|
|
Curacao Forum Serieuze Oproep
| Serieuze Oproep |
IP: x |
| Sara |
1/16/2007-7:50:15 AM |
Ik woon in Nederland al 9 jaar en wil binnenkort terug. Ik ben consulent werk en inkomen/adviseur bij Sociale Zaken, en ben erg, maar erg opzoek naar een baan op Curacao. Doordat ik hier ook altijd druk heb kan ik moeilijk elke week sollicitatiebrieven opsturen. Met mijn `drive` kan ik me niet voorstellen heel lang zonder een baan te zitten. Ik solliciteer heel veel per email maar heb het gevoel dat mijn CV de werkgevers daar afschrikt omdat ik redelijk jong ben met veel werkervaring.
Ik ben niet bang om opnieuw te beginnen want dat maakt het leven juist boeiend maar ik wil graag weten wat ik na 9 jaar kan verwachten. Van de politiek ben ik op de hoogte maar vrees niets.
Daarbij ben ik ook opzoek naar een redelijk mooi maar betaalbare appartement voor 2 personen.
Wie o wie kan me helpen of inlichten wat de stand van zaken is op Curacao. Ik wil graag iets horen. AUB, wel seriueze reacties. Mijn email adres voor meer serieuze onderhandelingen geef ik graag.
Tot horens,
Sara
PS
Ik ben 4-talig, dus ik spreek ook vloeiend papiamento. (No Panic)
|
| RE: Serieuze Oproep |
| Jeroen |
1/16/2007-10:19:32 AM |
Sara,
Bij DWI zijn op dit moment volgens mij 12 vacatures, heb je het daar al eens geprobeerd? Mail mij anders even op jacogroupie@hotmail.com
JJ
|
| Sara |
1/16/2007-11:10:36 AM |
Jeroen, bedankt. Ik ga je meteen prive mailen. Je hoort zo van me.
Groetjes,
Sara
|
| Sara |
1/16/2007-11:17:02 AM |
Jeroen,
Ik heb je net gemaild. Nogmaals bedankt en tot mails.
Groet,
Sara & Co.
|
| Charlotte |
1/16/2007-4:32:39 PM |
Wie vier talen beheerst moet ook in die vier talen opgegroeid zijn want school-Engels of school-Spaans is niet voldoende om een topper te worden in een van die talen. Arubaans-Papiamento is moeilijk (qua accent en qua orthografie)laatste is een aanrader. Het Arubaans-Papiamento lijkt op Braziliaans-Portugees. Op de Antillen is men ook meertalig en hopelijk krijgt iemand die niet in de Nederlandse taal is opgegroeid meer waardering van een Nederlander. Het is een pre om meertalig te zijn maar men moet zichzelf niet overschatten. Nogmaals iedereen in de Caribbean is meertalig vooral op Aruba. Probeer te integreren want dan boek je pas succes op elk eiland.
|
| Sara |
1/16/2007-4:52:47 PM |
Hoi Charlotte, ik ben geboren en getogen op Curacao vandaar dat ik 4-talig ben. Het is enorm een pre voor mij en voor velen die daar vandaan komen. Dus over papiamento en Arubaans-papiamento hoeft je me niets te vertellen, ba komprende. En trouwens, van de hele tekst die ik heb getypt is je alleen dit opgevallen. Charlotte, kijk naar de kern van het verhaal en probeer anderen niet af te breken, want wie weet zullen wij in de toekomst voor jou ook heel wat betekenen. Misschien bedoel je het goed, maar ik ben een type `down to earth`. Ik schrijf niets hier om mezelf te verhogen anders zal ik wel een andere weg lopen. Er is genoeg media hier in Nederland. Bon si bo tin un idea kon e kosnan ta lora ei na Korsou bo ta laga mi sa. Jamer, ku mi no por ta riba forum tur dia paso despues di trabou y mi deporte, mi ta hopi kansa. Pero bon worry, mi ta warda bo reakshon. (Laat iemand voor je vertalen als je het niet begrijpt).
Ok, Charlotte, ik hoor nog van je.
Kumindamentu, ajooo (dit is de grammatica van de papiamento waarmee ik opgegroeid ben)
Sara
|
| Susan |
1/17/2007-12:15:55 PM |
Tja, Charlotte. Doe je best. Laga sa ku bo tei.
Susan
|
| Thur |
1/19/2007-4:12:48 PM |
Heeft niemand een advies?
Tristu swa...
|
| natty |
1/22/2007-11:24:04 AM |
is de advies van harlotte alleen die!
|
| tiara |
2/1/2007-2:04:38 PM |
Goed van je jeroen. eindelijk een reactie van een nederlander die goed ge-integreerd is.
thx, tiara
|
| Shon |
2/1/2007-9:28:16 PM |
DWI is overheid en de overheid heeft een vacature stop..
Maar als je lid bent van een partij die nu het voor het zeggen hebt kunnen ze je wel aan een leuk baantje helpen.
4 talig opgegroeid zijn betekend niet 4 talen vloeiend spreken.. Het spaans en engels op Curacao is nogal slecht... Hetzelfde als iedereen in Nederland Engels spreekt.. ze verstaan het redelijk en kunnen wat meebrabbelen maar echt vloeiend???
|
| Jeroen |
2/2/2007-8:29:22 AM |
Shon,
De overheid heeft geen absolute vacature stop, bij bepaalde diensten worden nog steeds mensen aangenomen, check de kranten.
JJ
|
| Sara |
2/2/2007-1:51:03 PM |
Beste Shon,
Uit vertrouwelijke bronnen heb ik begrepen dat er geen vacature stop is bij de DWI. Wegens drukte de laatste 2 weken ben ik niet aan toe gekomen om telefonisch eea te bevestigen, maar wel geloof ik dat er wel degelijk kansen zijn om daar verder mijn huidige beroep te oefenen of soortgelijk.
Het is mij opgevallen dat de meesten op het 4-talig struikelen en niet bij de stof blijven. Ik zeg nu, tegen Shon en alle anderen die hierover een opmerking willen plaatsen, als ik zeg dat ik 4-talig ben en de talen vloeiend beheers zowel in woord en geschrift, is dat ook zo. Schrijffouten en fouten in de uitspraak maken we allemaal ook als je `native` ben. Met 4-talig bedoel ik dat ik me goed in deze 4 talen kan verdedigen. Als ik aan het woord ben en een andere taal spreek dan papiamento kan je niet snel achterhalen dat ik op Curacao geboren. Je moet me dan hebben gezien of goed luisteren om die Curacaosce accent te horen. Trouwens ik ben ook erg trots op mijn accent als dat iemand opvalt weten ze dan meteen waar ik vandaan komt. Werkelijk vanuit Mi Dushi Korsou maar heel vaak denken ze dan van Suriname maar dat wordt weer snel gecorrigeerd. Dus Shonnan struikelt niet meer op die woord maar blijf bij de stof.
Masha danki en groetjes. Te despues. Ayooooooooooooooooooooooooooooo.
Sara!!!
|
| paul |
2/2/2007-1:54:17 PM |
dushi ik sta achter je.
hoe is het met je atras?
ayo..........
|
| Konono |
2/2/2007-10:28:19 PM |
Se konta`mi konta ku bo atras?
|
| About Global Warming |
IP:87.118.118.252 x |
| Eskimosik |
11/19/2007-11:02:41 AM |
Hi all!
What do you think about this? When it happens?
|
IP:62.51.28.102 x |
| Chris |
11/20/2007-3:49:13 AM |
Hoi Sara, Kijk eens op desite van de Oris Groep.
Deze zitten ook op curacao aan de Cas Cora weg als ik het wel heb.
Dit is een wervings en selectie bureau en doet ook detachering. Ik heb mijn baan op Korsou ook via dit kantoor en start in Januari.
Ik zal even kijken voor het verdere adres en mail van ze, dan stuur ik dat je wel door
|
IP:62.51.28.102 x |
| Chris |
11/20/2007-7:48:31 AM |
Hoi Sara, hierbij de informatie.
Oris Groep
Van Engelenweg 23
P.O box 3335
Willemstad
www.orisgroep.nl
tel. +5999 - 7360256