Wij willen graag in Curacao gaan wonen. Wij zijn en jong en ondernemend gezin met 2 kinderen van 10 en 7 jaar. Wie kan ons vertellen wat goede nederlandse scholen zijn en in welk deel van Curacao wij het best kunnen gaan wonen i.v.m. werk en kinderen.(en strand natuurlijk)
En hoe zit het met de werkgelegenheid op dit eiland?
Het is niet zo gemakkelijk om je kinderen te plaatsen op een nederlandse school. Er zijn er bij mijn weten maar 4 openbare scholen op het eiland waar de voertaal nederlands is! Daarnaast zijn er privéscholen; daar is wellicht plek. Ik raad u aan zich te vestigen rond Willemstad met als uiterste westelijk punt Jan Kok. daar ken ik Belgen die aan appartementenverhuur doen en ook twee kindjes habben die dagelijks met succes toch één en weer pendelen naar hun school. dat blijkt nog net te kunnen. In verband met werken moet u een vergunning en visum bemachtigen, heeft u dat al? Er zijn enkele emigratiebureaus die je uitleg en hulp kunnen geven. waarschijnlijk is het eerste inleidend gesprek gratis maar daarna zal je voor hun diensten dienen te betalen. In welke branche zoekt u werk Rob? Ik hoop u wat inlichtingen gegeven te hebben; er zijn mensen op dit forum die u nog gedetaileerder raad kunnen geven want ik ben ook maar een nieuwe potentiele emigrant naar Curacao.
Ik neem aan dat Rob c.s. weinig aan je antwoord na 5 maanden zal hebben. Er staai intussen voor hem zoveel informatie dienaangaande op het forum, dat hij er wel uit zal komen.