Curacao Forum

Curacao Forum Speciale voeding

Speciale voeding IP: 82.170.48.132 x
Perissa 9/23/2007-2:52:22 PM
Beste dames en heren,

Wij gaan volgend jaar naar Curacao emigreren en heb een vraag over het eten daar.
Mijn zoontje heeft een koemelk allergie en mag ook geen Soja producten hebben. Hij drinkt nu geitenmelk. Is dat ook te koop daar? Ik weet dat de AH en het Centrum het daar niet verkopen maar misschien is er zoiets als een natuurwinkel of een geitenboerderij waar ik het zou kunnen kopen? Of een andere winkel?
Alvast mijn hartelijke dank voor de reacties.

RE: Speciale voeding IP:200.26.221.84 x
ASINA 9/23/2007-4:25:04 PM
Wees niet bang, dat je het hier niet zal vinden en het barst hier ook nog van de geiten.

RE: Speciale voeding IP:190.4.141.135 x
olga 9/24/2007-3:33:10 PM
nou inderdaad je komt om in de geiten hier, moet vast te vinden zijn hoor

RE: Speciale voeding IP:190.4.143.184 x
ASINA 9/24/2007-4:30:49 PM
Dan hang je gewoon je zoon onder een geit. Hihi. Trouwens ik heb wel degelijk laatst bij Centrum een half pak geitenmelk gezien met o.a. gele bedrukking.

RE: Speciale voeding IP:82.170.48.132 x
Perissa 9/25/2007-9:59:47 AM
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik maar een geit koop, ga ik `m zelf melken. dan weet ik zeker dat ik melk voor de kleine man heb. Ik heb ook bij het Centrum gekeken maar niks kunnen vinden net als bij de AH, bij navragen zeiden ze dat die melk niet verkrijgbaar is.

Zanzi 10/1/2007-3:25:53 AM
Is er misschien een geitenboerderij op Curacao waar er melk verkocht wordt?
Mijn dochtet mag ook geen gewone melk hebben en ik ben ook druk met zoeken maar heb helaas nog niks gevonden.
Wie oh wie kan helpen.

Aan Asina:
Bij welke Centrum supermarkt heb jij de geitenmelk gezien?

RE: Speciale voeding IP:200.26.192.183 x
ASINA 10/1/2007-7:00:25 AM
Centrum Mahaai, maar ik weet niet of het standaard wordt besteld. Misschien samen een babbeltje met meneer Ribeiro maken. Nee, volgens mij is er hier geen geitenboerderij.

RE: Speciale voeding IP:200.26.192.183 x
ASINA 10/1/2007-8:58:34 AM
Perissa en Zanzi listen very carefully because I`ll say it only once. Hihi. Ik kom zojuist van Centrum-Mahaai en daar hebben ze niet alleen geitenmelk maar ook geitenkarnemelk; dus jullie kunnen kiezen. Als er echter grootverbruikers als jullie bijkomen, zou ik toch even met Centrum overleggen om hun inkoop te vermeerderen, want het is geen zeldzaamheid hier, dat er gedurende een maand of zo zelfs iets simpels niet verkrijgbaar is.

Perissa 10/2/2007-5:44:38 AM
Beste Asina,

Ik dank je hartelijk voor je genomen moeite.
Hopi danki!! (zeg ik dat goed?)
Ik ga zeker contact opnemen met het Centrum Mahaai.
Ik ben helemaal gelukkig en met mij de kleine man.
Als we eindelijk op Korsou wonen, moet je eens lekker geitenijs komen eten. De kids zijn er helemaal verzot op!!

RE: Speciale voeding IP:200.26.194.208 x
ASINA 10/2/2007-6:51:43 AM
Perissa, ze zeggen hier dan meestal ``masha danki``, maar je maakt vorderingen. Hihi. Belofte maakt schuld wat die geitenijs betreft. Hoe zat dat met je borstvoeding, want dat is toch ook niet met geitenmelk te vergelijken of wel???

Perissa 10/3/2007-3:53:24 AM
Toen ik borstvoeding gaf moest ik echt alles waar melk of aanverwante artikelen inzaten laten staan. Dus een streng dieet. Nu mag hij wel koekjes iod eten maar geen melkproducten. Dus voor melk, yoghurt, kaas en ijs zijn we aangewezen op geitenmelk. Soja was ook geen optie voor hem.
We zijn net in Korsou geweest en het ging echt zoveel beter met hem. We waren echt verbaasd wat het weer, de zon etc voor hem gedaan heeft. In nederland zat hij meteen weer onder de eczeem (helaas). Mijn dochtertje heeft nergens last van. Op het geitenijs moet je nog wel even wachten hoor. We gaan pas einde volgend jaar emigreren. Dan heb ik mijn opleidingen afgerond. Maar ik hou je natuurlijk op de hoogte.
Groetjes

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.