Ik heb 8 jaar op Curacao gewoond, maar woon ondertussen al weer 10 jaar in Nederland. Nu ga ik volgend jaar terug voor een vakantie van (jawel!) 4 weken.
Ik ben getrouwd met 2 kindertjes en ben geen ``Mambo Beach`` type, ik houd er meer van om naar de mooie baaien aan de zuidwestkust te gaan.
Is het echter slim om op een doordeweekse dag naar een verlaten strand te gaan qua veiligheid? Ik lees verhalen dat je dat tegenwoordig beter niet kunt doen als er geen andere mensen zijn (was vroeger geen probleem). Nu spreek ik wel wat papiamento maar ben nog steeds duidelijk herkenbaar als Makamba... ;-)
Is het dan wellicht slimmer om doordeweeks naar de grotere stranden te gaan (waar altijd wel mensen zijn) en alleen in de weekend naar de kleinere boca`s (waar dan waarschijnlijk ook de lokale bevolking wel aanwezig is?). Of loopt het niet zo`n vaart?
ik heb er persoonlijk geen last van gehad als ik met mijn vriendin de baaitjes bezocht (en sommige waren echt in de middle of nowhere), wel werd mij geadviseerd om niet tot na zonsondergang te blijven.
Nu ik er over nadenk kwamen er we eigenlijk altijd wel locals tegen in de afgelegen baaitjes.
NOU WIJ ZIJN OOK OVERAL GEWEEST HOOR KAN ME ER NIET ONVEILIG VOELEN BEN JE MAL
EN JA DAAIBOOI IS ECHT MIJN LIEVELINGSSTRANDJE
MAMBO BEACH EN ZO BLEHHHHH NIET MIJN DING HOOR
LIJKT ZANDVOORT WEL HUTJE MUTJE
bij daaibooi had ik het laatst mn tollie strak, en dat was zelfs overdag`s geen probleem.
i did my job there........haha
dus vraag me alles over veiligheid.....haha
Cas Abou is een mooi alternatief. He tis een prachtige strand dat door de weeks heel rustig en veilig. Je hebt daar alle faciliteiten. Toegang is ongeveer 10-12 nafl per auto. Je kan daar ook ligstoelen huren voor ongeveer 5 nafl per dag. Cas Abou is bekend van de serie Bon Bini beach. Zeker de moeite waard!!