wel heel erg als je inderdaad achterblijver bent van iemand die vermoord is, het lijkt me heel erg.
k`hoop dat het je goed gaat op korsow, en je een goed leven krijgt daar.
u bent een dappere vrouw dat u toch terug wilt,
heel erg veel succes en sterkte met je plannen, en dat je droom maar mag uitkomen.
groetjes,
tom
|
| olga |
8/24/2006-5:28:10 PM |
ik heb een boot gekocht van de dochters van de 2 bejaarden mensen die door die 2 jongelui zijn vermoord omdat ze mvr auto wel leuk vonden die broer en zus
wat het erge is ze hebben geen greintje spijt daar van
het verdriet was erbarmelijk van die mensen ,die mvr liep alsmaar te huilen je kunt je niet indenken wat het is als ze je moeder en haar vriend die zeker een nacht dood hebben gelegen pas de dag erna vinden ,omdat een politieagent zo slim was toen hij dat knulletje in de auto van die bekende mvr zag rijden 1 plus 1 bijelkaar optelde, en het zo ondekte
nee diep triest allemaal pfffffffff voor een auto
zulke lui mogen ze van mij voor altijd opsluiten!!!
|
| tom |
8/25/2006-4:28:23 AM |
nou, nou dat is nog eenss triest zeg......ja,de maatschappij moet gezuiverd worden van zulke mensen, dus doe zoals in de v.s. de elektick chair, of een spuitje........dan kom je van deze mensen af!
wat ik me verder afvraag is als dit inderdaad zou gebeuren wat er door de ouders van die kinderen heen gaat, ook zij zullen toch verdriet hebben??, het houd niet op! maar 1 ding staat voor mij vast je kan en mag zeker niet iemands leven nemen!, overigens kan ik me niet voorstellen dat dit in nuchtere toestand is gebeurt, er zal het een en ander genuttigd zijn, denk ik, zo niet geef ze alsnog die hangup.......
toch vraag ik me af hoe je dit als mens kunt doen?
wij zijn bezig met een emigratie naar korsow, en denk wel na, na dergelijke gebeurtenissen........ik koop 2 zeer wakse honden, van die billenbijters, met van die grote tanden........maar zou het afdoende zijn??
ook denk ik er overna om een gun aan te schaffen, maar dit ding in huis bevordert echter niet het woongenot....
ik denk de oplossing gevonden te hebben!!
mn zwager is agent, k`denk, en daar is al over gesproken om hem zo nu en dan te laten rijden in onze toekomstige buurt.
verders heb ook ik geen passende oplossing voor deze toestanden, we kunnen alleen maar hopen dat het niet gebeurt, ............
toch blijf ik erbij dat de makkelijkste slachtoffers worden uitgezocht!!
nou groetjes, en iedereen veel succes en sterkte toegewenst
tom
|
| olga |
8/25/2006-8:29:14 AM |
het waren inderdaag al jaren probleemkinderen de vader kon er ook niks mee worden ,geloof dat ze pas 15 en 17 waren hoor
nou ik baal juist van al die enge honden hier ,blij dat mijn buren geen honden hebben
als je een stuk verder waar we wonen ,breekt de pluires uit ,terwijl we hier op een bewaakt resort zitten, mijn lieve hond word wel eens aangevallen
alhoewel ik het laatst zat was en een grote mond tegen die honden gaf, eentje rende keihard weg met de staart tussen de poten
dat vind ik dan weer kei zielig, ze zijn hier helemaal niet goed voor dieren blehhhh
en als iedereen een wapen in huis haalt ,moet er ff niet aan denken zeg
inderdaad zomaar iemand vermoorden is te gek voor woorden!!!!
maar het maakt niks uit of het meneer pastoor is of een bejaarde of wat dan ook
nu is er heel veel ophef hier ,omdat het de pastoor is, maar dat vind ik onzin, elk leven is kostbaar!!!!
|
| tom |
8/25/2006-2:31:48 PM |
mee eens.
tom
|
| Len |
8/25/2006-5:41:52 PM |
Het hele eiland in rep en roer vanwege de verstikking van die priester. Tuurlijk is het erg, maar vind het niet erger dan een ander mens. Die dingen gebeuren hier en dat is erg. Vreselijk en walgelijk. Maar voor mij geen reden om ooit terug te gaan naar NL.
Ik heb een alarm (zoals bijna iedereen die een beetje welstand heeft hier) en dan is een zwager agent niet nodig, dan rijdt als het goed is jouw security iedere nacht enzo door jouw wijk...
Ik heb ook drie honden. Ik train met mijn Mechel de KNPV hier maar het is geen garantie, want ook zo`n hond schiet je gewoon dood hoor...
Zorg dat je een goede wijk komt (en dat is dus niet per definitie een resort!! Juist niet misschien zelfs), ken je buren, pas je aan en blijf uit de buurt van de verkeerde mensen en kringen. Dan valt het echt wel mee, en pech (understatement natuurlijk in geval van moord en verkrachting) kan je altijd overkomen. Helaas.
Ik blijf mooi met mijn gezin (3 kinderen, 3 honden) hier wonen!!
|
| Anoniem |
8/25/2006-6:54:24 PM |
Jeetje, als ik al die verhalen hoor, twijfel ik over het feit of ik dan wel stage op Curacao moet lopen. Ik ben een jongedame én alleen. Ik wil ook het onheil niet opzoeken!
|
| Isa |
8/25/2006-6:54:41 PM |
Tja, als je telkens je biezen wilt pakken en verhuizen als er ergens een moord is begaan, kun je uiteindelijk nergens ter wereld meer wonen.
Er is genoeg te doen qua beveiliging, hoewel je die-hard dieven nooit helemaal kunt tegen houden. Curaçao is een heerlijk eiland, we werken hard, maar genieten elke dag.
Ik ben Antilliaanse en betreur het dat er meer overvallen gebeuren dan toen ik opgroeide, maar dat is overal ter wereld zo. Als je voor je emigratie goed laat informeren over woonwijken, beveiliging, etc., en dan je gezond verstand gebruiken bij het uitgaan s`avonds, enz. dan kan er weinig gebeuren. Of zoals Len zei, moet je gewoon pech hebben.
Tom, een gun in huis halen heeft weinig zin. Als je een dief of overvaller in je huis neerknalt ga je lang de gevangenis in. Ook geen pretje, lijkt me....
Groetjes,
Isa
www.de-plantage.com
|
| Isa |
8/25/2006-6:56:13 PM |
Anoniem, als je in Amsterdam stage gaat lopen loop je evenveel (of misschien meer) kans om overvallen te worden. Laten we de zaken niet opblazen aub.
Isa
www.de-plantage.com
|
| Anoniem |
8/25/2006-7:20:53 PM |
Bedankt vor je reactie Isa, maar ik moet je wel vertellen dat er een verschil is tussen Amsterdam en Curacao. Ik ben namelijk nog nooit op Curacao geweest, vandaar dat ik extra alert ben wanneer mensen mij waarschuwen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld ook te horen dat er veel criminaliteit heerst in suriname, waar ik in eerste instantie naartoe wilde. Nederland ken ik redelijk goed, ook Amsterdam en bovendien heb ik hier familie en vrienden om mij heen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil heel graag op Curacao stage lopen, maar alleen is ook maar alleen. Ik wil ook niet dat liefhebbenden zich teveel zorgen maken als ik daar zit.
|
| olga |
8/25/2006-7:47:41 PM |
nou het stikt hier van de stage meiden en jongens alleen ben je echt niet ,en ze hebben hier dikke pret
wel hard werken dat wel en het is een mooi eiland
ik voel me eigenlijk helemaal niet onveilig hier ,ga gewoon pinnen in het donker enzo
loop gewoon in de stad s`avonds
en zonder meer is amsterdam ook doodeng
|
| eric |
8/29/2006-4:16:21 AM |
het houdt mij wel bezig maar twijfels?? het zou natuurlijk ideaal zijn, wonen op een tropisch eiland en geen criminaliteit.
maar zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. ook hier in nederland wordt je zo beroofd en/of vermoord voor je MP3 speler bijvoorbeeld.
|
| jacoline |
9/4/2006-10:38:01 AM |
Ik wo0n al zestien jaar op Curaçao nadat ik hier als stagiaire ben terecht gekomen. Ja, er gebeuren hier af en toe vreselijke dingen op het eiland, maar die worden ook heel erg uitvergroot, omdat op een klein eiland je nou eenmaal overal met je neus bovenop zit. Op dit eiland is prima te leven als je niet het gevaar opzoekt en je je verre houdt van enigszins twijfelachtige kringen. Je moet hier niet naïef zijn, maar persoonlijk krijg je mij niet meer weg van dit heerlijke eiland.
|
| jacoline |
9/4/2006-10:38:34 AM |
Ik wo0n al zestien jaar op Curaçao nadat ik hier als stagiaire ben terecht gekomen. Ja, er gebeuren hier af en toe vreselijke dingen op het eiland, maar die worden ook heel erg uitvergroot, omdat op een klein eiland je nou eenmaal overal met je neus bovenop zit. Op dit eiland is prima te leven als je niet het gevaar opzoekt en je je verre houdt van enigszins twijfelachtige kringen. Je moet hier niet naïef zijn, maar persoonlijk krijg je mij niet meer weg van dit heerlijke eiland.
|
<Terug naar Overzicht>
|