|
|
Curacao Forum Pannenkoeken
| Pannenkoeken |
IP: x |
| Leo K |
4/30/2007-5:23:02 AM |
Is er ook ergens een echt pannenkoekenhuis op curacao?
|
| RE: Pannenkoeken |
| Mark verbrugge |
4/30/2007-9:59:14 AM |
Ik, snackbarhouder, denk er over om op Curacao een cafetaria te beginnen.
Maar de vraag is, zijn er veel ``friettenten`` te vinden? En wat zou een mooie locatie zijn?
Is eten BEZORGEN ook een markt op curacao, zoals het hier is?
|
| Fred |
4/30/2007-11:29:18 AM |
Friettenten draaien niet op Cur. Iedereen is kapot gegaan.
|
| koekepan |
4/30/2007-5:06:23 PM |
Lijkt me ook niet echt een gat in de markt. Misschien kun je het beter in Salou o.i.d. proberen. Suc6 daar verzekert lijkt me.
Good Luck
|
| Leo K |
5/1/2007-7:51:52 AM |
Heeft iemand antwoord op mijn vraag, zijn er ook pannenkoekenhuizen op curacao?
|
| Ine |
5/1/2007-7:59:11 AM |
@Leo: een echt pannenkoekhuis ken ik niet hier. Wel plaatsten waar je een pannekoek/poffertjes kunt bestellen, m.n. in Promenade shopping center.
Ook worden er pompoen pannekoeken verkocht door de Curacaose mensen.
@Mark: We hebben een echte snackbar in de wijk Brievengat.
Maar volgens mij is het grootste gat in de markt een ``hollandse chinees``. Het chinees eten is namelijk niet te vergelijken met Nederland en wordt door veel mensen heel erg gemist!
Grtz, Ine
|
| Fern |
5/1/2007-12:16:03 PM |
Hoi Leo,
een echt pannekoekenhuis zit hier niet. Inderdaad wat Ine schreef, wel plaatsen waar je ze kunt eten zoals Promenade en landhuis Daniel (die zijn overigens er uitgebreid met hun pannekoekenassortiment)! Denk dat zoiets het hier best goed zou doen als je een ruime keuzekaart zou maken~, denk aan fruit ea. combinaties die lekker zijn! Denk je eraan 1 te beginnen of wilde je het gewoon weten!?
groetjes,
Fern
|
| Leo K |
5/2/2007-8:28:08 AM |
Hoi fern,
Het openen van een pannenkoekenhuis is inderdaad 1 van de dingen die me aanspreekt om te beginnen op curacao. Een chinees, tja...hoe zal ik het zeggen, ik denk persoonlijk dat het ``hollandse chinese eten`` toch het beste word klaargemaakt door de ``hollandse`` chinees. Beter dat ik me dus niet in vaarwater begeef waar ik geen verstand van heb, nog (eerlijk gezegd) lekker vind :-)
Wat zou een goede wijk/locatie zijn voor iets dergelijks? Punda? of toch wat landelijker of zeewaarts? Het moet natuurlijk ook voor kids buiten alleen lekker, ook leuk zijn.
|
| Isa |
5/2/2007-11:10:41 AM |
Hallo Leo,
Een pannenkoekenhuis lijkt mij heel leuk - alles op het gebied van eten en kinderen is hier welkom.
Jaren geleden was er een pannenkoekenhuisje in combinatie met een kinderboerderij. Maar de locatie was ietsje te ver (richting Blaauw baai).
Ideaal zou zijn als je dit bij een druk winkelcentrum kon openen. Punda is misschien niet geschikt, want je kunt moeilijk met de auto parkeren e.d. Misschien bij de nieuwe Zuikertuin Mall, Salinja Galleries, Bloempot shopping centre, etc. Heel veel succes!
Isa
www.de-plantage.com
|
| John |
5/2/2007-2:03:47 PM |
Pannekoek wordt niet als maaltijd gezien. Je zult dus een uitgebreide kaart moeten hebben.
Er zijn wel degelijk pannekoekhuisjes geweest maar helaas allemaal dezelfde fout gemaakt.
|
| Fern |
5/2/2007-2:47:43 PM |
Hoi Leo,
Zoals Isa schreef zou ik het niet te ver zoeken! In Punda zitten er al een hoop cafe`s etc. De landhuizen waar je kunt eten liggen over het algemeen allemaal richting Westpunt,en bij de zee en stranden zijn er vaak beachbars. Bloempot shoppingcenter lijkt me erg geschikt, zijn nu nog bezig met bouwwerkzaamheden en het ziet er schattig en mooi uit! In Promenade zit in het midden een restaurantje dat tevens pannekoeken verkoopt maar niet echt een pannekoekenrestaurant is!
Overigens kun je pannekoeken hier wel degelijk als maaltijd serveren! Zowel als lunch of avondeten, is weer eens wat anders dan al die snacks langs de weg of Chinees, patat etc.
Verder heb ik een boekje over Curacao te leen: Wereldwijzer/Curacao van schrijfster Petra Possel (besteld via bol.com)en hier staan hele leuke tips/ wetenswaardigeheden in over Curacao. Misschien leuk voor jou, kun je je goed orienteren op de wijken ed.
Veel succes!
Fern
|
| Leo K |
5/6/2007-8:06:24 AM |
Hoi Fern en Isa
Bedankt voor jullie info. Ik ga me er even in verdiepen en zodra ik meer weet, staat het hier.
THNX
|
<Terug naar Overzicht>
|