|
|
Curacao Forum Remigratie
| Remigratie |
IP: x |
| Romana |
2/6/2005-5:04:35 PM |
Hallo lieve mensen,
Daar mijn vriend met der tijd wil remigreren en als alles goed blijft gaan tussen ons, ik ook mee wil naar Curacao, lijkt het me leuk om al met mensen daar te gaan mailen om zo een beetje vertrouwd te raken
Enig idee hoe ik aan mailadressen van mensen daar kan komen??
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken en een hele fijne avond
Groetjes van mij, ciaoo
|
| RE: Remigratie |
| Madeleine |
2/8/2005-9:23:38 PM |
Hallo Romana,
Sorry, dat ik je daarin niet kan helpen, het enige wat ik kan zeggen over het mailen daar heen, is dat een doodgewone mail voor info naar een bedrijf of naar de regering kan maanden duren voor je een antwoordt krijgt of je krijgt nooit een antwoordt. Vandaar dat ik zelf heen ben gevlogen, maar als je hier bent zeg je, goh ik ben dat vergeten te vragen of daarnaar vergeten te kijken. Je kan gewoon niet altijd heen, vandaar dat ik hier tracht wat antwoorden te vergaren. Als je mijn discussie onderwerpen bekijkt zie je dat ik me daar ook gaat vestigen, maar het kost me ontzettend veel energie en de moed zak me gewoon in me schoenen. Misschien tegen die tijd kunnen wij met elkaar mailen, als je dat tenminste leuk vindt?
Masha danki ajooooo
Madeleine
|
| Romana |
2/9/2005-6:16:47 PM |
Hallo Madeleine,
Hartstikke leuk dat je reageerde
Het lijkt me zeker leuk om contact te houden
Ik weet niet of het er voor mij in zit om ook naar Curacao te gaan, want je weet nooit hoe een relatie loopt en ik ga ook zeker niet over 1 nacht ijs
Maar het lijkt me wel leuk om zo wat vooruit te werken en er achter te komen hoe de dingen reilen en zeilen op Curacao
Tot horens, madeleine
Groetjes van mij
Bon nochi
|
| Madeleine |
2/9/2005-9:36:20 PM |
Haiii Romana,
Bedankt voor je snelle reactie. Klopt als een bus, je weet nooit hoe het uitpakt met een relatie en ja garantie krijg je niet in deze wereld, het is allemaal afwachten. Maar ik hoop van ganser harte dat het voor jou positief mag uitpakken. Het is in ieder geval een hele leuke, gezellige, warme eiland. Ik ken er velen die met vakantie gingen en die later Nederland ruilde voor hun definitieve verblijf. En al dat negatieve verhalen moet je niet altijd in geloven, het is de media zijn brood om onwaarheden te verkopen!!!Kijk het zal heus wel iets zijn dat in Holland beter is geregeld, maar 40 jaar geleden toen ik Curaçao voor hier ruilde was het nog lang niet zoals het nu is hoor. Wij behoorden tot de elite groep toendertijd je kon de Antillianen op een hand tellen, maar nu zie je op elk straathoek eentje. En zeker met de levensstijl die ik hier heb zal ik een hoop missen als ik terug gaat, maar ik ben bereid een stapje terug te doen en een steentje bijdrage aan het Curaçaosche bevolking. Heb je MSN? Misschien kunnen wij daar van gedachte wisselen?
Ik hoop weer iets van je te mogen horen:-)
Pasa un bon dia, ajooooooooooo
Madeleine
|
| Kyra |
2/13/2005-6:19:55 PM |
Hoi Romana,
Ik heb zelf een tijdje stage gelopen op curacao. Misschien is dat een idee voor jou, zeker omdat je het eiland nog helemaal niet kent. Madeleine heeft gelijk, je moet niet alles geloven wat mensen zeggen c.q. vinden. Toen ik mijn ouders vertelde dat ik er stage ging lopen, verklaarden zij me voor gek, dat ik naar dat `crimineel eiland`wilde gaan om stage te lopen..... Toen mijn ouders mij zijn komen opzoeken heb ik ze de leukste plekjes laten zien. Nu ze zijn zo enthousiast geworden dat ze nu alles aan het regelen zijn om Nederland te verlaten en zich op dushi Korsow te vestigen....
groetjes, Kyra
|
| Madeleine |
2/13/2005-9:21:45 PM |
Haiiii Kyra,
Hahahah wat de boer niet kent vreet ie niet, heh... Ja in ons samenleving staan mensen klaar met vooroordelen tot hun het tegendeel wordt bewezen. Gek maar ik zie het positieve in elk mens, tot ik het tegendeel wordt bewezen. En nee ik ga niet om die persoon met slechte ervaring een heel volk op een kam scheren. In ieder geval ik hoop dat je ouders een hele leuke tijd zult hebben op onze mooie eiland. Ik ga me ook daar vestigen, maar het vlot niet zo erg..Ik zit met honderden vragen waar ik van hieruit nog geen enkele antwoord van heeft en met giswerk kom ik er echt niet. In Nederland heb je gewoon een gespreidt bedje, dus ik ben een beetje schijterig, maar kan je me kwalijk nemen?
Met de vriendelijke groetjes en bon siman :-))) ajooooo
Madeleine
|
| Kyra |
2/16/2005-4:11:34 PM |
Nee Madeleine, kan het je niet kwalijk nemen, maar gaat het niet om de kwalieteit van het leven??? Hier in Nederland zit je 3/4 van het jaar binnen, daar leef je. De sfeer, het leven, het is allemaal wat relaxter.... Dus als je echt wilt, dan kom je er en ga je genieten.
Ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt.
Groetjes
Kyra
|
| chari |
12/7/2005-10:28:06 AM |
Hoi madeleine,Je hebt helemaal gelijk,wat betreft antwoord krijgen op je vragen,ik ben ook al jaren aan het zoeken op internet over remigreren naar mijn geboorteeiland.
Je krijgt gewoon geen antwoord, en omdat wij hier zo gewend zijn dat alles goed geregeld is.
Maar als ik daar op vakantie ga bij mijn familie, ben ik de gelukkigste mens van de wereld,en ik kan alleen maar lachen van blijdschap.
En dan vergeet ik al de dingen die allemaal op curacao niet zo goed zijn geregeld.
En dan blijft het moeilijk om dan die stap te zetten.
|
| Regina |
5/24/2006-1:32:02 PM |
Het is al een tyd geleden, maar als ik jullie nog ergens mee kan helpen laat het maar weten, ik woon nu 11 jaar op curacao dus ken myn wegen ! Groetjes, Regina
|
| Len |
5/24/2006-7:45:44 PM |
Als je nu al onzeker bent of de relatie er tzt nog is, zou ik niet gaan. Alleen als je zeker bent van je relatie, maar goed dat is een ander onderwerp. Ik ben hier komen wonen (ik ben dan wel NL-se) en heb niet het idee ooit weer in NL te komen wonen (hoewel je dat nooit zeker weet).
Je mag mij wel mailen als je vragen hebt, en ik denk dat er hier voldoende mensen zijn die hier wonen enzo.
Ook via startpagina Curacao kun je op homepages komen van mensen die hier wonen en werken...
|
| Ruud |
5/25/2006-4:30:58 AM |
Ook ik heb weleens met de gedachte rondgelopen, om met mijn partner in de toekomst mee te gaan naar de antillen. Wat heel belangrijk is, dat je de cultuursverschillen leert respecteren, en niet veroordelen. Ieder leeft op de manier zoals zij gelukkig zijn, daar is geen goed of slecht aan, maar als je daar bent, zal jij je moeten aanpassen. Misschien is het heel goed eens het stuk antillianen te lezen, het stukje van Ronald, ik ken hem persoonlijk, en we hebben vaak hele leuke, en diepe conversaties gehad over de verschillen tussen antillianen en nederlanders. Als je jezelf niet bewust bent van de verschillen in denkwijze, de manier waarop de antilliaan zijn gastvrijheid toont, en voor je vecht als je zijn vriend bent, dan loop je in een paar grote valkuilen. Geloof me, dit is belangrijker dan het remigreren. Zorg dat jullie samen heel sterk staan, en dat jullie samen heel open praten over hoe relaties er op de antillen uit kunnen zien. Leer papiamentu als je het nog niet machtig bent, want als je laat zien dat je jezelf wil verdiepen in de cultuur, de taal, en samen wil leven met de mensen daar, zullen ze je in hun armen sluiten.
succes, begin met je voorbereidingen, verdiep je in de taal, in de historie, en begrijp waarom de antilliaan zoveel passie heeft. In de liefde, in een gesprek, naar zijn vrienden, voor zijn land, zijn familie, etc. Bereid je voor op een leven, met minder structuur, met een bepaalde nonchalance, maar met een grote vrijheid!!
Ruud
Ruud.
|
| Inge |
11/21/2006-10:33:32 AM |
Zo te zien is dit onderwerp een beetje doodgelopen. Maar het kan weer tot leven komen.
Mijn echtgenoot is Yu di Korsou en vanwege zijn gezondheidsproblemen hebben we het plan voor (r)emigratie naar Curaçao opgevat. Nu komt echter de uitvoering van dat plan!
Ik ben ervaren in het zoeken van informatie via Internet, maar als mensen maanden wachten met het beantwoorden van e-mailtjes, dan is dat soms frustrerend. Trouwens, ook mensen op Curaçao die wij persoonlijk kennen hebben geen haast om terug te mailen. Dat is nou eenmaal de ``cultuur``.
Het is wel een groot voordeel dat wij er mensen kennen (familieleden en vrienden van mijn man) en dat zij bereid zijn ons te helpen. Met hun hulp en een dosis geduld kan er zeker wel wat lukken.
Als ik via dit forum extra informatie kan krijgen is dat ook mooi. Bijvoorbeeld: wie weet er vacature-sites die werk op Curaçao aanbieden?
groeten van Inge
|
| Caatje |
11/21/2006-2:16:32 PM |
Hallo
Ik woon zelf op curacao en als jullie iets willen weten....vraag maar. Al gekeken op deze site: http://www.curacaofreaks.nl/ en gewoon op curacao.pagina.nl?
Suc6 allen, enneh....ik woon hier nu 2,5 jaar en ik wil nooooooit meer weg (als dat zou kunnen.)
Crimminalteit is zeker aanwezig maar als je het niet opzoekt is er niets aan de hand (zo is dat toch in veel landen). En een goede waakhond scheelt ook een hele hoop.
En zeker heeeel belangrijk: pas je aan, ik zie om heen genoeg verkeerde voorbeelden. Nederlanders die denken dat ze alles zijn, ergens binnenkomen en denken dat ze de enige zijn die graag geholpen wil worden, en als dat dan niet gaat zoals zij dat gepland hadden gaan ze een partij herrie staan schoppen dat ik mij gewoon schaam dat ik ook een nederlandse ben op Curacao. Dat zijn volgens mij ook de mensen die in Nederland het hardste schreeuwde dat de buitenlandeers zich moesten aanpassen.
Als je je best doet om de taal een beetje te verstaan en hun cultuur te begrijpen heb je al een groot deel ``gewonnen``.
En zeker bij overheidsinstanties: ga ze niet vertellen dat het in nederland allemaal anders is.....dat is zo stom!!! Zij doen het hier op hun manier en daarmee klaar.
Maar goed, nogmaals veel suc6 en het is echt heeeeel lekker wonen en leven op Dushi Korsou.
Groetjes Caatje
|
<Terug naar Overzicht>
|